20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Dyer er skada!!!  (Lest 4886 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Re: Dyer er skada!!!
« Svar #15 på: 04. Okt. 2005, 13:50 »
Supermac om alle skadene:

Newcastle legend Malcolm Macdonald warned today that United's injury crisis could get Graeme Souness the sack.

SuperMac, himself a former manager of Fulham, insisted: "Souness could go without ever once fielding the full-strength team he wants on the park.

"That's how serious all this is - he has the team he wants within the club but far too many of his key players are confined to the treatment table.

Story continues

"Souness has never once been able to play Nobby Solano and he's had Emre and Albert Luque only for a couple of games. Then there's Kieron Dyer - his fitness record is appalling.

"Souness won't be able to put out his full side for quite a while with Luque and Dyer struggling so his problems are very real.

"It would be unfair, but he could go the journey and never have been tested on his buys.

"United have a real problem with hamstring and groin injuries and a full-scale inquiry had better come up with the answers - and quickly.

"This is getting beyond a joke and the root cause can be one of many things - the training surface, the lifestyle of certain players, the warming-up programme, even the type of boots some players wear these days.

"When we had a similar problem over infections while I was manager of Fulham an inquiry revealed that it was actually down to the fertiliser used on our pitches."

SuperMac went on: "Hamstring injuries have always been a common injury for footballers - but not in the sort of numbers we're witnessing at Newcastle.

"If a player has a short hamstring then he must be eased through training and through his life. David Craig was a typical example in our team. Maybe Dyer is now.

"But if it's not that then I'd look at how players are resting, what type of footwear they use, and what is happening with the training pitches - sand-based surfaces tugging at legs etc.

"I know United have been doing that and have actually changed where they trained to see if there was a difference.

"As yet it would appear they haven't found the answer, but they had better or Souness will suffer badly. He hasn't time on his side.

"It's getting almost laughable if it wasn't so critical. I watched Dyer and Patrick Kluivert go down as though shot last season when they hadn't even reached full throttle.

"So did Luque a few weeks back. He was carried off on a stretcher while I was still trying to locate the sniper!

"Sprinters can suffer from short hamstrings - but they are at full pelt when they suddenly pull up hopping and clutching the back of their thigh. I was lucky - I didn't suffer regular hamstring problems."

Macdonald admitted: "Fans and chairmen only have sympathy for a manager for so long. Then it goes - bad luck isn't taken into consideration.

"Results aren't as good as they ought to be for a huge outlay in the transfer market and the manager gets it in the neck while the nucleus of his team are lying in the treatment room."
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Dyer er skada!!!
« Svar #16 på: 04. Okt. 2005, 14:11 »
Vi kan ikke bare skylde på skader for at sesongen vår er i ferd med å gå til helvete nok en gang. Ja, for ni poeng på de kampene som er spilt til nå er egentlig 9 poeng for lite. Vi har nemlig tre uavgjortkamper som helt klart burde vært seire, om ikke laget hadde spilt ræva, og Souness ikke hadde gjort en dritt for å score vinnermålet.

Ja, vi har klassespillerne som ble kjøpt inn i sommer på skadelista, men det hjelper så lite. Resultater må leveres på en eller annen måte uansett. Resultatene jeg forventer har ikke kommet, og jeg synes vi har spilt elendig i hver jævla kamp vi har spilt i år. Skyldes elendig spill en lang skadeliste?

Dårlig innsats kan ikke unnskyldes på noen som helst måte.
Fortsetter vi å spille dårlige kamper, selv med en lang skadeliste, så kan vi ikke gjøre annet enn å hive Souness over bord.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Dyer er skada!!!
« Svar #17 på: 04. Okt. 2005, 15:07 »
Sitat fra: "Joakim"
Vi kan ikke bare skylde på skader for at sesongen vår er i ferd med å gå til helvete nok en gang. Ja, for ni poeng på de kampene som er spilt til nå er egentlig 9 poeng for lite. Vi har nemlig tre uavgjortkamper som helt klart burde vært seire, om ikke laget hadde spilt ræva, og Souness ikke hadde gjort en dritt for å score vinnermålet.

Ja, vi har klassespillerne som ble kjøpt inn i sommer på skadelista, men det hjelper så lite. Resultater må leveres på en eller annen måte uansett. Resultatene jeg forventer har ikke kommet, og jeg synes vi har spilt elendig i hver jævla kamp vi har spilt i år. Skyldes elendig spill en lang skadeliste?

Dårlig innsats kan ikke unnskyldes på noen som helst måte.
Fortsetter vi å spille dårlige kamper, selv med en lang skadeliste, så kan vi ikke gjøre annet enn å hive Souness over bord.

Du spør om elendig spill skyldes en lang skadeliste. Selvsagt gjør den det. Å tro at vi skal spille festfotball med alle våre kreative spillere ute blir som å tro på julenissen. Ta bort Ronaldo, Giggs, Rooney, RVN og Scholes fra Man Utd og du får neppe festfotball. Se bare hvordan Arsenal spiller bare på grunn av Henrys skaded. Ta bort Pires, Ljungberg, Van Pierse og Hleb og se hva de sitter igjen med av kreative spillere.

Du sier at dårlig innsats ikke kan unnskyldes på noen som helst måte. Er det noe vi har hatt denne sesongen så er det innsats. Hvem mener du ikke har gitt 100%?
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Dyer er skada!!!
« Svar #18 på: 04. Okt. 2005, 20:13 »
Kan vi si at laget ga 100% mot West Ham og Portsmouth? Det har alltid vært enkeltspillere jeg føler har gjort en generelt dårlig jobb. Dessverre er kapteinen vår en av dem. Jeg synes faktisk innsatsen har vært heller laber. I de to kampene vi har vunnet har den vært bra. Og vi hadde tydeligvis stå-på-vilje mot Fulham, ettersom vi greide å komme tilbake å få uavgjort. Men mot West Ham var det elendig fra start til slutt. Kan heller ikke rose Parker nevneverdig for den avslutningen himmelhøyt over mål fra fem meter like før slutt mot Hammers.
Og etter mine rapporter var det heller skralt også mot Portsmouth. Det virker på meg som om spillerne ikke gadd å jobbe spesielt mye, ettersom Owen og alle våre andre kreative spillere (minus en svak N'Zogbia) var ute.

Vi jobbet vel brukbart defensivt, i og med at vi ikke slapp inn mål. Men igjen, det er jo hovedsaklig Givens fortjeneste. Og da kan umulig forsvaret ha gjort sin beste kamp heller.
Hvis alle er villig til å yte 100% i hver eneste duell, så vil vi jo automatisk få muligheter fremover på banen. Selv om vi ikke har spesielt mange kreative sjeler på banen.

Det er mulig å vinne fotballkamper selv uten våre beste spillere. Det beviste kampene mot Blackburn og Man City. Men det er ting å sette fingeren på der også, som jeg mener ikke bare har med å gjøre at de beste er skadet.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Dyer er skada!!!
« Svar #19 på: 04. Okt. 2005, 21:00 »
Kan vi si at laget ga 100% mot West Ham og Portsmouth? Det har alltid vært enkeltspillere jeg føler har gjort en generelt dårlig jobb. Dessverre er kapteinen vår en av dem. Jeg synes faktisk innsatsen har vært heller laber. I de to kampene vi har vunnet har den vært bra. Og vi hadde tydeligvis stå-på-vilje mot Fulham, ettersom vi greide å komme tilbake å få uavgjort. Men mot West Ham var det elendig fra start til slutt. Kan heller ikke rose Parker nevneverdig for den avslutningen himmelhøyt over mål fra fem meter like før slutt mot Hammers.
Og etter mine rapporter var det heller skralt også mot Portsmouth. Det virker på meg som om spillerne ikke gadd å jobbe spesielt mye, ettersom Owen og alle våre andre kreative spillere (minus en svak N'Zogbia) var ute.

Vi jobbet vel brukbart defensivt, i og med at vi ikke slapp inn mål. Men igjen, det er jo hovedsaklig Givens fortjeneste. Og da kan umulig forsvaret ha gjort sin beste kamp heller.
Hvis alle er villig til å yte 100% i hver eneste duell, så vil vi jo automatisk få muligheter fremover på banen. Selv om vi ikke har spesielt mange kreative sjeler på banen.

Det er mulig å vinne fotballkamper selv uten våre beste spillere. Det beviste kampene mot Blackburn og Man City. Men det er ting å sette fingeren på der også, som jeg mener ikke bare har med å gjøre at de beste er skadet.

