20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United Football Club!  (Lest 3380 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Noreng

• Gjest
Newcastle United Football Club!
« på: 22. Okt. 2005, 11:15 »
Newcastle United Football Club

Teamet 05/06

Keepere
Shay Given

Given er vår beste keeper nå, og er en av de beste på hele laget. Han er svært sterk både på refleks, feltarbeid og en mot en. Hans svakeste punkt er nok høyden. Han gjør sjeldent feil og er blandt verdens beste keepere. Hvertfall i England. Han kan komme til og bli viktig ut over sesongen.

Stephen Harper

Han er nok Premier League`s beste resserve keeper, og har et stort Newcastle hjerte, men siden Given sjelden er skadet kommer neppe Harper til å spille for mye denne sesongen. Men jeg er ganske sikker på at vil gjøre jobben sin hvis han kommer ut på!
Han var lenge aktuell for Celtic, men ble altså i Newcastle, men mange ( inkludert meg ) tror at Harper ikke blir i klubben lenger til i Januar.

Konklusjon

Jeg tror at keeper plassen neppe blir problemet i år, med 2 svært sterke keepere.

Forsvar

Backer

Stephen Carr

Carr er vår eneste høyreback, og det er både et pluss og et minus. Han er nemlig en stabild høyreback, men han er SVÆRT skade utsatt. Han ble hentet inn foran sist sesong og var så godt som fast når han kan. Det tror jeg han blir i år også. Han er veldig god til å møte vingene, vinne ballen i gunstig posisjon og dra et vakkert raid før et presis innlegg faller inn. Hans svakhet er kaskje at han noen ganger miser litt på de viktig pasnigene. Carr og hans rutine blir viktig!

Celestine Babayaro

Babayaro ble hentet fra benken til Chelsea forrige sesong i Januar transfer vinduet. Han er ikke av de beste backene i Newcastles historie og jeg synes det er trist at vi ikke hentet Bernard. Baba er dårlig offansivt, og OK defansivt. Han er litt redd for å presse ballfører og han er ofte for passiv, men for all del, han er den beste backen i Newcastle i øyeblikket.

Så kommer katastrofen:
Robbie Elliott

Robbie er alt for dårlig samenlignet med ambisjonene til Newcastle. Han er rett og slett for dårlig. Han er svært pasnigsvak og han er lett og runde. Han er god nok for PL, men det er nok i den andre enden av ambisjonene. Han skulle bli solgt, men ble allikevel, grunnet et eller annet med lønnskutt. Vi får håpe Baba holder seg skadefri, så vi slipper Elliott!

Konklusjon
Vi har en alt for tynn høyreback, selv om Carr er en god back. Blir vår irske venn skadd, må nok noen midtstoppere (Taylor, Ramage, Hunty) ut og berge for mange innlegg fra høyrekanten. Vår svakeste del i år blir venstrebacken hvis ikke vi handler inn en back i januar.

Midtstoppere
Titus Bramble

Titus er et stort talent og mange tror han kan ende opp med flagget på brystet. Han er i skrivende stund skadet, men når han vender tilbake tror jeg han kommer til sikkelig fighte om en plass i første 11`. Han er komplett, utenom noen små tabber inimellom. Blir han kvitt dem så tror jeg de som tror at Bramble lan fighte om England har rett!:)
Steven Taylor

Et av verdens største midtstopper talent! Han har sagt han vil bli her for alltid og det tror jeg ingen vil stoppe han på! Taylor er svært kald, sikker og pasnigsterk. Det eneste som mangler er rutine. Han kommer til å få sitt STORE gjennombrudd i år, og kommer til og benke mange andre.
Boumsong

Boumsong fikk sitt store gjennombrudd da han reiste fra Rangers til Newcastle og nå elsker alle TF han. Han spiler nesten fast på selveste France og er toppklasse! Han er nok vår beste midtstopper så lenge jeg har fulgt med! Han må få en sekser!

Craig Moore
Han til venstre.
Craig var en bra kjøp, siden han kom gratis pga. at han ble sparket fra ??. Han kommer til å være en finfin backup. Jeg har selv ikke sett så mye fra Moore, så jeg vil ikke uttale meg om han!

Konklusjon
Dette er en veldig bra del på laget våres, så jeg er svært fornøyd med denne delen. Taylor er et fantastisk talent og en fanastisk person, så han bør satses på! Jeg synes Bou og Taylor i midten hadde vært spennende, med Bramble på benken og Moore på tribunen!

Midtbane

Vinger
Nolberto Solano

Nolberto er nykjøp, men langt fra ny! Mange ble sure da Nobby ble solgt til Aston Villa, men nå har kommet tilbake! Nobby er en fantastisk høyreving, jeg vedder på mange vil bli glad for at han kommer til innlegg. Høyresiden kan bli sterk offensiv med Carr og Solano, mens begge 2 også er gode defanivt! Han kan bli viktig som eneste høyrevingen!

Albert Luque

Luque er ofansiv ving/spiss på venstre siden. Han er en av de beste vingene i Newcastle gjennom tidene og den beste nå tid. Han har en bra skuddfot og noen fantastiske innlegg! Han er rask, presis og god. Kan bli nøkkelspiller. Jeg har trua på Luque!

Charles N`Zogbia

N`Zogbia er et stort talent og han kan bli stor. Han spiller fast på U21 og er en veldig viktig back-up på Newcastle. Han er svært god på press-ballfører, vinne ball og legge inn. Han kan ta noen presise cornere. Mange vil sikkert si mye imot meg nå, men jeg mener at N`Zogbia minner veldig på Morten Gamst Pedersen i spillerstilen!

Sentrale

Scott Parker

Scott Parker er uten tvil den beste spilleren så langt i sesongen! Han vinner baller hvorsomhelst og når som helst! Fin bredside og er rask! Han er tøff i duellene uten å tøye grensen! Fantastisk viktig!

Kieron Dyer

Dessvere er en av Newcastle mest kreative og raske og driblesterke spiller skadet i lang tid, og kommer nok til å bli skadet senere også! I ferdigheter fortjener han en sekser, men siden han kommer til å være mye skadet får han en femmer

Lee Clark

Lee Clark er gammel, men han kom allikvel i sommer som bosmann spiller. Han skulle bli med og spille hvis skade problemene blir for store, noe de har blitt! Clark er en Okey spiller som brukes i nødstilfeller! Apselutt en 4-!

Amdy Faye

Amdy Faye er en sterk ballvinner, men passnigene skaper igjen sjangser som han har brutt! Faye er faktisk med dagens form dårligere enn Lee Clark!

Emre

Emre har en fantstisk fot og ballkontroll! Han kan avgjøre kamper alene og er blandt det viktigste leddet i Newcastles og Tyrkias angrepsfotball!

Lee Bowyer

Lee Bowyer er en ufatelig viktig back-up! Han kan skyte og han kan presseballfører til å vinne ballen og starte kvikke angrep! Apselutt en 5-!

NUFCern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://rbk.no/
« Svar #1 på: 22. Okt. 2005, 11:30 »
Joda, men jeg synes Solano fortjener minst en femmer. En fantastisk spiller som velger å komme tilbake til Newcastle istedenfor Liverpool. Kjempeflott!! :D

BegBie

• Supersub
    • Vis profil
    • http://www.ratemycameltoe.com
« Svar #2 på: 22. Okt. 2005, 13:27 »
va nu litt høye karakterer du ga ??

Er boum en 6'er, så er nå given en 10'er.  carr en 5'er? prøv heller midt på 3, han sliter med å komme seg i posisjon osv. go offansivt men elendig defansivt.

Titus vil jeg ha sotte en 4'er på, stoler ikke 100% på han ennå, og gjør enkelte småfeil.

