20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Birmingham  (Lest 23037 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Newcastle - Birmingham
« Svar #75 på: 05. Nov. 2005, 18:48 »
Sitat fra: "Torjus"
Det så ut til at ballen var borti en eller annen spiller, sånn at den skiftet en ørliten retning...

Jepp, og for meg så det ut som det var Owen.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Newcastle - Birmingham
« Svar #76 på: 05. Nov. 2005, 18:48 »
Først av alt: med tanke på at jeg spurte hvorfor ikke N'Zogbia kunne spille tidligere på denne tråden: hadde rett og slett ikke sett det med farens bortgang. Var ikke meningen å være en ufølsom faen som forlangte at N'Zogiba skulle spille likevel, beklager det! Har link til forumet i bokmerkene, kanksje derfor jeg ikke er flittig nok innom hvoedsiden. Beklager til N'Zogbia.

Men så, over til kampen!
Jepp, som Asbjørn sier var dommeren skammelig dårlig. Den handsen var et tvilstilfelle, så den avgjørelsen kunne like gjerne gått begge veier, blir tilå leve med da vi vinner til slutt likevel.
Men, det var ikke bare dommeren som var dårlig. For vii overbeviser IKKE, selv om vi er det styrende laget! Men det som er godt å se er at vi klarer å avgjøre en sånn type kamp som denne til vår egen fordel. Utover sessongen vil vi få masse sånne typer kamper som dette, tror jeg, og da er det viktig at vi selv klarer å avgjøre den! Både hjemme og borte. Der har vi nå gjort jobben i 2, nei... 3 runder nå faktisk
Vi holdt jo nullen igjen, det er viktig og noe positivt vi må ta med oss videre.
Målet var jo strengt tatt litt flaks, men mål er mål og tre poeng er tre poeng! Ingen tvil om at vi har vært heldige med kjøpet av Emre, godt han kom etter opp på det angrepet og tok ansvar. Flott forarbeid av Owen, og meget pent gjort av Ameobi og legge den tilbake i stedet for å skyte selv. Må alikevel innrømme at der å da hadde jeg atter engang noen gloser om "Amøba", men det gikk jo bra til slutt.
Eneste som bekymrer meg litt idag: når ble vi så redde for å skyte ?!
Men bottom line: vi er det førende laget i kampen, og viste at dette kom til å bli så jevnspilt som det ble, og da er det godt å vinne kampen og nok en gang holde nullen.

Litt om spillerne til slutt:
Har snakket varmt om Ramage, og har svært lite å klage på ham for idag også! Måtte le godt av det skuddet som gikk nesten rett opp, men brukbart arbeid i forkant og han fortsetter å være solid bakover, så nok en godt gjennomført kamp av unge Ramage!
Syns også stopperne våre klarte seg rimelig bra til tross for at Boumsong var ute! Idag gjorde det faktisk svært lite.
Nok en gang all ros til de sentrale på midten, Emre er en kreativ og teknisk god spiller, og den typen spiller Newcastle (eller alle klubber) trenger på midtbanen. I tillegg begynner han mer og mer å tilpasse seg PL kan det se ut som! Mannen "bak ham" Parker  gjør også nok en strålende kamp. Kantene helt OK, arbeider mye, men blir ikke allverdens ut av det.
Bra kamp av Owen også, selv om det ikke ble nettkjenning på ham idag. Strålende forarbeid til målet. Shearer er igjen en skygge av seg selv, over det beste nå, og antageligvis ute av laget når Luque er tilbake?
Greitt av Given som ikke ble satt på det største prøvene idag.

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Newcastle - Birmingham
« Svar #77 på: 05. Nov. 2005, 18:56 »
Synes Solano trekker litt for mye inn i banen, og ikke holder bredden sin. Dette gjør at det blir lite rom for de sentrale midtbanespilleren, og Ramage var det som slo innleggene fra høyresiden. Samme i kampen mot WestBromwich. Kan jo hende det er meningen for å gi Ramage rom eller noe sånt! Ramage la jo inn til målet til Shearer mot WestBrom.

Moods

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
    • http://www.bakis.com
Newcastle - Birmingham
« Svar #78 på: 05. Nov. 2005, 18:59 »
En kantspillers jobb er å trekke innover i banen DERSOM backen kommer på overlapp!

Var på jobb under kampen, noen som kan legge ut målet hvis det er kommet!??
Howay the lads!!

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Newcastle - Birmingham
« Svar #79 på: 05. Nov. 2005, 19:06 »
Ja men Solano trakk jo inn hele kampen og det så mange ganger ut som han spilte sentral midtbanespiller. Samme i West Bromwich kampen. Når pasninger gikk ut til høyre siden gikk de som oftest ut til kast!

Severin

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Newcastle - Birmingham
« Svar #80 på: 05. Nov. 2005, 19:11 »
Dette var en kamp som kunne gått begge veier, og vi var ganske heldige som klarte å hale seieren i land.
Det er ikke til å stikke under en stol at vi var meget heldige på målet.

Emre gjorde en god kamp, men jeg vil også trekke frem Babayaro som viser at formen blir bedre og bedre. Han hadde noen susende taklinger, blant annet en der han var en mot en alene på egen halvdel.
Hva N'Zogbia angår synes jeg det var stort av han og i det hele tatt spille denne kampen.
Han hadde ingen stor kamp, men han har jo nesten ikke fått trent denne uken pga. av dødsfallet til faren, men jeg er helt sikker på at han kommer meget sterkt tilbake.

Som flere er inne på her er det bra at vi klarer å vinne etter en dårlig dag på jobben.
Det deffensive skal man ikke klage på, men offensivt var det ikke som det burde.
Selv om Ramage ikke gjør skam på seg skal det bli godt å få Carr tilbake.
Med tanke på alle mulighetene vi får på høyresiden i dag hadde det nok vært foretrukket en viss Carr til å crosse de ballene.
Ramage har dessverre ikke den beste innleggsfoten.(Som er forståelig da han egentlig er midtstopper)

Vi tok 3 poeng i dag, og det er det eneste som har noen som helst betydning.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Newcastle - Birmingham
« Svar #81 på: 05. Nov. 2005, 19:50 »
Helt enig med deg, Torjus. Solano trakk litt for mye innover i banen. Men det er så utrolig godt å se han tilbake i den rette drakta. N'Zog var en skygge av seg selv i dag. Men det er kanskje ikke så rart. Tappert gjort å stille opp, uansett. Emre var, uten tvil, vår bestemann i dag.
Toon, Toon,
Black and white army

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Newcastle - Birmingham
« Svar #82 på: 05. Nov. 2005, 19:56 »
Ja, meget deilig! Jeg var faktisk ikke klar over hans briljante teknikk som han viste til tider i kampen mot West Bromwich, og noen ganger i dagens kamp!
Skuddfoten hans er fortsatt den gode gamle!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Newcastle - Birmingham
« Svar #83 på: 05. Nov. 2005, 20:02 »
Jeg er forbannet over at vi spiller så for jævlig dårlig som vi faktisk gjør en god periode av andre omgang. Og da er det liten trøst at dommeren er like elendig. Denne karen var en stor skam for dommerstanden. Vi burde kanksje hatt straffe på handsen, og det er en skandale at verken dommer eller linjemann ser tilbakespillet til keeper. Skammelig. I tillegg gir han jo bort frispark til Birmingham i hytt og pine. Var du borti med lillefingeren risikerte du gult kort. Han hadde ikke særlig god kontroll på kampen, og han var i det hele tatt tåpelig. Men det var vi også. Fra det øyeblikket Ameobi kommer inn (uten at vi skal skylde på han overhodet), så overtar Birmingham fullstendig kontroll over kampen og skaper den ene store sjansen etter den andre. Og selv om Given ikke ble satt på de altfor store prøvene hele tida, så hadde de enorme sjanser likefullt. Vi sløser bort et frispark på tull, og greier ikke å utnytte dødballene. Det skuffer meg. Men vi greier å kjempe oss gradvis inn i kampen igjen, og skaper et par halvsjanser før Emre er tjuvheldig og scorer. Like etterpå har vi en genial kontringsmulighet (2 mot 2), som vi ikke greier å utnytte. Våre to spillere blir løpende side om side og spilleren uten ball tar ikke initiativ til å skape rom for ballfører. Dermed sløser vi bort et av utallige angrep.

Ramage kaster bort en mulig sjanse ved et skudd som går himmelhøyt over mål, og han greier ikke å levere særlig gode innlegg i dag heller. Upåklagelig defensivt, men jeg savner Carr noe så inn i hampen mye. Savnet også Dyer. En spiller som kunne kommet inn og pustet nytt liv inn i kampen. Slike spillere er gull verdt. Men dessverre er jo han også skadet.

Det er fryktelig irriterende at vi ikke har bedre spillere å sette på benken. Vi har 12-14 spillere som er gode nok for førsteelleveren. Resten er knapt nok gode nok for et bunnlag i PL. Vi når ikke e-cup med en så syltynn stall.

Solano trekker litt mye innover. Når Ramage spiller høyreback synes jeg han kan få beskjed om å holde bredden mer. Dette av den enkle årsak at Ramage ikke er god nok offensivt, til å bidra særlig fornuftig på overlapp.

Jeg er svært, svært skuffet over spillet vårt i dag, og har vanskelig for å glede meg for tre poeng.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
Newcastle - Birmingham
« Svar #84 på: 05. Nov. 2005, 20:15 »
Jeg tror de fleste lag i PL (med unntak av Chelsea kanskje) ville fått problemer med dette Birmingham laget - spesielt på hjemmebane. De lå meget dypt med hele laget sitt og gikk for 0-0. Lag som er i en så desperat situasjon som Birmingham er veldig vanskelig å bryte ned. At vi skal spille feiende flott fotball uke inn og uke ut som vi gjorde mot W.B.A i andre omgangen der er et urealistisk krav. Jeg er fornøyd med 3 viktige poeng, som gjør at vi har heng på 4.plassen.

Og om 14 dager skal Chelsea spises levende  :)

NUFCern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://rbk.no/
Newcastle - Birmingham
« Svar #85 på: 05. Nov. 2005, 21:15 »
Min egen spillervurdering:

Given: Ikke alt for mye å gjøre. Ryddet opp det som var, og var på plass i feltet. 7,0

Ramage: Stødig defensivt. Mange håpløse innlegg fra kant, men bra at han er villig til å komme fremover. 6,5

Taylor: God kamp. Ikke mye synlig, men midtstoppere skal ikke være mye synlige. Vinner en del hodedueller. Bra kamp. 7,0

Bramble: Litt mer synlig, og noen ganger negativt. Hadde noen dårlige pasninger, som kunne ført til noe farlig. 6.0

Babayaro: Hadde en god ving i Pennant ved sin side. Men klarte seg bra. God defensivt, kom ikke til mange innlegg. Men alt i alt bra. 7,0

Solano: Ble ikke så altfor mye involvert i spillet. Kanskje hans egen feil? Prøvde på det vanskelige, men lyktes ikke så altfor ofte. Brukbart frispark, men manglet 15 cm. 6,5

Parker: Nok engang en god kamp, kanskje den viktigste spilleren ettersom det er mange offensive spillere på midtbanen. Balanserer midtbanen perfekt, og har mangs sklitaklinger. Løper mye. BB 8,0

Emre: Vanskelig kamp med lite rom. Kom ikke helt til sin rett på midtbanen. Strålende skudd, matchvinner. Flott! 6,0

N'Zogbia: Viste flott lagmoral da han startet kampen selv om faren hans nettopp har gått bort. Har ikke trent på en uke, og det vistes på banen. Var ikke like livlig som vi er vant til å se han i år. 5,5

Shearer: Kjemper bra, går opp i mange dueller. Ryddet opp ved corner noen ganger, men det er stort sett det. Hans tilstedeværelse er dog viktig, men det holder ikke i lengden. Dårlig kamp. 5,0

Owen: Vanskelig kamp med lite bakrom å løpe i. Hadde noen halvsjanser, og kunne skutt to ganger i forkant av Emre's mål. Men i ettertid var det flott at han sentret :-p 6,0

Ameobi: Assist på Ameobi i dag. Flott! Hadde også ett flott fremspill til Emre før scoringen. 6,0

De ander innbytterne fikk ikke nok minutter til å vurderes.

Banens beste: Scott Parker

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Newcastle - Birmingham
« Svar #86 på: 06. Nov. 2005, 00:24 »
Det kan se ut som om man på høyresiden legger opp til en omtrentlig vingback hvor da Solano trekker innover på banen. Mot WBA funket dette meget bra, da Solano har de rette egenskapene for å skape mye innover på banen med sin verdensklasses spillefortsåelse og høyrefot. Ser ut som om verken Ramage eller Nobby var på topp i dag. Men alikevel syns jeg laget vårt alikevel er mye mer balansert med Nobby enn de andre som har bekledd høyrevingsposisjonen vår før ham. Når vi får angrep imot oss er vanligvis Solano der en ving skal være, og skaper dermed ikke det enorme rommet en ofte har sett ellers. Ihvertfall har det vært slik ellers når Solano har spilt i år. Denne kampen så jeg ikke så.
Synd at vi ikke klarer å følge opp spillemessig denne gangen, men jeg hadde ikke forventa noen hurra-siffer, selv om jeg hadde forventa alikevel at laget skulle underholde litt mer. Men fortsatt, vi har hatt en særdeles gledelig utvikling sålangt denne sesongen sammenligna med forrige. Vi har like mange clean sheets denne sesongen som vi hadde i hele forrige. Vi hadde rykka ned forrigesesong dersom kun de 20 siste minuttene av kampene hadde telt. Nå er det bortimot motsatt. Og det er svært gledelig at vi nå ser ut til å gjøre det vi har slitt så enormt med de to siste sesongene. Vi er seige, og selv om vi "har slutta å score" tidlig i kampen, holder vi nullen og avgjør heller kampen selv mot slutten. Det er en uhyre viktig og god egenskap som topplag har.
Så, grattis med nok en trepoenger!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Newcastle - Birmingham
« Svar #87 på: 06. Nov. 2005, 02:42 »
Sitat fra: "NUFCern"

Emre: Vanskelig kamp med lite rom. Kom ikke helt til sin rett på midtbanen. Strålende skudd, matchvinner. Flott! 6,0

unnskyld meg, men har du tatt noe i dag? hvordan i alle dager kan du gi amøben 6, taylor 7, og så gir du emre (som faktisk talt var banens beste) 6?!!?!

vet at dette er din personlige mening, men vil MER enn gjerne høre grunnlaget ditt!
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Re: Newcastle - Birmingham
« Svar #88 på: 06. Nov. 2005, 09:38 »
people.co.uk

NEWCASTLE: Given 7 - Ramage 7, Taylor 7, Bramble 7, Babayaro 7 - Solano (Clark, 83mins) 7, Parker 6, *EMRE 8, N'Zogbia 6 (Ameobi, 57mins, 6) - Owen 7, Shearer 7.

BIRMINGHAM: Taylor 6 - Cunningham 6, Taylor 7, Upson 7, Clapham 6 - Pennant 7, Izzet 6 (Forssell, 86mins), Kilkenny 7, *JAROSIK 8, Lazaridis 6 (Pandiani, 86mins) - Heskey 7. Ref: M Dean 6.

SHINER

EMRE

Gets better and better and looks a bargain at £3.8 million
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Re: Newcastle - Birmingham
« Svar #89 på: 06. Nov. 2005, 09:54 »
Sunday Mirror

NEWCASTLE: Given 7, Ramage 7, Bramble 6, Taylor 7, Babayaro 7, Solano 6, Parker 7, Emre 8, N'Zogbia 6 (Ameobi 6), Shearer 6, Owen 6.

BIRMINGHAM: Maik Taylor 4, Martin Taylor 7, Clapham 6, Cunningham 6, Upson 8, Pennant 7, Kilkenny 8, IZZET 9, Lazardis 6, Jarosik 7, Heskey 6.