20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?  (Lest 314496 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1080 på: 16. Nov. 2009, 23:51 »
Huseklepp TILSLUTT i setninga ja!
Per Ciljan er også såpass god at han ofres for kollektivet, og spilles ute av posisjon. Slik jeg ser det har vel Huseklepp bevist at han nå spiller på sin beste posisjon. Jeg ser gjerne Huseklepp OG Per Ciljan i Newcastle, men ser ikke at Huseklepp nødvendigvis har så ekstremt mye større sjanse for å lykkes enn Per Ciljan. Per Ciljan har et tempo i spillet sitt som gjør at han passer inn i England.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1081 på: 17. Nov. 2009, 01:17 »
Huseklepp har større forutsetningar for å lykkast i Newcastle, han har spissferdigheter med fart, dribleferdigheter, veit kvar målet står og slår i tillegg gode innlegg. Med andre ord noko vi sårt har savna dei seinare år. At han ikkje har vist noko på høgare nivå er tull, herja tiltider på eigahand mot enkelte av laga i europacupen forige sesong, og han har utvikla seg enormt sidan den gang. I tillegg har han vist gode takter på landslaget, det kan eg ikkje huske Skjelbred har gjort.

Ciljan har også gode mulighetar for å lykkast, men per dags dato er det lite han kan tilføre oss anna enn løpskapasitet og gode pasningar. Kven skal han danke ut? Det må vel være den offensive delen av midtbana som Nolan innehar, mannen som er blandt dei få som veit kvar målet står på laget. Skal Per Ciljan virkelig forsterke laget må han bidra med meir assists og mål, vi har nok av dei uten slike ferdigheter i stallen.

Kort sagt trur eg nok begge kunne gjort det bra i Newcastle, men om eg skulle velge er eg ikkje i tvil om at eg hadde valgt Huseklepp.

sheaer1

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1082 på: 17. Nov. 2009, 12:29 »
Da får vi være enige og å være litt uenige;)
Jeg er stor fan av både huseklepp og ciljan, men har bare en følelse av at huseklepp kanskje passer bedre inn i et annet land enn England. Han kan bli litt spinkel, men går så klart an å trene :P De fleste som kommer fra andre ligaer må jo tilpasse seg fysisk i England. Greit at vi har egne meninger ihvertfall, ellers ville dette blitt meget kjedelig:)

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1083 på: 17. Nov. 2009, 12:41 »
Slik jeg ser det har vel Huseklepp bevist at han nå spiller på sin beste posisjon.

Fullstendig uenig. Etter å ha sett 95 % av kampene til Brann i TL, cup og Eurocup i år og i fjor kan jeg slå fast at han har størst potensiale som ving, noe man egentlig alltid har visst. Nilsen har jo forøvrig også sagt i løpet av sesongen at det er der han er best. De kampene han har spilt ving i år har han vært enda mer synlig og inkludert i spillet enn ellers. Dessverre for han må han ofres pga mangel på ressurser i Brann, men takler likevel utfordingene som spiss helt ypperlig.

For min del kan folk uansett forgude Skjelbred så mye de vil, jeg er strålende fornøyd bare jeg slipper å se han i noen av mine favorittklubber.

AK84

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1084 på: 17. Nov. 2009, 22:16 »
Slik jeg ser det har vel Huseklepp bevist at han nå spiller på sin beste posisjon.

Fullstendig uenig. Etter å ha sett 95 % av kampene til Brann i TL, cup og Eurocup i år og i fjor kan jeg slå fast at han har størst potensiale som ving, noe man egentlig alltid har visst. Nilsen har jo forøvrig også sagt i løpet av sesongen at det er der han er best. De kampene han har spilt ving i år har han vært enda mer synlig og inkludert i spillet enn ellers. Dessverre for han må han ofres pga mangel på ressurser i Brann, men takler likevel utfordingene som spiss helt ypperlig.

For min del kan folk uansett forgude Skjelbred så mye de vil, jeg er strålende fornøyd bare jeg slipper å se han i noen av mine favorittklubber.