Taylor er dyktig men er ikke ordentlig varrm i trøya ennå, så da gir man han maks en 5'er.

Luque veit vi ikke nok om til å gi han en 6'er, er ikke sikkert han passer in i PL.

Dyer ville jeg ha sotte 4'er på, eneste han kan er jo å løpe fort.

Lee Clark 4? nå pisser jeg snart på meg selv. 2-3 max.

Faye er ubrukelig  2.

Emre har vel ikke vært en hit i PL ennå, så da ville jeg sotte en 4'er på han.

Bowyer er dyktig, men fortsatt en 4'er.
ouness:""I am the most attack-minded coach this club has had in recent history"

3 Kamper uten mål, kun en spiss.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #3 på: 22. Okt. 2005, 13:47 »
Er ikke enig med at Luque og Parker skal få 6. Shay Given fortjener det mer enn dem.

Men resten er jeg HELT enig i. Bra arbeid, Noreng!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 22. Okt. 2005, 14:31 »
Sitat
Faye er faktisk med dagens form dårligere enn Lee Clark!

Ehh. Greit. Jeg er en stor fan av Clark. Jeg innrømmer det glatt. Men jeg mener likevel at Amdy Faye aldri har vært en bedre spiller enn Clark. Clark har ALLTID vært bedre og er det fortsatt. Og han er langt ifra dårlig.
Clark skal selvsagt ikke brukes når Emre er i toppform, men han må prioriteres foran Faye. Noe annet går bare ikke an. Det vil være selvmord. Bra du gir Clark fire da. Selv om jeg ville gitt Clark 3 og Faye 2.

Forresten så skjønner jeg ikke hvordan Luque kan få 6 når han knapt har spilt en kamp. Han har til gode å vise hvor god han egentlig er. Derfor synes jeg 6 blir litt i drøyeste laget etter kun én kamp.

Given må også ha 6. Det er det liten tvil om. Han er kanskje ikke PLs beste, slik McCarthy hevder, og langt ifra verdens beste, men han er den suverent beste keeperen Newcastle har hatt i nyere tid. Beklager, Pavel. Men han er bedre.

Elliott 1?
Tullball! Det reneste tøv!
To, ja. En, nei!
Han er ingen rundingsbøye. Ja, han er usikker i pasningsspillet, men han er brukbart rask. Sterk i kroppen, og kan, om han må, holde unna for motstanderne. Men det er pasningsspillet som er det store ankepunktet. Og selvfølgelig alderen. Han er ikke et talent lenger. Han er faktisk snart pensjonist.

Taylor får 5 av meg. Pådrar seg litt mange kort, og vil av og til litt mer enn han får til.
Fire på Bramble. Med gode muligheter for 5, om han kommer seg på beina og får slått fra seg.

Fire på Carr. God offensivt, mangler litt defensivt, og er skadeutsatt.

5 på Boumsong. Han har startet sesongen dårlig, og er ikke like trygg som Woodgate.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Noreng

• Gjest
« Svar #5 på: 22. Okt. 2005, 14:40 »
Sitat fra: "Joakim"

Given må også ha 6. Det er det liten tvil om. Han er kanskje ikke PLs beste, slik McCarthy hevder, og langt ifra verdens beste, men han er den suverent beste keeperen Newcastle har hatt i nyere tid. Beklager, Pavel. Men han er bedre.

Faktisk så var det en feil, og ikke noe jeg sier nå for å trekke meg nå! jeg mente en sekser på han! Men alle andre står jeg for! Hvis noen er imot, så er det åkei for dette er tross alt et diskusjonsforum!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 22. Okt. 2005, 15:55 »
Setter opp mitt eget forslag, men gjør det på en enklere måte.

Keepere:
Shay Given 6
Vår suverent beste keeper. Ingen store svakheter. Men er kanskje litt under gjennomsnittshøyden for moderne keepere. Men han kompenserer for det ved å være desto mer spretten.

Steve Harper 4
Er på sitt beste fullt på høyde med Given. Det er ikke tilfeldig at han for noen år siden danket ut Given etter en skadeperiode for iren. Det vitner om en kvalitetskeeper. Lider litt under manglende matchtrening de siste årene. Fortjener førstelagsfotball like mye som en medalje for hans lojalitet til klubben.

Forsvar:
Stephen Carr 4
Meget god offensiv høyreback, men mangler litt defensivt. Litt nonchalant i markeringen til tider.

Peter Ramage 3
Et av våre mange talenter, og han har gjort enkelte gode kamper også for førstelaget. Men han er nok ikke fullt så god som Taylor, og pustes i nakken av den noe yngre Huntington.

Steven Taylor 5
Er 19 år, men spiller som om han var 10 år eldre. Har stor ro i spillet sitt, trygg med ball og velger det sikre fremfor det ekstravagante. Pådrar seg dog litt for mange kort. Men vi må for Guds skyld ikke røre denne gutten. Har en STOR fremtid.

Jean-Alain Boumsong 5
Ble hentet i januar, som en sen erstatning for Woodgate. Gjorde sine saker meget bra det første halve året, men har startet svakt i årets sesong. Har forårsaket et par unødvendige baklengsmål. Ikke like trygg som Woodgate, men en meget habil stopper.

Craig Moore 3
Jeg vet ikke nok om denne karen, men han er neppe god nok til å forsvare en plass i førsteelleveren. Vi bør kunne klare bedre enn dette. Skal vi ha midtstoppere må vi hente klassespillere, ikke backup.

Titus Bramble 4
Har begynt å luke bort feilene sine, og vi begynner å se konturene av en klassestopper, som vil gagne både klubb og land i årene som kommer. Må begynne å overbevise. Tabbekvoten er full.

Celestine Babayaro 4
Babayaro ble hentet i hui og hast i Januar for å erstatte Bernard. Var det beste vi kunne få tak i da, men han holder dessverre ikke høyt nok nivå til å kunne prege Newcastle i årene som kommer. Men han gjør en grei jobb når han spiller, og jeg ser gjerne at han får bli som backup.

Robbie Elliott
Er geordie og setter klubben sin svært høyt. Men det er ikke alltid at de mest lojale er de beste. Alderen har innhentet Elliott, og ferdighetene er ikke lenger gode nok. Utrygg i pasningsspillet. Skyld i et par unødvendige baklengs.

Konklusjon: På backene trengs det nytt blod! Vi trenger ikke legge for mye penger inn i midtforsvaret, for der kommer ungguttene på løpende bånd. Men ny høyreback og venstreback må hentes allerede i januar. Ingen tid å miste.

Midtbane:
Nobby Solano 5
Den hjemvendte adoptivsønn! En stor lettelse å ha peruvianeren tilbake på Tyneside. De aller fleste vet nok hva han står for, og Alan Shearer har sagt i klare ordelag hvor fornøyd han er med å ha sin servitør tilbake. Men er han like god nå, som før han dro?

Kieron Dyer 5
På sitt beste er Kieron en gave fra oven. Har teknikk, fart, overblikk, nydelige pasninger og en løpsstyrke bare Bowyer kan måle seg med i denne klubben. En kreativ og anvendelig spiller, men han er nok aller best sentralt.

Lee Clark 3
Den hjemvendte sønn! Veldig godt å ha Clarkie tilbake, men det er så altfor sent. Ble sendt til Sunderland av Dalglish i 97, men hans hjerte har alltid vært i NUFC. Nå er han er igjen, men karrieren er på hell og han er langt ifra så god som da han dro. Trygg i pasningsspillet, løper og jobber mye, men ferdighetene er ikke som de en gang var.

Amdy Faye 2
En solid ballvinner, men dessverre er det alt. Han var meget god i Portsmouth og startet bra i fjor, men i år er medspillerne bedre, og da blir Faye dårligere. Bør ikke brukes i annet enn nødstilfeller.

Scott Parker 6
Har rukket å vise mer enn nok av hva som bor i han. Vinner ballen i alle mulige posisjoner, og setter raskt i gang. Gode pasninger, godt overblikk. Kan være vel så viktig offensivt som defensivt. Endelig et anker som virkelig duger!

Emre 5
En glimrende playmaker. Har overblikk, fantastiske pasninger og god teknikk. Men han har spilt for lite til å få 6. Må vise at han er god nok også i PL. Men han har fysikken og det kloke fotballhodet Viana ikke hadde. Derfor har jeg stor tro på tyrkeren.

Lee Bowyer 4
Bowyer løper og løper og løper, og elsker å støtte angrepsspillerne i kampen for å bryte opp motstanderens forsvar. Var en stor trussel mot Wigan, men måtte gi seg med skade. Forhåpentligvis kommer han sterkere tilbake. IKKE bruk denne mannen som ving!

Charles N'Zogbia 5
Et STORT talent! Spiller like bra på kant som sentralt. Og jeg savner ikke Luque når Zoggie viser seg frem på denne måten. Men han er fortsatt ustabil og prestasjonene varierer. Men for Guds skyld, gutten er jo bare 19 år. Overblikk, teknikk, pasninger og gode innlegg. I tillegg har han vist frem en skuddfot man ikke skal kimse av. Gleder meg til å se denne gutten om et par år.

Albert Luque -
For lite vurderingsgrunnlag. Men han har ferdighetene som tilsier at han kan bli en større hit enn sine franske forgjengere, Ginola og Robert. Forhåpentligvis mer proff enn franskmennene. Håper han snart er tilbake på banen.

Angrep:
Alan Shearer 5
Vår alles kjære Konge begynner å dra på åra, men han er så glad i denne klubben, at han ikke greier å si nei. Mange påstår at han ikke lenger er god nok, og at han ikke lenger kan score mål. Det er feil. Instinktet for å score mål mister Shearer aldri. Ikke engang når han er 70 og bruker rullator. Håper Solano kan bidra. Ikke lenge igjen til Milburn er tangert.

Michael Owen 6
St. Michael ER en gave fra oven. Uten tvil. Når vi først mistet Bellamy, så kunne vi ikke fått en bedre erstatter. Han er ikke helt samme spillertype som Bellars, i og med at Owen er en naturlig goalgetter. Mens Bellars var den som løpte og laget rom for Shearer. Nå har vi to spillere som begge trives best innenfor motstanderens straffefelt. Men det tror jeg går bra. De har klart det på landslaget, og de bør klare det i Newcastle. St. Michael har allerede vist hva som vil komme. Jeg gleder meg til forstettelsen.

Michael Chopra 3
Michael jr. er geordie og ble tidlig regnet som en ny Alan Shearer. Men han har aldri greid å ta steget over fra juniorenes verden til seniornivå. Har fått minimalt med sjanser på a-laget skal sies, men jeg tror han kan bli god, men da må han få rikelig med sjanser.

Shola Ameobi 3
Shola goala, ble han kalt som ungdom. Han har tidvis vist frem hva som bor i ham. Brukbar fart, god teknikk og god balanse. Det var en gang i tiden han kunne drible av motspillere og skyte i mål. Men gradvis har han stagnert. Utviklingen har ikke fortsatt, og nå fremstår han mer som en klovn enn som en artist. Det er synd, for Shola har ferdighetene som trengs. Men det spørs om han er sterk nok mentalt.

Det er litt tynt i angrepet. Shola og Chops holder ikke samme nivå som de to andre. Men hvis vi i det minste kan få en av dem på gli, så begynner det å ligne noe. Savner en talentfull tenåring som sistemann i angrepet.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 23. Okt. 2005, 21:18 »
Jeg skulle egentlig lage egne vurderinger, men det har seg slik at jeg er enig med Jokke, jeg :D
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida