20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?  (Lest 314883 ganger)

0 medlemmer og 6 gjester leser dette emnet.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1290 på: 26. April 2010, 12:14 »
Han ble definitivt en mer stabil spiller sist sesong, men det jeg legger i at han er formspiller er at han noen kamper han viser seg voldsomt før det går noen der han er sånn passe.

Han hadde flest målpoeng i Tippeligaen i fjor, og det for et relativt dårlig lag. Han har omtrent vært så stabil som det er mulig for en angrepsspiller å være. Å si noe annet blir litt merkelig. Om man er den eneste offensive kraften i et lag (som han stort sett var i fjor), skyter man ikke laget opp på 5. plass på tabellen ved å være "sånn passe" i veldig mange kamper...

Igjen, det at en spiller som ikke er bra representerer klubben, er feil etter mitt syn. At media og "det norske folk" får det som de vil er en annen ting.

Alle spillere på ethvert lag representerer klubben sin. At Huseklepp ville blitt Newcastles ansikt i Norge er som sagt kun fordi det er utenlandsproffene de fleste nordmenn bryr seg om. At det blir "feil" skjønner jeg fortsatt ikke hva du mener med. Hvis du blir irritert, sur eller oppgitt over det, er du altfor hårsår. Men du sier du IKKE blir sur, og da er det jo ikke noe problem.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1291 på: 26. April 2010, 17:27 »
Bare for klarhetens skyld, Christian. Kan du ikke defninere veldig konkret hva du mener med fjortissupporter? For øvrig vil jeg stresse at fjortis er en tilstand, og har ikke nødvendigvis noe som helst med 14-års-alderen å gjøre. Det er langt fra sikkert at Christian var fjortis i sin tid. I mine øyne er fjortis en alvorlig, uhelbredelig sykdom. En slags moderne pest.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1292 på: 26. April 2010, 17:49 »
Okey.
Da sier jeg bare som så at jeg er helt enig i det du skriver, og vil med hånda på hjertet si at jeg aldri kan huske å ha vært i denne fasen noen gang selv.

Det finnes en mellomting mellom fjortis-supporter og die hard-supporter, og jeg vil vel se for meg at det er der de fleste norske Newcastle-supportere starter.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Nikolaien

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1293 på: 26. April 2010, 19:01 »
Eg starta Newcastle "karriera" mi med og følge med clowns på tv2. Side 295 ;) Brukte av og til å sende melding også for og få ei utdjupande nyheit tilbake. Og det som gjor at eg starta og lese var og lese tabellen på tekst tv, det var vel eigentlig der mattekunnskapane også kom. Pappa prøvde og lære meg kor mange kampar det var i ein sesong. 20 *2 minus 2 fordi ein ikkje kunne spele mot seg sjølv :D . Etterkvart kom jo både newcastle.no og eg gjekk meir og meir over til og lese nyheiter frå engelske sider også.

Eg vil ikkje sei at der er nokon mellomting mellom fjortis og die hard supporter. For meg er det to forskjellige ting. Enten er følger du laget ditt så godt du kan, noko som kan variere etter kor god tid du har i perioder,

eller så er du fjortis supporter og er den som jubler når laget vinner og "tar av deg drakta" og later som ingen ting når laget taper.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1294 på: 26. April 2010, 19:02 »
Nikolaien oppsummerer det fint! Og jeg hadde en noe lignende karriere som Newcastle-supporter som deg ;D
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1295 på: 26. April 2010, 22:48 »
Eg for min del kunne tenkt meg Lars Grorud og Harald Stormoen :P

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1296 på: 26. April 2010, 23:03 »
Eg starta Newcastle "karriera" mi med og følge med clowns på tv2. Side 295 ;)

HAHAHA! Samme her! Gode minner!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1297 på: 26. April 2010, 23:07 »
Eg starta Newcastle "karriera" mi med og følge med clowns på tv2. Side 295 ;)

HAHAHA! Samme her! Gode minner!

Hahahaha, starta ei stund før det. Men clowns var flittig brukt ;)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1298 på: 26. April 2010, 23:15 »
Clowns og text-tv-nytt var min greie! Fantastiske tider :)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1299 på: 26. April 2010, 23:20 »
Clowns var fantastisk. Kjempekryptiske meldingar, og i min spede barndom forstod i alle fall ikkje eg at det var mogleg å få meir info. Men beskjedar som "UNG SPISS DEBUTERTE I PRE-SEASON" og "FORSVARER UTE I 3 MND" var meir enn nok informasjon å bearbeide for eit lite harehjerte.

Kva tid var dette eigentleg? 2001, 02, 03? Eg erindrar at eg hugsar informasjon om Clarence Acuna tikke inn på skjermen, så det måtte nok vore ein del år etter at eg vart supporter likevel.
« Siste redigering: 26. April 2010, 23:24 av Hans J »

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1300 på: 26. April 2010, 23:24 »
Hehe, ja Clowns vart jo sjekka fleire ganga om dagen. Side 295 ja, før det var det 434 og 737 hvis eg ikkje hugsa helt feil :)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1301 på: 27. April 2010, 01:09 »
Var vel da også, men begynte etterhvert få teken på nett i tillegg til Clowns i de tider der da :)

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #1302 på: 27. April 2010, 09:53 »
Oh yes... Hadde helt glemt av clowns! Jeg var den råeste kidden i gata på text-tv, det skal være sikkert!
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1303 på: 27. April 2010, 15:09 »
Kunst og snakke så langdrykt som det gjorde der for å holde deg på tråden i max antall minutt. Ringte inn 1 gang fekk litt info om robert og så begynnte han å ramsa opp terminlista..
Men var tider det når ein satt og nistira på ttv under kampene spesilet når det var full runde da skjedde det jo noe heile tida !!:P
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1304 på: 27. April 2010, 15:25 »
Haha, ja! 242 og 217/218 på NRK! Det var alltid megaspennende! Selv brukte jeg først og fremst oddssidene på nett, da den oppdatertes mye kjappere enn TV2/NRK sin egen målservice!