20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Souness forsvarer Bruce  (Lest 7647 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Souness forsvarer Bruce
« Svar #15 på: 06. Nov. 2005, 09:16 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Sitat fra: "Asbjørn"
Sitat fra: "Joakim"
Synes dette er tåpelig jeg. Rett og slett tåpelig. Dette er en svært dårlig unnskyldning. Og de fleste burde vite at skal du kjempe i toppen, så må du ha en sterk og bred stall, og du må gjøre regning med at du kan få skader. Får du skader må du ha spillere som kan gjøre jobben i de faste spillernes fravær. Jeg forstår at Birmingham kan ha problemer med dette. Men i Newcastle er det intet annet enn uakseptabelt.

Dette er bare en tåpelig unnskyldning fra Souness, som desperat forsøker på en eller annen måte å vinne troverdighet etter å ha gjort store feil. Den eneste måte feilene dine kan rettes opp på, Souness, er å begynne å få laget til å prestere stabilt godt over lang tid, og å få oss mye mye nærmere enn e-cup-plass enn vi er per dags dato.

Regner med at det er like uakseptabelt at Man Utd og Arsenal ikke har spillere som kan erstatte nøkkelspillere. Arsenal har scoret 7 mål  på de 7 siste. Grunn er selvsagt at Henry er ute. En skam at de ikke har en like god spiss som kan erstatte Henry.

Hvor mange kamper har Man Utd vunnet de siste 6 ukene? Her snakker man om kanskje verdens rikeste klubb.

Jeg mener Souness har et meget godt poeng.

Såklart har han en meget godt poeng. Problemet er at Souness ikke har lov å ha gode poenger....

Er nok dessverre slik ja. Souness er Souness og uansett hva han sier er og blir latterlig. Bobby Robson klaget også mye på skader men det var selvsagt helt greit. Rafa Benitez har også klaget mye på skader i førsten av denne sesongen, og LFC har hatt langt mindre skadeproblemer enn Newcastle.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Souness forsvarer Bruce
« Svar #16 på: 06. Nov. 2005, 17:36 »
Jeg ser ikke hvorfor manageren må gjøre dette klart for alle. Alle som har hjertet sitt i klubben vet om disse skadeproblemene. Hvorfor skal manageren snakke om skadeproblemer for envher pris i media, også i forhold til andre klubber og managere (jmfr Steve Bruce). Tror Souness at media og supportere ikke kan se disse problemene selv.
Toon, Toon,
Black and white army

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Souness forsvarer Bruce
« Svar #17 på: 06. Nov. 2005, 20:06 »
Sitat fra: "Mack"
Jeg ser ikke hvorfor manageren må gjøre dette klart for alle. Alle som har hjertet sitt i klubben vet om disse skadeproblemene. Hvorfor skal manageren snakke om skadeproblemer for envher pris i media, også i forhold til andre klubber og managere (jmfr Steve Bruce). Tror Souness at media og supportere ikke kan se disse problemene selv.

Det er vel heller det at han føler at han til en stadighet må minne oss på at han ikke har noen bedre unnskyldning enn dette. Og han vet heller ikke hva annet han skal si.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Souness forsvarer Bruce
« Svar #18 på: 06. Nov. 2005, 22:11 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Sitat fra: "Joakim"
Synes dette er tåpelig jeg. Rett og slett tåpelig. Dette er en svært dårlig unnskyldning. Og de fleste burde vite at skal du kjempe i toppen, så må du ha en sterk og bred stall, og du må gjøre regning med at du kan få skader. Får du skader må du ha spillere som kan gjøre jobben i de faste spillernes fravær. Jeg forstår at Birmingham kan ha problemer med dette. Men i Newcastle er det intet annet enn uakseptabelt.

Dette er bare en tåpelig unnskyldning fra Souness, som desperat forsøker på en eller annen måte å vinne troverdighet etter å ha gjort store feil. Den eneste måte feilene dine kan rettes opp på, Souness, er å begynne å få laget til å prestere stabilt godt over lang tid, og å få oss mye mye nærmere enn e-cup-plass enn vi er per dags dato.

Regner med at det er like uakseptabelt at Man Utd og Arsenal ikke har spillere som kan erstatte nøkkelspillere. Arsenal har scoret 7 mål  på de 7 siste. Grunn er selvsagt at Henry er ute. En skam at de ikke har en like god spiss som kan erstatte Henry.

Hvor mange kamper har Man Utd vunnet de siste 6 ukene? Her snakker man om kanskje verdens rikeste klubb.

Jeg mener Souness har et meget godt poeng.

Såklart har han en meget godt poeng. Problemet er at Souness ikke har lov å ha gode poenger....

Er nok dessverre slik ja. Souness er Souness og uansett hva han sier er og blir latterlig. Bobby Robson klaget også mye på skader men det var selvsagt helt greit. Rafa Benitez har også klaget mye på skader i førsten av denne sesongen, og LFC har hatt langt mindre skadeproblemer enn Newcastle.

Mhm. Er langt fra bare Souness som klager når vi har ekstreme skadeproblemer. Selv "de beste" gjør det, Sir Bobby inkludert. Var mange, inkluder meg selv, som klaga noen stunder da vi hadde noen omtrentlige skadeproblemer under Sir Bobby, og Sir Bobby klaga selv. Mange påstår at vi har mistet Champions League-plass og seriegull på grunn av skader. Det var jo selvfølgelig helt greit, men når Souness gjør det er det synd og skam.
Da syns jeg det er rettferdig å si at vi hadde vært blant topp 4 nå uten de enorme skadeproblemene vi har hatt.
Ferguson og Wenger klager jo støtt om noe i media. Selv er jeg jo blitt vant med at Souness skal få det uansett hva han sier. På en eller annen måte skal man vri og vende på det han sier.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
Souness forsvarer Bruce
« Svar #19 på: 06. Nov. 2005, 22:30 »
Hva enn Souness sier og gjør så skal det klages på han. Man skulle tro det var en konkurranse for enkelte NUFC supportere å kritisere Souness bare for å kritisere. Souness er en utrolig ærlig mann, noe som også syntes etter kampen i går da han sa følgende til BBC:

"It wasn't a good game of football and you've seen two Newcastles in the space of seven days.

"At West Brom we were attractive but today it was about scrapping with a team who are fighting for their lives.

"It was a scrappy affair but we've got the points. We've all been involved in games like that and we will be involved in games like that again."

Souness innrømmer at det var en kamp med mye dårlig fotball, men poengterer samtidig viktigheten av å få 3 poeng. Jeg kunne ikke vært mer enig. Han advarer også mot at vi vil bli involvert i slike typer kamper igjen hvor vi må stresse på fordi mostanderen legger seg så mye bakpå. Så det er bare å forberede seg på slike kamper igjen. Jeg foretrekker helt klart en slik kamp som i går hvor vi var heller dårlige, enn en slik som mot Fulham forrige sesong hvor vi spilte oppimot årsbeste, men tapte 4-1.

Når det gjelder hans støtte til Bruce så er da den helt legitim. Birmingham har som oss slitt med skader på viktige førstelagsspillere, og da er da det helt at Souness som har opplevd noe av de samme skadeproblemene med sitt lag uttrykker sin støtte til Bruce.

Må også legge til at jeg tror nok ganske mange undervurderer betydningen  det har for laget av å ha mange viktige nøkkelspillere på skadelisten. Det sier seg selv at en midtbanefirer med Bowyer som ving (noe han ikke er), Clark og Faye sentralt og unge Zog på kanten vil slite litt. Faktisk var det kun unge Zog som stod frem og var god i de kampene vi slet i.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Souness forsvarer Bruce
« Svar #20 på: 07. Nov. 2005, 06:47 »
Det er sant det du skriver her Eilertsen, men jeg må innrømme at det er litt festlig å lese hva de negative hodene kommer opp med når Souness blir nevnt her inne. De nevner at Souness gjentar seg selv. Ja da vet jeg sannelig ikke hva de gjør :-)

Man hører aldri noe fra dem når Shearer, Parker, Owen og Given har stadig vekk klaget over skadene til media, men svaret man får da er vel at de ikke er managere.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Souness forsvarer Bruce
« Svar #21 på: 07. Nov. 2005, 14:03 »
Spørs hva Souness fokuserer mest på da, når han prater så mye om skadene kan det være det han er mest opptatt av, og det blir på en måte litt feil. Jan Åge Fjørtoft svarte igår at de ikke kunne gjøre noe med baneforholdene på Ullevoll, men måtte fokusere på det de kunne gjøre noe med. Souness kan ikke gjøre skadede spillere spilleklare når han vet de er ute. Da bør han fokusere på de han har tilgjengelig!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Souness forsvarer Bruce
« Svar #22 på: 07. Nov. 2005, 15:57 »
Jeg kan ikke huske at Sir Bobby i forkant av bortekampen mot Marseille gikk ut i media og sa "å nei og nei, nå har vi så forbanna mange spillere skadet. Hvordan skal vi klare dette? Å nei, å nei. Dette er katastrofalt. Vi kan knapt stille lag. Å nei¨, å nei hva skal vi gjøre?". Sir Bobby hadde ikke annet valg enn å fokusere på de vi hadde tilgjengelig å stille med sitt beste mannskap utifra forutsetningene. Det er mulig jeg er på jordet, men jeg mener å huske at Sir Bobby stort sett fokuserte på de spillerne han hadde tilgjengelig. Han var selvsagt også svært opprørt over alle skadene, og han likte det selvsagt ikke. Men til media synes jeg å huske at han var mer opptatt av det han kunne gjøre noe med. Og han kunne ikke gjøre noe med skadene, derfor fikk det så være. At han nevnte at vi hadde store skadeproblemer er jo så, men han klaget ikke på det uke etter uke, kamp etter kamp. Han prøvde så fremt det var mulig å fokusere på det positive.
Souness fokuserer nesten utelukkende på skadene. Det er det som er problemet. Hva med å snu pessimisme til optimisme? Da tror jeg vi har en mye større sjanse til å vinne kamper. Du skal ikke gjøre som Rekdal, å fortelle spillerne dine at de er slitne. Du skal fortelle dem at det ikke er noe som heter å være sliten. Du skal fortelle spillerne dine at de skal løpe til de stuper, og selv da skal de reise seg og løpe enda mer.

Derfor mener jeg Souness fokuserer for mye på det han ikke får gjort noe med. Alle er klar over at vi har skadeproblemer. Men vi kan ikke grave oss ned i elendigheten. Vi må fokusere på de spillerne vi har til rådighet, og å få de til å yte sitt ytterste.

Det har vært spillere ute i media og sagt sitt om skadeproblemene. _Jeg vil tro de har svart på direkte spørsmål fra journalister. Men jeg synes de fleste av dem har vært flinke til likevel å prøve å finne noe positivt i det hele. Det har jeg ikke sett Souness gjøre en eneste gang.

Wenger klager på Mourinho han. Og sin egen naivitet hva angår Vieira. Ferguson klager på alt mulig annet rart. Han vet ikke helt hva han gjør og ikke gjør for tida.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Souness forsvarer Bruce
« Svar #23 på: 07. Nov. 2005, 16:36 »
Souness har heller aldri sagt det. Souness har bare vært dønn ærlig og fortalt om sin frustrasjon over de mange skadene. Han har aldri gått inn før en kamp og sagt det du sier der. Han er ikke noe værre enn det Sir Bobby var. Han har også vært meget god i støtten av de spillerne som har spilt for oss under de verste skadeproblemene. Har gang på gang skrytt voldsomt av Clark, og også Faye og Elliott har fått ros. Hvorvidt dette bare automatisk forsvinner fra "hate-Souness"klubbens minne vet jeg ikke, men han har alltid vært flink å også fokusere på den jobben backup-spillerne legger ned for oss, og skryte av det.
Men, jeg er vant med det, Souness får høre det uansett hva han sier. Jeg for min del, er glad for at Souness er en ærlig mann. Jeg ser ikke på Souness som noe mer sytete enn noen annen manager.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

FVM

• Supersub
    • Vis profil
    • http://www.sanderil.no
Souness forsvarer Bruce
« Svar #24 på: 07. Nov. 2005, 17:31 »
Fatter ikke hvorfor noen her, ikke kan gi Souness en sjangse. I allefall ikke nå når vi har 4 strake. Prøv nå å se litt positvt på ting. Var i Newcastle i helga og så en forj..... dårlig kamp. Likevel snakka j ikke med en person som ville Souness skulle gå. ( Ja, j snakke med en del! ) Slutt nå i allefall klaginga nå som vi vinner.

