20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Dagfinn Enerly Brakk Nakken!  (Lest 10051 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Mads Andre

• Supersub
    • Vis profil
Dagfinn Enerly Brakk Nakken!
« på: 30. Okt. 2005, 00:41 »
Dagfinn pådro seg brudd i nakken. Han har lite førlighet fra nakken og ned. I verste fall får han varige lammelser, men han kan også bli 100 prosent frisk, sa Fredrikstads fysioterapeut Erik Strøm til NTB lørdag kveld.

Enerly pådro seg skaden da kolliderte med lagkamerat Øyvind Hoås tidlig i kampen der Fredrikstad vant 3-1 og berget eliteseriekontrakten.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=295112

Trist sånt skjer!.Men sånn kan skje i fotballen så får bare håpe han blir frisk igjen .En sympatisk kar fra grorud.Dion Dublin hadde jo akuratt samma tilfelle og han kom tilbake igjen i 100% form
*¤Newcastle Utd & Vålerenga For Life¤*

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #1 på: 30. Okt. 2005, 00:59 »
Stakkars Enerly, håper alt går bra med han.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Noreng

• Gjest
« Svar #2 på: 30. Okt. 2005, 10:10 »
Sitat fra: "Hans Emil"

Enerly er faktsik en av mine favorittspillere i Norge! Han er både rask, og jeg mener han er mye bedre enn "Tjukke"-kvisa!

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #3 på: 30. Okt. 2005, 11:20 »
Enerly er ein veldig god spelar, men han er ikkje bedre enn super-ray på sitt beste.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

plebbster

• Gjest
« Svar #4 på: 30. Okt. 2005, 11:23 »
Sitat fra: "Noreng"
Sitat fra: "Hans Emil"

Enerly er faktsik en av mine favorittspillere i Norge! Han er både rask, og jeg mener han er mye bedre enn "Tjukke"-kvisa!

Enerly bedre enn Kvisvik?

Viser vel litt om fotballkunnskapene dine, det her.

Noreng

• Gjest
« Svar #5 på: 30. Okt. 2005, 11:27 »
Sitat fra: "plebbster"

:O!! Man kan ikke si at Kvisa har spilt suverent i Fredrikstad, heller da!? Hvis du sier det, lurer jeg på om du følger med på TL!

djmattis

• Gjest
« Svar #6 på: 30. Okt. 2005, 13:48 »
dagfinn enerly er talentet det aldrig ble noe av.
rett og slett..
husker jeg så han spille en del når han spillte på skeid og de var i tippeligaen.
han var skikkelig upcoming men det skjedde aldrig noe som hellst med han.
litt synd.

hehe husker jeg var liten så fikk jeg autograf av han på en sånn hurtigruta innecup i nordstrands hallen.
var skikkelig stolt og greier.
:D

the old times

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 30. Okt. 2005, 13:59 »
Dagfinn Enerly, eller Smurfen om du vil, ble til en glimrende fotballspiller. Hvis du har sett han i noen av hans beste RBK-stunder og beste FFK-stunder, så skjønner du hva jeg snakker om. Han er kanskje den beste spilleren som har spilt ving på RBK i moderne tid. Han hadde egentlig ALT. Fart, teknikk, balanse, styrke, pasningsfot, innleggsfot og en skuddfot i ypperste, ypperste klasse. Han kunne sikkert ha spilt midtspiss og vært minst like god. Men jeg tror faktisk aldri jeg har sett en bedre ving i RBK, enn når Dagfinn var på sitt aller beste.

Men Dagfinn har vært ekstremt uheldig med skader. Til syvende og sist var det det som ødela RBK-karrieren. Og det ser ut til at den verste av dem alle skal ødelegge hele fotballkarrieren.

Spør du meg, så er Dagfinn Enerly bedre enn Raymond Kvisvik. Men Raymond Kvisvik blir hauset voldsomt opp, fordi Brann-laget rett og slett besto av nettopp Kvisvik. Før Kvisvik dro var Brann en gullkandidat, straks han dro fikk Brann store problemer med å vinne fotballkamper. Men likevel, Kvisvik er ikke så forbanna god, selv om han har hatt voldsomt stor betydning for Brann. Dagfinn Enerly er så forbanna god.
Om han hadde blitt Newcastle-spiller i stedet for RBK-spiller, så tror ikke jeg det nødvendigvis hadde gjort Newcastle dårligere. Heller tvert imot.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

plebbster

• Gjest
« Svar #8 på: 30. Okt. 2005, 14:07 »
Sitat fra: "Noreng"
Sitat fra: "plebbster"

:O!! Man kan ikke si at Kvisa har spilt suverent i Fredrikstad, heller da!? Hvis du sier det, lurer jeg på om du følger med på TL!
¨

Kvisvik gjorde at Brann holdt seg blant de tre beste før han ble solgt i år og han har kommet som en reddende engel og reddet oss fra nedrykk to ganger. Det hadde ikke Enerly klart.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 30. Okt. 2005, 14:09 »
Det er fordi Enerly og Kvisvik har vidt forskjellige roller i laget. Men du kan være trygg på at dere ville elsket Enerly også. Det kan jeg love deg. Om han hadde fått ufolde seg.

Enerly er kanskje ikke en "Messias"-type. Men han er i mine øyne en bedre fotballspiller enn Kvisvik.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

plebbster

• Gjest
« Svar #10 på: 30. Okt. 2005, 14:13 »
Når du får Kvisvik inn i et lag så får du også et humør og en stemning som kan snu den verste motvind. Det er litt som å kjøpe Beckham. Du får med navnet hans og alle milliardene det følger med.

Enerly hadde ikke klart å redde Brann slik Kvisvik gjorde fordi de er forskjellige. Det har du nok rett i.

At Kvisvik gikk ut i avisene og på TV før kampen og så " Vi skal vinne. Kan ikke snakke om noe annet. " tror jeg hadde en fremtredende rolle i at FFK slo Start i går.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 30. Okt. 2005, 14:29 »
Utrolig trist. Håper han kommer tilbake.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #12 på: 30. Okt. 2005, 15:01 »
er seff enig med plebbster her, kvisvik er en bedre fotball spiller enn enerly. for all del, enerly er/var (la oss håpe er) en god fotballspiller, men kan noen nevne en spiller som ville klart det samme som kvisvik har gjort med brann?

btw, jeg er lei av at alle sier det er pga kvisvik brann taper kamper, det er feil. han var god, og kan som plebbster sier snu den verste motvind. men det er ikke bare pga hans fotballferdigheter, men pga hans vesen.

og skal vi snakke om fotballferdigheter, kan nok enerly kanskje måle seg med kvisvik, men skal vi snakke som en komplett fotballspiller trekker nok kvisvik det lengste strået!

mener nå jeg :roll:
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Mads Andre

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #13 på: 30. Okt. 2005, 17:11 »
Enerly på sitt beste var ingen tvil minst like god som kvisvik mener jeg!. men enerly var jo det store talentet i skeid som det aldri blei noe ut av..var vell mye skader som fucka opp hans fotball karriere.Om han er bedre nå til dags enn kvisvik det vet jeg ikke helt..siden jeg ikke har fulgt med noe på hvor god han har spillt for fredrikstad etter overgangen fra rbk.Kanskje det er noen fredrikstad fans her som vet hvor bra han har spillt?
*¤Newcastle Utd & Vålerenga For Life¤*

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 30. Okt. 2005, 21:13 »
Ser ut som operasjon ikke blir nødvendig, og at føligheten vil komme tilbake, når blødningen gir seg, mest sannsynlig. Ahh, lettelse.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida