20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Shearer fortsetter støtten til Souness  (Lest 21447 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Shearer fortsetter støtten til Souness
« Svar #15 på: 01. Nov. 2005, 11:32 »
Noe annet en at Shearer støtter manageren sin ville faktisk overraske meg!

Alikevel er jeg enig i det meste som Mack sier her. Newcastle er en storklubb, og hører dermed med "idet gode selskap, der oppe" (nær toppen av tabellen). Det ble iallfall ikke noe av ifjor, og det gjenstår å se i år også. Souness har fortsatt til gode å bevise at han er riktig mann for Newcastle, og hvis hans kunnskaper som manager står i veien for å få ut det beste i spillerne og laget så er han simpelthen ikke en god nok manager for oss!

Såklart virker det inn på sessongen til nå at laget har hatt så mange skader å slite med, men alikevel burde vi prestert langt bedre i mange av de innledende kampene! Går vi to sessonger tilbake, vant Arsenal ligaen, og det i en sessong hvor de slet mye med skader. Alikevel vant de kampene sine og til slutt ligaen. Der var mye takket være en dyktig manager, som klarte å få laget sitt til å vinne kamper, med de spillerne han hadde til rådighet!

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #16 på: 01. Nov. 2005, 12:13 »
Vi bruker og har brukt enorme penger på spillerkjøp gjennom årene. Vi burde hatt troféer, vi burde vært bedre og vi burde hatt helt andre resultater å vise til. Det er helt sikkert. Så kan man plassere skylden på ulike steder. Shepherd har et stort ansvar. Men om vi konsentrerer oss om det siste året, er det tydelig at vi kan dele en del ansvar også til Souness.

Asbjørn: Jeg gidder ikke gå inn å diskutere enkeltavgjørelser i ulike kamper. Vi får heller diskutere og se på de generelle synspunktene. Om du mener Souness er et taktisk geni, så skal jeg respektere den meningen. Men jeg vil ikke på langt nær stille meg bak det.

Jeg vil også presisere at jeg ikke kategoriserer Souness i samme bås som Gullit. Det jeg mener er at vi burde hatt en enda bedre manager. En som fikk enda mer ut av spillermateriale vi til enhver tid rår over. Men jeg liker å se optimismen hos newcastlefansen.
Toon, Toon,
Black and white army

John Marius

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #17 på: 01. Nov. 2005, 12:43 »
Enig i veldig mye av det du sier Mack. Jeg også vil langtfra lovrprise souness etter noen bra kamper nå, men for all del, jeg begynner å få troen på den mannen. Bare de spillerne han har fått til klubben mener jeg viser klasse.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 01. Nov. 2005, 14:03 »
Sitat fra: "Mack"
Vi bruker og har brukt enorme penger på spillerkjøp gjennom årene. Vi burde hatt troféer, vi burde vært bedre og vi burde hatt helt andre resultater å vise til. Det er helt sikkert. Så kan man plassere skylden på ulike steder. Shepherd har et stort ansvar. Men om vi konsentrerer oss om det siste året, er det tydelig at vi kan dele en del ansvar også til Souness.

Asbjørn: Jeg gidder ikke gå inn å diskutere enkeltavgjørelser i ulike kamper. Vi får heller diskutere og se på de generelle synspunktene. Om du mener Souness er et taktisk geni, så skal jeg respektere den meningen. Men jeg vil ikke på langt nær stille meg bak det.

Jeg vil også presisere at jeg ikke kategoriserer Souness i samme bås som Gullit. Det jeg mener er at vi burde hatt en enda bedre manager. En som fikk enda mer ut av spillermateriale vi til enhver tid rår over. Men jeg liker å se optimismen hos newcastlefansen.

Du sier at vi har brukt enorme summer på spillerkjøp opp igjennom årene. Hva mer kan vi egentlig forlange av Shepherd da?  Det du skriver her er at vi bør forlange resultater uansett antall skader på nøkkelspillere. Jeg er enig at vi burde vunnet et trofee for lengst, og den som først burde skaffet oss det er Kevin Keegan. Deretter Kenny Tversoverpasning, så Ruud Gullit og til slutt Bobby Robson. Når ingen av disse har klart det ville det vært en verdenssensasjon om det taktiske nullet Souness klarte det iløpet av to år.

Å nei jeg mener ikke at Souness er et taktisk geni, men han skjønte i det minste at vi trengte forsterkninger bakover på banen. Bedre forsvar enn det vi har pr dags dato har ikke Newcastle hatt i våres levetid.

