20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Shearer fortsetter støtten til Souness  (Lest 21408 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Shearer fortsetter støtten til Souness
« Svar #30 på: 01. Nov. 2005, 18:36 »
Chikenman: Med andre ord er du misfornøyd med kjøpene som har blitt gjort de siste månedene? Selvfølgelig har Fat Fred en finger med i spillet når det gjelder spillerkjøp, men aldri i livet om han velger ut hvilke spillere som skal kjøpes inn. Det bekreftet han i et eksklusivt intervju med Evening Chronicle i sommer.

Kanskje vi hadde hatt JJ? Kanskje ditt kanskje datt. Kanskje vi hadde hatt Butt i startelleveren fortsatt om Bobby Robson hadde vært manager pr dags dato. For min del kunne JJ ryke og reise når jeg ser hvordan Parker og Emre spiller sammen sentralt. I tillegg har vi Dyer og Bowyer som kan steppe inn i den rollen.

Du snakker også om skeptiske spillere. Rart at ingen av våre 5 store kjøp var skeptiske i sommer. I tillegg ville gjerne Boa Morte og Anelka til Newcastle men klubben de var i krevde for mye i overgangssum.

Uansett, jeg var i Newcastle for en uke siden, og alle Newcastle supporterene jeg snakket med støttet ihvertfall Souness bortsett fra en Taxi sjafør som ikke hadde vært på SJP på over 10 år. Med andre ord en sofasupporter.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #31 på: 01. Nov. 2005, 18:46 »
Sitat fra: "Asbjørn"
Chikenman: Med andre ord er du misfornøyd med kjøpene som har blitt gjort de siste månedene? Selvfølgelig har Fat Fred en finger med i spillet når det gjelder spillerkjøp, men aldri i livet om han velger ut hvilke spillere som skal kjøpes inn. Det bekreftet han i et eksklusivt intervju med Evening Chronicle i sommer.

Kanskje vi hadde hatt JJ? Kanskje ditt kanskje datt. Kanskje vi hadde hatt Butt i startelleveren fortsatt om Bobby Robson hadde vært manager pr dags dato. For min del kunne JJ ryke og reise når jeg ser hvordan Parker og Emre spiller sammen sentralt. I tillegg har vi Dyer og Bowyer som kan steppe inn i den rollen.

Sa ikke at jeg er misfornøyd med spillerkjøpene som er gjort, å sa også at du ikke måtte henge deg for mye opp i det eksempelet med Jenas. Det jeg mente er at stallen til Newcastle er nok ikke så tynn som du får det til å høres ut som når du sier "en så tynn stall". I en posisjon som Chelsea, suvenret best, og som i ManU, med den fortiden de har, kan kvalitetsspillere akseptere å måtte vere benkslitere. I en klubb som ikke har vunnet noe de siste 10 åra, og endte på 14 plass i fjor er det umulig å gjøre det samme. Derfor er ikke stallen "så tynn".
Hvis du er såre fornøyd med både Souness og Fat Fred, så må du bare være det. Men det er ikke jeg, særlig ikke Souness som manager. Shepard, javel han spytter inn mye penger, men som Mack sier, det betyr ikke alt! Og beklager hvis den forrige posten var litt utydelig!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #32 på: 01. Nov. 2005, 18:55 »
Sitat fra: "chickenman"

Sa ikke at jeg er misfornøyd med spillerkjøpene som er gjort, å sa også at du ikke måtte henge deg for mye opp i det eksempelet med Jenas. Det jeg mente er at stallen til Newcastle er nok ikke så tynn som du får det til å høres ut som når du sier "en så tynn stall". I en posisjon som Chelsea, suvenret best, og som i ManU, med den fortiden de har, kan kvalitetsspillere akseptere å måtte vere benkslitere. I en klubb som ikke har vunnet noe de siste 10 åra, og endte på 14 plass i fjor er det umulig å gjøre det samme. Derfor er ikke stallen "så tynn".
Hvis du er såre fornøyd med både Souness og Fat Fred, så må du bare være det. Men det er ikke jeg, særlig ikke Souness som manager. Shepard, javel han spytter inn mye penger, men som Mack sier, det betyr ikke alt! Og beklager hvis den forrige posten var litt utydelig!

