20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Nye spisser ?  (Lest 10473 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Nye spisser ?
« Svar #30 på: 04. Nov. 2005, 00:49 »
Sitat

Nå er du vel på litt dypt vann? Bellamy var jo den eneste sist sesong som var villig til å blø for newcastle. Fan e vitsen med go lagmoral når vi ikke vinner kamper?? Er det fotball vi spiller, eller er det Cæsar ?

Kluivert hadde jo motivasjonen, bare synd han var så mye skadet. Kluivert er av den spillertypen som alltid ser umotivert ut, det gjorde han i ajax, det gjorde han i milan og barca også, men det er holdninga hans. Han er et naturtalent som har slitt mye med skade, han var ikke en problemskaper i newcastle. Jeg synest det var synd at vi kvitta oss med han, hadde vært genialt å hatt han med i laget idag og hvilt shearer litt.

Bellamy saken ble blåst ut alt for mye, media skøyt situasjonen i været samt souness. Når to kids møtes så blir ikke ting behandlet på en voksen måte, souey er like barnslig som Bellamy. Sku likt å sedd Bellamy og Owen på topp for newcastle, vi hadde sprunget i senk de andre lagene. t.o.m Jenas begynnte å lage uro på slutten av newcastle karriern sin, souey fav. spillere og det er noe som er ekstremt synd. Skal vi bli topp5 lag igjen så må vi nok avskaffe oss Souness, samt at shearer må legge skoa på hylla og en bedre manager komme inn.

Bellamy god lagmoral??? Blødde han for drakta? Veldig imponert over den skaden han faka mot Arsenal. Det vil jeg si er en merkelig måte å blø for drakta. Jeg er helt enig i at han er en veldig god spiller, men moral og inteligens mangler han. Det var i tillegg mange uheldige episoder med ham på banen, hvor han skjemte ut seg selv og laget. Den avskjeden han hadde med å skjelle ut Shearer sier vel også sitt om hvor god moral han har...

Så til Kluivert. Det sier at Kluivert var ute på byen 11 av sine 14 første dager i Newcastle, mange av dem i LONDON. Han virket utrent og lat og var alt for ofte skadet. Det er ofte en sammenheng mellom småskader og hvordan form du er i. Enig i at også han kunne være en god spiller, men det han presterte og lønna han hadde totalt gjorde at det ikke var verdt det...

Forstår jeg deg rett så mener du at Souness favoriserer spillere og at dermed ble Jenas solgt så er jo også det feil. Souness hadde stor tro på Jenas og valgte ham til og med som kaptein da Shearer var skada...

BegBie

• Supersub
    • Vis profil
    • http://www.ratemycameltoe.com
Nye spisser ?
« Svar #31 på: 04. Nov. 2005, 11:56 »
Sitat fra: "Supersylthe"
Sitat

Nå er du vel på litt dypt vann? Bellamy var jo den eneste sist sesong som var villig til å blø for newcastle. Fan e vitsen med go lagmoral når vi ikke vinner kamper?? Er det fotball vi spiller, eller er det Cæsar ?

Kluivert hadde jo motivasjonen, bare synd han var så mye skadet. Kluivert er av den spillertypen som alltid ser umotivert ut, det gjorde han i ajax, det gjorde han i milan og barca også, men det er holdninga hans. Han er et naturtalent som har slitt mye med skade, han var ikke en problemskaper i newcastle. Jeg synest det var synd at vi kvitta oss med han, hadde vært genialt å hatt han med i laget idag og hvilt shearer litt.

Bellamy saken ble blåst ut alt for mye, media skøyt situasjonen i været samt souness. Når to kids møtes så blir ikke ting behandlet på en voksen måte, souey er like barnslig som Bellamy. Sku likt å sedd Bellamy og Owen på topp for newcastle, vi hadde sprunget i senk de andre lagene. t.o.m Jenas begynnte å lage uro på slutten av newcastle karriern sin, souey fav. spillere og det er noe som er ekstremt synd. Skal vi bli topp5 lag igjen så må vi nok avskaffe oss Souness, samt at shearer må legge skoa på hylla og en bedre manager komme inn.

Bellamy god lagmoral??? Blødde han for drakta? Veldig imponert over den skaden han faka mot Arsenal. Det vil jeg si er en merkelig måte å blø for drakta. Jeg er helt enig i at han er en veldig god spiller, men moral og inteligens mangler han. Det var i tillegg mange uheldige episoder med ham på banen, hvor han skjemte ut seg selv og laget. Den avskjeden han hadde med å skjelle ut Shearer sier vel også sitt om hvor god moral han har...