Når jeg ser hvordan Man Utd og Arsenal sliter med skader på langt færre nøkkelspillere enn det vi har hatt så kan jeg ikke fatte at  Souness skal gjøre det så mye bedre. I enkelte kamper har newcastle startet med et lag bestående av 3 tenåringer.

Jeg har på følelsen av at enkelte hadde godtatt denne seriestarten om Souness hadde blitt byttet  ut med f.eks Martin O`Neill eller Hitzfield i sommer.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #19 på: 01. Nov. 2005, 15:33 »
Med Newcastle sin tropp hadde nok Ottmar kjempet i toppen.. Souness har rett og slett ikke det taktiske inne for å kunne kjempe i toppen. Noen han viste i fjor med en mildt sagt horribel 14. plass! Va bli nok bedre i år, men kan glemme topp 6.
aurent Robert: "We finished last season so badly that, towards the end, I just laughed at him. "

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #20 på: 01. Nov. 2005, 16:08 »
Sitat fra: "Asbjørn"
Du sier at vi har brukt enorme summer på spillerkjøp opp igjennom årene. Hva mer kan vi egentlig forlange av Shepherd da?

Selvfølgelig kan vi forlange mye mer. Jeg visste det argumentet ville komme. Du blir ingen gud selv om du spytter penger inn i klubben. Shepherd ansetter managere. Shepherd styrer en masse med spillerkjøp. Vi burde hatt et bedre spillermateriell enn vi hadde da Souness overtok. Vi har gjort for mange dårlige kjøp.
Toon, Toon,
Black and white army

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #21 på: 01. Nov. 2005, 16:20 »
Du sier at vi har brukt enorme summer på spillerkjøp opp igjennom årene. Hva mer kan vi egentlig forlange av Shepherd da?

Selvfølgelig kan vi forlange mye mer. Jeg visste det argumentet ville komme. Du blir ingen gud selv om du spytter penger inn i klubben. Shepherd ansetter managere. Shepherd styrer en masse med spillerkjøp. Vi burde hatt et bedre spillermateriell enn vi hadde da Souness overtok. Vi har gjort for mange dårlige kjøp.

SANT!
Fat Fred har spyttet inn mye penger, men det er ikke bare det som skal til. Nå kjenner ikke jeg altfor godt til mannen selv og det han gjør\foretar seg. Men har hørt fra noen folk i England som følger PL som sier at Fat Fred er i nærheten av en dumming noen ganger, og at han bør erstattes, skal Newcastle bli bedre. Jeg vil anta at en i hans posisjon vil ha en del å si for eksempel ved ansettelse av ny manager. Motivet bak å ansette Souness hvis han vil vinne noe med Newcastle skjønner jeg ikke helt.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #22 på: 01. Nov. 2005, 16:24 »

Igjen enig!

Optimisen SKAL være der! Jeg deppa veldig selv da jeg først fikk vite at Souness var vår nye boss, men jeg gir ikke opp laget mitt for det. Jeg hadde ikke hatt noe imot et eller to tap til så han fikk sparken, men likevel håper jeg Newcastle skal vinne hver gang de går ut på banen! Souness har mye å bevise fremover, og det er jeg også innom i tråden om å se fremover!

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #23 på: 01. Nov. 2005, 16:29 »
Sitat fra: "chickenman"

Selvsagt. Og når en manager er fort ute av stolen, så opplever man svært ofte at enkelte spillere kritiserer sin tidligere manager. It's a part of the game.

Jeg har på følelsen av at enkelte hadde godtatt denne seriestarten om Souness hadde blitt byttet ut med f.eks Martin O`Neill eller Hitzfield i sommer.

Forsøker du å gjøre narr av forumbrukere?De to managerene du her snakker om har tidligere bevist at de er dyktige managere. Det har Souness så godt som aldri gjort.

10 poeng til Mack her. Med det laget vi har(skader eller ei), så er plasseringen vi ligger på skandaløst dårlig.

Sitat fra: "molala"

Jeg har hele tiden ment at souness bør få noen kamper med tilnærmet skadefri stall før han får fyken.

Hvorfor skal man gi en udugelig manager sjansen?Han fører oss ingen vei hen, og om vi et år fram i tid er i samme situasjon tabellmessig sett så vil alle kaste Souness. Jeg vil kaste Souness nå, helst skulle jeg ha sett han bli sparket i sommer, men jeg ser ingen vits i å kaste Souness før man er sikker på at man har en manager som kan ta over på dagen. Denne finnes helt sikker.

Å nei jeg mener ikke at Souness er et taktisk geni, men han skjønte i det minste at vi trengte forsterkninger bakover på banen. Bedre forsvar enn det vi har pr dags dato har ikke Newcastle hatt i våres levetid.

