20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Souness forsvarer Bruce  (Lest 7599 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Souness forsvarer Bruce
« Svar #30 på: 07. Nov. 2005, 23:20 »
Hmm. Disse argumentene er så vannvittig selvmotsigende.
1. Disse fantastiske fotballspillerne er det Graeme Souness som har kjøpt inn til Newcastle.
2. Flere hevder at det er helt rettmessig å kreve seier på seier med en mildt sagt ordinær midtbane i PL-sammenheng dersom manageren kan å styre laget. En forventer altså hurrafotball med Faye-Clark sentralt så lenge manageren gjør jobben sin.
3. Men når disse fantastiske spillerne som Souness har henta til oss gjør at kollektivet Newcastle tar poeng, er det spillernes skyld. Souness har da ingen som helst innvirkning.
Med andre ord - som det alltid har vært når en argumenterer mot Souness - laget gjør det dårlig, Graeme Souness er grunnen til det. Laget gjør det bra, spillerne er grunnen til det og Graeme Souness, han er bare der.
Amen, Souey, for bra innlegg. Argumentene om at Souness er så fæl til å syte holder i mine øyne rett og slett ikke mål. Alle managere gjør det, og Souness har aldri hatt tåpelige unnskyldninger, han har stort sett bare vært dønn ærlig. Jeg er jævla lei det skjeve synet mange gir uttrykk for.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
Souness forsvarer Bruce
« Svar #31 på: 07. Nov. 2005, 23:48 »
Souness gjør jo egentlig noe jeg synes det står respekt av. han tar seg tid til å redde en Lokal mann fra Newcastle. noe som gir respekt hos sine supportere. han viser til tidligere resultater fra Steve sin side. Steve var en mann som ble tilbudt jobben som trener i newcastle. mannen har bevist at han besitter en hvis taktisk kunnskap, grunnen til at han sliter idag er nettop skader.

jeg synes en annen ting er litt artig. har lest igjennom ifra side 1 på denne linken, og det som fasinerer meg er at mange av de som skyter på Souness idag for at han har klaget på skader, er personer som selv har sagt at Newcastle taper pga. av mye skader.... jeg synes det blir litt dobbelt moral på noen måter...

Mack sier at han trenger vell ikke å fortelle oss at newcastle er skade skutt, for det klarer vi vell å se selv. jeg synes det er utrolig domt sagt, en trener må få lov til å gå ut i media å si at newcastle mangler mange av sine store spillere.... han sier han savner spillere og det er også ting som vil gi de skadede spillerne selvtillit.

Hvis vi samtidig tenker tilbake på Woodgate sin tid i newcastle, når han var skadet sang vi klager sanger i kor for at newcastle forsvaret ikke hang sammen, grunnen til det var at han var skadet. idag så rakner store deler av newcastle sin midtbane... vi hadde en stund en midtbane med spillere som nesten var avglømt pga. av våre sterke spillere...                      

Bowyer - Clark - Faye - Zog. er en midtbane som kan gi de fleste tårer i øynene.. og dette blir det ikke samba fotball utav. men dette er det vi har på benken. og hvis du bytter en av disse spillerne med a lags spiller så vil det seriøst merkes
Solano - Emre - Parker - Luque

så du kan strengt tatt ikke angripe Souness for å nevne våre skade problemer, for disse har stor betydning for vårt lag, og vi vil ikke kunne komme opp på 4 plass med uansett manager i verden med den første midtbanen jeg tegna opp....

så gi mannen en sjangse!
Han kom, ble mett og dett var dett....

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Souness forsvarer Bruce
« Svar #32 på: 08. Nov. 2005, 00:19 »
Artig signatur i grunnen.
Toon, Toon,
Black and white army

DanMan

• Gjest
Souness forsvarer Bruce
« Svar #33 på: 08. Nov. 2005, 11:08 »
Kristoffer: *stående applaus* Det er så sant som det er sagt. Det er Souness som har sørget for at storspillere som Emre, Owen, Luque Boum og Parker er å finne i klubben vår! Det bør jo bevise at det finnes en klok mann inni all ærligheten? Og jeg kjøper ingen argumenter av typen "jo, men alle som vet hva fotball er vet jo at disse er knallgode spillere". Kan så være, men ingen har hentet nettopp disse! Vi utkonkurrerte Wigan og et par andre mindre kjente lag i signingen av Parker, og Everton et par ganger, men INGEN av de såkalte storklubbene var interessert. Det gjør vel managere som Wenger og Capello dårlige i deres øyne? Digresjon, men tilgi meg for det. Poenget er at Souey har stabla et godt lag sammen på ett års tid, noe som er direkte beundringsverdig. Og hvor mange spillere klager? Nevn gjerne også noen managere som ikke kommer på kant med noen. Eventuelle navn er sannsynligvis rævsleikere uten egne meninger, og slike vil jeg ikke ha i managerstolen på St. James'.

Sitat fra: "Graeme Souness"
Who are these players I have supposed to have fallen out with? Andy Cole? I rest my case. David Dunn? I rest my case. Craig Bellamy? I rest my case. Andy Todd? I rest my case. Dwight Yorke? We only fell out once at one training session.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
Souness forsvarer Bruce
« Svar #34 på: 08. Nov. 2005, 12:41 »
Sitat fra: "Mack"
Artig signatur i grunnen.

har du helt rett i... jeg viste at noen kom til å kommentere den... men dette beviser vell egentlig hvor jeg sto når jeg registrert meg på dette forumet.. han har jo klart å overbevise meg på mange måter.

jeg tror ikke han vil ta oss til toppen, men han har virkelig ryddet opp i stallen og lagt et skikkelig grunnlag for klubbens framtid.

men det står respekt av at han klarer å drive klubben med spillere som ville blitt benket i de fleste andre klubber....
Han kom, ble mett og dett var dett....

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Souness forsvarer Bruce
« Svar #35 på: 08. Nov. 2005, 13:09 »
Jeg har aldri forventet hurrafotball med Faye og Clark sentralt. Alt jeg mener er at de er gode nok til at vi skal klare å vinne mot West Ham. De er gode nok til at vi skal klare å vinne fotballkamper. Selvsagt er de ikke like gode som Parker og Emre. Og selvsagt merkes det at de to sistnevnte er tilbake. Og selvsagt merkes det når de ikke er med. Men en dyktig manager bør klare å få laget til å vinne fotballkamper selv om ikke Parker, Emre, Luque og Owen er med.

Og jeg har heller aldri sagt at grunnen til at vi taper fotballkamper er at vi har spillere skadet. Når vi taper en fotballkamp er det fordi vi ikke spiller godt nok. Mot Marseille i UEFA-semien tapte vi ikke nødvendigvis fordi Bellamy, Woodgate, Dyer og gutta var ute. Vi tapte fordi Marseille var bedre enn oss. Men jeg legger heller ikke skjul på at hadde vi hatt med de beste, så hadde vi hatt en bedre forutsetning for å være fullt på høyde med franskmennene. Men skylden for at vi tapte legges på de som slapp til den helvetes Drogba.

Jeg synes ikke det å skylde på skader for at vi taper er en god unnskyldning. Hovedgrunnen til at Birmingham sliter så voldsomt er ikke skadene. Hovedgrunnene til at vi gjorde det så dårlig i serieåpningen er ikke skadene. Hovedgrunnen til at et lag taper fotballkamper er at laget ikke presterer godt nok. Det spiller selvfølgelig en viktig rolle at klassespillere er skadet, men i lengden holder ikke det som unnskyldning. At enkelte gode spillere mangler er ingen god nok unnskyldning, så lenge du har 11 spillere der ute på banen som alle er gode nok til å spille fotball i klubben. Hvis ikke de er det, så kan de jo heller ikke spille for klubben.
Når vi ikke har de beste spillerne tilgjengelig må vi legge opp taktikken slik at de som spiller i stedet for får utnyttet sine gode sider. Men det vi gjør, er å pole ballen opp på Shearer, men glemmer å komme etter med midtbanen. Shearer er en glimrende hodespiller, men han blir sørgelig dårlig uten hjelp fra medspillere.

Og hvis Souness er så forbanna god. Hvorfor kom vi på 14. plass i PL i fjor? Med tanke på at vi hadde et lag de fleste andre bare drømmer om. Den rekka med kamper uten tap vi hadde etter nyttår er så sin sak. Vi dumpet fort ned igjen straks vi begynte å tape. Men hvorfor tapte vi kamper? Jo, fordi manageren ikke fikk det beste ut av laget.

Også i år har vi sett ustabile resultater. Altfor ustabile resultater. En bedre manager klarer å levere mer stabile resultater selv med et noe dårligere lag på banen. Vi hadde skadeproblemer også i 02/03. Woodgate, Dyer, Shearer og Bellamy var stadig ute. Men vi vant da fotballkamper for det. Og vi tok tredjeplassen i PL. Og det med en dårligere førsteellever enn vi har nå. Merkelig det der.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Souness forsvarer Bruce
« Svar #36 på: 08. Nov. 2005, 14:00 »
Sitat fra: "Joakim"
Jeg har aldri forventet hurrafotball med Faye og Clark sentralt. Alt jeg mener er at de er gode nok til at vi skal klare å vinne mot West Ham. De er gode nok til at vi skal klare å vinne fotballkamper. Selvsagt er de ikke like gode som Parker og Emre. Og selvsagt merkes det at de to sistnevnte er tilbake. Og selvsagt merkes det når de ikke er med. Men en dyktig manager bør klare å få laget til å vinne fotballkamper selv om ikke Parker, Emre, Luque og Owen er med.

Og jeg har heller aldri sagt at grunnen til at vi taper fotballkamper er at vi har spillere skadet. Når vi taper en fotballkamp er det fordi vi ikke spiller godt nok. Mot Marseille i UEFA-semien tapte vi ikke nødvendigvis fordi Bellamy, Woodgate, Dyer og gutta var ute. Vi tapte fordi Marseille var bedre enn oss. Men jeg legger heller ikke skjul på at hadde vi hatt med de beste, så hadde vi hatt en bedre forutsetning for å være fullt på høyde med franskmennene. Men skylden for at vi tapte legges på de som slapp til den helvetes Drogba.

Jeg synes ikke det å skylde på skader for at vi taper er en god unnskyldning. Hovedgrunnen til at Birmingham sliter så voldsomt er ikke skadene. Hovedgrunnene til at vi gjorde det så dårlig i serieåpningen er ikke skadene. Hovedgrunnen til at et lag taper fotballkamper er at laget ikke presterer godt nok. Det spiller selvfølgelig en viktig rolle at klassespillere er skadet, men i lengden holder ikke det som unnskyldning. At enkelte gode spillere mangler er ingen god nok unnskyldning, så lenge du har 11 spillere der ute på banen som alle er gode nok til å spille fotball i klubben. Hvis ikke de er det, så kan de jo heller ikke spille for klubben.
Når vi ikke har de beste spillerne tilgjengelig må vi legge opp taktikken slik at de som spiller i stedet for får utnyttet sine gode sider. Men det vi gjør, er å pole ballen opp på Shearer, men glemmer å komme etter med midtbanen. Shearer er en glimrende hodespiller, men han blir sørgelig dårlig uten hjelp fra medspillere.

Og hvis Souness er så forbanna god. Hvorfor kom vi på 14. plass i PL i fjor? Med tanke på at vi hadde et lag de fleste andre bare drømmer om. Den rekka med kamper uten tap vi hadde etter nyttår er så sin sak. Vi dumpet fort ned igjen straks vi begynte å tape. Men hvorfor tapte vi kamper? Jo, fordi manageren ikke fikk det beste ut av laget.

Også i år har vi sett ustabile resultater. Altfor ustabile resultater. En bedre manager klarer å levere mer stabile resultater selv med et noe dårligere lag på banen. Vi hadde skadeproblemer også i 02/03. Woodgate, Dyer, Shearer og Bellamy var stadig ute. Men vi vant da fotballkamper for det. Og vi tok tredjeplassen i PL. Og det med en dårligere førsteellever enn vi har nå. Merkelig det der.

Du nevner at vi burde slått West Ham med det laget. Noe de fleste sikkert er enige i, men nå er det ikke bare Newcastle som har slitt med West Ham denne sesongen. Burde ikke Arsenal slått WBA som vi banket 3-0 på samme bane? Ellers så klarte også Arsenal bare 0-0 mot West Ham. Skulle tro en så god manager som Wenger klarte bedre enn dette med et lag som har hatt langt mindre skadeproblemer enn Newcastle. Det samme kan sies om Alex Ferguson. Rart at denne mannen ikke klarer å gjøre det bedre for Man Utd selvom laget har slitt med skader.