Helt enig. Huseklepp er best som ving men har også vist seg som en god spiss. Han var IKKE god i fjor da han startet som spiss, men denne sesongen har han blomstret og med spisser som ikke kan score på landslaget heller er han god nok som spiss der også men håper for hans egen del at brann får inn en god spiss snart slik at han kan få regjere på vingen igjen. Hvis ikke er eg sikker på han kan blomstre videre som spiss om de bruker ham rett på landslag og klubblag. På landslaget har han carew som makker som fint kan vinne en duell å legge ned til ham så han kan drible seg videre å komme til mulighet eller gi den tilbake til Carew. Dette er noe han i mine øyne ikke har på brann (David Nielsen er en slik type men han spiller jo ikke)

sheaer1

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1085 på: 25. Nov. 2009, 15:52 »
Rudolfsen har blitt Sogndalspiller :P
Blir spennede å se hvordan han presterer i Adecco

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1086 på: 25. Nov. 2009, 18:57 »
Rudolfsen har blitt Sogndalspiller :P
Blir spennede å se hvordan han presterer i Adecco
Idiot!
Det var plenti av TL klubber som ønsket ham. Samt oss, men tviler på at vi noen gang hadde lagt et bud på han. Men han kunne vært TL spiller.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1087 på: 25. Nov. 2009, 19:26 »
Forstår godt at han valgte Sogndal når det først ikkje vart aktuelt med Newcastle  :D

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1088 på: 25. Nov. 2009, 21:23 »
For sin egen del burde han prøvd seg på høyest mulig nivå. Han var under vurdering av Newcastle, han gjorde det bra i 2. Div, og er fortsatt ganske ung. Han var blant annet ønsket av Strømsgodset, de mister mest sannsynlig Marcus Pedersen om ikke alt for lang tid. Derfor kommer de til å få bruk for en spiss. Så at han ikke nå utnyttet situasjonen, hvor han hadde mulighet for å komme seg til TL syns jeg var jævlig dumt av han.

På en annen måte kan det jo være litt lurt av han og. Han får da ta stegene gradvis oppover, og bevise i Adecco at han er en verdig TL spiller.

Alikevel syns jeg at han har ødelagt sin livs mulighet til å på spiller på toppnivå.

sheaer1

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1089 på: 25. Nov. 2009, 21:40 »
Ja, men er vanskelig å si hvordan kommunikasjon mellom Mo og f.eks godset var. Vi vet jo ikke om di kom med konkrete bud på rudolfsen heller.
Det kan jo ha vært uenigheter.
Men hvem vet :P

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1090 på: 25. Nov. 2009, 22:13 »
Ja... syns han burde ventet til slutten av Januar markedet, for å se hvordan ting så ut da.

Peter

• Gjest
« Svar #1091 på: 26. Nov. 2009, 15:38 »
Hadde han ventet til slutten av Januar kunne det vært mange klubber som hadde mistet interessen på kjøpe han.
Jeg er sikker på at han gjorde rett i og gå til bestemor Lerum's klubb! 

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1092 på: 26. Nov. 2009, 17:35 »
Syns han burde venta litt kanskje, slik at han kunne fått sett om det virkelig var noen TL klubber som skulle by. Syns han var litt utålmodig. Det er MIN mening da.

sheaer1

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1093 på: 26. Nov. 2009, 19:07 »
Uans, tror ikke vi vet nok om saken, hvorfor han valgte sogndal..
Er nok en god grunn til det :P Jeg tror det var lurt.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1094 på: 06. Des. 2009, 01:55 »
Når vi først er inne på Sogndal, kan VG fortelle at Hovland skal trene med Manu.
Han har vell også vært på besøk hos oss sammen med Flo. Skulle det forundre noen om Alex og co ser noe som vi ikke så?

http://www.vg.no/sport/fotball/engelsk/artikkel.php?artid=590603

Ellers er det litt rart at ingen TL klubber har kjøpt ham. Greit nok han sliter mye med skader, men potensialet er uansett veldig stort.
« Siste redigering: 06. Des. 2009, 02:01 av annern »
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /