20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Legger alltid skylden på dommeren  (Lest 13776 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

torstein86

• Benkvarmer
  • **
  • Torstein
    • Vis profil
Re: Legger alltid skylden på dommeren
« Svar #15 på: 22. Nov. 2005, 08:17 »
Chelsea kampen va en kamp. Det er ikke den jeg sikter til. Riktignok fikk dommeren skylden for kampforløpet her også. Men det har vært svært mange kamper i år hvor dette har skjedd. Dersom man ser på de vi har tapt får man en temmelig stor andel.

Sitat fra: "Benson"
Sitat fra: "torstein86"
Siden Souness kom har han hatt en tildens til å ALLTID legge skylden på dommeren. Riktignok kan dommeren ha tatt avgjørende avgjørelser, men at dette blir noe å legge skylden på etter HVER ENESTE kamp blir for dumt.

Dette håper jeg klubben og manageren legger av seg snart. Det blir nesten komisk når d skjer etter hver kamp, i hvert intervju med Souness...

Om du hadde vert manager for newcastle og hadde blitt snytt for eit/to straffespark i første omgang. Slik at ditt lag Newcastle hadde kunnet lede 2-0 til pause. Og kanskje vunnet borte mot Chelsea :shock: .
Men gjør ikkje det for det går ikkje vegen i 2 omg.
Hadde du da i kommenarane dine etter kampen. Ikkje brydd deg noko om straffesparka ? Og jatta med me var ikkej gode nok i idag men me komme sterkare tebake i neste kamp blabla når fakta er om dommaravgjørelsane hadde ver fair så kunne kampresultatet vore eit heilt anna resultat.
Torstein Vik Sundsfjord
Facebook gruppe "Newcastle Supportere avd. Bodo"

torstein86

• Benkvarmer
  • **
  • Torstein
    • Vis profil
Legger alltid skylden på dommeren
« Svar #16 på: 22. Nov. 2005, 08:20 »
Det er riktig at d ikke skjer etter hver kamp. I de kampene vi ikke vinner derimot, der skjer d.

Også er det en ting til, alle henger seg opp i Chelski kampen. Nevnte jeg den i d hele tatt. Chelski kampen kan diskuteres under kamper. Dette er under generelt. Chelski kampen har heller lite å gjøre med dette temaet. Så plz kutt å nevn den kampen. Den er en dråpe i havet.

Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Det skjer faen heller ikke hver kamp, men det er i mine øyne helt legitimt å være forbanna når du blir snytt for soleklar straffe på Stamford Bridge på stillinga 0-0. Det ville garantert en hver annen manager klaga på, og Souness gjør også dette. Problemet deres er heller at det akkurat er Souness som gjør det, og ikke en annen rødsprengt skotte eller en klagenede liten Crouch-elsker eller en konstant sytende franskmann.
Torstein Vik Sundsfjord

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #17 på: 22. Nov. 2005, 13:07 »
At Souness hele tiden klager på dommeren er noe jeg også har reagert på. Den mannen må alltid dytte skylden over til noen andre.

DanMan

• Gjest
« Svar #18 på: 22. Nov. 2005, 14:39 »
Sitat fra: "Souey"
Offsiden var klar, noe som ble påpekt av Tjernås i Canal+ studioet i pausen. Så lenge ballen blir spilt i retning Crespo (som var offside), så var det greit å vinke.

Helt riktig observert! Crespo løper i tillegg etter ballen i et sekund eller noe, og viser dermed at han er aktivt med i spillet. Siden han var i offside da ballen ble spilt er det derfor en helt legitim avvinkning.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 22. Nov. 2005, 23:01 »
En ting jeg lurer på. La oss anta at det IKKE var offside. Men det ikke riktig å blåse siden han KOMMER fra offside?? Han var jo i klar offside rett før pasningen ble spilt...?? Eller jeg litt på jordet når det gjelder regler.?

torstein86

• Benkvarmer
  • **
  • Torstein
    • Vis profil
Souness, politikeren
« Svar #20 på: 23. Nov. 2005, 12:29 »
Sitat fra: "geordie-olav"
At Souness hele tiden klager på dommeren er noe jeg også har reagert på. Den mannen må alltid dytte skylden over til noen andre.

I agree.. Souness kan virke som en politiker til tider. Han nekter å vedgå at kanskje laget, han, eller ledelsen har skylden for tapet. Eller kanskje bare tilfeldigheter og dyktighet..

Hvor mange ganger har han sagt at dette var dårlig, og vi skal forbedre oss for dette kan vi ikke erkjenne?

Svaret er ingen...

Jeg er ikke misfornøyd med Souness generelt. Han har gjort d sånn passe og skaffet mange gode spillere. Men d med å legge skylden på andre er noe han er veldig god til. Dete må han bli kvitt, denne egenskapen å videreformidle skyld.
Torstein Vik Sundsfjord

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #21 på: 23. Nov. 2005, 13:04 »
Han sa det etter Chelski-kampen, at vi måtte forbedre oss. Opp med øynene, gutt!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

torstein86

• Benkvarmer
  • **
  • Torstein
    • Vis profil
Eh..?
« Svar #22 på: 25. Nov. 2005, 15:11 »
Sitat fra: "kesse"
En ting jeg lurer på. La oss anta at det IKKE var offside. Men det ikke riktig å blåse siden han KOMMER fra offside?? Han var jo i klar offside rett før pasningen ble spilt...?? Eller jeg litt på jordet når det gjelder regler.?