Grunnen til at et lag ikke vinner fotballkamper er selvsagt at det ikke presterer godt nok. Men grunnen til at de ikke presterer godt nok er at spillerene som egentlig er best på benken ikke er gode nok. Man får ikke Ameobi til å pøse inn mål som Shearer gjorde i sine beste dager ved å legge om spillestilen. Hvordan mener du vi skal spille for å få ut det beste av en midtbane med Faye, Clark, Zog og Bowyer?

Grunnen til den dårlige fjorårsseongen kommer av antall skader, noe også Shearer har påpekt flere ganger. Årsaken til antall skader kommer mest sannsynlig også av underlaget på treningsfeltet og SJP. Var selv på omvisning på SJP for noen dager siden, og at man kan spille fotball på et så hardt underlag er for meg en gåte.

Du sier vi har sett ustabile resultater i år. Jeg synes faktisk de har vært stabile. De var stabilt dårlige når vi brukte halve reservelaget, men de har vært stabilt gode etter at Owen skrev under for klubben. Nøkkelspillerene har også kommet sakte men sikkert tilbake de siste ukene.

Ja vi vant fotballkamper sesongen 02/03, men det gjør vi da sannelig i sesongen 05/06 også. Påminnelse nok en gang. Vi har 1 tap på siste 9 og står nå med 4 strake seire.

Husker Alex Ferguson mente Newcastle hadde vunnet PL 01/02 om Bellamy hadde holdt seg skadefri mot slutten av sesongen. Med andre ord var dette bare sprøyt. Sir Bobby burde klart å lagt om spillestilen slik at man vant PL med erstatterene på banen som var langt dårligere.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

DanMan

• Gjest
Souness forsvarer Bruce
« Svar #37 på: 09. Nov. 2005, 14:49 »
Man må ikke undervurdere hvor stor innvirkning skader har på et lag. Noen lag klapper sammen så snart en eller to stjernespillere blir borte. Arsenal med, og Arsenal uten Henry er - enten man vil eller ikke - et helt forskjellig lag. Og dette er bare én spiller! Vi har hatt horribelt mange skader, og det å si at dette ikke er en plausibel grunn blir for dumt i mine øyne. En klubb har som regel en del glitrende spillere (målt opp mot de respektive nivåene), en del unge talenter (i større eller mindre grad) og en del backupspillere. Backupspillerne er som Joakim poengterer gode nok for laget, MEN ikke samtidlig! Å bytte ut en eller to storspillere med backupen bør ikke ha all verden å si dersom stilen justeres. Derimot har vi praktisk talt spilt med et helt lag av såkalte backups, og det er da først den virkelige klasseforskjellen vises. Husker dere lagene vi måtte stille i de siste kampene i fjor? At skader sannsynligvis var med på å ødelegge en flott rekke kamper, er for meg ganske åpenlyst. De siste kampene ble preget av urutinerte spillere og manglende motivasjon. 14. plassen må tas med en god dose salt, selv om det på langt nær er godt nok for klubben.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Souness forsvarer Bruce
« Svar #38 på: 09. Nov. 2005, 15:06 »
Hvis absolutt alle spillerne vet hva de til enhver tid skal gjøre. Hvor ballen skal spilles, hvem som skal løpe og når, så blir det enklere også for reservene, når de ikke trenger å finne opp det selv.
Selvsagt blir det vanskeligere når vi mangler flere av de beste, og må erstatte de med dårligere spillere. Og jeg sier ikke at vi skal kunne vinne PL med reservene på banen. Men det er fullt mulig å vinne flere fotballkamper med flere reserver på banen enn vi har gjort under Greame Souness.

En mulighet er jo å sette unggutten Brittain på høyrevingen, og sette Bowyer sentralt der han hører hjemme. Det vil gi oss mye større muligheter enn å bruke Bowyer som ving. Eller så må vi legge opp vingspillet på en sånn måte at vi har noen som tar seg av bredden og innleggene fra kant, mens Bowyer løper inn sentralt. Clark er en grei ballfordeler, men er også god til å komme i posisjon på kanten av 16. Faye er ballvinneren. Det vet vi alle. Og den rollen er grei. Også Faye klarer å slå en tremeterspasning, så lenge han ikke skal drible noen først. Og det er bare å si til Faye at han ikke skal gjøre.