For det første så heter han Shepherd og ikke Shepard.  Men kan du si hva du er misfornøyd med når det gjelder Shepherd. Du sier at ikke penger er alt. Hva bør forandres? Bør vi kanskje hente gnieren Ellis fra Villa?

Både Given og Souness har i den senere tid klaget på at troppen er en smule tynn, og jeg er enig. Det hadde holdt med en venstreback og (Vi prøvde oss på Bridge og Coco på lån) en spiss til og jeg hadde vært fornøyd. Også en sentral midtbane spiller om vi skal kvitte oss med Faye i Januar.

Man skal huske at Newcastle har for vane å starte svakt, og komme sterkere ut over i sesongen. Jeg tror ikke det er noe unntak iår om Emre, Parker, Owen, Dyer, Solano og Luque holder seg nogenlunde skadefrie
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

FVM

• Supersub
    • Vis profil
    • http://www.sanderil.no
« Svar #33 på: 01. Nov. 2005, 18:57 »
Mange kloke ord dra både Mack og Asbjørn i denne diskusjonen :)

Jeg har mer eller mindre hele tiden vært for at Souness skal få mer tid, noe som øyeblikket ser ut som det var riktig.

Asbjørn har veldig mange gode poenger, og ingen bør påstå at han ikke har peiling på hva han prater om. For det er det helt tydlig at han har.
FVM

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #34 på: 01. Nov. 2005, 19:21 »
Sitat fra: "chickenman"

For det første så heter han Shepherd og ikke Shepard.  Men kan du si hva du er misfornøyd med når det gjelder Shepherd. Du sier at ikke penger er alt. Hva bør forandres? Bør vi kanskje hente gnieren Ellis fra Villa?

Både Given og Souness har i den senere tid klaget på at troppen er en smule tynn, og jeg er enig. Det hadde holdt med en venstreback og (Vi prøvde oss på Bridge og Coco på lån) en spiss til og jeg hadde vært fornøyd. Også en sentral midtbane spiller om vi skal kvitte oss med Faye i Januar.

Man skal huske at Newcastle har for vane å starte svakt, og komme sterkere ut over i sesongen. Jeg tror ikke det er noe unntak iår om Emre, Parker, Owen, Dyer, Solano og Luque holder seg nogenlunde skadefrie

Prøver å si at Shepherd er ikke nødvendigvis den perfekte leder fordi om han spytter inn mye penger. De siste årene har det dessverre gått dårlig med Newcastle, og nedover, og mye rart har skjedd. Da er det bestandig en som må ta ansvaret, og det er den som sitter på toppen og styrer. Og i Newcastle er jo det Shepherd! Men kanskje er jeg for streng her? Sier bare meningen min.

Jeg også skulle gjerne sett at vi hadde en bedre stall enn den vi har, men det har vi nå engang ikke. Og jeg tror det er lettere å holde flere kvalitetsspillere i klubben og tilogmed på benken for et lag som kjemper i toppen, og kan vinne trofeer. En sånn klubb er dessverre ikke Newcastle nå!

Souness har jeg prøvd å utdype min mening om flere ganger. Den går på at jeg ikke tror han er god nok til å ta Newcaslte nær toppen, og derfor er han i mine øyne ikke god nok. Vet at alle skadeproblemene gjør det til en nesten håpløs jobb, men tror det kunne vert håndtert bedre enn det Souness gjør. Han har fått mye tid allerede, og etter min mening for mye. Men tar jeg feil å vi ender Topp6 eller Topp-4 skal jeg bøye meg i støvet for det!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #35 på: 01. Nov. 2005, 19:25 »
Om du mener at det har gått dårlig for Newcastle de siste årene, så synes jeg du legger lista vel høyt. En 3, 4, og 5 plass på de 4 siste årene er noe jeg er mer enn nok fornøyd med.

molala

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #36 på: 01. Nov. 2005, 19:59 »
Man kan ikke si at Souness har mangel på taktiske ferdigheter. Er det bare jeg som har lagt merke til at vi slipper inn mere mål nå enn hva vi gjorde under Robson?? Og om man skal si at han har ødelagt angrepet, kan man ikke sitte syte over Roberts syting, Bellamys mangel på disiplin og Kluiverts latskap andre steder i forumet!  

Souness hentet Boumsong, som Robson og Sheperd ikke gjorde når de hadde sjangsen til å få han gratis en gang, og i Scott Parker har vi kanskje ligaens beste def.midtbane. Man må heller ikke glemme at han hentet Owen, Luque og Emre! Og hvem var det egentlig som solgte vår kjære Solano? Ikke Souness, han var mannen som hentet han tilbake! Hva kunne vi ha forventet oss med O`Neill, Hitzfeld eller O`Leary ved styret..? Man kan ikke si at vi garantert ville hatt en bedre klubb om de satt her i dag.. Kanskje var det hele spillergruppen som trengte en ansiktsløfting , og kanskje et kraftig spark i rævva for å lede dem i riktig retning?

Vi har nå et tilnærmet skadefri stall,  men mangler enda en verdensstjerne, nemlig Luque. Han er tilbake snart, og jeg tror vi får en positive tid i møte!
ancs and Scousers, go to H***!!

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #37 på: 01. Nov. 2005, 20:57 »
Sitat fra: "Mack"
Du sier at vi har brukt enorme summer på spillerkjøp opp igjennom årene. Hva mer kan vi egentlig forlange av Shepherd da?

Selvfølgelig kan vi forlange mye mer. Jeg visste det argumentet ville komme. Du blir ingen gud selv om du spytter penger inn i klubben. Shepherd ansetter managere. Shepherd styrer en masse med spillerkjøp. Vi burde hatt et bedre spillermateriell enn vi hadde da Souness overtok. Vi har gjort for mange dårlige kjøp.

Herregud er det mulig. Det er vel for faen ikke Shepherd som bestemmer hvilke spillere som skal til klubben. Det er jo managerene som bestemmer det. Vi spiller ikke i den tyrkiske eller Spanske ligaen hvor dette ofte er tilfelle.

Det Shepherd styrer med spillerkjøp er overgangsummer og lønninger pluss eventuelle klausuler. Tror du det var Shepherd som bestemte noen av spillerkjøpene i sommer?

Å skylde på Shepherd pga dårlige spillerkjøp blir bare patetisk.

Det er Shepherd som ansetter managere. Det har du helt rett i, men for ca 1 år siden takket stort sett alle nei til jobben. Etter det ryktene sier var Souness 6 valget. Steve Bruce, Steve McLaren, Big Sam og Alan C. takket alle nei. I tillegg sa Shearer at det var uaktuellt  å ta over som manager.

Du svarer på en måte som bare provoserer. Og det gjør du stort sett med ufin ordbruk. Selvfølgelig SKAL managerne få bestemme mesteparten av hvilke spillere klubbene skal hente. At Shepherd har hatt for mye å gjøre med overganger er nettopp mitt ankepunkt. Du svarer meg som om jeg var en drittunge fullstendig uten noen form for kunnskap. Shepherd hadde nok mindre med overganger i sommer enn han har hatt tidligere. Men han har alltid det avgjørende ordet. Han sitter tross alt på pengebingen. At Shepherd har tatt avgjørelser som managerne har vært uenig i, er jo ikke til å stikke under en stol. Han MÅ derfor stilles til ansvar for disse.
Toon, Toon,
Black and white army

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #38 på: 01. Nov. 2005, 21:19 »
Selvsagt må han si nei til spillerkjøp enkelte ganger. Newcastle har ikke en pengebinge som aldri blir tom slik som Chelsea. Skulle man handle som i sommer hvert eneste år hadde vi vært på samme nivå som Leeds for lengst. Shepherd sa i sommer at han har null å gjøre med hvilke spillere som blir hentet. Han sa selv at han prøver alt for å hente de spillerene som manageren ønsker. Souness sa selv at Fat Fred nesten datt av stolen når han nevnte at  han ville ha Owen. Men jaggu fiksa han ikke Owen også. De fleste her inne mente budet var et spill for galleriet. Så feil kan man ta.

Men hvordan vet du at Shepherd hadde mindre med overganger i sommer enn ved tidligere år? Er det noe du tror eller vet?

Om du mener at jeg er her kun for å provosere, så hadde det kanskje vært like greit å la være og svare på mine innlegg.  Jeg sier min mening uansett om han heter Hans eller Per. Å ja, jeg kan sikkert være litt ufin i ordbruken når jeg mener ting er på feil jordet, men du er ikke helt borte du heller. Å si at jeg hyller Souness etter kun en kamp sier veldig mye.

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #39 på: 01. Nov. 2005, 23:00 »
Sitat fra: "Mushans"
Med Newcastle sin tropp hadde nok Ottmar kjempet i toppen.. Souness har rett og slett ikke det taktiske inne for å kunne kjempe i toppen. Noen han viste i fjor med en mildt sagt horribel 14. plass! Va bli nok bedre i år, men kan glemme topp 6.

Hva hjelper det å ha god tropp når halve troppen er skadet. Det er ikke troppen det kommer ann på, men hvor heldig man er med skader på nøkkelspillere når man har en så tynn tropp som Newcastle.

Tynn tropp ja.. Ikke rart vi har det når vi gir vekk en spiller som Kluivert og låner ut Milner!
aurent Robert: "We finished last season so badly that, towards the end, I just laughed at him. "

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #40 på: 01. Nov. 2005, 23:59 »
Om du mener at det har gått dårlig for Newcastle de siste årene, så synes jeg du legger lista vel høyt. En 3, 4, og 5 plass på de 4 siste årene er noe jeg er mer enn nok fornøyd med.

3, 4 og 5 plass er bra ja, skal innrømme det. Det har bare tatt på når vi har vært SÅ nærme et trofe flere ganger og det glipper ut av hendene våre igjen og igjen. Så den kommentaren var vel mest ut ifra frustrasjon av at det ike har blitt noe trofe! Håper så inderlig at Shearer skal få ett med Newcastle før han legger opp. Gjerne Ligacupen om så er, bedre enn ingenting!

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #41 på: 02. Nov. 2005, 00:24 »

Souness sa selv at Fat Fred nesten datt av stolen når han nevnte at han ville ha Owen. Men jaggu fiksa han ikke Owen også. De fleste her inne mente budet var et spill for galleriet. Så feil kan man ta.

Fiksa Owen du liksom...

Se hvor mye tillitt Owen hadde i Real Madrid. Mannen var desperat etter førstelagsfotball, og hadde Liverpool hatt nok penger så hadde han helt sikkert returnert til Anfield. Jeg tror enhver tulling av en manager hadde greidd å lokke Owen til Newcastle. Det er ikke Souness sine gode evner som manager som lokket Owen til Newcastle. Fotballklubben Newcastle har et stort navn...

Rolfern: Det er vel heller du som prøver å snakke om ting du ikke har greie på, enn at det er jeg som latterligjør forumbrukerene.

Hva slags svar er det der? Hva er det jeg ikke har peiling på? Se på hva du selv skrev: -"Jeg har på følelsen av at enkelte hadde godtatt denne seriestarten om Souness hadde blitt byttet ut med f.eks Martin O`Neill eller Hitzfield i sommer." Vil du ikke kalle dette for latterliggjøring? Her sier du indirekte at folk klager på seriestarten ene og alene fordi Souey er manager. Det synes jeg er frekk tale mot andre forumbrukere.

Hva har O`Neill bevist som ikke Souness har bevist? O`Neill har vunnet noen titler med Celtic i den svake skotske ligaen, men det har da sannelig Souness gjort med Rangers også. Souness har vunnet titler med alle lag han har vært manager for i over 1 år. Dvs 5 forskjellige klubber.

Javel. Se nå hva O'Neill gjorde i Leicester med små ressurser. Vil du ikke kalle det imponerende?At han har gjort det bra i Celtic er selvsagt ikke det mest imponerende man kan føre opp på en cv, men se litt lenger tilbake i tid sier jeg.

Ja, han vant en tittel med Liverpool. Men se på det laget han overtok. Englands beste lag, og han raserte alt i løpet av kort tid. Vil du kalle det imponerende? Er det tilfeldig at Liverpool fikk en oppsving etter at Roy Evans tok over, eller at Liverpool var betydelig mye bedre når Kenny Dalglish var manager?

Viss vi fjerner de to managerene sine opphold i Skottland fra minnet, hvem vil da gi deg det beste inntrykket?

At du drar inn svake Geremi og Huth inn på Chelsea laget gjør det enda artigere. Spillere som ikke engang hadde fått plass på Newcastle. Du drar også inn Crespo som ikke har bevist noe som helst i PL.

Geremi er ikke en dårlig spiller, ei heller en god spiller. Men han har faktisk gjort det ganske bra i Chelsea trass i lite spilletid. En potet. Huth er god, et stort talent. Om du tenker på tabben han hadde for en tid tilbake så er ikke det nok for å vurdere han. Dårlige eksempler kanskje, men jeg tror uansett at Mourinho hadde gjort det godt med Chelsea selv med mange skader. Uansett så holder innbytterene der høyere kvalitet, så det blir mye hvis og dersom. Vissvass med andre ord.
Carr har altfor få landskamper for England!

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #42 på: 02. Nov. 2005, 00:27 »
Men hvordan vet du at Shepherd hadde mindre med overganger i sommer enn ved tidligere år? Er det noe du tror eller vet?

Han har selv sagt det. Både før og etter sommeren. Stoler på at det stemte. Men det holder vel neppe. Jeg har ingen garanti for at han snakket sant i de tilfellene. At han har blandet seg borti mye før kjenner vi jo alle til. Og da er det naturlig å tro at Shepherd har latt Souness få viljen sin mer enn ved tidligere managere. Jeg kritiserer IKKE at han lar managerne få spillerom, men at han tidligere ikke har gitt de det.
Toon, Toon,
Black and white army

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #43 på: 02. Nov. 2005, 11:14 »
Med Newcastle sin tropp hadde nok Ottmar kjempet i toppen.. Souness har rett og slett ikke det taktiske inne for å kunne kjempe i toppen. Noen han viste i fjor med en mildt sagt horribel 14. plass! Va bli nok bedre i år, men kan glemme topp 6.

Hva hjelper det å ha god tropp når halve troppen er skadet. Det er ikke troppen det kommer ann på, men hvor heldig man er med skader på nøkkelspillere når man har en så tynn tropp som Newcastle.

Tynn tropp ja.. Ikke rart vi har det når vi gir vekk en spiller som Kluivert og låner ut Milner!

Har du egentlig fått med deg regnskapet som ble lagt fram for litt siden? Kluivert tjente 750.000 i uka, og når man i tillegg er skadet stort sett halve sesongen så ville det blitt en meget dyr spiller. Til informasjon så har Kluivert stort sett vært skadet siden han kom til Valencia. Han har hele en kamp fra start denne sesongen. Altså fortsetter han med den samme skadefrekvensen som han hadde i Newcastle. Nå kan m an selvsagt diskutere om hvem som er best av Kluivert og Shearer, men Shearer holder seg i det minste skadefri.

Ellers så måtte vi velge mellom å beholde Milner eller få Solano. Villa krevde Milner på lån siden de ikke rakk å hente en erstatter for Solano på noen timer. Regner med at de fleste ville valgt Solano framfor Milner. I tillegg vil Milner få viktig kamptrening i Villa.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #44 på: 02. Nov. 2005, 11:17 »
Sitat fra: "Mack"

Han har selv sagt det. Både før og etter sommeren. Stoler på at det stemte. Men det holder vel neppe. Jeg har ingen garanti for at han snakket sant i de tilfellene. At han har blandet seg borti mye før kjenner vi jo alle til. Og da er det naturlig å tro at Shepherd har latt Souness få viljen sin mer enn ved tidligere managere. Jeg kritiserer IKKE at han lar managerne få spillerom, men at han tidligere ikke har gitt de det.

Den linken skulle jeg likt å sett. Har selv aldri lest noe slikt og jeg har lest det som stort sett er å lese om Newcastle de 10 siste årene, men jeg kan selvsagt ha gått glipp av det. Klarer du å hoste opp den linken så skal jeg bøye meg i støvet.