20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?  (Lest 314521 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #900 på: 05. Okt. 2009, 11:49 »

9 år gammel! :o
Hvis han får utviklet seg, er dette en STOR spiller for fremtiden. Han spiller i Djerv 1919 som er en klubb nær Haugesund (hvis jeg husker riktig).

Send linken til Wise, så er nok gutten på øya i januar...

Peter

• Gjest
« Svar #901 på: 05. Okt. 2009, 14:32 »
En venn av meg, som spiller på G-15 landslaget, skal KANSKJE trene med juniorlaget til Blackburn  :o

Heter han?

Kjempetalent han Lennart Hernandez fyren da. Nesten like god som meg, og da skal man være god!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #902 på: 07. Okt. 2009, 18:18 »
Jeg er som alltid negativ, og spår at denne guttungen legger opp som 17-åring.

Jeg mener han er altfor god for sin alder, og at han kanskje ikke vil bli bedre.

Men overse meg gjerne. Jeg er laget for å være skeptisk til sånne videoer.

At Messi var svingod også som 5-åring betyr ikke at alle som er SÅ gode i så ung alder blir like god som Messi.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #903 på: 07. Okt. 2009, 19:27 »
Gutten har selvfølgelig det talentet som skal til for å bli en superb spiller etterhvert.   Men alt kommer ann på hans egen motivasjon til å fortsette utviklingen, samt hvilken oppfølgning han får.
sunt pueri pueri puerilia tractant

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #904 på: 07. Okt. 2009, 19:36 »
Når man er så god i fotball kan det jo ikke være annet enn motiverende. Det eneste som kan hindre er jo hvis han som sagt ikke utvikler seg noe særlig mer.

Har forresten lest at Erik Huseklepp spilte på 3 laget til barndomsklubben sin da han var på ungdomsnivå. Har også hørt at Anders Rambekk spilte på 2 laget på ungdomsnivå. Begge to har landskamper for Norge. Sykt hvor fort man kan utvikle seg :P

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #905 på: 07. Okt. 2009, 21:17 »
Slike skrytevideoer er ikke verdt en dritt, det er som oftest bare et produkt av overivrige trenere eller familiemedlemmer. Husker han norske 15-åringen som reiste rundt med faren sin til toppklubber over hele Europa for 3-4 år siden, og skulle liksom bli den nye Zidane. Ingen som har hørt om han i dag.

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #906 på: 07. Okt. 2009, 21:46 »
Slike skrytevideoer er ikke verdt en dritt, det er som oftest bare et produkt av overivrige trenere eller familiemedlemmer. Husker han norske 15-åringen som reiste rundt med faren sin til toppklubber over hele Europa for 3-4 år siden, og skulle liksom bli den nye Zidane. Ingen som har hørt om han i dag.

Video eller artikkel?

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #907 på: 07. Okt. 2009, 22:57 »
Sannheten er jo at disse overopphypa YouTube-spillerne sjelden blir særlig gode etter hvert. Èn faktor er at majoriteten er alt for unge til å bedømme hvordan balltalentet skal være om 4-5 år. Men det er også veldig lett å vise kun "the best moments" i en slik film. Selv var jeg dritgod da jeg var mindre, og kunne sikkert sjokkert verden med en YouTube-film dersom teknologien og viljen hadde tillatt det for fem-seks år siden. :-*

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #908 på: 07. Okt. 2009, 23:47 »
Hehe :P , samme her. Tatt med de fineste målene mine, og de beste fintene fra kamper, kunne man fått en ganske bra video.

Det har jo vært artikkel om han i Nettavisen, han spiller jo for de som er 3 år eldre, det er ganske bra når du kun er 9 år, og sikkert ikke altfor mange år siden han starta seriøst heller.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #909 på: 07. Okt. 2009, 23:48 »

Video eller artikkel?

http://www.vg.no/sport/fotball/artikkel.php?artid=209809

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #910 på: 08. Okt. 2009, 00:01 »
Det sto at han trente litt med 2. divisjonslaget Tollnes. (i 2004)

http://www.pd.no/lokal_sport/article3277949.ece denne er fra januar 2008
Her står det at 3. divisjonslaget Tollnes har hentet inn forsterkninger før sesongen. En av dem Jesper Braathen. Så om jeg ikke tar helt feil, er han i klubben som han trente med som 15 åring. Så han kom seg vel ikke videre med videoene eller prøvespillene.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #911 på: 08. Okt. 2009, 00:06 »
Dessverre skjer det altfor "ofte". Noen blir rost opp i skyene, og kan ikke leve opp til forventningene. Sier ikke at det har skjedd her, men det forekommer.

Spiller på lag med en gutt som er 19 år (tror jeg), og hvis han hadde orket å trene, hadde han kunne blitt sykt god. Det irriterer meg at han som har et så stort talent, ikke viser en interesse for å bli så god som han absolutt kan bli. Bortkastet talent. Trente med A-laget vårt som havnet på en 5.plass i 3. div i fjor, og var ofte bestemann der. Men virker som han ikke orker, og kaster bort talentet.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #912 på: 08. Okt. 2009, 00:18 »
Sto jo at han scoret 96 mål på 18 kamper da, så det var nok talent der. Han var på fotballskole i Tyskland og det var slik Bayern oppdaget han. Så det var nok ikke bare faren som gjorde at han fikk prøvespille for alle toppklubbene.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #913 på: 08. Okt. 2009, 01:00 »
Nå tror jeg du misforsto meg litt. Det jeg mente var at mange stagnerer, eller ikke utvikler seg til den nivået man trodde tidligere.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #914 på: 08. Okt. 2009, 12:19 »
Åja, sånn ja ;) . Noen utvikler seg heldigvis også :)