20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hæstad til United?  (Lest 5107 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Paul Andreas

• Supersub
    • Vis profil
Hæstad til United?
« på: 11. Nov. 2005, 18:58 »
Det har lenge vært spekulert i fremtiden til Starts midtbanespiller Kristoffer Hæstad. Jeg fikk sjokk da jeg fikk disse to linkene fra en kamerat av meg:

http://www.manchesteronline.co.uk/sport/football/manchesterunited/

http://www.manchesteronline.co.uk/sport/football/wiganathletic/s/171/171880_start_want_to_end_wigan_interest.html

Hvis dere ser på høyre side i den første linken vil dere legge merke til en avstemning blandt uniteds supportere (ikke bare norske supportere). Resultatet er oppsiktsvekkende.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Hæstad til United?
« Svar #1 på: 11. Nov. 2005, 19:10 »
Jeg tror ikke noe på at han blir United-spiller med det første. Men vi vet jo at Sir Alex er glad i nordmenn, så vi skal vel ikke bli for overrasket heller.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Paul Andreas

• Supersub
    • Vis profil
Hæstad til United?
« Svar #2 på: 11. Nov. 2005, 19:20 »
Jeg tror han trenger en sesong til i tippeligaen før en eventuell karriere i utlandet. Men dersom han fortsetter i samme drivet som denne sesongen, kan vi fort se en ny norsk spiller i premier league. Det var helt rått å se han herje med de italienske spillerene i kvaliken.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Hæstad til United?
« Svar #3 på: 11. Nov. 2005, 22:14 »
Kristofer Hæstad er rå! Det spiller liksom ingen rolle hvem han spiller mot. Han frykter absolutt ingen, og har heller ingen respekt for de spillerne han møter. Derimot bruker han ikke lang tid på å sette seg selv i respekt. En utrolig spennende spiller med gode muligheter foran seg.
Toon, Toon,
Black and white army

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Hæstad til United?
« Svar #4 på: 12. Nov. 2005, 09:36 »
Vet ikke om Hæstad er moden for utlandet enda. Han har en god sesong bak seg i tippeligaen og noen gode landskamper, men for hans egen del så tror jeg at minst en sesong til i tippeligaen vil gjøre godt. I likhet med resten av Start-laget så har han surfet på en medgangsbølge hele sesongen, så får vi se om Hæstad og resten av laget greier den vanskelige andresesongen.

En ting er i alle fall sikkert og det er at ManUtd trenger nye spillere på midtbanen. Keane og Scholes er ikke like gode som de engang var, og Miller/Djemba-Djemba/Kleberson som var tiltenkt som de nye stjernene ikke har vært gode nok.
Carr har altfor få landskamper for England!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Hæstad til United?
« Svar #5 på: 12. Nov. 2005, 10:08 »
Sitat fra: "Rolfern"
Vet ikke om Hæstad er moden for utlandet enda.

Det var det mange også som sa om Pedersen og Riise. Men de har vel klart seg bra? Så hvorfor ikke Hæstad?

Paul Andreas

• Supersub
    • Vis profil
Hæstad til United?
« Svar #6 på: 12. Nov. 2005, 10:30 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Sitat fra: "Rolfern"
Vet ikke om Hæstad er moden for utlandet enda.

Det var det mange også som sa om Pedersen og Riise. Men de har vel klart seg bra? Så hvorfor ikke Hæstad?

Riise hadde et relativt mislykket opphold i monaco før han havnet i liverpool. Tror ikke Riise hadde hatt suksess dersom ikke liverpool hadde hentet han. Gamst Pedersen hadde så vidt jeg kan huske mer enn en sesong i tippeligaen før han ble hentet av blackburn. Jeg synes personlig det var tidlig å hente han da blackburn gjorde, men gamst har stått på og etter hvert etablert seg som en god premier league spiller.

Hæstad er fortsatt veldig ung og det er ikke noe hastverk for han å bli proff. Han har overrasket alle og er kanskje den mest omtalte norsk spilleren i 2005. Som Rolfern sa, har start spillerene prestert over all forventing, og jeg synes derfor det er riktig å se om de greier å følge opp til neste år. Dersom Hæstad fortsetter i samme drivet neste år, blir han garrantert hentet.

En annen ting som er verd å nevne er at dersom Norge kvalifiserer seg til VM, kommer ikke Solèr til å selge noen spillere før etter VM, på grunn av at markedsprisen på spillere som Hæstad, Strømstad, Valencia og Johnsen vil stige til værs. Dersom vi ikke kvalifiserer oss håper jeg inderlig Solér og spillerene selv er fornuftige nok til å vente en sesong til. Men det spørs dersom toppklubbene legger inn bud...

plebbster

• Gjest
Hæstad til United?
« Svar #7 på: 12. Nov. 2005, 13:23 »
Jeg trodde at Gamst Pedersen ikke skulle bli en hit i blackbrun slik han ble. Han utmerket seg bare en sesong her hjemme før han dro ut til England. Jeg tror at de fleste spillere , inkludert Kristofer Hæstad, ikke ville klart denne utfordringen. Hæstad er for fersk i øyeblikket. Gjør som Solskjær og vent et par sesonger!

Det var nok riktig av J.A. Riise å dra fra Monaco til Liverpool, men jeg tror ikke det var sunt for han å dra tidlig til Monaco. Jeg syntes virkelig at Riise har klart seg bra med tanke på at han har en så brødteit mor!  :wink:

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Hæstad til United?
« Svar #8 på: 12. Nov. 2005, 13:58 »
Steffen Iversen derimot hadde et helt annet problem. Han gikk også ut for tidlig. Men det var ikke nødvendigvis på grunn av en brødteit mor, men på grunn av at han sjøl er brødteit. :lol:
Og hans far var jo heller ikke smart nok til å si "vent litt", enda han burde vite det utmerket godt at det ikke lønner seg å hoppe på det første og beste.

Riise burde helt klart ikke dratt til Monaco da han gjorde. Og jeg tror hans bror har mye bedre av å spille i Lillestrøm han også.

Paul Andreas

• Supersub
    • Vis profil
Hæstad til United?
« Svar #9 på: 12. Nov. 2005, 15:51 »
Sitat fra: "Joakim"
Steffen Iversen derimot hadde et helt annet problem. Han gikk også ut for tidlig. Men det var ikke nødvendigvis på grunn av en brødteit mor, men på grunn av at han sjøl er brødteit. :lol:
Og hans far var jo heller ikke smart nok til å si "vent litt", enda han burde vite det utmerket godt at det ikke lønner seg å hoppe på det første og beste.

Riise burde helt klart ikke dratt til Monaco da han gjorde. Og jeg tror hans bror har mye bedre av å spille i Lillestrøm han også.

Hehe, ikke for å sympatisere med Iversen på noen som helst måte, men tror skadesituasjonen hans har ødelagt mye for han. Han hadde gode perioder i tottenham, men som regel ble han skadet når han begynte å gjøre det bra. Men han er jo arrogant som få og det er liten tvil om at han tror han er bedre enn det han er. Per dags dato holder han ikke mer enn tippeliganivå og jeg synes ærligtalt ikke han er god nok for landslaget en gang. Likevel mener han at han bør spille i premier league. latterlig..

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Hæstad til United?
« Svar #10 på: 13. Nov. 2005, 00:17 »
Iversen har dessverre ikke arvet sin fars goalgetteregenskaper. Derimot har han arvet den store kjeften hans far var så beryktet for, og han har videreført det til å fortjene stempelet klyse. Og jeg setter spørsmålstegn ved hans følelser for Rosenborg, etter den passe idiotiske opptredenen på Vålerengens sølvfeiring i fjor. Dog skal han ha det at han ikke har jublet når han har scoret på Lerkendal.
Men Steffen Iversen er blant verdens 10 beste hodespillere, når han er i form. Det er det liten tvil om. Han holder utvilsomt ypperste verdensklasse i lufta. Han når høyere enn de fleste andre, han henger lengre enn de fleste andre, og han har en fantastisk teknikk som gjør at han kan få ballen i mål, selv om innlegget kanskje ikke er av høyeste kvalitet.
Steffen Iversen er fullt på høyde med Duncan Ferguson og Alan Shearer i lufta. Bedre enn Peter Crouch.

I tillegg skal Steffen få med seg det at han skyter brukbart godt med begge bein, og han klarer, i motsetning til Frode Johnsen, å ta med seg ballen fremover.

Når Steffen er i form er han uten tvil av de aller aller beste spillerne i Tippeligaen, og kanskje for god. Men jeg tror han bør prøve seg en annen plass enn i England. Hva med Tyskland? Der liker de jo store, sterke spillere. Men så var det kjerringa di da, Steffen...  :lol:

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Hæstad til United?
« Svar #11 på: 13. Nov. 2005, 01:25 »
Nå har jo Iversen avslått en overgang til tyske Gladbach...
Tror Iversen kunne passet godt inn i Italia.

På FM2006 gjør han det, for der er han nemlig toppscorer i serien... Og han spiller på Lecce, på min ACMilan save... :lol:

Paul Andreas

• Supersub
    • Vis profil
Hæstad til United?
« Svar #12 på: 13. Nov. 2005, 03:05 »
Sitat fra: "Torjus"
Nå har jo Iversen avslått en overgang til tyske Gladbach...
Tror Iversen kunne passet godt inn i Italia.

På FM2006 gjør han det, for der er han nemlig toppscorer i serien... Og han spiller på Lecce, på min ACMilan save... :lol:

Kan vi være så snille å droppe å blande det jævla spillet inn i diskusjonene? Det blir så utrolig tåpelig.. Det er ingen som bryr seg om steffen er god på Lecce på et forbanna spill. Synes ikke Iversen holder nivå i vålerenga en gang.. Dersom han går til utlandet nå, kommer han til å mislykkes totalt. Bare vent. Primadona..

Frode Johnsen er kanskje sesongens flopp og har tydeligvis ødelagt karriereren sin på.. jeg vet ikke hva. Rosenborgs mislykkede sesong? tror aldri jeg har sett en så umotivert spiller som Frode Johnsen har fremståt som denne sesongen. Plutselig sa det bare stopp for frode.

Jan G spilte nok en ræva kamp for norge og har forhåpentligvis spilt seg ut av landslaget. Vet jeg er litt off topic, men akkurat nå føltes det veldig godt å få det ut. pjuuuu.. god natt!

Paul Andreas

• Supersub
    • Vis profil
Hæstad til United?
« Svar #13 på: 13. Nov. 2005, 03:05 »
Error

Paul Andreas

• Supersub
    • Vis profil
Hæstad til United?
« Svar #14 på: 13. Nov. 2005, 03:05 »
Error