20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Souness henter nok en tyrker?  (Lest 6214 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Souness henter nok en tyrker?
« Svar #15 på: 11. Nov. 2005, 08:57 »
Ameobi blir vel 24 år i morgen??

Da er det på tide å ikke leve på "talentet" sitt. Han BØR begynne å innfri snart... Hjelper ikke å skore 2 mål i en kamp hvis det er 10kamper før han skorer neste gang.

Paul Andreas

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #16 på: 11. Nov. 2005, 11:38 »
Synes det er galt å si at en 24 år gammel fotballspiller er et talent. det er greit nok at spillere opp til 22 år kan kalles talenter, men når man blir særlig eldre enn dette, bør man helst ha utviklet ferdighetene videre og blitt en god fotballspiller noe Ameobi ikke har gjort. Når utviklingen stanser ender man opp som en middelmodig spiller, slik som Ameobi. 33 mål på 179 (!) kamper sier vel det meste. Synes vi skal holde på han ut sesongen, men til sommeren bør vi absolutt finne en erstatning. Kunne tenkt meg Robbie Keane, men er litt usikker på hvordan han og Owen hadde fungert på topp. Jeg er fan av å ha en sterk spiss (som Shearer) og en hurtig spiss (Owen). Men hvis Souness får fingeren ut av ræva og henter Keane, begynner jeg ikke å grine.. Han må jo snart bli lei benkeslitingen i Tottenham. Synes han er god nok for de fleste klubbene i premier league.

Hehe, vi er kanskje litt "off-topic" nå?

Tuncay har jeg aldri sett spille så skal ikke uttale meg om hans ferdigheter. Men synes det er håpløst av noen av dere drar FM inn i debatten. Det er et spill for christ sake! Selv om han er god i FM så har det overhode ingen relevans! Så please være litt mer saklige hvis dere skal diskutere. Takk! 8)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #17 på: 11. Nov. 2005, 12:28 »
Souness vil ikke ha Keane. Souness mener Keane ikke er rett man for Newcastle. Dessuten har vi jo Owen nå, og da kommer han ihvertfall ikke til å hente noen Keane.

Ameobi er kanskje ikke en talentfull ungdom lenger. Men for å bruke et annet ord da, Shola har et vanvittig potensiale, han besitter ekstreme ferdigheter. Spørsmålet er om han greier å kvitte seg med talentstempelet og ta skrittet ut til de store gutta, og bli den storspilleren han har alle forutsetninger for å kunne bli.

Når det gjelder FM, så bør jo fansen få blod på tann nå som en 15 år gammel idiot fra Sarpsborg har søkt på trenerjobben i Aalesund, pga sin merittliste fra FM... :lol:
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 11. Nov. 2005, 12:51 »
syntes det var kjempe moro at den 15åringe søkte på jobben!;) husker når Rosenborg skulle ansette en trener, så fikk de opptil flere søknader fra folk som hadde vunnet CL med Djurgarden! 8)  hehe...

Ameobi har MULIGENS potensial. Kan vel aldri si at han har tatt meg med storm... hadde sansen for han når han var yngre, men jeg syntes ikke han har blitt noe bedre enn han var når han var 20-22 år. Men spørsmålet er vel egentlig; Kommer Newcastle noen gang til å satse på Ameobi over en hel sesong i steden for å kjøpe inn en ny spiss??

Personlig tror jeg de aldri i verden gjør det... Så da er Ameobi dømt til å slite benk, eller finne seg en ny klubb. Noe jeg håper han gjør! Jeg gremmes fortsatt over at vi ikke solgte han til Tottenham for noen år siden når de la inn bud....

Paul Andreas

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #19 på: 11. Nov. 2005, 13:16 »
Sitat fra: "Joakim"
Souness vil ikke ha Keane. Souness mener Keane ikke er rett man for Newcastle. Dessuten har vi jo Owen nå, og da kommer han ihvertfall ikke til å hente noen Keane.

Jeg vet at Souness ikke vil ha Keane. Jeg vet at Souness ikke mener Keane er rett mann for Newcastle. Jeg har, tro det eller ei, også fått med meg at Owen er i Newcastle, og da greier jeg faktisk å legge sammen 1 + 1 og skjønner at Keane ikke kommer.

MEN, jeg personlig, mener Keane VAR det Newcastle trengte FØR vi hentet Owen og synes kanskje fortsatt han ER rette mannen når Shearer legger opp. Dersom Souness kunne fått fingeren ut av ræva, noe han ikke greier, kunne vi hatt to kvalitetsspisser neste sesong.. Det var poenget mitt.