Hvis det går helt i dass men Souness som manager skal j med glede inndrømme at j tok feil. Virker som noen her ikke kan si han gjør en bra jobb, uansett hva som skjer.....
FVM

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Souness forsvarer Bruce
« Svar #25 på: 07. Nov. 2005, 20:21 »
Hvorfor skal vi ikke beholde våre standpunkter om manageren selv om vi har vunnet noen kamper akkurat nå?
Toon, Toon,
Black and white army

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Souness forsvarer Bruce
« Svar #26 på: 07. Nov. 2005, 21:55 »
Sitat fra: "FVM"
Fatter ikke hvorfor noen her, ikke kan gi Souness en sjangse. I allefall ikke nå når vi har 4 strake. Prøv nå å se litt positvt på ting. Var i Newcastle i helga og så en forj..... dårlig kamp. Likevel snakka j ikke med en person som ville Souness skulle gå. ( Ja, j snakke med en del! ) Slutt nå i allefall klaginga nå som vi vinner.

Hvis det går helt i dass men Souness som manager skal j med glede inndrømme at j tok feil. Virker som noen her ikke kan si han gjør en bra jobb, uansett hva som skjer.....

nr 1. det er nok endel folk her inne som liker souness.

nr 2. du ber oss jo faktisk om å være medgangs supporter. vi skal støtte han i medgang, men drite på han i motgang? det blir jo helt feil?
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
Souness forsvarer Bruce
« Svar #27 på: 07. Nov. 2005, 22:04 »
Til dere som klager på Souness sine "unnskyldninger". Hva er dette for en unnskyldning av Steve Bruce etter tapet på lørdag da?

"Everybody in the ground is going to go home and think the best team has lost.

"Unfortunately, it sums our season up, or what has been the last three months."

Birmingham det beste laget? Jada, helt sikkert. Visstnok kjempet de hardt, men de var da langtfra det beste laget. Var en jevnspilt kamp som kunne vippet begge veier etter min mening, men hvor Newcastle hadde det lille ekstra.

Poenget er at unnskyldninger av ulik art er noe ALLE managere i PL benytter seg av når det er dårlige tider for deres lag. De som tror det bare er Souness som kommer med unnskyldninger kan neppe følge særlig mye med. Men siden det nesten går sport i å kritisere Souness for enhver pris, er det vel ikke annet å forvente. Noen som f.eks husker Houllier sine unnskyldninger i de siste månedene som LFC manager? Da skyldte han på været ganske ofte. DET er en patetisk unnskyldning det. Wenger sine unnskyldninger ala "Chelsea har mer penger enn oss, det er urettferdig, de kan kjøpe hvem de vil" eller "Gi lag som vinner med mange mål flere poeng enn lag som scorer få mål" er langt mer patetiske unnskyldninger enn det Souness noengang har kommet med.

Da foretrekker jeg heller Souness som hvertfall kommer med skikkelige unnskyldninger. Er da langt mer legitimt å skylde på skader på sentrale nøkkelspillere enn å skylde på f.eks været, konkurrentens overgangsaktiviteter eller kjedelig og destruktiv fotball. Det burde de fleste være enige om.

FVM

• Supersub
    • Vis profil
    • http://www.sanderil.no
Souness forsvarer Bruce
« Svar #28 på: 07. Nov. 2005, 22:42 »
Det j mener er at en del her kan holde fred om saken nå når det går bra.
Slippe det evige mase om at han må få sparken så fort som mulig uansett resultater... Har ikke noe med å være medgangssupporter å gjøre. J bare skjønner ikke hvordan folk kan være så negative til Souness med 4 strake.
FVM

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Souness forsvarer Bruce
« Svar #29 på: 07. Nov. 2005, 23:00 »
Jeg gidder ikke å holde kjeft bare fordi vi vinner kamper nå. Jeg skjønner heller ikke hvorfor jeg skal gjøre det.
For meg er det liten tvil om at Souness ikke er en god manager, og at han er langt pokker under Newcastles standard. Og seirene i det siste skyldes en gjeng med fantastiske enkeltspillere. Ikke en fantastisk manager.
Og selv om Souness har kjøpt inn disse fantastiske enkeltspillerne, så har han også havnet på kant med og solgt unna andre fantastiske fotballspillere. Og han har solgt unna alle reservene våre, og må dermed ut å kjøpe nye reserver i Januar. Selv om jeg er usikker på hvorvidt han er smart nok til å gjøre det.
Jeg mener Souness er feil mann på feil plass til feil tid, og gidder ikke å holde kjeft om det, selv om vi vinner aldri så mange kamper. Fjerdeplassen får vi uansett ikke. E-cup får vi uansett ikke. Og da har ikke Souness gjort jobben sin. Punktum.