Jeg så hele kampen mot Portsmouth og var det noe vi hadde så var det innsats. Pasningskvaliteten var til å grine av, og det samme var kreativiteten, men innsatsen går det overhodet ikke ann å klage over. Nå vet jeg ikke hvilke kilder du har, men du er ihvertfall den første jeg vet om som klager over innsatsen. Både Souness, Owen og Shearer var strålende fornøyd med innsatsen etter kampen, og jeg kan ikke være mer enig. Resten er ikke verdt å nevne. Du sier at man vil skape sjanser ved å kun gi 100%. Hva  hjelper det med innsats når man ikke klarer å slå en 5 meters pasning?

Å begynne å angripe Parker pga av en avslutning mot West Ham blir bare for dumt. Det  har heller ikke noe med kreativitet å innsats å gjøre.

Når det gjelder forsvaret i kampen så gjorde Boumsong sin beste kamp for sesongen. Taylor gjorde også en bra kamp, med blant annet to viktige blokkeringer. Baba og Carr var på det jevne.

Selvsagt er det mulig å vinne kamper selv uten de beste spillerene, men å tro at vi skal gjøre det gang på gang blir for dumt. Om det var så enkelt kunne vi gitt faen i å kjøpe spillere som Owen, Emre og Solano

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Dyer er skada!!!
« Svar #20 på: 04. Okt. 2005, 22:37 »
Enig med Asbjørn. Det blir ihvertfall en forferdelig skivebom å angripe Scott Parker for å ikke gi 200%.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Dyer er skada!!!
« Svar #21 på: 05. Okt. 2005, 00:15 »
En spiller overlever ikke lenge i en klubb uten å gi 100%. Og vil jo tro innsatsen iallefall ikke blir dårligere av at vi mangler mange av de beste spillerne. De spillerne som da får sjansen vil jo gi alt for å vise at de er gode nok. Selv om de kanskje ikke viser seg å være det, har de nok i det minste gitt alt!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Dyer er skada!!!
« Svar #22 på: 05. Okt. 2005, 21:30 »
Jeg sier ikke at Parker ikke gir 200%, men jeg synes avslutningen mot West Ham var gjennomført elendig.

Og jeg kan ikke skjønne hvordan innsatsen er på topp når laget går helhjertet inn for IKKE å vinne mot Portsmouth. For det må de ha gjort når vi knapt nok skaper en halvsjanse og knapt nok har et eneste angrep med avslutning på mål.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Dyer er skada!!!
« Svar #23 på: 05. Okt. 2005, 22:41 »
Jeg sier ikke at Parker ikke gir 200%, men jeg synes avslutningen mot West Ham var gjennomført elendig.

Og jeg kan ikke skjønne hvordan innsatsen er på topp når laget går helhjertet inn for IKKE å vinne mot Portsmouth. For det må de ha gjort når vi knapt nok skaper en halvsjanse og knapt nok har et eneste angrep med avslutning på mål.

Skal man snakke om elendige avslutninger kan man liste opp 99,9% av alle Premier League spillere. Hva med den ene avslutningen til Owen mot City f.eks?

Så du mener at Newcastle ikke gikk inn for å vinne mot Pompey. At du kan si noe slikt uten å ha sett kampen er for meg en gåte.

BegBie

• Supersub
    • Vis profil
    • http://www.ratemycameltoe.com
Dyer er skada!!!
« Svar #24 på: 06. Okt. 2005, 10:01 »
Sitat fra: "Asbjørn"

Skal man snakke om elendige avslutninger kan man liste opp 99,9% av alle Premier League spillere. Hva med den ene avslutningen til Owen mot City f.eks?

Så du mener at Newcastle ikke gikk inn for å vinne mot Pompey. At du kan si noe slikt uten å ha sett kampen er for meg en gåte.

Newcastle spiller elendig fotball, og har gjort det lenge nå under souness. Vi styrer ingen kamper selv, og ligger å venter på at motstandern skal gjøre feil slik at vi kan fomle den i mål, evt at et mesterlig skudd fra 20-25 meter skal gjøre susen. Spillerne våre gir 100%, men ikke 100% sammen, vi forsvarer oss med 100% innsats, mens offansivt gir vi kansje 50%. Vi må lære oss til å styre kamper igjen, slik vi gjorde under SBR.
ouness:""I am the most attack-minded coach this club has had in recent history"

3 Kamper uten mål, kun en spiss.