20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Shearer fortsetter støtten til Souness  (Lest 21448 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Shearer fortsetter støtten til Souness
« på: 31. Okt. 2005, 17:57 »
Skrevet av Magnar, 31 Oktober 05

Alan Shearer viser at han har blitt en del av trenerteamet. Han kommer stadig med støtte til Souness. Kapteinen tror Newcastle fortsatt kommer til å heve seg på tabellen, og at laget har hatt mye uflaks mye på grunn av de store skadeproblemene.

Når de skadde stjernene nå kommer tilbake vil nok Newcastle prestere bedre og bedre. Gårsdagens kamp kan være et eksempel på nettopp dette, og vi får håpe vi går lysere tider i møte.

Shearer mener vi nå må gi Souness tid, og ikke dømme han før vi har alle de skadde spillerne tilbake. ?Emre utgjør en stor forskjell, Kieron har kommet tilbake og lagt opp til et par mål, men vi har fortsatt Albert Luque og Lee Bowyer og et par andre ute med skade,? sier Shearer

Shearer ble plassert på benken fra start under gårsdagens kamp. ?Jeg sa til Souness: ?Nå kødder du!? da han fortalte det til meg,? sier en åpenhjertig Alan Shearer. ?Jeg scoret mål på onsdag og da kommer det normalt flere mål i de påfølgende kampene. Men han (Souness) vet hvordan han skal få ut det beste i meg, og jeg kommer ikke til å krangle på dette. Men det kunne nok hende jeg hadde scoret både to og tre mål om jeg hadde startet.?
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Re: Shearer fortsetter støtten til Souness
« Svar #1 på: 31. Okt. 2005, 17:58 »
Owen gir også sin støtte, akkurat som Parker, Given, Emre og de andre Newcastle spillerene.

Owen always maintained that one of the many reasons why he came to St James' was because another former Liverpool legend, Graeme Souness.

And the 25-year-old striker says: " We've had our team ripped apart but Graeme Souness is a very good manager. In fact, I've been impressed with everything about the club since I joined and the manager is at the top of that tree.

"Every time I walk out on to St James' Park the fans seem to be right behind him. I know the players are right behind him so I don't know where the criticism comes from.

"Anyone with a pair of eyes can see we've been ripped apart by injuries and when everyone has been fit, we've been as good as anyone."

Owen (pictured) insists he has never set any target as far as goals are concerned, but he added: "Normally I am good for a goal every other game. Twenty goals? - You've got to be fit and you've got to progress in different competitions to get that many.

"We've already had 10 games in the Premiership and I've only played in five of them.

"If I stay fit for the other 28, then we are knocking on into the teens in terms of goals.

"I don't have set targets. I judge myself on at least one goal every other game and that's a fair standard."

What made yesterday's long drive to The Midlands through countless traffic jams so much easier to bear for the Toon Army was the fact that United goals came from Owen and Shearer.

But Owen said: "Obviously not every game is going to be like that in scoring three between us but when we've both been on the park, we've scored a few goals, and Shola Ameobi also did well in the derby last week.

"Alan Shearer has said he is going to retire, but I've had a fair share of games alongside him with England and this season is long.

"I'm sure we will enjoy every minute of this year as well."
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #2 på: 31. Okt. 2005, 18:55 »
De har selvfølgelig et poeng når de sier at det ikke er lett å vinne så mange kamper når hele førstelaget er skadet. Men jeg får meg ikke til å vrenge sjela mi for Souness enda.
Toon, Toon,
Black and white army

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 31. Okt. 2005, 19:01 »
Hehe. Det viktigste er ihvertfall at spillergruppa er så samla som nå, og såpass støttende. Betryggende.
Har forresten en gammel traver her på vår hjemlige pub som på 70-tallet møtte Souness på en pub i Liverpool. Han sa at selv om Souness virka som en gal mann på banen, og som manager, var han i realiteten en kjempekar :P Mulig kilden er noe alkoholisert, men han har jævla peil på Liverpool  :lol:
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 31. Okt. 2005, 19:05 »
Jeg liker Souness meget godt. Han er ærlig tvers igjennom. Noe jeg setter pris på.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 31. Okt. 2005, 19:08 »
Sitat fra: "Asbjørn"
Jeg liker Souness meget godt. Han er ærlig tvers igjennom. Noe jeg setter pris på.

Hehe, ja, jeg er faktisk helt enig. Liker helt klart flere aspekter ved personen Graeme Souness.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 31. Okt. 2005, 20:28 »
Det er flott å ha en ærlig manager. Men det er ikke nok! Vi MÅ ha en manager som er i stand til å få det beste ut av det laget han til enhver tid disponerer. Ja, han har hatt problemer med skader. Jeg mener allikevel han har hatt spillermateriell til å få bedre resultater enn han har gjort. Jeg savner det taktisk kloke en dyktig manager kan gjøre underveis i kamper. Jeg savner en tydelig plan over spillet om spillermateriellet kanskje ikke er tilstrekkelig. Jeg mener Souness ikke er god nok som manager for et lag som Newcastle. Souness er ikke flink nok når ting butter litt imot. Han er ikke mannen som forvandler gråstein i en kamp, til gull. Souness er ikke den rette manageren for Newcastle.
Toon, Toon,
Black and white army

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 31. Okt. 2005, 20:51 »
Begynner nesten å tro på Sounessen

Han er ok på alle måter untatt taktikken og gjør mange dumme valg der.
Men virke så han har fått ein voldsom moral i spillergruppa, og geordiene har ikkje noko særleg i mot han. dei klage littpå taktikkeriet men er villige til å gi han meir tid. Når sant skal seias så har han jo ikkje fått tatt ut det laget han vil ennå.

Blir spenannde framover no ettersom skadene begynner å forsvinne.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #8 på: 31. Okt. 2005, 21:05 »
Synes det etterhvert har blitt en myte at Souness ikke har taktiske egenskaper som manager. Man vinner ikke trofèer i flerfoldige klubber som sjef uten å ha et fnugg av taktiske evner. Souness viste sin taktiske kløkt ut fra de spillerne han hadde til disposisjon i går. Han hvilte Shearer, noe som var genialt. Dette tente Shearer skikkelig, og jeg vil faktisk påstå at de 30 minuttene Shearer fikk i går var hans 30 beste sålangt i sesongen. Han gjorde også det riktige da han satte inn Dyer 20 minutter før slutt for en litt trøtt N'Zogbia.

Og dette med at vi ikke har noe spillemønster, hva er det for noe tull da? Jeg har hvertfall sett et klart spillemønster de siste kampene, og jeg så det tydelig i går. Har sett en tendens at vi har blitt et mer ballbessitende lag under Souness, og det så man i går. Man løpte ikke hodeløst full fart i angrep, men vi angrep med kløkt. Vi brukte lang tid på angrepene våres og fikk også betalt for det. Med spillere som Emre, Parker, Solano, Dyer++ har vi spillere som evner å holde ballen i laget når det trengs.

At finfotballen først kom i går er heller ikke tilfeldig. For første gang på lenge har man hatt mulighet til å stille med tilnærmet skadefritt lag - og at finfotballen delvis har uteblitt med spillere som Faye, Bowyer og Clark sentralt er ikke tilfeldig. Forskjellen på den sentrale midtbanen vi stilte med i går og den stilte med mot f.eks Fulham kan være forskjellen på en topp4 plassering og midtplassering.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 31. Okt. 2005, 23:05 »
Drillo kunne slå Brasil med et vanvittig mye dårligere mannskap. Slike taktiske disponeringer er "lov" når man besitter et svært skadeskutt lag. Så kan finfotballen komme når laget er på plass. Å lovprise Souness etter en god kamp virker for meg å være historieløst. Han har hatt vanvittig mange begredelige kamper det siste året.
Toon, Toon,
Black and white army

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 31. Okt. 2005, 23:06 »
Sitat fra: "Mack"
Det er flott å ha en ærlig manager. Men det er ikke nok! Vi MÅ ha en manager som er i stand til å få det beste ut av det laget han til enhver tid disponerer. Ja, han har hatt problemer med skader. Jeg mener allikevel han har hatt spillermateriell til å få bedre resultater enn han har gjort. Jeg savner det taktisk kloke en dyktig manager kan gjøre underveis i kamper. Jeg savner en tydelig plan over spillet om spillermateriellet kanskje ikke er tilstrekkelig. Jeg mener Souness ikke er god nok som manager for et lag som Newcastle. Souness er ikke flink nok når ting butter litt imot. Han er ikke mannen som forvandler gråstein i en kamp, til gull. Souness er ikke den rette manageren for Newcastle.

Nå har Man Utd og Arsenal også slitt med skadeproblemer, men har på langt nær hatt så mange som Newcastle. Hva skal man da si om Wenger og Alex Ferguson så langt i sesongen? Dette er managere som har vunnet det meste i England, men selv de klarer ikke å vinne de fleste kampene med et lag bestående av 5-6 B-spillere på laget. Chelsea prøvde seg også med å hvile noen viktige spillere mot oss i FA cupen sist sesong, men også de er avhengig av nøkkelspillere.

Chelsea uten Drogba, Lampard, Terry, Essien, Robben, Ferreira og SWP i store deler av sesongstarten å de hadde neppe ledet PL.

Under Robson klaget mange over den defensive organisasjonen i laget. Under Souness har mange klaget over planen i det offensive spillet. Jeg tror det offensive kommer nå som Solano, Emre, Luque og Dyer kommer tilbake. Se på det offensive spillet til Liverpool. Vi er et hav bedre framover på banen.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 31. Okt. 2005, 23:12 »
En dyktig manager skal være fremsynt nok til å se for seg ulike kampforløp og handle deretter. Verken vi, ManU eller Arsenal har hatt så store skadeproblemer at disse lagene ikke kunne gjort en bedre innsats. Man kan selvsagt ikke skylde på manageren i enhver situasjon eller kamp. Det er også mange andre faktorer som spiller inn i fotballen. Men når jeg kamp etter kamp har gremmes over de taktiske disponeringer Souness har gjort, og det har vist seg at jeg hadde rett, har jeg rett til å reagere. Jeg forventer nemlig at en manager for Newcastle har mye større kunnskap og taktisk forståelse enn menigmann i gata. Men i mange tilfeller føler jeg at menigmann ville handlet klokere enn Souness.
Toon, Toon,
Black and white army

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 31. Okt. 2005, 23:19 »
En dyktig manager skal være fremsynt nok til å se for seg ulike kampforløp og handle deretter. Verken vi, ManU eller Arsenal har hatt så store skadeproblemer at disse lagene ikke kunne gjort en bedre innsats. Man kan selvsagt ikke skylde på manageren i enhver situasjon eller kamp. Det er også mange andre faktorer som spiller inn i fotballen. Men når jeg kamp etter kamp har gremmes over de taktiske disponeringer Souness har gjort, og det har vist seg at jeg hadde rett, har jeg rett til å reagere. Jeg forventer nemlig at en manager for Newcastle har mye større kunnskap og taktisk forståelse enn menigmann i gata. Men i mange tilfeller føler jeg at menigmann ville handlet klokere enn Souness.

Så hva burde han taktisk ha gjort annerledes f.eks kampen mot Wigan hvor det ble tap. Eller i kampen mot Arsenal eller Man Utd?

Så det Owen, Shearer, Emre, Parker sier om at skader har en vesentlig betydning av resultatene tidlig i sesongen er bare tull? Se bare hva en enkel spiller som Owen har å si. Før dette hadde vi kun gamle Shearer som ensom spiss.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 31. Okt. 2005, 23:23 »
Drillo kunne slå Brasil med et vanvittig mye dårligere mannskap. Slike taktiske disponeringer er "lov" når man besitter et svært skadeskutt lag. Så kan finfotballen komme når laget er på plass. Å lovprise Souness etter en god kamp virker for meg å være historieløst. Han har hatt vanvittig mange begredelige kamper det siste året.

Ja både Shearer, Emre, Parker, Owen og jeg har lovpriset Souness kun etter denne ene kampen.

At Drillo og Norge klarte å slå et allerede kvalifisert Brasil er noe av det største som har skjeddd i fotballverdenen.

molala

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #14 på: 31. Okt. 2005, 23:56 »
Jeg har hele tiden ment at souness bør få noen kamper med tilnærmet skadefri stall før han får fyken. Det er godt å se at Shearer og står bak for omdiskuterte manager. Jeg skal ikke legge ut om hans taktiske egenskaper, for jeg vet så alt for lite om mannen fra tidligere. Vi kunne selvfølgelig hatt større taktikkere som manager, men nå som spillergruppen samler seg rundt Souness, og det begynner å bli god stemning i klubben, føler jeg at hans plass i newcastle er mer stabil enn for noen måneder siden. Man kan ikke si at hans offensive kvaliteter skimter særlig igjennom, men hans øyne på transfermarkedet, og tanken på å la shearer spille sin rolle i transferaktiviteter er genial. Vi har ett kjempelag per dags dato, og jeg føler meg sikker på at det kommer en god signing i januar, som styrker forsvaret enda mer! Han er enda ung som manager, og kan sikkert lære mye enda. Noe jeg tror å håper. Vi kan bare krysse fingrene for at Newcastle blir den klubben han får sitt ultimate managergjennombrudd i. han var en stjerne på banen, og har dermed forutsetninger for å bli en stjernemanager. Håper på en aktiv Shearer som trener, ass.manager neste år! og gode år i vent! Lykke til!!
ancs and Scousers, go to H***!!