20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Titus Bramble - Noe må seriøst gjøres  (Lest 8302 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
Titus Bramble - Noe må seriøst gjøres
« på: 20. Nov. 2005, 13:14 »
Gårsdagens tabbe av Bramble føyer seg inn i en lang rekke av tabber han har gjort i den svart/hvite trøya. Det virker som om han fremdeles sliter med nervene og gjør de mest enkle feilene. Det som er typisk med tabbene til Bramble er at de stort sett skjer når vi møter store lag. Jeg har registrert følgende store og avgjørende feil av Bramble mot store lag:

- Arsenal på Highbury i 03/04 sesongen. Stillingen er 0-0, det kommer et innlegg inn mot bakre stolpe. Bramble regelrett bommer på ballen, og Henry kan bare tuppe ballen i mål. Vi taper kampen 2-3.

- Barcelona på SJP i CL. Stillingen er 0-0, og vi har dominert mot Barca. Bramble skal bare skjerme ballen inn til Given. Han ser ikke Kluivert som kommer bak og stjeler ballen og lager 1-0. Vi taper 2-0.

- Liverpool på Anfield i 04/05 sesongen. Vi leder 1-0 og har brukbar kontroll på kampen. Liverpool får corner og Bramble header ballen upresset i eget mål. Vi taper 3-1.

- Chelsea i går. Det er 0-0 etter en nogenlunde jevn førsteomgang. Bramble skal slå en enkel pasning. Han treffer en motspiller som står 3 meter unna. Joe Cole er alene med keeper og gjør 1-0. Vi taper 3-0.

I tillegg kommer tabbene mot de mindre klubbene. Er tabbekvoten oppbrukt nå? Vi vet hvor god Bramble kan være på sitt beste, men når hans gode spill fullstendig overskygges av tabbene så kan ikke en så stor klubb som Newcastle leve med det. Hverken Burley, Robson eller Souness har klart å luke bort tabbene hans. Da er det ikke managerne det er noe galt med, men heller spilleren. Han var også kjent som "bambi på isen" da han spilte i Ipswich også.

Så hva bør Newcastle gjøre? Tålmodigheten min er hvertfall nesten oppbrukt når det gjelder Bramble. Jeg har ikke tenkt å protestere dersom Souness er villig til å la han gå i januar eller i sommer. Bramble har hatt 4 år på seg til å bli en stabil og trygg stopper og har enda ikke klart det. Det som ihvertfall er klinkende klart etter gårsdagens blemmer av Bramble er at unge Steven Taylor SKAL og BØR være et soleklart førstevalg som midtstopper når han vender tilbake fra skade. Det skal også bli spennende å se hva som skjer når Craig Moore kommer tilbake fra skade og hvilke planer Souness har for han. Jeg tror hvertfall at følgende kommer til å skje - kanskje allerede i januar:

- Bramble selges for £4mp.
 - Taylor/Boumsong er vårt faste stopperpar med Moore og Ramage (husk, han er egentlig stopper) som backups.
 - En ny høyreback hentes inn i januar som backup eller konkurrent for Carr.
 - En ny venstreback hentes inn som utfordrer eller backup for Babayaro.

Dette er noe hvertfall jeg kan leve med. Hva mener dere andre bør skje?

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #1 på: 20. Nov. 2005, 14:09 »
Det som tragisk er at Boum gjorde ikke noe spesielt god kamp han heller i går! Det er veldig synd for oss!

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 20. Nov. 2005, 15:03 »
Boum blir jo usikker når han får en makker som bare roter det til..
Har hatt troen lenge på Bramble, men nå er han tross alt blitt 24år og er ikke lenger noe talent!

Skulle gjerne ha sett en ny stopper sammen med Boumsong.. Selg Bramble og kjøp en ny.

Taylor vet jeg kommer til å bli stor og han vil få mange kamper selv om vi henter en ny en.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 20. Nov. 2005, 17:29 »
Må innrømme at det begynner å tære på troa mi nå. Trodde virkelig at han hadde klart å luka vekk feilene etter den gode vinteren forrigesesongen, men denne sesongen har han laga nok et baklengsmål, og var heldig som ikke laga et til mot WBA. Det er ihvertfall ingen tvil hos meg om at Steven Taylor står frem som vårt klare førstevalg som stopper.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 20. Nov. 2005, 17:32 »
Blir så forbanna og frustrert når samme mannen gjør sånne feil gang på gang ein feil til no så sprekker eg :x

Hilsen eit sint lemen.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #5 på: 20. Nov. 2005, 19:04 »
Bramble har i likhet med Ameobi fått for mange sjangser. Nå må han begynne å prestere over tid, ikke bare i enkeltkamper.

