20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?  (Lest 316870 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Ref.Collina

• Benkvarmer
  • **
  • "Mi!? I bet I could beat you in a stare competit"
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1185 på: 13. Jan. 2010, 11:00 »
Nå tror jeg du forkaster motpartens argument fordi du ikke liker dem, ikke fordi de er dårlige. Det er to offisielle skriftspråk i Norge, det burde vel holde i massevis. Du blir helt sikkert tatt mer seriøst om du begynner å skrive på et av dem.

vel, da tror du feil. så det du mener er da, att alle bør føye seg inn under de to skriftspråkene, bokmål og Samisk? eller var det nynorsk du mente? kvervulant, ja dessverre for deg/dere.

Norsk, det vil si dialekter er vel akkurat ikke det vanskligste å lese og forstå. men mulig det er meg som bare klarer å tolke/forstå de fleste dialekter. Poengterer er att je ikke er ekspert på ALLE dialekter, så da kan dere ikke ta meg på det :p

dessuten er det for svarte svingende ikke så forferdelig vanskelig å skjønne hva je skriver!?!?!?! unnskyld meg, men det blir for dumt.. hadde kanskje skjønt det om det var snakk om langtinni skauen dialekter.. men HALLO!? provoserende..ja!

ellers er det jo bare dere tre, vil nok kalle dere tullinger noen litt mer enn andre, som kommenterer det.. egentlig betyr det ikke så mye, men var så inni hampen irreterenes akkurat nu!
"dem som sier atte dommere er dumme, dem er dumme dem!" :)

Van_Goor

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1186 på: 13. Jan. 2010, 11:26 »
Har ikke noe imot at folk skriver på dialekt, men da kreves det at innlegget i det minste henger sammen og setningene godt oppbyggd. Noe jeg ikke akkurat kan si om det siste innlegget til deg Ref.Colina, det ble veldig vanskelig å lese... Men dette er iferd med og bli en avsporing av tråden i ekte newutd.no stil! :P (ikke uvanlig her inne på forumet ;) )

Ref.Collina

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1187 på: 13. Jan. 2010, 11:56 »
skal blir bedre på å henge sammen innlegga mine  ;D
"dialekten" endrer seg ikke.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1188 på: 13. Jan. 2010, 12:47 »
æ jo bare attt alle gjørr sånn.... Så klagår jo ingen..... ikkeno stræss... blir sykt kånge å Diskutere På denne måden...........

Ref.Collina

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1189 på: 13. Jan. 2010, 13:20 »
æ jo bare attt alle gjørr sånn.... Så klagår jo ingen..... ikkeno stræss... blir sykt kånge å Diskutere På denne måden...........

en tommel opp  ;D

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1190 på: 13. Jan. 2010, 14:53 »
Tipper folk hadde hatt vansker dersom jeg skulle starta skrive på hard Vesteråls-dialekt, jeg! Vi har to skriftspråk i Norge, ser helst at de to er malen når man er på et diskusjonsforum.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1191 på: 13. Jan. 2010, 14:59 »
Kommer jo til å se helt jævli ut hvis alle skal begynne sånn. Det minste å forvente er hvertfall at man klarer å skrive slik man lærte på barneskolen

Ref.Collina

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1192 på: 13. Jan. 2010, 15:14 »

morsomt att folk(Oslo sossen) får psykiske problemer av att andre ikke skriver reeeeeeeent bokmål, eller nynorsk.. akkurat det er til å le av  ;D

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1193 på: 13. Jan. 2010, 15:19 »
Det er ikke mange av de du diskuterer med nå som er fra oslo. Skjønner ikke hvorfor du går til motangrep istedenfor å ta til deg kritikken slik du gjorde i begynnelsen.

Ref.Collina

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1194 på: 13. Jan. 2010, 15:26 »
Hmm, artig å være litt bajas i blandt. men konstruktiv kritikk har det vært lite av i de siste innleggene.

Blir je en bedre person med endret skrivemåte?
Får je noe fornuftig ut av å endre min skrivemåte her på dette forumet? Hadde ingen anelser om att dette var ett forum hvor man får karakter etter skrivemåte. visste heller ikke noe om att det skal være en formell side med ett formelt språk.

I det store å det hele, så lenge man ikke skrive uforståelig, noe je tviler på att je gjør, og ikke skriver som en fjortiss, så ser je ikke helt problemet ditt, Andy!

dessuten angrep er beste forsvar :D kunne ikke dy meg  8)

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1195 på: 13. Jan. 2010, 15:57 »
Du skriver mange rare spørsmål her som ikke har noe med saken å gjøre. Må vel si nei på alle, og du vinner heller ikke i lotto om du endrer skrivemåte (om du lurte på det). Jeg synes ikke du skriver så forferdelig nå, og jeg driter i om du skriver "je" og "att". Men når du skriver 2-3 punktum etter hver setning som du har 45 ord i, med masse komma, så blir det slitsomt for øyet som leser. Jeg gidder ikke diskutere dette mer.

