20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Titus Bramble - Noe må seriøst gjøres  (Lest 8275 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
Titus Bramble - Noe må seriøst gjøres
« Svar #15 på: 22. Nov. 2005, 00:53 »
Sitat fra: "Mack"
En ting er å slakte han fullstendig rett etter skade, en annen ting er å dømme han utfra en kamp. Og når den kampen i tillegg er mot Chelskji, blir det enda verre. Ja, Bramble har brukt opp sin tabbekvote. Men når han ikke tabber seg ut, er han en eksepsjonelt dyktig stopper. Han har ferdigheter nok til å slå ultrapresise langpasninger. Han er råsterk og vinner alle dueller. Når Boum i tillegg er i slaget har han en mann ved siden av seg som kan styre forsvaret riktig. Boum og Bramble har potensiale til å være et veldig godt forsvar.

Men det er klart at de ikke har evig lang tid til å vise dette. De må igjen vise gode og mer sikre takter. Hvis ikke har vi Taylor og Ramage som banker på døren.

Med dette mener jeg at stopperne ikke er førsteprioritet å erstatte. Vi må alltid se etter å forsterke laget, men vi bør begynne med de svakeste leddene. Akkurat nå mener jeg dette er backer og spisser, men også til en viss grad vinger.

Jeg har ikke slaktet Bramble fullstendig på bakgrunn av EN kamp. Jeg har påpekt klare fakta som sier at han har kostet oss en rekke poeng opp gjennom årene ved sine store tabber. Litt av poenget var at dette stort sett skjedde mot "store" lag, og at det kanskje kan ha sammenheng med at Bramble ikke er psykisk sterk nok til utføre oppgaven mot store lag. At han slår presise langpasninger er jeg enig i, men det hjelper ikke å slå 10 presise langpasninger i en kamp samtidig som han tabber seg ut ved en anledning slik at det får konsekvenser for kampens utfall. At han nettopp har kommet tilbake fra skade er jo heller ikke riktig. Bramble har da vært skadefri i 3 uker nå?

Uansett, så bør man forvente at han skal klare å opptre bedre enn han gjorde på lørdag. Og ja, vi møtte Chelsea, men det er da ingen unnskyldning. Bramble har hatt store kamper mot Chelsea før (ble vel kåret til banens beste i FA Cup kampen i februar).

Når det gjelder forsterkninger så er jeg enig i at vi kunne trengt noen backer, samt en ny spiss. Men vingene? Hvorfor skal vi forsterke der? Solano, Dyer, N'Zogbia og Luque holder i massevis for meg.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #16 på: 22. Nov. 2005, 09:19 »
Det er ikke noe galt med de vingene vi har. Det er bare litt få av dem når de er så skadeutsatt som de er. Også kunne jeg egentlig tenke meg Dyer i en litt mer sentral rolle, om han finner tilbake formen. Men vi har, for all del, noen gode vinger. Og du finner vel ikke så mange som er så sterk fan av Solano som meg.

Ja, Bramble har hatt flere store kamper. Poenget er at han ikke trenger å erstattes da vi allerede har erstatterne klare om han skulle fortsette med tabbene sine.
Toon, Toon,
Black and white army

DanMan

• Gjest
« Svar #17 på: 22. Nov. 2005, 14:31 »
Midtstopperplass er vel strengt tatt den som minst trenger forsterkning (etter keeperplassen)! Boum og Bramble står for rutinen (selv om de jo ikke er mer enn mid-20-årene), Taylor og Ramage er de etablerte talentene, og vi må ikke glemme talenter som enda ikke har tatt steget opp, bl.a. Edgar og Huntington.

Angående vingene glemmes det visst at Milner er vår spiller også. Han har fått massiv skryt fra bl.a. Kevin Phillips i Aston Villa, som håper på et permanent kjøp av han. Beklager, Milner skal levere i svart-hvitt i lang tid fremover (håper jeg i allefall). Han harveldig godt av å spille mange kamper på toppnivå for å utvikle seg videre. Husk, han er bare unggutten enda. På motsatt side har vi N'Zogbia, så vingtalent er vel ingen mangelvare. Av de etablerte er Solano, Luque og dels Dyer gode å ha. Jeg for min del hadde ønsket Odonkor inn, men dersom så ikke skjer håper jeg vi fokuserer på de andre posisjonene nevnt, backplass og spisser.

Først og fremst en spiss av målhungrig kaliber, som er god i lufta og dueller. Nihat gratis? Ja takk, men da bør vi i høyeste grad ( :lol: ) ha en spiss til, med luft- og krigeregenskaper. Min drøm er Klasnic (ca. £7-8mill?), men det finnes flere gode alternativ her. Deretter bør vi prioritere en høyreback som kan kjempe mot og etterfølge Carr. Baba har vist bra form på venstrebacken, og dersom vi henter en venstreback bør det gjerne være et talent av offensiv legning. Ingen vits å kaste hele transferbudsjettet på en venstreback à la Bridge (selv om jeg gjerne ser han i Newcastle), da vi har en god venstreback alt. En som skal erstatte Elliott i første omgang, for så å presse Baba og være god nok til å spille dersom Baba er skadet eller dersom offensivt backspill må prioriteres, bør vel være første delmål. Jeg foreslår Phillip Lahm til ca £4-5 mill? som kan bekle begge backposisjonene.

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #18 på: 05. Des. 2005, 13:57 »
Alan Oliver slakter Bramble etter fadesen i forgårs, og med god grunn. Dette er sterke ord fra lokal-journalisten:

"Graeme Souness insists that the Newcastle United players are all behind him as his tries to hang on to his job at St James' Park.

Well, someone must have forgotten to tell Titus Bramble.

For Bramble's performance against Aston Villa was the sort of performance which gets managers the sack.

The United defender had already been sucked in as Lee Hendrie danced away to set up Villa's 75th-minute equaliser for Gavin McCann.

That was bad enough. But just what was Bramble thinking about with his stupid, thoughtless and reckless challenge on Milan Baros in the last minute when the Villa striker was going precisely nowhere?"

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 05. Des. 2005, 16:08 »
bra artikkel.

Ka faen i helvete tenkte Bramble på i den tacklinga?

No skal eg tackle Souness til helvete ut av Tyneside :?
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #20 på: 02. Jan. 2006, 20:24 »
Bramble med enda en svak kamp. Noen som fremdeles har tro på denne gutten?

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #21 på: 02. Jan. 2006, 20:27 »
jeg har, synes faktisk han viste tendenser idag.. Tror nok vi har for vane å hengeb ut Bramble.. Var ikke akkurat en tabbe av Bramble, mer en klar pasningsfeil.. og et godt og effektivt Boro-lag.
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #22 på: 02. Jan. 2006, 20:50 »
Skal vere glad for at Bramble ikkje lagde 1-0 til Boro etter 3 minutt og 40 sekund! Han fulgte etter Boumsong utpå venstrekanten, og lagde store opningar inne i mindten. Var 3 BoroShiites mot to Newcastlespelarar.

Eg har vore så kort tid på dette forumet, at eg ikkje har nokre vanar; Bramble var Dårlig!

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #23 på: 02. Jan. 2006, 20:53 »
Det er bare trist
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

molala

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #24 på: 02. Jan. 2006, 21:53 »
Det som er så synd er at Bramble som er stopper får mye større konsekvenser om han gjør noe dårlig, for stopperplassen er den mest utsatte, og den plassen som sammen med keeperen stort sett får skylda for alle baklengsmål. Når han fikk ros for å spille godt på tidlig vårpart i fjor, ble han bare bedre og bedre. Men nå som han stadig blir dolket av media og egen manager vil feilene fortsette å dukke opp. Noen må sette seg ned å ta en lang prat med karen om talentet som bor i han, og som er i ferd med å bli ødelagt av en alt for nervøs spillestil.
ancs and Scousers, go to H***!!

Bjørn

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #25 på: 02. Jan. 2006, 23:13 »
den praten tror jeg ikke Souness vet hvordan han skal gjennomføre egentlig!

Bramble er god, når han har selvtillit, det har han ikke, og det har ikke noen av se som spiller forsvar for oss om dagen, alt de gjør går jo i grøfta virker det som!

Må jobbe med forsvaret, souness får det ikke til, ansett en som kan få inn litt taktikk i laget, en spillestil!
Bramble får meste av skylda, men noe av skylden skal også legges på backene, som gang på gang blottlegger seg slik at stopperne må ut å gjøre jobben sin der, da blir det åpent i midten!

Bjørn - ikke bare Bramble
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #26 på: 02. Jan. 2006, 23:53 »
Er veldig enig med det DanMan sier om en venstreback. Uansett hvor digg det hadde vært å se Wayne Bridge spille for Newcastle har jeg mer tro på å bruke en mindere sum på en ung og lovende venstreback som kan utvikle seg til å bli en ny Bridge og en mann for fremtiden i Newcastle. Særlig ettersom Babayaro pr dags dato holder mål.

Hva Bramble og stopperplass angår er det en "tapt sak". Bramble kan vi enten selge, for å erstatte med en som er bedre, eller leie ut å håpe at noen klarer å  hjelpe ham til å bli bedre. At det noen ganger blir vanskelig for Bramble å gjøre en go' jobb fordi backene selger seg: javel, det stemmer nok det. Men Bramble klarer altfor bra å rote det til uten hjelp fra noen andre. Han har vist det gang på gang, og det skjer igjen og igjen. Og er han så god som alle vil ha det til? Vet at han var med å danne kjernen i det ny-opprykkede Ipswich laget som avsluttet topp-5(?) for noen år siden, men rykket ned igjen etterpå! Det knep poeng her og der og utrettet stadig "mirakler" den sessongen. Men der var forventningene lavere og om Bramble gjorde en tabbe som resultere i baklengs for Ipswich var ikke fallhøyden like stor, og kravene til prestasjon ikke like høy.
Jeg mener vi har prøvd lenge nok med Bramble nå, og at det er på tide og innse at det toget har gått. Kanskje Jol eller Benitez eller en annen (velg selv) kan få ham til å bli en habil stopper i PL, men det er svært lite som tyder på at det skjer i Newcaslte United. Nå har jeg sagt det før og legger det til her også: det er ikke akkurat noen takknemlig oppgave å spille feilfritt som midtstopper på Newcaslte da for en "up and comming man". Da snakker vi om et av PL's mest shakey forsvar når de er på sitt verste -dessverre.
En annen ting er jo at det er skadene som gjør at vi må bruke Bramble nå. En tilnærmet skadefri backrekke har Carr på høyre, Babayaro på venstre og Boumsong sammen med Taylor eller Moore i midten. Den av de to sistnevnte som ikke spiller kan vi sette på benken. I tillegg  har vi da unge og lovende Ramage som kan gjøre en OK jobb på ALLE plasser der bak. Og enda lenger bak i køen: Titus Bramble.

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #27 på: 03. Jan. 2006, 11:58 »
Sitat fra: "MortenM"
Skal vere glad for at Bramble ikkje lagde 1-0 til Boro etter 3 minutt og 40 sekund! Han fulgte etter Boumsong utpå venstrekanten, og lagde store opningar inne i mindten. Var 3 BoroShiites mot to Newcastlespelarar.

Eg har vore så kort tid på dette forumet, at eg ikkje har nokre vanar; Bramble var Dårlig!

Det var Ameobi...
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #28 på: 03. Jan. 2006, 12:54 »
Bramble spiller nesten alltid bra kamper, helt til han gjør en stor feil som ofte fører til baklengsmål...

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #29 på: 03. Jan. 2006, 18:58 »
Sitat fra: "Romance"
Sitat fra: "MortenM"

Det var Ameobi...

Uhm, nei. Ameobi var litt lenger framme på bana, om eg ikkje hugsar alvorleg feil. MAnnen kom frå sentralt, og ut på kanten, Boumsoung vinka og gestikulerte, men han fortsatte å komme. Eg ganske sikker på at det var Bramble.