DanMan

• Gjest
« Svar #6 på: 21. Nov. 2005, 08:39 »
La nå mannen få noen kamper først, før hånda kuttes! Klart man er litt ute av det etter å ha vært skadet lenge og knapt spilt førstelagsfotball, for deretter å bli kastet inn mot det beste(?) laget i ligaen, attpåtil på den mest utsatte uteposisjonen på banen. Håper gamle-Titus (nei, ikke såå gamle, den gode Titus) dukker opp snarest. Hadde forøvrig vært fint å la Ramage spille noen min sentralt når Carr er tilbake.

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #7 på: 21. Nov. 2005, 15:52 »
Sitat fra: "DanMan"
La nå mannen få noen kamper først, før hånda kuttes! Klart man er litt ute av det etter å ha vært skadet lenge og knapt spilt førstelagsfotball, for deretter å bli kastet inn mot det beste(?) laget i ligaen, attpåtil på den mest utsatte uteposisjonen på banen. Håper gamle-Titus (nei, ikke såå gamle, den gode Titus) dukker opp snarest. Hadde forøvrig vært fint å la Ramage spille noen min sentralt når Carr er tilbake.

Selv om han har vært ute med skade må man kunne forvente at han skal klare å slå de mest enkle pasningene, og treffe med de mest enkle klareringene. Bramble virker ukonsentrert og feig i forsvarsspillet sitt. Ved 2-0 målet lar han Crespo få både tid og rom til å skyte inn nådestøtet. Dersom vi hadde hatt Taylor der ville han garantert ha taklet argentineren så det hadde luktet svidd.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 21. Nov. 2005, 16:12 »
Det der er gjerne forskjellen på en spiller som er i knallform, og en spiller som lenge har vært skadet, og som mangler matchtrening. Jeg er heller ikke sikker på om han egentlig var match fit.
Men jeg er ikke så sikker på om Taylor hadde klart så mye mer mot Crespo selv heller. ¨Takler du der, kan du banne på at Crespo hiver seg ned og maser HØYT om straffe. Og sannsynligheten tilsier at han kommer til å få det. Og vi må huske på at Crespo gjør en meget god jobb når han socrer det andre målet.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 21. Nov. 2005, 16:36 »
Han spilte jo bra kampen før da, og mot Grimsby, og har hatt to hele uker sammen med resten av laget.
Synd å si det, men dette var nok en tradisjonelle Bramble-blunder. La oss håpe det var noe som skjedde kun den ene gangen for nå.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 21. Nov. 2005, 16:42 »
Ja for neste gang smeller det :x
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 21. Nov. 2005, 18:38 »
nå er det jo litt forskjell på og spille mot chelsea og grimsby da.

Vi må ha en stopper som kan spille bra mot lag som chelsea barcelona og milan.

Jeg mener faen meg taylor er englands største stopper talent og kan takle denne oppgaven allerede nå. Han er den spilleren som har imponert desisdert mest ved siden av emre =)
lt;3 Newcastle <3

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 21. Nov. 2005, 18:44 »
Ja, men det hjelper lite. Han gjør fortsatt feil som har straffa seg mot langt svakere motstandere, og det er noe han MÅ luke vekk for å spille på dette nivået.

molala

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #13 på: 21. Nov. 2005, 23:16 »
Sitat fra: "DanMan"

enig her ,dere husker vel hvor god han ble etter at Boum kom til klubben.. Det samarbeidet har bare svekket seg litt etter Brambles skade! håper det reiser seg igjen;)
ancs and Scousers, go to H***!!

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #14 på: 22. Nov. 2005, 00:02 »
En ting er å slakte han fullstendig rett etter skade, en annen ting er å dømme han utfra en kamp. Og når den kampen i tillegg er mot Chelskji, blir det enda verre. Ja, Bramble har brukt opp sin tabbekvote. Men når han ikke tabber seg ut, er han en eksepsjonelt dyktig stopper. Han har ferdigheter nok til å slå ultrapresise langpasninger. Han er råsterk og vinner alle dueller. Når Boum i tillegg er i slaget har han en mann ved siden av seg som kan styre forsvaret riktig. Boum og Bramble har potensiale til å være et veldig godt forsvar.

Men det er klart at de ikke har evig lang tid til å vise dette. De må igjen vise gode og mer sikre takter. Hvis ikke har vi Taylor og Ramage som banker på døren.

Med dette mener jeg at stopperne ikke er førsteprioritet å erstatte. Vi må alltid se etter å forsterke laget, men vi bør begynne med de svakeste leddene. Akkurat nå mener jeg dette er backer og spisser, men også til en viss grad vinger.
Toon, Toon,
Black and white army