20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: NORGE - TSJEKKIA  (Lest 9750 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
NORGE - TSJEKKIA
« på: 11. Nov. 2005, 21:04 »
Vi må nok innse at Tsjekkia er et bedre lag enn Norge. I Oktober lå de på tredjeplass på FIFA-rankingen, men de har rotet mye de siste kampene.
På hjemmebane forlanger jeg at Norge skal styre spillet, og at de skal legge seg fremover på banen.

Tsjekkia har fått tilbake flere viktige nøkkelspillere fra skade, men siden de gule kortene fra gruppespillet fortsatt teller, kan de fort komme i fare for å miste noen til returmøtet i Tsjekkia.

Det jeg har merket ved det Tsjekkiske laget, er at de har svake backer og ikke særlig hodesterke midtstoppere. Om vi kjører fullt press på kantene, og satser innlegg til en hodesterk Carew, tror jeg at vi i hvertfall skal score ett mål.

Jeg regner med at Norge vinner 1-0 på Ullevaal. Men på bortebane kommer vi til å slite noe grundig.

Gjør vi en god kamp på Lørdag, burde vi uansett klare å vinne mot et formsvakt Tsjekkia. På bortebane gjelder det bare å overleve.

Det vanskelige med Tsjekkia er keeperen Petr Cech (Chelsea), en sterk midtbane og at de er dødelige på å score mål.

Uansett, lykke til i morgen landsmenn!

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
NORGE - TSJEKKIA
« Svar #1 på: 11. Nov. 2005, 22:11 »
Jeg tror vi kommer til å tape i morgen. Det er vanskelig å utnytte kantene og legge inn gode innlegg om vi ikke har ballen. Jeg tror Tsjekkia vil ha ballen i store deler av kampen, dessverre.
Toon, Toon,
Black and white army

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
NORGE - TSJEKKIA
« Svar #2 på: 11. Nov. 2005, 22:43 »
Derfor gjelder det å ha ballsikre spillere på midten. Vi må styre spillet! Jeg foreslår Jan Gunnar Solli på midtbanen, selv om han er en litt defensiv type.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
NORGE - TSJEKKIA
« Svar #3 på: 12. Nov. 2005, 00:48 »
Håpe dao Braaten og Carew på topp og ikkje Ivers.

Trenger ikkje for mange formsvake spillere på landslaget.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
NORGE - TSJEKKIA
« Svar #4 på: 12. Nov. 2005, 09:40 »
Jeg tror vi vinner. Ulevall-matta og det at vi er outsidere tror jeg er en fordel for Norge. I tillegg så er Carew i storform og moralen i laget virker å være bedre enn på mange, mange år.
Carr har altfor få landskamper for England!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
NORGE - TSJEKKIA
« Svar #5 på: 12. Nov. 2005, 10:03 »
Jeg håper på denne lagoppstillingen:

...............Myhre.............

Lundekvam...Hagen...Bergdølmo...Riise

Braaten...Hæstad...Solid...Gamst Pedersen

.............Carew.......Iversen........

Braaten som det hurtige pasningsalternativet på høyrekanten. Riise og Pedersen er en perfekt dekning av venstreflanken.

Solli som et defensivt ledd på midten, og Hæstad er den hardtarbeidende og offensive midtbanespilleren.

I forsvar har vi to figthere i Hagen og Bergdølmo, Riise på venstrebacken og Lundekvam på høyre.
Jeg velger å sette Myhre i mål, fordi han føler jeg meg mest trygg på. Men skulle det vise seg at Norge ble "bombandert", noe jeg ikke tror de gjør, da kunne Johnsen vært et godt valg.

Angrepet skal selvfølgelig gå langs kantene, slik at vi får lagt inn til våre to målhungrige spisser.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
NORGE - TSJEKKIA
« Svar #6 på: 12. Nov. 2005, 12:42 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Jeg håper på denne lagoppstillingen:

...............Myhre.............

Lundekvam...Hagen...Bergdølmo...Riise

Braaten...Hæstad...Solid...Gamst Pedersen

.............Carew.......Iversen........

Braaten som det hurtige pasningsalternativet på høyrekanten. Riise og Pedersen er en perfekt dekning av venstreflanken.

Solli som et defensivt ledd på midten, og Hæstad er den hardtarbeidende og offensive midtbanespilleren.

I forsvar har vi to figthere i Hagen og Bergdølmo, Riise på venstrebacken og Lundekvam på høyre.
Jeg velger å sette Myhre i mål, fordi han føler jeg meg mest trygg på. Men skulle det vise seg at Norge ble "bombandert", noe jeg ikke tror de gjør, da kunne Johnsen vært et godt valg.

Angrepet skal selvfølgelig gå langs kantene, slik at vi får lagt inn til våre to målhungrige spisser.

WTF

Lundekvam på høgreback ???
Bergdølmø Mitstopper ?
Og få ut Solid for Grindheim.