Så til Kluivert. Det sier at Kluivert var ute på byen 11 av sine 14 første dager i Newcastle, mange av dem i LONDON. Han virket utrent og lat og var alt for ofte skadet. Det er ofte en sammenheng mellom småskader og hvordan form du er i. Enig i at også han kunne være en god spiller, men det han presterte og lønna han hadde totalt gjorde at det ikke var verdt det...

Forstår jeg deg rett så mener du at Souness favoriserer spillere og at dermed ble Jenas solgt så er jo også det feil. Souness hadde stor tro på Jenas og valgte ham til og med som kaptein da Shearer var skada...

Sa aldri at Bellamy hadde go lagmoral, sa at han blødde for drakta. Han ga 110% når han spillte, du kan ikke si no imot på det.  Det at han nekta å spille ving det forstår jeg han på, pga han er ikkeno ving spiller, Han har 0 defansive ferdigheter, og han forklarte det at medspillerne var sint på han pga han ikke jobba nok defansivt. En toppskårer skal vel ikke bli degradert til ving?? Husker dere at bellamy var den beste spillern i starten av sist sesong??  Hvilken episoder er det du tenker på han hadde på banen ?  - det at han skjellte ut Shearer var jo at han følte seg dolka i ryggen av en god kamerat, og det var noe som skjedde helt i det private, noe som ikke skulle kommet ut hadde det ikke vært for trener teamet til souey.

Du kan da ikke si at kluivert ikke var motivert? Så du hvordan han jubla når han skårte eller?  Selvsagt var kluivert dømt til å slite den sesongen, han hadde jo ikke hatt noe pre-season(grunnlag). Samt dårlige Treninge, noe man kunne se på hele laget sist sesong. Vi ble løpt over av lag som west brom, charlton, t.o.m 1-2. div lag sleit vi med.

Souey Fav. JJ først, men så havna de rimelig på kanten mot slutten. Og det ente med at JJ ønska å bli solgt. Og du kan jo ikke si at JJ er av den spillertypen som lager mest uro?? JJ virka umotivert, og det lyste av han at han ikke hadde troa på souness.  Du kan da ikke si imot at souey fav. spillere??
ouness:""I am the most attack-minded coach this club has had in recent history"

3 Kamper uten mål, kun en spiss.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Nye spisser ?
« Svar #32 på: 04. Nov. 2005, 13:39 »
Noe av det dummeste av jeg har lest paa lenge. Helt enig med Supersylthe.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Nye spisser ?
« Svar #33 på: 04. Nov. 2005, 14:30 »
Hvorfor er dette noe av det dummeste du har hørt? Hva er det som gjør det så forbanna dumt?
Det er et faktum at Bellamy var lagets beste spiller, etter Shearer, da fjorårets sesong startet. Det er et faktum at Bellamy hadde en utrolig innstilling på banen og at han virkelig blødde for drakta. Om enn ikke like bokstavelig som Shearer. Det vet vi alle sammen at er et faktum. Uansett hvor mye vi måtte hate Bellars for det han gjorde i forkant av Arsenal-kampen.

Kluivert hadde et dårlig grunnlag. Det er også et faktum. Han ble kastet litt rett inn i det, og manageren som kjøpte ham fikk jo sparken kort tid etter Kluivert kom. Men Kluivert startet sesongen på en meget god måte. Scoret en del mål i UEFA og hadde et par mål i starten av serien. Men så kom Souness og plasserte Kluivert sammen med Shearer. Hadde ingen plan for hvordan han skulle få de to til å fungere sammen, og ba spillerne pøse på med lange baller. Noe som gjorde det svært vanskelig for en ballsterk spiller som Kluivert. Men det er et faktum at Kluivert tidvis leverte noen glimrende prestasjoner i den sorthvite drakta. Selv om man kan definere glimrende prestasjoner i ulik grad. Og de gangene Kluivert presterte, da var det en ren nytelse å se på. Kluivert har som BegBie har påpekt aldri vært samme spillertype som Shearer. Ser litt lat og utrent ut, og han jobber ikke fullt så hardt i alle deler av spillet som Shearer. Men Kluivert kom seg på scoringslista flere ganger.

Jenas startet som en av Soueys mest betrodde, men etterhvert så skjedde det et eller annet med JJ, og han mistet troen på Souness, og viste ingen tegn til å ønske å blø for sin nye manager. Og til syvende og sist ble han solgt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Nye spisser ?
« Svar #34 på: 04. Nov. 2005, 17:12 »
" Ble solgt". Såvidt jeg husker ønsket ikke Souness at JJ skulle gå, mener jeg leste en uttalelse som låt sånn ca: dette var ikke noe vi ønsket, men JJ er en voksen mann å må ta sine egne avgjørelser....

Egentlig savner jeg ikke Jenas altfor mye nå. Han var jo god, men etter det jeg så levde han ikke helt opp til ryktene. Litt overvurdert etter min mening, og med den midtbanen vi stiller med nå trenger vi ikke Jenas og faktum er at han ville ikke engang startet.

Chrisnr.9

• Supersub
    • Vis profil
Nye spisser ?
« Svar #35 på: 04. Nov. 2005, 21:42 »
Jenas spillte ikke spesielt godt de to siste sesongene, og han var heller ikke godt nok motivert virket det som. Syns det var greit at han dro, hadde bare vært dumt å beholde en spiller som ikke var fullt innstilt på å gi alt. Men anngående spiss...det surret noen rykter om at Benny Mcarthy var på vei hit i sommer....syns forsåvidt det hadde vært et ganske ålreit januarkjøp. Ganske sterk så jeg tror han passer den engelske spillestilen som hånd i hanske. Tror heller ikke han forventer å spille hver eneste kamp

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Nye spisser ?
« Svar #36 på: 05. Nov. 2005, 00:27 »
Bellamy blødde faen ikke mye for drakta. Makan til tåpelig oppførsel. Han faka skada for å slippe å i det hele tatt spille. Nok sagt. Han har forevig mistet min respekt. Håper hans karriere videre blir mest mulig bedriten. Ærlig talt. Hater folk som pisser på Newcastle-drakta.
Kluivert, vanskelig nøtt. Alltid skada, vistnok. Virka direkte umotivert til tider, men samtidig målfarlig. Tror det var det at han til stadighet var skada, og at den ufortjent høye lønna var et hinder da vi måtte forsterke laget var grunnen til at han dro. Har ikke vært direkte strålende sålangt i Valencia. Endel skader der også.
JJ, ingenting å si på det salget. Svak i to sesonger på rad, minus en kamp mot Arsenal, og en periode under Souness. Vi fikk endel gryn for han, og han ville ikke spille for oss. Vi har spillere som spiller mye bedre per dags dato. Vil påstå at til og med Lee Clark har prestert like bra som det JJ har gjort de siste årene.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Nye spisser ?
« Svar #37 på: 05. Nov. 2005, 01:02 »
Sitat fra: "Joakim"
Hvorfor er dette noe av det dummeste du har hørt? Hva er det som gjør det så forbanna dumt?
.

Det som gjør det dumt er dårlige argumenter. "kluviert var motivert for Newcastle fordi han feirer bra når han skåret et mål"? jaja...

Det at Bellamy blør for drakta har vel ingenting å gjøre med om han er god på banen eller ikke!? Virket ikke som om Bellamy hadde noen som helst respekt for klubben, fansen eller styret. Skandale etter skandale....

Det med Kluivert syntes jeg var greit. En spiller som presterer OK. de få gangene han spiller. Var ikke god nok for en skyhøy lønning. Men for all del, en glimrende spiller på sitt beste.

Mads Andre

• Supersub
    • Vis profil
Nye spisser ?
« Svar #38 på: 05. Nov. 2005, 10:18 »
Bellamy blødde for newcastle? har jeg hørt det å :? .Eneste han greide å gjøre var å skape dårlig stemmning .Han er jo en eneste stor idiot
*€Newcastle Utd & Vålerenga For Life€*

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Nye spisser ?
« Svar #39 på: 05. Nov. 2005, 14:15 »
Synes aldri vi helt fant riktig rolle for Jenas. Når Robson så at det ikke gikk å bruke Speed som anker prøvde han Jenas i den rollen. Det gikk heller ikke altfor bra. Jenas trivdes tydeligvis ikke med Souness som manager. Hvis ikke hadde han ikke dratt. Samtidig så tror jeg Jenas er en aldri så liten lykkejeger, og han var nok på ingen måte fornøyd med at laget var tilbake i bunnstriden. Jenas dro ikke til Newcastle for å bli nr. 14 og ikke spille e-cup. Men annet har jeg aldri forventet av Jenas. Jeg savner tidvis JJ, men Emre gjør det stadig mindre.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Nye spisser ?
« Svar #40 på: 05. Nov. 2005, 14:20 »
Sitat fra: "Mads Andre"
Bellamy blødde for newcastle? har jeg hørt det å :? .Eneste han greide å gjøre var å skape dårlig stemmning .Han er jo en eneste stor idiot

Da tar du grundig feil. Bellamy er en av de mest begavede spillerne og en av de mest innsatsvillige spillerne Newcastle noen ganger har hatt, som ikke har kommet fra egne rekker.
Han jobbet og jobbet og ga aldri opp. Innstillingen Bellamy hadde på banen vil jeg aldri glemme. Den var fantastisk. Inntil han ble satt som ving og det plutselig smalt.
Men joda, Bellamy blødde for drakta. Som manageren i "Goal" sier. Det viktigste er det navnet som står på brystet. Ikke det som står på ryggen. Det levde Bellamy etter. Inntil Souness gjorde en stor, stor feil.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Nye spisser ?
« Svar #41 på: 05. Nov. 2005, 14:23 »
Feil.
Den eneste som gjorde feil var Bellamy. Han tenkte faen ikke mye på navnet som sto frempå brystet, men kun på seg selv. Å si at han blødde for drakta er for meg det samme som å si at Alan Shearer er det nærmeste en kommer geordie-judas.
Hva gjorde Souness feil? Prøvde å få ut det beste i laget med å bruke vår antatt beste angrepsvåpen på banen samtidig? Det lyktes jo også. Helt til Bellamy måtte klikke pga sin enorme kjærlighet for seg selv. Jeg unner han absolutt ingenting. He's a shite.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Nye spisser ?
« Svar #42 på: 05. Nov. 2005, 14:56 »
Greame Souness satte Bellamy som ving. Det var en stor feil.
Begge parter har gjort feil i denne saken. Souness var jo dømt til å terge på seg Bellamy når han satte han som ving. Da fikk ikke Bellamy utnyttet sine ferdigheter på en god måte. Og Shearer og Kluivert ble spisspar. Se, det fungerte jo bra...
Souness gjorde flere grove taktiske feil i fjor. Dette var et av dem.

Bellamy burde selvsagt ha holdt kjeft og ikke reagert så voldsomt som han gjorde. Han burde selvsagt ha tenkt som så at klubben er viktigere. Men Bellamy ville overhodet ikke spille ving, fordi han da ikke følte han gjorde en god jobb. Og det er en ærlig sak. Bellamy gjorde store feil etter den tid, men før denne tiden, mens Bellamy var spiss og Robson var manager kan ingen nekte for at Bellamy blødde for denne klubben.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Nye spisser ?
« Svar #43 på: 05. Nov. 2005, 15:04 »
En grov feil? En grov feil som førte til at alle sammen spilte bra, og Shearer og Kluivert scoret mål, OG vi tok poeng. Jeg syns i ettertid dette var heller smart, da klubben ikke hadde noen klare høyrevingsalternativer. Husk på at Dyer var langtidsskadd.
Det var ikke det beste for Bellamy selv nei, men laget presterte. Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å godta det uspiselige Bellamy gjorde bare fordi en har noe imot Graeme Souness. Han beviste gjennom det at han blødde for sin egen vinning, og ikke for klubben. Noe jeg uansett om manageren hadde vært Souness, Robson eller Venables ikke hadde godtatt. Derfor er jeg glad for at vi ikke har en slik idiot lengre.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Nye spisser ?
« Svar #44 på: 06. Nov. 2005, 12:41 »
herregud, du kan ikke mene at det var riktig av Bellamy å reagere slik som han gjorde fordi han måtte spille noen kamper som ving?? Hvilke spillere er det som ikke har måtte spille i en posisjon som de er litt ukomfortabel med!??! At han sette navnet på drakten forran sitt eget er jeg hvertfall helt uenig i...  Hvis han hadde gjort det så hadde han ikke begynt å klage!

Solskjær derimot er en spiller som gjør det. Han BLØR for drakta. Uansett hvor på banen han spiller... Han måtte også spille høyreving, ikke alltid med like godt hell, men han spilte hvertfall uten å FAKE en skade.