20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Gary Speed!  (Lest 7057 ganger)

0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet.

Thommazz

• Supersub
    • Vis profil
Gary Speed!
« Svar #15 på: 24. April 2005, 12:39 »
Jeg synes Bowyer har vært den spilleren som har erstattet plassen til Speed..  Han er ikke like god på hode som Speed, og han er god del råere, men han har ihvertfall gjort jobben sin.. Spilt godt!
homas- NUFC og FC LYN OSLO for alltid

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Gary Speed!
« Svar #16 på: 24. April 2005, 14:23 »
Speed måtte store deler av fjorårssesongen ta den jobben Faye og Butt har delt på i år. Det var feil rolle for Speed. Speed er en offensiv midtbanespiller, og hadde overhodet ikke forutsetningene for å være ballvinneren på midten. Jeg mener Speed kunne vært veldig kjekk å ha i stallen i år. Jeg har savnet han utallige ganger, når vi har trengt det lille ekstra på midtbanen. Bowyer er en litt annen type enn Speed. Bedre uten ball. Ikke så god på hodet, og han har ikke like god skuddfot. Speed har en mye høyere treffprosent både på skudd og pasninger enn Bowyer.
Det er korrekt at Speed begynte å skrante noe forrige sesong, men jeg er usikker på om vi gjorde et korrekt valg ved å selge ham.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

djmattis

• Gjest
Gary Speed!
« Svar #17 på: 25. April 2005, 16:30 »
syns det var greit og selge speed...

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Gary Speed!
« Svar #18 på: 25. April 2005, 20:28 »
Å selge Gary Speed var en tabbe, og var med på å ødelegge laget. Han var erfaren, rutinert og seriøs. Ikke nok med det. Han var en skikkelig arbeidsgamp som alltid ofret 120% hver eneste kamp. Uansett ville dette ha vært hans siste sesong. Han er blitt for gammel. Kanskje det Bobby innså, men solgte han ifjor på grunn av pengene?

En av de spillerne jeg savner mest. Glemmer nok aldri Speed og hva han har gjort for klubben.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Gary Speed!
« Svar #19 på: 25. April 2005, 20:30 »
Tror vi skal huske Speed for den spilleren han var. En som alltid ga 110%. Samme med Robert Lee. Selvfølgelig vil disse bli savnet. Men jeg mener fortsatt det var riktig å selge.
Toon, Toon,
Black and white army

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Gary Speed!
« Svar #20 på: 27. April 2005, 15:55 »
Ja, jeg respekterer Bobby Robsons valg. De begynte å bli eldre, og prestasjonene sank. Det samme gjorde prisen, så gode gamle bestefar valgte å selge dem til rett tid. Savner slike spillere. Vi mangler erfarne spillere som ofrer alt for klubben. Det er slike spillere som Souness ikke kjøper. Klubber blir ødelagt over lengre tid når man kjøper disse store stjernene.

NUFC

• Supersub
    • Vis profil
Gary Speed!
« Svar #21 på: 20. Juni 2006, 21:57 »
Både ja og nei.... Vi burde kanskje beholt ham samtidig som vi burde selge ham..... :wink:
Arne Scheie:
For mye fotball på TV?? Jeg sier som Sølve Grotmol: Det er for mange bøker på biblioteket også.

Erlend

• Supersub
    • Vis profil
Hmm...
« Svar #22 på: 20. Juni 2006, 22:31 »
Hvor mye fikk vi for Gary Speed?

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Gary Speed!
« Svar #23 på: 21. Juni 2006, 09:43 »
Selvsagt var det riktig å selge ham,vi skal ikke bygge laget rundt pensjonister heller. Selv om Shearer selvsagt var unntaket som bekrefta regelen :wink:
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Gary Speed!
« Svar #24 på: 22. Juni 2006, 03:00 »
Speed var ikke rett og selge. Han var bedre enn Butt, og spilte med hjertet utpå drakten. Og han fungerte glimrende som anker enda han egentlig ikke var det, samtidig som han bidro mye mer fremover enn hva vi overhodet kan drømme om at Butt og Faye skal kunne gjøre. Var vel vår mest målfarlige midtbanespiller etter Kong Nobby, og en herlig fyr. Så lenge han spilte som han gjorde, betød ikke alderen så mye, hvilket han har bevisst i Bolton. Og som Jokke nevner, Gary Speed lå ihvertfall mens han var hos oss helt i toppen på pasningsstatistikken i PL. Det var meget trist, og også et av feilgrepene Sir Bobby gjorde mot slutten dessverre.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Gary Speed!
« Svar #25 på: 22. Juni 2006, 22:46 »
Jeg kan si meg enig i at salget av Speed var en tabbe sett i ettertid. I alle fall om en ser hva f.eks Faye, Bowyer og Butt har bidratt med på klubbens midtbane i ettertid. Speed sin innsats i Bolton overgår utvilsomt alle disse.

Likevel så var det en spiller som nærmet seg farlig nær pensjonsalderen for fotballspillere, og man kan heller ikke ta vare på alle gode, gamle helter fram til de varmer opp med rullator. Speed var forøvrig en spiller jeg hadde sansen for lenge før han endte opp i Newcastle...
Carr har altfor få landskamper for England!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Gary Speed!
« Svar #26 på: 23. Juni 2006, 01:38 »
Ja, han nærmet seg gjennomsnittlig pensjonsalder, men jeg har ikke sett noe tegn til at han er "over the hill" på noen måte. Ihvertfall var det ikke et eneste tegn til det da han forlot Newcastle.
Alle fotballspillere er ikke nødvendigvis pensjonister i en alder av 35 år. Enkelte varer mye lenger enn andre. Og jeg vil påstå at Gary Speed er en av dem. Det jeg har sett av ham i Bolton tyder på at han fortsatt ville hatt et par gode år fremfor seg i sort og hvitt.
Dessuten burde vi jo brukt Speed til å lære opp sin arvtaker.

Istedet kjøper vi en manu-spiller som for lengst har passert middagshøyden som fotballspiller, og en senegaleser fra Portsmouth, som aldri har kunnet bli mer enn en backupspiller i newcastle.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon