20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?  (Lest 316942 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Peter

• Gjest
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1125 på: 21. Des. 2009, 16:38 »
Mitt forsvar er at Korneliussen kommer til og tilbringe tiden fram til 2013 på benken.

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1126 på: 21. Des. 2009, 17:10 »
Mitt forsvar er at Korneliussen kommer til og tilbringe tiden fram til 2013 på benken.

hehe, kunne ikke sagt det bedre selv.  ;D
Dette tror jeg blir en fiasko gitt, tipper han ender på lån til TIL i løpet av et år.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1127 på: 21. Des. 2009, 17:11 »
Kven her er det som kallar seg "ekspertar"?

Peter

• Gjest
« Svar #1128 på: 21. Des. 2009, 17:16 »
Jepp, for og få spilletid må Korneliussen leies ut til TIL for og holde seg i kampform. Magath har nok bedre spillere på midstopper plassen. :)

Ingen her som kaller seg eksperter, men NOEN har vel kritisert Tore litt?

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1129 på: 21. Des. 2009, 17:20 »
Jeg har alltid ment Reginiussen har vært et talent, men han har npå stagnert litt det siste året, og tror rett og slett en overgang til en så stor klubb blir et litt for stort skritt for han.
Jeg håper dog han lykkes, ingenting hadde vært bedre om han virkelig hadde blomstra og vi hadde hatt to meget gode stoppere på landslaget, som faktisk spiller på et høyere nivå enn TL til daglig.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1130 på: 21. Des. 2009, 17:59 »
Tore Reginiussen har vært god i TL, men har etter min mening svikta veldig når han har spilt på landslaget. Det har florert med ustabile prestasjoner og usikkerhet. Er talent i gutten, og det hadde sikkert ikke vært en dum spiller å ha i stallen, men det Newcastle har strevet etter i mange år nå er rutinerte og erfarne ledertyper bak der. Det er ikke Reginiussen. Derfor mener jeg at han ikke ville vært noe godt kjøp for Newcastle, han ville nemlig ikke gått rett inn i laget. Ble overraska når jeg så at han var klar for Schalke, og når man vet at Magath styrer skuta der nede så er det imponerende. Håper han får det til, men jeg er redd det blir tøft med spilletid hvertfall nå i starten. Positivt for landslaget at vi får flere utenlandsproffer!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1131 på: 22. Des. 2009, 00:58 »
Hehe, er vel ingen som påstempler seg selv som eksperter, og jeg har alltid sagt at Reginiussen har vært en av de bedre stopperne i TL. Men samtidig, fyren har aldri vært trygg på landslaget, og har gjort uhorvelig mange feil der. Jeg er redd han ville "blitt spist opp" på Tyneside, som godeste kø1 på en måte sier. Litt overrasket over at han havnet i en såpass stor klubb, det skal jeg innrømme, men jeg føler at en liga som Bundesliga er et langt mer klokere steg enn rett til PL for Reginiussen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1132 på: 22. Des. 2009, 18:39 »
Men samtidig, fyren har aldri vært trygg på landslaget, og har gjort uhorvelig mange feil der.

Hvorfor blir dette argumentet brukt mot han egentlig? Var det noen som forventet at han som 21-22 åring skulle briljere på landslaget og være den som løftet sine medspillere? Hvilke andre spillere har vært så utrolig fenomenale på landslaget i samme periode?

Fakta er vel at det norske landslaget har vært ganske så kleint siden tidlig årtusen skifte. Vi var med i EM 2000, men etter det har det vært bom stopp. Da synes jeg det er et ganske svakt argument å bruke spilleres prestasjoner på landslaget som grunn.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1133 på: 22. Des. 2009, 19:08 »
Hangeland var forøvrig direkte grusom på landslaget i sine første kamper, i og med at folk digger å ta Reginiussen-sammenligningene mot ham. Han gjorde jo utilgivelige tabber i nærmest hver kamp i det som også var den kanskje aller verste landslagsperioden.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1134 på: 22. Des. 2009, 20:14 »
I starten av landslagskarriera var Hangeland svak ja, men då var det heller ingen som ville ha han. Så kom han til København og var bunnsolid der, samtidig vart han meget stabil på landslaget og var vår klart beste spelar i EM-kvaliken, så Hangeland hadde prestert på eit høgt nivå internasjonalt før han kom til PL.