Kan ver bra med to håvesterke spisser om me klarar å få komme til innlegg ofte nok.

plebbster

• Gjest
NORGE - TSJEKKIA
« Svar #7 på: 12. Nov. 2005, 13:19 »
Hvis M. Andresen er med i troppen ( Noe jeg ikke har oppdatert meg på ) så burde jo han spille helt klart foran Solli. Hvis Solli skulle spilt noe sted så må det være et sted der han ikke gjør så mye skade. Dessverre spilte han også elendig på høyreback. Usikker på hva Hareide tenker når han plasserer Solli på midtbanen til Norge.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
NORGE - TSJEKKIA
« Svar #8 på: 12. Nov. 2005, 14:10 »
Martin Andresen er overhodet ikke i landslagstroppen, og han var heller ikke aktuell for troppen. Grunnen er at han tidligere i høst ga beskjed om at han var ute av fotballbanen resten av sesongen.
Vet du ikke at Andresen ikke har spilt for Brann på evigheter, Pleb?

Men det er uansett liten tvil om at Grindheim er et klart, klart, klart bedre valg mot Tsjekkia enn Solli. Nesten så jeg tror Grindheim ville vært bedre selv som defensiv høyreving. Jeg skjønner bare ikke hvorfor telemarksbataljonen (F. Johnsen og Solli) er så forbanna hellige selv når de ikke er i form, at de starter hver bidige kamp enten det er RBK eller landslaget.

Uansett, Solli er valgt på høyrevingen, fordi Hareide ikke ønsker å skape målsjanser og han vil ikke score mål. ALT som betyr noe for Hareide er at vi ikke slipper inn mål. Da glemmer han det at Solli av og til er litt ukonsentrert, noe som gjør at han ofte slår livsfarlig tversoverpasninger, eller mister ballen i livsfarlige posisjoner. Det har skjedd utallige ganger for RBK, og de ble straffet veldig hardt for det mot Real Madrid.
Et annet argument er at Solli spiller sentral midtbane i RBK. Og har ikke spilt på høyrevingen siden forrige landskamp, hvor målet også var å ikke slippe inn mål. Av en eller annen latterlig grunn.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
NORGE - TSJEKKIA
« Svar #9 på: 12. Nov. 2005, 20:18 »
Herregud, ut med Riise og Solli. Latterlig dårlege....
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
NORGE - TSJEKKIA
« Svar #10 på: 12. Nov. 2005, 20:50 »
Solli viste me kom til å suge så det er jo ufatteligt at forsatt spiller høgr mitbane på landslaget.

Hel#### idioti å benka Bråten fra start.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
NORGE - TSJEKKIA
« Svar #11 på: 12. Nov. 2005, 21:29 »
Faen. Elendig kamp.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
NORGE - TSJEKKIA
« Svar #12 på: 12. Nov. 2005, 21:37 »
Myhre 6:
Sjanseløs på Smicer sin heading. Hadde noen gode redninger, og har vært ellers rimelig solid.

Bergdølmo 5
Sklir slik at Smicer blir stående igjen alene på scoringen. Pælmet bare opp ballen, uten å ha noen plan for det han gjorde. Men klarte å holde orden på den meget sterke venstrekanten til Tsjekkia.

Hangelang 5
Følte meg litt skjelven hver gang han hadde ballen, og han klarte sjeldent å gjøre noe bra. En god innsats etterhvert i kampen.

Hagen 6
Hagen stod mellom Baros og mål. Hindret stadig tsjekkerne i å smutte alene igjennom mot Myhre. En skikkelig figther har han vært gjennom hele kampen!

Riise 6
Rydder opp i noen farlige situasjoner, som kunne ha endt i scoringer. Satte fart på venstrekanten, og var blant de eneste som klarte å skape uro. Det kom svært lite inn fra høyrekanten til tsjekkia.
Lagde muligher, la inn og skapte kreativitet.

Solli 2
Gjør det meste feil. Han mister hele tiden ballen, klarer ikke å stoppe tsjekkerne i det hele tatt og gjør ikke noe positivt.

Hæstad 7
Stjeler ballen foran nesa på tsjekkerne stadig vekk, serveterer og smutter i mellom med finhet, teknikk og eleganse. Han oppførte seg rett og slett som en liten luremus idag!

Grindheim 4
Tør ikke å gå fremover, gjør mange feilpasninger og gjør generelt sett en dårligere kamp enn han pleier. Det er trist.

Pedersen 6
Får lagt inn stadig vekk, men legger for korte og upresise sjanser. Er ofte han som får ballen inne i feltet uten at han tørr å gjøre noe som helst ut av situasjonen. Men klarte i hvertfall å få laget fremover, og det er viktig!

Carew 3
Er nesten aldri borti ballen. Stusser ofte videre til sin medspiss, uten at det skaper trøbbel for tsjekkerne videre. Avslutter selv aldri mot mål, og kunne ha forsøkt MYE mer når han først hadde ballen. Merk dere ordet "når" i denne setningen. Han var jo alt for anonym! ALT for dårlig av den spissen som liksom skulle score mål denne kampen!