Jeg tror du må forklare deg bedre her.. Er dommer og kan finne ut av noe dersom du lurer
Torstein Vik Sundsfjord

DanMan

• Gjest
« Svar #23 på: 29. Nov. 2005, 15:04 »
NOK en gang går en dommeravgjørelse KLART i vår disfavør, og vi må jo kunne plukke gullhår ut rævva snart dersom dette - som uttrykket sier - skal utjevne seg over tid.
Hasselbaink scorer med hånda (i fjor, men dog), og målet godkjennes: Utlikningen er et faktum
Snytt for straffe mot Aston Villa (også i fjor), som så fikk et straffespark der fellingen foregikk utenfor 16-meteren (kampen Dyer og Bowyer sloss)
Jenas blir tullete utvist mot Arsenal som i tillegg får et tvilsomt straffespark, alt på stillingen 0-0
Snytes for et mål mot Wigan på stillingen 0-1
Snytes for ett eller to straffespark mot Chelskij på stillingen 0-0
Snytes for straffe mot Everton, og et påfølgende rødt kort til McFadden. på stillingen 0-0.

Dette er det jeg kommer på i farten. Har man ikke rett til å si det man mener om slike ran som i ytterste konsekvens har i år allerede kostet oss 8 - åtte - poeng, noe som faktisk hadde ført oss opp på 2. - andre - plass? Ikke i følge FA, og derfor har Souey sluttet med det. Har dere fått med dere det? Klart, man kan ikke ta alle disse for gitt, og visse feil må man regne med, men slik som alle svartmaler situasjonen er det kjekt å kunne vise en annen side av saken.

mackemmania

• Mackem
  • Supersub
    • Vis profil
« Svar #24 på: 29. Nov. 2005, 17:41 »
Selv om NUFc har vært uheldige med dommerne i mange av kampene,må laget kunne prestere uansett hva dommeren velger å gjøre.
img]http://www.jagels.com/safc/html/themes/Odyssey/images/logo.gif

Noreng

• Gjest
« Svar #25 på: 29. Nov. 2005, 19:17 »
Sitat fra: "mackemmania"
Selv om NUFc har vært uheldige med dommerne i mange av kampene,må laget kunne prestere uansett hva dommeren velger å gjøre.

Amen!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #26 på: 29. Nov. 2005, 19:19 »
Sitat fra: "mackemmania"

Takk, kjære mackem!
Takk!

That's exactly my point. At dommeren fratok oss soleklare straffespark mot Chelsea og Everton er så sin sak. Det største problemet er at vi tillater motstanderen til å løpe over oss, og vi tillater dem å få oss til å se ut som idioter. Til tross for at vi har en av de beste spillerstallene i hele ligaen. Det er ingen grunn til å gi opp, selv om dommeren er imot oss. Før eller siden, så må han dømme for oss. Hvis ikke avslører han seg selv som korrupt, og da er det han selv som har tapt. Vi kan ikke la dommeren bestemme om vi skal tape eller ei.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #27 på: 29. Nov. 2005, 20:07 »
Sitat fra: "DanMan"
NOK en gang går en dommeravgjørelse KLART i vår disfavør, og vi må jo kunne plukke gullhår ut rævva snart dersom dette - som uttrykket sier - skal utjevne seg over tid.
Hasselbaink scorer med hånda (i fjor, men dog), og målet godkjennes: Utlikningen er et faktum
Snytt for straffe mot Aston Villa (også i fjor), som så fikk et straffespark der fellingen foregikk utenfor 16-meteren (kampen Dyer og Bowyer sloss)
Jenas blir tullete utvist mot Arsenal som i tillegg får et tvilsomt straffespark, alt på stillingen 0-0
Snytes for et mål mot Wigan på stillingen 0-1
Snytes for ett eller to straffespark mot Chelskij på stillingen 0-0
Snytes for straffe mot Everton, og et påfølgende rødt kort til McFadden. på stillingen 0-0.

Dette er det jeg kommer på i farten. Har man ikke rett til å si det man mener om slike ran som i ytterste konsekvens har i år allerede kostet oss 8 - åtte - poeng, noe som faktisk hadde ført oss opp på 2. - andre - plass? Ikke i følge FA, og derfor har Souey sluttet med det. Har dere fått med dere det? Klart, man kan ikke ta alle disse for gitt, og visse feil må man regne med, men slik som alle svartmaler situasjonen er det kjekt å kunne vise en annen side av saken.

Ja det er den sida eg ser. Dommerne har vert i mot oss så til de grader. Tilogmed ikkje Newcastle supportere reagerer. Rektig som du seier kan tilføye at alle de 4 kampene er bortekamper. Me bler rana av dommerne på bortebane. eg kan sjella ut Souness men vil helst sjella ut Dommerne. Dessverre går det ikkje an å sparke dommerne på samme måten som manageren.

Og hadde me vert så langt oppe som 2 plass ? Det viser jo bare at med fair dommere så hadde me logge akkurat der me ska :P
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #28 på: 29. Nov. 2005, 20:17 »
Dommerne fortjener helt klart den kjefta de får, for vi hadde jo uten tvil ligget mye bedre til med rettferdige dommere.
Med det mener jeg selvfølgelig ikke at man skal glemme det dårlige spillet i 2. omgang mot Everton og Chelski f. eks.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #29 på: 29. Nov. 2005, 20:26 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Dommerne fortjener helt klart den kjefta de får, for vi hadde jo uten tvil ligget mye bedre til med rettferdige dommere.
Med det mener jeg selvfølgelig ikke at man skal glemme det dårlige spillet i 2. omgang mot Everton og Chelski f. eks.

Med ein 2-0 ledelse mot Chelsea og 1-0 ledelse mot Everton + kansje rødt kort. Så er eg ganske sikker på andre omgangen i det kampenen hadde vert ganske annerledes  :wink:

Får håpa for dommernes skyld at dei klarar å dømme nokonlunde fair på onsdag, for om me sko ryka ut av cupen på grunn av nok ein dommerjævel så vil det bruse og koke i blodet mitt!
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]