Sånn som jeg ser dagens Newcastle-lag har ikke spillerne noen faste arbeidsoppgaver. Og det er Emre som er arkitekten bak Newcastles spill. Ikke Souness. Han sier bare at gutta skal spille fotball, så får Emre i oppgave å tenke ut hvordan laget skal angripe.
Og når Clark skulle ha den samme oppgaven gikk det sjølsagt på ræva, for det har ikke Clark egenskapene til.
Alle har en dårlig dag på jobb. Og bunnlag kan være vanskelig å spille mot. Særlig nyopprykkede lag som West Ham. Men det jeg så av kampen mot West Ham tydet ikke på at laget var spesielt farlige akkurat. De hadde lite å by på fremover, og det burde være fullt mulig å bryte ned forsvaret dems. Selv med Clark og Faye på banen.

Jeg vet det har innvirkning på laget at spillere er skadet. Og det er klart det setter oss noe tilbake. Men jeg synes ikke det er godt nok å skylde utelukkende på skader, når spillerne ikke gjør jobben sin. Gjør spillerne jobben sin skal vi klare å gi West Ham større problemer enn vi gjorde. Sier ikke at det betyr at vi hadde vunnet kampen. Men vi bør kunne forvente at reservene gjør jobben sin så godt de kan. Det er altfor mange eksempler på kamper hvor de ikke har gjort det. Blant annet hadde vi mange slike eksempler i fjor.
Vi havner ikke på 14. plass bare pga skader og litt uro innad i spillergruppa.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Souness forsvarer Bruce
« Svar #39 på: 09. Nov. 2005, 15:34 »

Sånn som jeg ser dagens Newcastle-lag har ikke spillerne noen faste arbeidsoppgaver. Og det er Emre som er arkitekten bak Newcastles spill. Ikke Souness. Han sier bare at gutta skal spille fotball, så får Emre i oppgave å tenke ut hvordan laget skal angripe.

Bare sier at gutta skal spille fotball :-)

Skulle likt å vist hvor du hadde den informasjonen fra. Tror du en spillere som Shearer, Owen, Solano, Taylor, Given og Boumsong hadde godtatt en slik manager? Isåfall er alle våre nøkkelspillere stokk dumme.

Asbjørn som synes DanMan får fram noen gode poenger.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Souness forsvarer Bruce
« Svar #40 på: 09. Nov. 2005, 16:01 »
Det der syns jeg er en helt feil påstand. Jeg har helt klart sett spillernes arbeidsoppgaver de siste kampene, da jeg har fulgt ekstra nøye med for å virkelig analysere disse påstandene om at det er tilfeldigheter som vinner kamper for oss. Det er jo tull. Souness hadde nok runddribla alle oss her inne i debatt rundt taktikk. Sier ikke dermed at Souness er en verdensklasses taktiker, men såklart er det tull og tøys den påstanden overfor.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Souness forsvarer Bruce
« Svar #41 på: 09. Nov. 2005, 17:38 »
Det virker en del ganger på meg som om Souness overlater alt til spillerne der ute. Og tilfeldighetene.

Hovedpoenget er at Souness ikke klarer å se forskjellen på skader og mangelfull innsats. Han har jo lagt skylda på skadene etter hvert eneste tap. Unntaket var seieren mot Birmingham. Men da hadde han jo også tilnærmet fullt lag, og kunne ikke skylde på skadene lenger.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Souness forsvarer Bruce
« Svar #42 på: 09. Nov. 2005, 17:45 »
Det virker en del ganger på meg som om Souness overlater alt til spillerne der ute. Og tilfeldighetene.

Hovedpoenget er at Souness ikke klarer å se forskjellen på skader og mangelfull innsats. Han har jo lagt skylda på skadene etter hvert eneste tap. Unntaket var seieren mot Birmingham. Men da hadde han jo også tilnærmet fullt lag, og kunne ikke skylde på skadene lenger.

Hmmmmmmmmm Lagt skyldene på skader etter hvert eneste tap, men unntaket var seieren mot Birmingham.

Her er det vel noe som skurrer. Hvorfor skulle han skylde på skadene når vi vinner? Kan heller ikke huske han skyldte på skadene etter seierene mot Sunderland, Grimsby eller WBA.

Noreng

• Gjest
Souness forsvarer Bruce
« Svar #43 på: 09. Nov. 2005, 17:45 »
Man må jo klare og prestere noe, selv om det ikke er de beste spillerne i laget!!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Re: Souness forsvarer Bruce
« Svar #44 på: 09. Nov. 2005, 22:23 »
Mens Souness skylder på skader, så er Rafa en mester i å si unnskyld :-)

http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/pl/article481256.ece