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1196 på: 13. Jan. 2010, 17:28 »
Du burde prøve litt mer rettskriving. Er utrolig tungt å lese når du skriver slik (mulig det bare er meg).
Det er ikke bare deg, tro meg :P nokså tungt å lese Toten-dialekt eller hva det er ja :)

hehe, Toten er mer enn kønn og jord, søster er ikke gift med bror, je kan si YO og FUCK å slik, je har sløss med flere støkken, je er en totengængstamotherføkker!!  ;D nei, morsomt innspill, dem har en bra sang men er nok feil. ser også att du nevner la meg sitere: eller "hva det er ja", så du har flust av dialekter å vælje i mellom, menne.. uansett feil argument og ikke akkurat en forståelig grunn til forbedring...
Å herrregud... Stryk Toten, så blir det ''Det er ikke bare deg, tro meg :P nokså tungt å lese dialekten din''. Og nei, det er ikke Oslo-sossen som får psykiske problemer av at du ikke skriver rent bokmål, jeg er i allefall fra Stavanger, Andy er vel fra Kristiandsand, Geir fra Trondheim og PlebUTG vet jeg ikke hvor er fra.
Jeg kan jo for eksempel begynne å skrive Stavanger-dialekt og, så får vi se hvor populært det hadde blitt ;) Det er en grunn til at vi har to skriftspråk i Norge (nynorsk, bokmål og ikke samisk) og ikke skriver på dialekt. Nemlig at det blir mye lettere for som ikke snakker/skriver den dialekta til vanlig å forstå hva som står.

Men det er egentlig like mye oppbyggingen av setingene dine som gjør det tungt å lese. Ett punktum etter de aller fleste setningene og stor bokstav i starten av neste setning hadde nok hjulpet mye på! ;) Skal ikke påstå at jeg er noen norsk-ekspert selv, men jeg mener i alle fall selv, at jeg skriver noenlunde forståelig :)

Men for all del, skriv som du vil! Bare ment som et tips til hvordan du kan gjøre deg mer forståelig, men du bør ikke regne med å bli tatt seriøst av alle eller at alle gidder lese innleggene dine så lenge du skriver sånn ;)
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #1197 på: 13. Jan. 2010, 18:50 »
Tror nok ikke det er noe i veien med min fysiske form, nei. Jeg foretrekker bare at folk gir tegnsetting og forståelig norsk et forsøk når de diskuterer på et forum.

Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men tviler på at du er yngre enn peter (som er 11 eller noe). Han skriver godt norsk. Heldigvis er ikke det her et problem med ville tegnsettinger og uforståelige dialekter i og med at de fleste (faste) brukerne her inne er relativt reflekterte.

nå kommer jeg fra bærum, og det er vel greit irriterende om jeg skriver typiske bærumsuttrykk som ingen andre skjønner noen ting av. Nå er ikke vi herfra den største "trusselen", men tror du tar poenget.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1198 på: 14. Jan. 2010, 01:54 »
Personlig hopper jeg over alle innlegg som er skrevet på dialekt eller skrevet med dårligere norsk enn barneskolestandard.

Og det er heller ingen norske spillere fra tippeligaen jeg kunne tenkt meg å se i Newcastletrøya. De eneste to som er gode nok er John Carew og Brede Hangeland.

Ref.Collina

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1199 på: 14. Jan. 2010, 10:15 »

Andy og Håvard: der hadde dere konstruktiv kritikk. Takk for det!  Det tar je til etterretning. Skal prøve å dele opp setningene til det bedre. Slutt med mange punktumer er mottatt, noe je faktisk kan forstå ser meget dumt ut. Det samme som "hundre" kommaer i en setning. Men noe kortere innlegg kan je ikke garantere. Spørs på hvor mye man har å si om en sak.

Ellers er vel de fleste her glad i NUFC. Og de fleste har noe fornuftig å si, enten i gode kommentarer eller reflekterte tanker.
Legger også merke til mange unge brukere, og overraskende nok har de også mange fornuftige tanker og kommentarer om det meste.

Nydelig avsporing dette fra det som er tittelen, men alltid gøy med hete diskusjoner. Forresten, Stavanger dialekt er ikke noe problem for meg, ettersom je har en gærning av en kompis som er i fra det området. Og han skriver på sin dialekt, skjønt må lese igjennom to ganger før man skjønner hva som blir skrevet.

Egentlig er je jævlig god på dialekter, så er bare gøy å lese de som skriver på sin egen dialekt (om de har noe fonuftig å si da vel å merke).