Når det gjelder Reginussen så veit ein jo ikkje om det samme skjer med han, kan godt hende han kjem opp på Brede sitt nivå, men det er ikkje så jævla rart at folk blir skeptiske når han ikkje presterer internasjonalt. For å være ærlig ser eg ikkje kva som er så talentfullt med Reginussen, men no har eg ikkje sett så mykje til han anna enn enkelte landskampar heller, likevel forbeholder eg og sikkert andre meg retten til å være skeptisk, sjølv om det er jævla hardt for enkelte å akseptere.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1135 på: 22. Des. 2009, 20:40 »
Reginiussen er jo meget stabil og god i TL, om ikke hadde jo heller ikke Schalke med Magath som sjef hentet han.
Spørsmålet er vel om CCC er så vanvittig mye bedre i kvalitet enn hva TL er? Det tviler jeg på. Jeg tror Reginiussen fint ville taklet nivået i CCC. Faktisk også i PL.
« Siste redigering: 22. Des. 2009, 20:41 av Frode »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1136 på: 23. Des. 2009, 01:03 »
Var svært få som ville ha Hangeland i starten av hans landslagskarriere. Det var da han kom til Køben og virkelig imponerte både på landslaget og på klubblag folk fikk øya opp for han. Spranget fra TL til England og PL er svært, og Reginiussen har hatt store vansker med å takle presset internasjonalt mot temmelig svak motstand. Da fremstår en stopper som Kjetil Wæhler langt bedre. Hvorvidt Reginussen er god nok for Schalke eller ei er jeg jævla usikker på, men jeg syns det vil være en stor gambling å kjøpe han som en stopper tiltenkt PL-spill. For det er der jeg mener vi bør sikte oss inn på. Reginiussen bør gjerne bevise noe ute i Tyskland med Schalke først.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1137 på: 23. Des. 2009, 11:13 »
Har jo heller ikke gått veldig bra for Messi på landslaget under Maradona, men i Barcelona går alt på skinner som vanlig. Kanskje Reginiussen lider av det samme? :P

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1138 på: 23. Des. 2009, 13:50 »
Hehe, selvfølgelig. Der er ingen garantier for noe som helst, men all den tid vi trenger et "trygt" kjøp syns jeg ikke Reginiussen er det. Nå kunne det selvsagt vært mer aktuelt nå som han faktisk ble free agent, men ikke pokker om jeg vil at Newcastle skulle blåst vekk alle penga TIL den gang krevde for ham.
« Siste redigering: 23. Des. 2009, 13:53 av Kristoffer »

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1139 på: 23. Des. 2009, 16:08 »
Det som er så forbanna rart er at det kan virke som folk tror at Tyskland og Bundesligaen er en mellomstasjon for spillere. Den ligaen er faktisk en av verdens beste og dominerte stort de store E-cupene på 70 og 80 tallet. Også i nyere tid har de triumfert i disse cupene, men ikke like dominerende. Mye av årsaken til dette er er jo på grunn av den dårlige økonomien klubbene i Tyskland fikk på begynnelsen av år tusen skiftet.

Tore Reginiussen er selvfølgelig også en spiller NUFC kunne hatt bruk for, så absolutt. Pr dags dato har vi S. Taylor og Coloccini, utenom disse er det syltynt, og det ville overrasket meg stort om ikke Reginiussen ville vært et bedre alternativ enn Zurab, Kadar og andre nødløsninger eller unge spillere.