Tror Owen og Keane kunne fungert bra sammen på topp. Eneste jeg er litt bekymret for er at ingen av dem er spesielt sterke. Men duoen Keane/Defoe herjet med mange forsvar sist sesong så jeg synes Owen/Keane er en spennende tanke. Men som Joakim så fint presiserte, vil ikke Souness ha Keane.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #20 på: 11. Nov. 2005, 15:58 »
Hvilket jeg syns er meget synd. Keane har god statistikk når det kommer til mål, men han er også en meget dyktig tilrettelegger. Så jeg ville så absolutt ikke vært imot å hente Keane.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #21 på: 11. Nov. 2005, 18:45 »
Da skjønner jeg deg bedre, Paul. Og jeg er helt enig i at Keane ville vært en glimrende mann for oss, og at han kunne bidratt for oss også etter Owens ankomst. Jeg har en stor forkjærlighet for Robbie Keane, og skjønte aldri hvorfor Souness ikke så nytteverdien i han.
Og jeg skjønner det fremdeles ikke.
Men dessverre vil ikke Keane bli en geordie så lenge Souness er manager.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #22 på: 11. Nov. 2005, 19:52 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Hvilket jeg syns er meget synd. Keane har god statistikk når det kommer til mål, men han er også en meget dyktig tilrettelegger. Så jeg ville så absolutt ikke vært imot å hente Keane.

Keane er utvilsomt en god spiller, men som makker til Owen passer han ikke. Vi ser også at Martin Jol ikke bruker Keane og Defoe sammen.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #23 på: 11. Nov. 2005, 20:04 »
Sitat fra: "Asbjørn"
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"

Keane er utvilsomt en god spiller, men som makker til Owen passer han ikke. Vi ser også at Martin Jol ikke bruker Keane og Defoe sammen.

Man kan jo ikke si det for sikkert, men skal være enig i at det antakeligvis ikke er Owens potensielt beste partner. Nå var jeg jo mest hypp på Keane før vi fikk Owen, og før jeg overhodet kunne fatte at Owen kunne ikle seg Newcastle-drakt andre plasser enn i mine våte drømmer.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Paul Andreas

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #24 på: 11. Nov. 2005, 20:31 »
Desverre får vi aldri vite om de passer sammen. Jeg har alltid hatt en drøm om å se Keane i svart og hvitt og håper fortsatt på det, men lite tyder på det. At Keane forsvinner fra Tottenham i løpet av sesongen er jeg overbevist om. Han er altfor god til å slite benken.

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #25 på: 11. Nov. 2005, 21:48 »
altså og si at ameobi er et vanvittig talent er jo helt feil. HAN ER 24 . Rooney, robinho osv er det vi kaller vanvittig talent. dvs at han skulle ha utviklet seg kraftig nå allerede. det har han ikke gjort og det kommer han heller ikke til og gjøre. Lurer på hvor god rooney er når han er 24

For og ta et eksempel fra newcastle: steven taylor og n'zogbia er det vi har av kjempe talenter. (ramage, huntington + flere små tråkk).

skal ikke skrive noe mer nå men beklager til de som liker ameobi. er bare og kvitte seg med han og hente inn en som allerede er ung og klassespiss. det kan ta 10 år før ameobi løsner skikkelig sånn som han holder på. det kan vi ikke vente på!
lt;3 Newcastle <3

Paul Andreas

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #26 på: 12. Nov. 2005, 18:34 »
http://www.clubcall.com/vsite/vcontent/content/transnews/0,10869,5034-169529-19728-36699-210542-13916-5024-layout104-186747-news-item,00.html

Det ser ut som Fenerbahce har tenkt å være like vriene med Tuncay som da vi prøvde å hente Anelka i sommer. Tviler på at Souness eller Feite Fred er villige til å strekke seg særlig langt for å sikre Tuncay etter Owen-overgangen i sommer og offentliggjøringen av underskuddet i høst.. Men vi får se..

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Re: Souness henter nok en tyrker?
« Svar #27 på: 14. Nov. 2005, 10:06 »
Souness hadde blitt intervjuet av Tyrkisk TV etter kampen, og han hadde visst sagt at Tuncay var en interessant spiller.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

NUFCern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://rbk.no/
« Svar #28 på: 17. Nov. 2005, 09:30 »
Løp og kjøp sier jeg bare. Tuncay scoret tre mål for Tyrkia i går, en virkelig klassespiller av rang!

DanMan

• Gjest
« Svar #29 på: 17. Nov. 2005, 11:35 »
Ja, men han blir neppe mindre ettertraktet og noe billigere av en slik oppvisning, så jeg tror vi bare kan glemme ham foreløpig. Håper det motsatte, men..