Iversen 3
Ikke bedre enn Carew han. Klarte ikke å skape noe i det hele tatt, uansett hvor mye han forsøkte. Ikke så anonym som Carew, men gjorde nesten alt feil da han først fikk ballen. Ikke rart at han ble byttet ut til slutt...

Braaten 4
Begynte så utrolig lovende! Men så rotet han HELE TIDEN! Mistet hele tiden ballen, og bommet til og med på ballen et par ganger. Latterlig skuffende. Da han først klarte å komme i innleggsposisjon, så la han ballen alt for langt foran seg, slik at den gikk ut til utspark fra keeper.
Elendig prestasjon fra Braaten. Men han skapte utrolig mye de første minuttene!

Årst (for liten spilletid)
Han andre Startspilleren (for liten spilletid)

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
NORGE - TSJEKKIA
« Svar #13 på: 12. Nov. 2005, 21:45 »
Bare syt dere, det gjør ikke norges situasjon bedre. Igjen viste de norske tilskuerne at det faktisk var bortesupporterne som var hjemme. Elendig stemning fra tribunene! Men det er langt ifra grunnen til at Norge tapte.

Braaten skulle ha vært med fra start, Solli spilte rett og slett grusomt. Vi skulle hatt en mye mer offensiv midtbane, og alle spillerne våre kunne hatt bruk for litt skuddtrening.

Forsvaret er godt nok syntes jeg. Samtidig har vi en sikker keeper i Myhre som gjør svært få feil.

Det er rett og slett kreativitet og målfarlighet som er det vi mangler. Gutta nøler med å skyte, selv når de har nok rom. Og når de først skyter, går ballene milevis over mål. Organiseringen av angrepet er for dårlig, og kommuniseringen likeså.

At Tsjekkia vant var fortjent. Jeg skrev opp statestikker fra kampen:

Norge:
Cornere: 4
Frispark: 15
Offside: 1
Sjanser: 3 (flere av disse sjansene var på grensen til å være halvsjanser)

Tsjekkia:
Cornere: 2
Frispark: 18
Offside: 2
Sjanser: 5 (dette var soleklare sjanser)

Vi utnytter cornerne for dårlig, Pedersen legger for kort. Vi blir litt for frustrerte, og gir bort mange unødvendige frispark. Det har kostet oss Braaten i returoppgjøret. Vi får tre frispark like utenfor sekstenmeteren, og hadde Riise tatt alle, hadde vi i hvertfall fått sett en scoring...

Det siste jeg har å si er: KOMMUNISERINGEN ER LATTERLIG I DET NORSKE LAGET! ALLE KOLLIDERER MED HVERANDRE HELE TIDEN!

Lykke til i returoppgjøret kjære landsmenn!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
NORGE - TSJEKKIA
« Svar #14 på: 13. Nov. 2005, 00:02 »
Jeg så ikke kampen i dag, og i ettertid er jeg veldig glad for at jeg for en gangs skyld ikke prioriterte å se en gørrkjedelig fotballkamp.

Men gjennomgangsmelodien hos Åge Hareides lag er at det ikke er noen plan over det offensive spillet. Man har liksom ikke helt planlagt hvordan en skal angripe. Gamst Pedersen blir gjerne den som må gjøre alt, og han gjør som regel ingenting. Han har vært generelt veldig svak for landslaget i år, og i dag er tydeligvis intet unntak. Dødballene er gjerne upresise, det samme med de få innleggene han kommer til fra kant.

Jeg tipper Braaten blir litt preget av 1. En håpløs Ullevaal-matte. Det var en sandkasse, ikke en gressmatte. 2. Kamputviklingen. Det er ingen plan for spillet. Man poler gjerne opp mot Iversen, uten å fylle på med folk. Og en formsvak Steffen Iversen har begrenset å bidra med. Og da vinner han heller ikke hodedueller. Når Daniel Braaten en sjelden gang får ballen, så er det sannsynligvis flust av tsjekkere rundt ham. Jeg klarer ikke forestille meg at han hadde særlig mye rom å løpe i. Og når stemningen i laget er dårlig, ingen andre får til noe og laget ligger under, så virker det fort inn på Daniel Braaten også.

Jeg reagerer litt på kommentaren din om Carew, Olav, når du sier at det var "ALT for dårlig av mannen som liksom skulle score mål". Vi kan ikke forvente at Carew skal være særlig god når han får lite å jobbe med, får liten støtte og lite rom. Carew er ingen tryllekunstner. Og når laget som helhet er så forbanna dårlig som det etter sigende var i dag, så forventer jeg heller ikke at Carew skal greie å gjøre det helt store. Det er John Carew vi snakker om her. Ikke Robinho eller Ronaldinho.

Og at bortesupporterne er hjemmesupporterne på Ullevaal er intet nytt. Hva hadde VG bidratt med slags effekter for Ullevaals blaserte publikum i dag da? Var det noen fine plastposer å skimte blant de norske supporterne (i den grad det var noen nordmenn tilstede på Ullevaal)?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon