20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Diskusjon om NUSSC/Newcastle.no  (Lest 176459 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Sv: Diskusjon om NUSSC/Newcastle.no
« Svar #780 på: 05. Juni 2009, 22:06 »
Mottok følgende svar:

Hei

Først og fremst vil jeg takke for henvendelsen du kommer med til oss. Før jeg svarer på dine spørsmål så vil jeg bare si at det er meget beklagelig at Newcastle fansen i Norge ikke syntes de får den servicen de skal ha som medlemmer av en supporterklubb. Dette syntes også vi i SBF er meget beklagelig , men at vi ikke har gjort noe er ikke en helt riktig antagelse.

Sist da denne saken var oppe både i Aftenposten og andre steder var jeg som leder ute på nettet og svarte de som kom med kritikk.

Jeg tok kontakt med Christian Weiseth som også driver Fotball Norge og forklarte han situasjonen. Han lovet og betale tilbake mellomlegg til de som tok kontakt med han ang. denne omtalte LSK- NEWCASTLE kampen. Slik jeg har oppfattet er det kommet to-tre henvendelser til han der han har gjort opp for seg. Jeg la også referat med samtalen med han ut på nettet.

Når det gjelder lederskapet i den Norske supporterklubben var det mye fram og tilbake. Det endte vel med at den konstituerte lederen trakk seg, og at CW fortsatte alene?

Saken den gang ble lovet tatt opp på vårt års møte, hvis det kom en konkret henvendelse fra medlemmer eller andre som følte seg ført bak lyset eller lurt. Vi fikk aldri noen respons, men allikevel ble det en diskusjon på møtet uten noen av partene i Newcastle til stede. Det var så langt vi kom, da Newcasle hadde oppfylt alle sine plikter til oss i SBF. Andre forhol d som fifiktive skribenter o.s.v. kan ikke vi gjøre noen ting med.

Jeg anbefaler at dere tar kontakt med Christian Weiseth hvis det er interne stridigheter i klubben. Han driver sitt firma F otballnorge på tlf: 92822187.

Vi i SBF ønsker selvsagt at supporterklubber skal drives på anstendig vis, men er avhengig av at ting som kommer til oss av klager etc. er konkrete ting, da det her også er juridiske regler. Ønsker gjerne at dere stiller på vårt årsmøte hvis det er konkrete klager, og misnøye. Innad i klubben med hensyn til drift. Noe lenger en dette kommer dessverre ikke vi men har selvsagt merket oss hva både du og andre har skrevet angående saken. R egistrere også at hjemmesiden er dårlig oppdatert.

Er dette svar godt nok? Er det andre ting dere lurer på er det bare å kontakte oss.

Med vennlig hilsen

Ray Tørnkvist

Leder SBF
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #781 på: 05. Juni 2009, 22:08 »
Noen som kan sende meg kopi av de falske aksjene slik at jeg kan ta kontakt med NUFC?

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #782 på: 06. Juni 2009, 00:31 »
Hei.
Jeg er Newcastlesupporter, ex NUSSC medlem. Jeg var en av dem som skrev spilleromtaler etc for medlemsbladet frem til rett før Big Sam fikk foten.
Jeg kan ikke skjønne at dere fortsatt gir CW muligheten til å drive supporterklubb med deres velsignelse. Det er greit at dere tar hensyn til det juridiske, men hvor står det at man har livstidsrettighet til å drive en klubb som ikke oppfyller kravene? Gi ham en advarsel, og neste gang det er brudd på retningslinjene, sparker dere ham ut...

Dette er svindel fra CW sin side, og hvis dere er redde for hhva som kan skje, så kan jeg bare si: ta kontakt med advokat for å sjekke våre muligheter. Jeg betaler første  timen, for å vise mitt ekte engasjement

Mvh

Bjørn Inge Furuli
Kvasnesvegen 178
6037 Eidsnes

Denne emailen ble sendti dag til supporterunionen

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #783 på: 06. Juni 2009, 00:39 »
Hva om vi sender en felles mail, med våre signaturer i form av mail og fullt navn? Vi må da kunne klare samle endel folk til det?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #784 på: 06. Juni 2009, 00:45 »
fullt navn bør ikke være noe problem. så voksne er vi vel?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #785 på: 06. Juni 2009, 00:46 »
Jeg har ikke noen problemer med det ihvertfall!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #786 på: 06. Juni 2009, 16:00 »
Ja det må være et must - eller så blir det jo på samme måte som CW driver.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #787 på: 06. Juni 2009, 20:31 »
Har sendt en ny mail til SBF hvor jeg ber dem om å ta kontakt med CW for å få en redegjørelse vedrørende "overtakelsene" til Lene Jensen og Thomas Berg. I tillegg spurte jeg om det er nok til å få kastet NUSSC ut av SBF hvis vi klarer å bevise at aksjene som ble solgt var falske, og om en slik "petition" dere snakker om vil ha noen nytte ovenfor dem.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #788 på: 08. Juni 2009, 13:05 »
Jeg fikk svar fra SBF i dag:

Ray W. Tørnkvist til meg
vis detaljer 07:11 (For 5 timer siden) Svar

Saken er nå til behandling i vårt styre. Du vil få tilbakemelding i løpet av uken. Takk for opplysningene.

Mvh
Ray Tørnkvist

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #789 på: 08. Juni 2009, 15:59 »
Godt vi har fått vann på mølla. Nå har det bare å male fyren i stykker!

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #790 på: 17. Juni 2009, 09:44 »
Legendariske Weiseth-quotes fra debatter her på NewUtd.no for fire år siden:

Sitat
Nordin har skapt et snev av konkurranse, nei det var feil. Han har skapt en side som har gjort at vi har blitt enda bedre til å skrive nyheter. Andre konsekvenser har det ikke hatt.

Sitat
Man skal aldri begi seg inn på en kamp man aldri kan vinne. Noen ganger er motstanderen for stor og tilbakeslaget kan bli større enn forventet...

Og denne.... Weiseth da han prøvde å selge dyre kampbilletter etter å ha registrert seg med falskt navn på forumet for å drive med propaganda for NUSSC, tigge om adgang til teamforumet vårt og klage på nettsidene våre:

Sitat
PS! Skriv navnet deres. Jeg liker å vite hvem jeg mailer med. Nick er noe dritt.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #791 på: 17. Juni 2009, 13:08 »
Hehe, det burde jo nesten få en egen side i medlemsbladet. "Legendariske sitater fra Weiseth". Mye gullkorn oppgjennom derifra!

Beate Jenssen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #792 på: 17. Juni 2009, 21:25 »
Noen som kan oppdatere meg litt på Weiseths siste stunt..? Aksjer, svindel osv. Denne tråden er litt vel lang, satser på et kort resumé fra en av dere  ;D

Ex-nussc medlem jeg også.

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #793 på: 17. Juni 2009, 22:51 »
Hva var nicket hans?

Legendariske Weiseth-quotes fra debatter her på NewUtd.no for fire år siden:

Sitat
Nordin har skapt et snev av konkurranse, nei det var feil. Han har skapt en side som har gjort at vi har blitt enda bedre til å skrive nyheter. Andre konsekvenser har det ikke hatt.

Sitat
Man skal aldri begi seg inn på en kamp man aldri kan vinne. Noen ganger er motstanderen for stor og tilbakeslaget kan bli større enn forventet...

Og denne.... Weiseth da han prøvde å selge dyre kampbilletter etter å ha registrert seg med falskt navn på forumet for å drive med propaganda for NUSSC, tigge om adgang til teamforumet vårt og klage på nettsidene våre:

Sitat
PS! Skriv navnet deres. Jeg liker å vite hvem jeg mailer med. Nick er noe dritt.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #794 på: 17. Juni 2009, 22:51 »
martinlarsen007