Det kan vel diskuteres? Jeg mener at forsvaret med Woody og Bramble sentralt kan fullt måle seg med det vi har i dag. Nå led dessverre Woody av gjentatte skader da...

Og, det er vel bare en av forsvarsspillerene som Souness har hentet som holder mål? Boumsong er god, Baba er en middelmådighet når det kommer til stykket. Carr hentet Sir Bobby, den samme mann hentet Bramble. Taylor er eget produkt, og hadde fått prøve seg uansett hvem som styrte.

Chelsea uten Drogba, Lampard, Terry, Essien, Robben, Ferreira og SWP i store deler av sesongstarten å de hadde neppe ledet PL.

Hypotetisk. Chelsea hadde nok ledet uten de spillerene der, det er jeg sikker på. Drogba ut?Inn med Crespo eller Gud. Lampard ut?Bruk Eidur i samme posisjon eller Joe Cole for eksempel. Terry ut? Inn med Huth eller Geremi sentralt. Jeg kan fortsette i lange baner. Men her trekker du frem 7 faste spillere i Chelsea, Newcastle har da ikke hatt 7 av de 11 beste ute samtidig denne sesongen?Jeg tror uansett at Mourinho(jeg er sikker!) hadde gjort det bedre ut av det enn Souness. Se på managerkarrieren til Mourinho. Suksess i Leiria(4.plass med små ressurser), 2 Europeiske cuptitler og seriemesterskap med Porto. Et Porto-lag som har like stort lønnsbudsjett som det Manchester United betaler til spillerene sine i måneden. Souness har ingenting i nærheten på sin cv.

Å lovprise Souness etter en god kamp virker for meg å være historieløst. Han har hatt vanvittig mange begredelige kamper det siste året.

Halleluja. Ja, det er helt korrekt. Enkelte fans ser ikke lenger tilbake enn forrige kamp. Etter et par tap så er nok klagingen tilbake, vinner man noen kamper til så er det på tide å skrive spaltemeter på spaltemeter i Souness sitt forsvar...

Sitat fra: "Benson"

Han er ok på alle måter untatt taktikken og gjør mange dumme valg der.

Hehehe. Så du har troen på en manager som ikke er ok på taktikk? Jeg trodde da vitterlig at taktikk var noe av det viktigste en manager må mestre, eller har jeg sovnet i timen?

Det er flott å ha en ærlig manager. Men det er ikke nok! Vi MÅ ha en manager som er i stand til å få det beste ut av det laget han til enhver tid disponerer. Ja, han har hatt problemer med skader. Jeg mener allikevel han har hatt spillermateriell til å få bedre resultater enn han har gjort. Jeg savner det taktisk kloke en dyktig manager kan gjøre underveis i kamper. Jeg savner en tydelig plan over spillet om spillermateriellet kanskje ikke er tilstrekkelig. Jeg mener Souness ikke er god nok som manager for et lag som Newcastle. Souness er ikke flink nok når ting butter litt imot. Han er ikke mannen som forvandler gråstein i en kamp, til gull. Souness er ikke den rette manageren for Newcastle.

Vi deler det samme synet her.
Carr har altfor få landskamper for England!

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #24 på: 01. Nov. 2005, 16:29 »
Sitat fra: "chickenman"

Selvsagt. Og når en manager er fort ute av stolen, så opplever man svært ofte at enkelte spillere kritiserer sin tidligere manager. It's a part of the game.

Jeg har på følelsen av at enkelte hadde godtatt denne seriestarten om Souness hadde blitt byttet ut med f.eks Martin O`Neill eller Hitzfield i sommer.

Forsøker du å gjøre narr av forumbrukere?De to managerene du her snakker om har tidligere bevist at de er dyktige managere. Det har Souness så godt som aldri gjort.

10 poeng til Mack her. Med det laget vi har(skader eller ei), så er plasseringen vi ligger på skandaløst dårlig.

Sitat fra: "molala"

Jeg har hele tiden ment at souness bør få noen kamper med tilnærmet skadefri stall før han får fyken.

Hvorfor skal man gi en udugelig manager sjansen?Han fører oss ingen vei hen, og om vi et år fram i tid er i samme situasjon tabellmessig sett så vil alle kaste Souness. Jeg vil kaste Souness nå, helst skulle jeg ha sett han bli sparket i sommer, men jeg ser ingen vits i å kaste Souness før man er sikker på at man har en manager som kan ta over på dagen. Denne finnes helt sikker.

Det kan vel diskuteres? Jeg mener at forsvaret med Woody og Bramble sentralt kan fullt måle seg med det vi har i dag. Nå led dessverre Woody av gjentatte skader da...

Og, det er vel bare en av forsvarsspillerene som Souness har hentet som holder mål? Boumsong er god, Baba er en middelmådighet når det kommer til stykket. Carr hentet Sir Bobby, den samme mann hentet Bramble. Taylor er eget produkt, og hadde fått prøve seg uansett hvem som styrte.

Chelsea uten Drogba, Lampard, Terry, Essien, Robben, Ferreira og SWP i store deler av sesongstarten å de hadde neppe ledet PL.

Hypotetisk. Chelsea hadde nok ledet uten de spillerene der, det er jeg sikker på. Drogba ut?Inn med Crespo eller Gud. Lampard ut?Bruk Eidur i samme posisjon eller Joe Cole for eksempel. Terry ut? Inn med Huth eller Geremi sentralt. Jeg kan fortsette i lange baner. Men her trekker du frem 7 faste spillere i Chelsea, Newcastle har da ikke hatt 7 av de 11 beste ute samtidig denne sesongen?Jeg tror uansett at Mourinho(jeg er sikker!) hadde gjort det bedre ut av det enn Souness. Se på managerkarrieren til Mourinho. Suksess i Leiria(4.plass med små ressurser), 2 Europeiske cuptitler og seriemesterskap med Porto. Et Porto-lag som har like stort lønnsbudsjett som det Manchester United betaler til spillerene sine i måneden. Souness har ingenting i nærheten på sin cv.

Å lovprise Souness etter en god kamp virker for meg å være historieløst. Han har hatt vanvittig mange begredelige kamper det siste året.

Halleluja. Ja, det er helt korrekt. Enkelte fans ser ikke lenger tilbake enn forrige kamp. Etter et par tap så er nok klagingen tilbake, vinner man noen kamper til så er det på tide å skrive spaltemeter på spaltemeter i Souness sitt forsvar...

Sitat fra: "Benson"

Han er ok på alle måter untatt taktikken og gjør mange dumme valg der.

Hehehe. Så du har troen på en manager som ikke er ok på taktikk? Jeg trodde da vitterlig at taktikk var noe av det viktigste en manager må mestre, eller har jeg sovnet i timen?

Det er flott å ha en ærlig manager. Men det er ikke nok! Vi MÅ ha en manager som er i stand til å få det beste ut av det laget han til enhver tid disponerer. Ja, han har hatt problemer med skader. Jeg mener allikevel han har hatt spillermateriell til å få bedre resultater enn han har gjort. Jeg savner det taktisk kloke en dyktig manager kan gjøre underveis i kamper. Jeg savner en tydelig plan over spillet om spillermateriellet kanskje ikke er tilstrekkelig. Jeg mener Souness ikke er god nok som manager for et lag som Newcastle. Souness er ikke flink nok når ting butter litt imot. Han er ikke mannen som forvandler gråstein i en kamp, til gull. Souness er ikke den rette manageren for Newcastle.

Vi deler det samme synet her.
Carr har altfor få landskamper for England!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #25 på: 01. Nov. 2005, 17:47 »
Sitat fra: "Mushans"
Med Newcastle sin tropp hadde nok Ottmar kjempet i toppen.. Souness har rett og slett ikke det taktiske inne for å kunne kjempe i toppen. Noen han viste i fjor med en mildt sagt horribel 14. plass! Va bli nok bedre i år, men kan glemme topp 6.

Hva hjelper det å ha god tropp når halve troppen er skadet. Det er ikke troppen det kommer ann på, men hvor heldig man er med skader på nøkkelspillere når man har en så tynn tropp som Newcastle.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #26 på: 01. Nov. 2005, 17:53 »

Herregud er det mulig. Det er vel for faen ikke Shepherd som bestemmer hvilke spillere som skal til klubben. Det er jo managerene som bestemmer det. Vi spiller ikke i den tyrkiske eller Spanske ligaen hvor dette ofte er tilfelle.

Det Shepherd styrer med spillerkjøp er overgangsummer og lønninger pluss eventuelle klausuler. Tror du det var Shepherd som bestemte noen av spillerkjøpene i sommer?

Å skylde på Shepherd pga dårlige spillerkjøp blir bare patetisk.

Det er Shepherd som ansetter managere. Det har du helt rett i, men for ca 1 år siden takket stort sett alle nei til jobben. Etter det ryktene sier var Souness 6 valget. Steve Bruce, Steve McLaren, Big Sam og Alan C. takket alle nei. I tillegg sa Shearer at det var uaktuellt  å ta over som manager.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #27 på: 01. Nov. 2005, 18:15 »
Sitat fra: "Mushans"

Hva hjelper det å ha god tropp når halve troppen er skadet. Det er ikke troppen det kommer ann på, men hvor heldig man er med skader på nøkkelspillere når man har en så tynn tropp som Newcastle.

En "så tynn tropp" som Newcastle? Vi endte på 14 plass i fjor og det er nok en viktig faktor. Tror det gjør flere spillere skeptiske. Kanskje hadde vi fortsatt hatt Jenas om vi avsluttet Topp-6 i fjor? Bare et eksempel, og ikke heng deg for mye opp i akkurat det. Mener bare at det nivået Newcaslte nå er på, kan vi ikke ha dobbel dekning med førstelagsspillere på hver plass.

Både Emre og Dyer har vel begge mistet kamper innledningsvis i sessongen fordi Souness risikerte dem for tidlig. Man er sin egen lykkes smed og med Souness sin rutine skulle jeg tro han viste å vente til spillerne var helt klare, men tydligvis ikke.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #28 på: 01. Nov. 2005, 18:22 »

Herregud er det mulig. Det er vel for faen ikke Shepherd som bestemmer hvilke spillere som skal til klubben. Det er jo managerene som bestemmer det. Vi spiller ikke i den tyrkiske eller Spanske ligaen hvor dette ofte er tilfelle.

Det Shepherd styrer med spillerkjøp er overgangsummer og lønninger pluss eventuelle klausuler. Tror du det var Shepherd som bestemte noen av spillerkjøpene i sommer?

Å skylde på Shepherd pga dårlige spillerkjøp blir bare patetisk.

Det er Shepherd som ansetter managere. Det har du helt rett i, men for ca 1 år siden takket stort sett alle nei til jobben. Etter det ryktene sier var Souness 6 valget. Steve Bruce, Steve McLaren, Big Sam og Alan C. takket alle nei. I tillegg sa Shearer at det var uaktuellt  å ta over som manager.

Tror nok Shepard er nødt til å ta sin del av ansvaret. Vet ikke i hvor stor grad han påvirker hvilke spillere som går ut og inn av klubben. Men det at han har en finger med i spillet er jeg ikke i tvil om, ikke er han skinnhelig heller.... Det finnes de som hevder Fat Fred er en idiot og ønsker ham fjernet som Newcastle's øverste sjef. at han slo seg til ro med et 6.valg på listen og at et 6.valg har SÅ stor tillit som det Souness har fått helt frem til nå gjør meg bekymret.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #29 på: 01. Nov. 2005, 18:33 »
Rolfern: Det er vel heller du som prøver å snakke om ting du ikke har greie på, enn at det er jeg som latterligjør forumbrukerene.

Hva har O`Neill bevist som ikke Souness har bevist? O`Neill har vunnet noen titler med Celtic i den svake skotske ligaen, men det har da sannelig Souness gjort med Rangers også. Souness har vunnet titler med alle lag han har vært manager for i over 1 år. Dvs 5 forskjellige klubber.

Å tro at Ottmar eller O`Neill hadde klart å fikse oss en topp fire plassering uansett antall skader blir som å tro på julenissen.

At du drar inn svake Geremi og Huth inn på Chelsea laget gjør det enda artigere. Spillere som ikke engang hadde fått plass på Newcastle. Du drar også inn Crespo som ikke har bevist noe som helst i PL. Ellers så har jeg aldri skrevet noe om at vi har hatt 7 nøkkelspillere ute samtidig. Det jeg skrev var at vi har vært uten flere nøkkelspillere i store deler av sesongstarten. Dyer, Owen, Emre, Luque, Bramble, Solano, Babayaro, Bowyer, Carr, Ameobi, Ramage, Chopra, Moore har alle vært skadet. Nå er langt fra alle disse nøkkelspillere man når spillere som Babayaro og Ramage er skadet blir det fort krise når man må sette inn en spiller som Robbie Elliott.

Du blir like patetisk som mack når du påstår at jeg støtter Souness etter kun denne kampen. Let litt i arkivet fra i sommer så skjønner du at denne påstanden er helt på jordet.

Spillere som Given, Shearer, Owen, Parker, Emre, Carr og Boumsong har vært ledet av mange forskjellige managere. Jeg velger ihvertfall å tro på dem. De vet langt mer enn vi som sitter foran PC skjærmen. Shearer vet å si ifra når det er ting som ikke fungerer. Noe han gjorde under Gullit.

Spillerkjøp som Luque, Emre, Parker, Owen og Solano var spillere som ihvertfall ikke jeg drømte om i våres. Når hadde vi en bedre sommer på innkjøpssiden?