20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Ameobi vs. Chopra  (Lest 14327 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
Ameobi vs. Chopra
« på: 07. Okt. 2005, 17:29 »
Hvem av disse to spissene bør få sjansen når våre andre spisser er skadet? Vi har jo sett opp gjennom historien at både Sir Bobby og Souness har valgt Ameobi som spisspartner til Shearer når Bellamy ikke har vært tilgjengelig. Dette ser ut til å fortsette denne sesongen også når Owen er skadet. Ameobi kommer inn og danner spisspar med Shearer uten hell. Hvordan kan det være så forbanna vanskelig å se for to erfarne managere som Bobby og Souness at disse to ikke fungerer i det hele tatt sammen?

Ameobi fungerer ikke sammen med Shearer på topp. Det klarer alle å se. De blir for like og stasjonære. Hvorfor ikke da prøve noe nytt i de kampene hvor Owen og Luque ikke er tilgjengelige? Hver gang jeg ser at det er Ameobi som danner spisspar med Shearer får jeg en irriterende følelse inni meg.

Mange er skepriske til Chopra på det aller høyeste nivået, meg inkludert, men har han egentlig fått noe særlig sjanse til å bevise hva han kan i PL? Såvidt meg bekjent har Chopra bare startet en eller to PL kamper for oss. Det må jo være frustrerende for Chopra som har ventet på muligheten i årevis og se at Ameobi fortsatt foretrekkes uansett hvor elendig han spiller.

Jeg er langtfra sikker på om Chopra vil være den optimale løsningen på spissproblemet når vi har skader på Owen og Luque, men hvorfor ikke prøve? Partnerskapet Shearer/Ameobi har vært en fiasko i årevis (de hadde noen få godekamper sammen i 03/04) og hvorfor ikke prøve med Chopra når vi har mange skader på spissene? Det skader jo ikke å prøve noe nytt.

Jeg er rett og slett lei av Ameobi. Han er nå inne i sin 6 PL sesong. Han har altså fått 6 sesonger på å overbevise, og han er slett ikke noe lovende talent lenger. Han er 24 år, og burde vært fullt utviklet som spiller. Jeg synes denne spilleren har fått nok sjanser til å spille seg inn på dette laget, både av Bobby og Souness, og han har svart med å bare overbevise sporadisk.

Souness, vær så snill og selg denne spilleren i januar eller i sommer slik at det kan få Chopra fremover i køen. Dersom Chopra ikke duger kan salget finansiere kjøpet av en ny spiss som virkelig gidder noe der utpå. Jeg blir sjeleglad om vi får £2mp for Ameobi.

Hva er deres tanker om Ameobi? Bør han få flere sjanser? Bør Chopra få sjansen, eller bør begge eller en av de selges for å finansiere kjøpet av nye spillere?

FVM

• Supersub
    • Vis profil
    • http://www.sanderil.no
Ameobi vs. Chopra
« Svar #1 på: 08. Okt. 2005, 12:14 »
Enig i veldig mye av det du skriver her!

Jeg er ikke i tvil om at Ameobi bør selges. Han får til null og niks. Mulig et klubbskifte hadde vært godt for han. Og det har heller ikke newcastle noe å tape på.

Chorpa har j sett veldig lite til, men syns han bør få en sjangse. Hvis ikke han heller funker bør han oxo selges, så kan vi bruke pengene på salgene av begge to til å kjøpe en spiss av høyere kvalitet.
FVM

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Ameobi vs. Chopra
« Svar #2 på: 08. Okt. 2005, 14:23 »
Problemet er at vi sikkert ikke får en dritt for de...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Ameobi vs. Chopra
« Svar #3 på: 08. Okt. 2005, 14:44 »
Ameobi har uten tvil talentet. Han har ferdighetene, han trenger bare å finpusse avslutningene sine, og han trenger tillitt. Han trenger å få en skikkelig sjanse på førstelaget nå. Jeg mener vi bør sette ut Shearer, som har vært veldig dårlig i innledningen av denne sesongen, gi Boumsong kapteinsbindet, og la Shola spille spiss sammen Owen minimum frem til nyttår. Hvis Ameobi da ikke har scora et brukbart antall mål (i underkant av 10. Owen scorer jo i overkant av 10) på de kampene laget har vunnet (vi kan jo selvsagt ikke garantere at laget vinner) innen den tid, så selger vi ham, mens det ennå er mulig å få penger for ham.

Chris Waddle er forresten ute i media i dag og ber Ameobi lære av Jean-Pierre Papin (noen som husker han?) og tilbringe 30 minutter ekstra på treningsfeltet bare for å trene på avslutninger.
Jeg synes han kan ta med seg Zoggie, så får Zoggie trent på innlegg og veggspill, samtidig som at Shola får øvd på avslutninger. Håper Shola er smart nok til å fatte pointet.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Ameobi vs. Chopra
« Svar #4 på: 08. Okt. 2005, 14:51 »
Er vel ganske enig i at det er nesten direkte urettferdig at Chopra aldri har fått mulighetene Shola Ameobi har fått så mange ganger.
Selv syns jeg der er potensiale i Ameobi. Men han har aldri iløpet av sin karriere klart å overbevise noen om at han er god nok til å spille fast for en klubb i PL. Men, ting kan endre seg nå som vi ettehvert kanskje får tilbake Nobby og Luque, og vi antakeligvis vil se masse baller frem til spissene. Da vil kanskje Ameob kunne bli god.
Uansett, dette burde være en "være eller ikke være"-sesong for Ameobi. Klarer han heller ikke i år å overbevise, bør han rett og slett selges. Vi kan ikke vente år etter år på et uforløst potensiale.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Ameobi vs. Chopra
« Svar #5 på: 09. Okt. 2005, 15:42 »
hiv ameobi på dør, slipp til chopra og kjøp tilbake lua-lua :lol:
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Ameobi vs. Chopra
« Svar #6 på: 09. Okt. 2005, 18:24 »
Jeg mener at Ameobi er en ganske god innbytter, og at han i hvertfall foreløpig er en bedre spiller enn Chopra. Jeg mener så absolutt at Ameobi skal få bli. Chopra kan dukke opp over tid.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Ameobi vs. Chopra
« Svar #7 på: 09. Okt. 2005, 22:43 »
Lurer på hvordan dere vett at ameobi er bedre enn Chopra! Chopra skårer i allefall på reservelaget, noe ameobi ikke får til. Og alle rapporter frå reserve lag og fra barnsley viser at Chopra kan score. Fikk ikke han et anulert mål i en kamp i fjor. Har vel bare startet 3 kamper for nufc, ameobi har startet ganske mange og blir jo bare dårligere og dårligere! Enn skam for NUFC§!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Ameobi vs. Chopra
« Svar #8 på: 09. Okt. 2005, 22:52 »
Jeg vil gjerne se Chopra få flere sjanser. Greit at han kanskje ikke har de samme fysiske forutsetningene som Ameobi, og heller ikke de tekniske.
MEN, han kan score, han vet å bevege seg, og må såklart også ha en vannvittig god spilleforståelse når han har hølja inn mål på alle nivåer han har spilt på. Petter Belsvik hadde ingen som helst ekstremferdigheter, men er en legende i norsk toppfotball når det kommer til å score mål. Jeg syns det er på tide at Chopra får prøve seg på lik linje som Ameobi, sånn at man faktisk kan konstatere at han er dårligere/bedre enn Ameobi, og om han har forutsetningene for å lykkes eller ikke lykkes i PL.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

frankiz

• Flaskebærer
  • *
  • The Shithawks are coming Bubbles!
    • Vis profil
Ameobi vs. Chopra
« Svar #9 på: 11. Okt. 2005, 11:46 »
Sitat fra: "Lasse Rødland Mikkelsen"
hiv ameobi på dør, slipp til chopra og kjøp tilbake lua-lua :lol:

Ja lua til bake i n'castle hadde ikke vert å forakte, synes det er meget slitende å se han lykkes i pompey etter å ha slitt såpass som han gjorde på tyneside.
Ameobi, rare talent.

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Ameobi vs. Chopra
« Svar #10 på: 11. Okt. 2005, 12:54 »
Ameobi er jo utrolig mye bedre enn Chopra. Chopra har fått hvert i klubben alt for lenge. Ameobi er kanskje ingen Luque, men han er langt bedre enn Chopra. Om noen av disse skal selges er det Chopra, men vi burde også få inn noe bedre enn Shola.
aurent Robert: "We finished last season so badly that, towards the end, I just laughed at him. "

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Ameobi vs. Chopra
« Svar #11 på: 11. Okt. 2005, 13:36 »
Sitat fra: "Mushans"
Ameobi er jo utrolig mye bedre enn Chopra. Chopra har fått hvert i klubben alt for lenge. Ameobi er kanskje ingen Luque, men han er langt bedre enn Chopra. Om noen av disse skal selges er det Chopra, men vi burde også få inn noe bedre enn Shola.

Egne meninger?
Merkelig at Ameobi ikke lager mål på reservelaget!
Chopra har laget 4 på de 3 siste kampene!

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
Ameobi vs. Chopra
« Svar #12 på: 11. Okt. 2005, 15:00 »
Sitat fra: "Mushans"

Er det en som har vært for lenge i klubben og som har fått altfor mange sjanser uten å imponere så er det jaggu meg ikke Chopra, men Ameobi. At Ameobi er en langt bedre spiller enn Chopra tviler jeg på. Han er nok sterkere i kroppen, men Chopra må jo åpenbart være en mye smartere spiller enn Ameobi når det gjelder øye for målsjanser og å være på rett plass til rett tid. Selv på reservelaget viser jo Chopra at det er han som bøtter inn på mål, mens Ameobi ikke scorer.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Ameobi vs. Chopra
« Svar #13 på: 11. Okt. 2005, 17:03 »
Ja det er på tide at Chopra får prøve seg bare les dette kamprefferatet og ameobi forsvarer bør skjems!
www.newcastle-online.comhttp://

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
Ameobi vs. Chopra
« Svar #14 på: 11. Okt. 2005, 18:03 »
Sitat fra: "Åsmund Singstad"
Ja det er på tide at Chopra får prøve seg bare les dette kamprefferatet og ameobi forsvarer bør skjems!
www.newcastle-online.comhttp://

Ameobi banens dårligste. Chopra banens beste. 4 mål på 3 kamper for reservene nå. Jeg krever at Chopra fra og med nå er foran Ameobi i køen selv om jeg har mine tvil. Man skulle nesten tro at Ameobi har noe på både Sir Bobby og Souness. Han blir jo foretrukket fremfor Chopra uansett hvor elendig han spiller..