20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Shearer fortsetter støtten til Souness  (Lest 21490 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Shearer fortsetter støtten til Souness
« Svar #90 på: 02. Nov. 2005, 21:04 »
MACK: Nei Souness gjorde sikkert ikke allverden som manager for Liverpool, men da var han ung og urutinert. Det var tross alt det første laget han var manager for. Det er 20 år siden, og skal man dømme en manager ut ifra det han gjorde for 20 år siden så kan man like gjerne kaste han på dør med en eneste gang. Hva gjorde Sir Alex for Man Utd de første årene som ung og urutinert?

Det skal også legges til at Souness tok over et Liverpool lag som trengte et generasjonsskifte. Det blir som å ta over Man Utd nå. Ingen lett oppgave å erstatte Keane, Scholes, G, Neville, Van Der Sar, RVN, Giggs de neste årene. Sir Alex har prøvd selv med noen utskiftninger uten å ha lykkes spesielt bra. Ingen lett jobb dette. I en annen målestokk får Høgmo det samme problemet i RBK.

Når det gjelder uttalelsene til Shepherd, så tror jeg ikke de finnes. I tilfelle er du den eneste som har lest dette virker det som, og skulle han ha sagt det så har  han sagt to vidt forskjellige ting iløpet av et par måneder. Hadde det vært tilfelle ville dette aldri blitt godtatt av supporterene og det ville blitt slått stort opp i media.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #91 på: 02. Nov. 2005, 21:09 »
Sitat fra: "Mushans"
Helt ærlig.. Trur du dagens lag har sjans på en 3. plass?

Om vi er heldige med skader så tror jeg at vi har en sjanse. Uansett så hadde aldri Newcastle laget som kjempet i noen kamper om seriegull for 3 år siden hatt nubbesjans mot dagens Chelsea lag.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #92 på: 02. Nov. 2005, 21:13 »
Men de hadde nok vært bedre enn både Man Utd og Arsenal.. Nivå i toppen av PL har fått et meget godt lag som er bedre enn for 2-3 år siden, men lagene bak russerne er nok langt svakere.
aurent Robert: "We finished last season so badly that, towards the end, I just laughed at him. "

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #93 på: 02. Nov. 2005, 21:18 »
Sitat fra: "Asbjørn"

MACK: Nei Souness gjorde sikkert ikke allverden som manager for Liverpool, men da var han ung og urutinert. Det var tross alt det første laget han var manager for.

Eh...Nei. Han var manager i Glasgow Rangers, og fikk deretter jobben i Liverpool.

Det skal også legges til at Souness tok over et Liverpool lag som trengte et generasjonsskifte.

Enkelte av spillerene var 30 eller i nærheten, men husk samtidig på at han hadde en stor pengebinge til bruk, og hvem husker vel Torben Piechnick, Paul Stewart, Julian Dicks, Dean Saunders, Mark Walters og Istvan Kozma med særlig glede på Anfield? Han hadde alle muligheter til å føre Liverpool til mer gull og glitter, men fra å ta over et lag som endte på 2.plass så ble dette plasseringene under Souey: 6-6-8(den siste tok Roy Evans ved halv sesong). Og under Evans så gikk Liverpool oppover igjen på tabellen.

Det er 20 år siden, og skal man dømme en manager ut ifra det han gjorde for 20 år siden så kan man like gjerne kaste han på dør med en eneste gang. Hva gjorde Sir Alex for Man Utd de første årene som ung og urutinert?

Vel. Sir Alex har da vist flere ganger at han er en dyktig manager. Har Souness noen som helst gang gjort en jobb som man kan skryte av? Ferguson fikk United til å bli et superlag i Premier League, og historien fra Aberdeen taler vel sitt klare språk om at han er en dyktig manager. At det har gått trått de siste årene er riktig, men nå må man huske på at Chelsea sitt inntog har gjort det vanskelig å føre et lag til seriegull. Og han solgte kanskje den viktigste spilleren på grunn av en personlig konflikt.

Souness har aldri gjort noe særlig imponerende som manager.
Carr har altfor få landskamper for England!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #94 på: 02. Nov. 2005, 21:21 »
Vi har faktisk et mye bedre lag på papiret nå, Mushans. Given har jo spilt en av sine beste sesonger nå!

Given

Carr- Boumsong- Bramble- Babayaro

Solano- Parker- Emre- Luque

-Owen - Shearer

Før i tiden var det utenkelig å benke Dyer og Bowyer på midtbanen. Owen er også MYE bedre enn Bellamy. Syntes at Robert holdt klasse før, men ikke nå lenger.
Derfor er Luque en bedre spiller enn Robert for øyeblikket. Parker og Emre er knallsterke, selv om jeg savner Speed litt. Solano legger dødelige pasninger fra høyreflanken.

Forsvaret er også MYE bedre nå enn før.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #95 på: 02. Nov. 2005, 21:27 »
Så man kan ikke være ung og urutinert siden han var manager i Rangers først. Om Rekdal tar over f.eks Norge eller Anderlecht nå så er han ikke ung og urutinert?

Sounesshar vunnet titler med alle klubber han har vært manager for i over 1 år. DVS 5 klubber. Kanskje ikke verdens beste CV men heller ikke verdens dårligste. Det som er sikkert er at den er langt bedre enn de fleste managere i dagens PL.

Om jeg ikke husker feil avsluttet Evans med en 8. plass som LFC manager.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #96 på: 02. Nov. 2005, 21:28 »
Hva med å prøve oss med en 3-5-2 formasjon

Given
Taylor-Boumsong-Bramble
     Dyer-Parker
Solano-Emre-Luque
Owen- Shearer

Hadde vært ett veldig spennende lag. Totalt ribbet for svake ledd!

Howay the lads!

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #97 på: 02. Nov. 2005, 21:36 »
Så man kan ikke være ung og urutinert siden han var manager i Rangers først. Om Rekdal tar over f.eks Norge eller Anderlecht nå så er han ikke ung og urutinert?

Han hadde vært i Rangers i 5 sesonger før han tok over Liverpool. Det var det jeg reagerte på når du kaller han urutinert når han tok over Liverpool. Mourinho har jo ikke vært manager i særlig mer enn 5 sesonger på toppnivå, han er jo ung og urutinert da. Fortsatt så er han en glitrende manager, uavhengig om han er ung og urutinert. Du skrev at Liverpool var det første laget han var manager for...

Sounesshar vunnet titler med alle klubber han har vært manager for i over 1 år. DVS 5 klubber. Kanskje ikke verdens beste CV men heller ikke verdens dårligste. Det som er sikkert er at den er langt bedre enn de fleste managere i dagens PL.

I Liverpool greidde han 1 FA-cup seier på 3 sesonger. Ikke særlig imponerende.
I Blackburn greidde han 1 ligacup seier på 4 sesonger. Er det imponerende å vinne mikke mus cupen?
I Galatasaray vant han 1 cuptrofe. Er det imponerende i en av Tyrkia sine største og beste klubber?
Hva gjorde han i Benfica bortsett fra å hente inn middelmådige engelskmenn?

Om jeg ikke husker feil avsluttet Evans med en 8. plass som LFC manager.

Han avsluttet sin første (halve) sesong med å ta en 8.plass. Hans siste sesong som enerådende manager endte med 4.plass bare målforskjellen unna 2.plass(Som Newcastle tok). Så tok vel Houllier over om vinteren, fullt mulig at Liverpool lå på en 8.plass da, men hans siste hele sesong altså nummer 4. Er ikke sikker på hvordan dette arbeidsforholdet mellom Houllier og Evans var, så jeg utelater det fra statistikken. Liverpool ble nummer 7 det året, men da var Houllier manager for det meste av sesongen.
Carr har altfor få landskamper for England!

John Marius

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #98 på: 02. Nov. 2005, 21:38 »

Hvor mange plasser spiller Luque? Skal du dele han opp i to?

Jeg skriver jo at Luque er bedre enn Robert, men dette var et vanskelig valg. Robert var meget god i 2002\2003. Til tross for at han var lenge skadet i starten. Given i 2003 var en av verdens beste keepere. Han holder nok dessverre ikke samme nivået i dag.
Dyer var helt utrolig god denne sesongen. Han var ønsket av Man Utd som hadde et bud på £25m inne på han.. Emre er god, men han har et stykke til klassen Dyer hadde den sesongen. Solano var jo selvsagt bedre i 2003 enn hva han er nå, men toppnivået til Solano kan enda nås. Parker fyller ikke skjorta til Speed, det trur jeg de aller fleste mener!

Luque kan vel spille venstre ving og være backup som spiss? Som f eks hvis han spiller venstre ving, Shearer blir skadet, og vi setter inn Zog og setter Luque opp som spiss? Eller går ikke dette ann i din verden?

Du skal ikke lete så veldig langt for å finne sånne eksempler. Sånn er det med Taylor som har blitt brukt på høyreback, og Dyer som har blitt brukt som høyreving. Hver spiller har faktisk ikke en fast posisjon, som de må spille på og ikke kan gjøre en meget god jobb andre steder også.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #99 på: 02. Nov. 2005, 22:04 »
Når det gjelder uttalelsene til Shepherd, så tror jeg ikke de finnes. I tilfelle er du den eneste som har lest dette virker det som, og skulle han ha sagt det så har  han sagt to vidt forskjellige ting iløpet av et par måneder. Hadde det vært tilfelle ville dette aldri blitt godtatt av supporterene og det ville blitt slått stort opp i media.

Bullshit! Det er langt fra helt forskjellig. Han sa han skulle ligge unna og la Souness bestemme i sommer. At han har blanda seg mye tidligere vet vi jo. Skjønner ikke åssen du kan klare å henge deg opp i det.

Mener du at Newcastle har hatt tilfredsstillende resultater de siste fem årene, og da spesielt det siste året?
Toon, Toon,
Black and white army

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #100 på: 02. Nov. 2005, 22:56 »
Sitat fra: "Mack"

Bullshit! Det er langt fra helt forskjellig. Han sa han skulle ligge unna og la Souness bestemme i sommer. At han har blanda seg mye tidligere vet vi jo. Skjønner ikke åssen du kan klare å henge deg opp i det.

Mener du at Newcastle har hatt tilfredsstillende resultater de siste fem årene, og da spesielt det siste året?

Vet vi at han har blandet seg opp kjøpt tidligere? Det vet ihvertfall ikke jeg og jeg skulle likt å visst hvilke kjøp han har blandet seg opp i. Det bør du vite siden du er skråsikker i den saken. Å ja, jeg henger meg opp i ting som totalt feil fra fakta.

Jeg er fornøyd med resultatene i PL de siste 5 årene bortsett fra fjorårssesongen som ble totalt ødelagt av skader. Som Shearer sa igår så er det ikke en eneste gang Souness har hatt hodebry med å tatt ut startelleveren. Laget har sagt seg selv.

Ellers så er årets start ikke noe spesielt dårligere enn det vi har hatt de tre siste årene.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #101 på: 02. Nov. 2005, 23:08 »
Souness har vel stoppet mange overganger. Noen ganger var det nok riktig. Andre ganger var det kanskje feil. Souness er relativt flink med penger. Men jeg er ikke sikker på at alle disponeringer er gjort riktig.

Jeg mener også at det er feigt å skylde på skader når man har en hel sesong som er svak. Da er det noe som er galt! Enten med treningsfeltet, måten man trener på, det medisinske teamet eller noe annet. Så får man stikke fingeren i jorda og finne ut hva.
Toon, Toon,
Black and white army

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #102 på: 03. Nov. 2005, 00:59 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Vi har faktisk et mye bedre lag på papiret nå, Mushans. Given har jo spilt en av sine beste sesonger nå!

Given

Carr- Boumsong- Bramble- Babayaro

Solano- Parker- Emre- Luque

-Owen - Shearer

Før i tiden var det utenkelig å benke Dyer og Bowyer på midtbanen. Owen er også MYE bedre enn Bellamy. Syntes at Robert holdt klasse før, men ikke nå lenger.
Derfor er Luque en bedre spiller enn Robert for øyeblikket. Parker og Emre er knallsterke, selv om jeg savner Speed litt. Solano legger dødelige pasninger fra høyreflanken.

Forsvaret er også MYE bedre nå enn før.

Har du tro på at dette laget kan nå ut i Europa? Kan de ende på 3. plass på tabellen?

"Syntes at Robert holdt klasse før, men ikke nå lenger." Du kan jo ikke måle hvor god noen er nå.. Du må måle dem etter nivå de holdt mens de var i den perioden!

Newcastle er langt fra så gode som i 01\02, 02\03 og 03\04.. Vi er kanskje like gode som under Daglish og Gullit, men det er ikke mye.
aurent Robert: "We finished last season so badly that, towards the end, I just laughed at him. "

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #103 på: 03. Nov. 2005, 01:00 »
Sitat fra: "John Marius"

Hvor mange plasser spiller Luque? Skal du dele han opp i to?

Jeg skriver jo at Luque er bedre enn Robert, men dette var et vanskelig valg. Robert var meget god i 2002\2003. Til tross for at han var lenge skadet i starten. Given i 2003 var en av verdens beste keepere. Han holder nok dessverre ikke samme nivået i dag.
Dyer var helt utrolig god denne sesongen. Han var ønsket av Man Utd som hadde et bud på £25m inne på han.. Emre er god, men han har et stykke til klassen Dyer hadde den sesongen. Solano var jo selvsagt bedre i 2003 enn hva han er nå, men toppnivået til Solano kan enda nås. Parker fyller ikke skjorta til Speed, det trur jeg de aller fleste mener!

Luque kan vel spille venstre ving og være backup som spiss? Som f eks hvis han spiller venstre ving, Shearer blir skadet, og vi setter inn Zog og setter Luque opp som spiss? Eller går ikke dette ann i din verden?

Du skal ikke lete så veldig langt for å finne sånne eksempler. Sånn er det med Taylor som har blitt brukt på høyreback, og Dyer som har blitt brukt som høyreving. Hver spiller har faktisk ikke en fast posisjon, som de må spille på og ikke kan gjøre en meget god jobb andre steder også.

Har jeg sagt det? Men Luque kan ikke både spille spiss og vare back-up på venstre? I min verden kan du bare bruke en spiller på en posisjon på banen.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #104 på: 03. Nov. 2005, 07:41 »
Sitat fra: "Mack"
Souness har vel stoppet mange overganger. Noen ganger var det nok riktig. Andre ganger var det kanskje feil. Souness er relativt flink med penger. Men jeg er ikke sikker på at alle disponeringer er gjort riktig.

Jeg mener også at det er feigt å skylde på skader når man har en hel sesong som er svak. Da er det noe som er galt! Enten med treningsfeltet, måten man trener på, det medisinske teamet eller noe annet. Så får man stikke fingeren i jorda og finne ut hva.

Souness har stoppet mange overganger? Jeg fatter ikke hva du mener her og jeg skulle gjerne visst hvilke overganger eller ihvertfall et par. Dette er noe aldri jeg har hørt om og jeg tviler på at så mange andre har hørr om det heller.

Jeg synes ikke det er feil å skylde på skader når det viser seg å være fakta. Vi har hatt tre ganger så mange hamstring skader de 3 siste årene som tidligere. Det sier sitt.