20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Wigan - Newcastle United  (Lest 18768 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Wigan - Newcastle United
« Svar #60 på: 15. Okt. 2005, 21:43 »
Vil også gratulere Chelski med seriegullet.  :x

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Wigan - Newcastle United
« Svar #61 på: 16. Okt. 2005, 01:39 »
Sitat fra: "kesse"

Hvorfor bry seg? Det har jo vært klart lenge at Chelski blir ligamestere igjen. Og det er et kjent faktum at de har kjøpt seg til suksess, selv om vi ikke skal undervurdere betydningen av managerskiftet Ranieri-Mourinho. Men hei, de har jo kjøpt Mourinho også. Så da går det på det samme.
Men jeg gidder ikke irritere meg over det lenger. Jeg har akseptert at det er sånn at Chelsea stiller i en egen klasse.

Det jeg sliter mest med, er at vi har Greame Souness som manager, og daler lenger og lenger ned på tabellen. Ni kamper. To seire, tre uavgjorte og FIRE tap! Og usle 9! poeng!
Hurra!
Det går ikke lenger å skylde på skadene, selv om situasjonen blir stadig verre. Og de som spiller er gode nok til å prestere langt bedre enn de gjør.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Wigan - Newcastle United
« Svar #62 på: 16. Okt. 2005, 14:33 »
Sitat fra: "Joakim"
Sitat fra: "kesse"

Hvorfor bry seg? Det har jo vært klart lenge at Chelski blir ligamestere igjen. Og det er et kjent faktum at de har kjøpt seg til suksess, selv om vi ikke skal undervurdere betydningen av managerskiftet Ranieri-Mourinho. Men hei, de har jo kjøpt Mourinho også. Så da går det på det samme.
Men jeg gidder ikke irritere meg over det lenger. Jeg har akseptert at det er sånn at Chelsea stiller i en egen klasse.

Det jeg sliter mest med, er at vi har Greame Souness som manager, og daler lenger og lenger ned på tabellen. Ni kamper. To seire, tre uavgjorte og FIRE tap! Og usle 9! poeng!
Hurra!
Det går ikke lenger å skylde på skadene, selv om situasjonen blir stadig verre. Og de som spiller er gode nok til å prestere langt bedre enn de gjør.

Det er et godt poeng. Men det forutsetter selvsagt at de beste av de som er spilledyktige starter. Igår burde Clark startet på midten sammen med Parker i stedet for Faye. Dette hadde antageligvis ikke blitt avgjørende, men uansett nok et eksempel på hva for en dårlig manager Souness er.
Vi så helt klart at Emre var et friskt pust da han kom inn igår, men hvor mye kan egentlig de beste spillerne våre tilføre laget hvis det skal være samme bingofotballen som den vi så igår. Det forsvaret er jo kul umulig å stole på også. Da jeg ser at vi ender med å måke ballen ut til et usselt innakst etter egen fem meter mot Wigan da er det noe som er galt! Når det er sagt så spilte jo Elliott igår, og han er muligens ikke god nok lenger. Men trofaste spillere som ham skal man ikke kimse av, og innsatsen er der. Når førtevalget er ute kan man ikke forvente å ha noen bedre reserveløsning i en sånn klubb som Newcastle er blitt nå!
Dessuten kan ikke Souness sitte fredet så lenge han har noen av de beste på skadelisten. Da blir det sånn at du er trygg i jobben så lenge du har gode spillere på skadelisten. Da må jeg si kjøpet av Solano vår veldig beleilig for vår skotske (u)venn.
Har vel nevnt det før, men det er også grunn til bekymring når man ser hvordan mange av talentene våre utvikler seg. Solano var bra før han dro, men ble ennå bedre i Villa.... Milner har vel fortsatt til gode å slå til i Newcaslte. Vel, det tok ikke lang tid i Villa. Lua Lua var et talent med kvaliteter men som aldri ga noe resultat. Men i Portsmouth har han jo faktisk scoret en del. Og hva med Vianna? Vet ikke hvor mye lovord jeg hørte om ham da han ble hentet til St.James. Og vel, trenger jeg å si mer om den saken? For ikke atter engang å begynne med Shola Amøba....

Jeg har vært bekymret lenge, og ble bare ennå mer bekymret etter gårdagens forferdelige forestilling mot Wigan, og nok et tap... Når jeg ser hvordan denne sessongen har utviklet seg for Newcastle til nå er jeg bekymret for hvor dypt en skute egentlig kan synke. Hvis et tap for Sunderland neste helg fører til at Souness får fyken kommer iallfall ikke jeg til å gråte. Like greitt etter min mening.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Wigan - Newcastle United
« Svar #63 på: 16. Okt. 2005, 14:39 »
Og noe jeg glemte å legge til her, så jo faen meg bedre fotball fra begge lagene i kampen mellom Start og Ålesund igår enn det jeg så Newcastle prestere(!)  :shock:

djmattis

• Gjest
Wigan - Newcastle United
« Svar #64 på: 16. Okt. 2005, 16:04 »
er litt forskjellige ligaer å da chicken,...

men flere burde ta seg ned til töyen pub og joine meg og björ fremover.
mye kulere å ha en man deler samme lag med enn å sitte og suttre alene :D

heia oss!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Wigan - Newcastle United
« Svar #65 på: 16. Okt. 2005, 16:52 »
Sitat fra: "djmattis"
er litt forskjellige ligaer å da chicken,...

men flere burde ta seg ned til töyen pub og joine meg og björ fremover.
mye kulere å ha en man deler samme lag med enn å sitte og suttre alene :D

heia oss!

Enig i det, med halvannen time i bil for å se en kamp i Oslo blir litt drøytt, å isåfall kunne jeg jo ikke ha smakt på det gylne vannet der heller, men tog finnes da....

Stemmer at det er forskjellige ligaer, ventet meg nesten den. Men uansett vartet Ålesund opp med bedre spill mot Start en Newcastle klarte å gjøre mot Wigan!

Ellers heia oss å ut med Souness, jo før jo bedre!

DanMan

• Gjest
Wigan - Newcastle United
« Svar #66 på: 17. Okt. 2005, 15:31 »
Sitat fra: "Asbjørn"
Ameobi, Elliott, Faye, dommeren og linjedommeren var alle en tragedie idag. Håper de tre nevnte spillere forsvinner iløpet av kommende sommer.

Synd at Bowyer blir skadet for han var vel den eneste som var bra den første halvtimen.

Emre var overraskende god til å ha vært borte 6 uker. Tipper han kunne spilt hele kampen uten problemer, men Souness tok ikke sjansen. Noe jeg forstår godt.

gode poeng. Hvorfor kan ikke like godt Ramage spille venstreback? Og Clark burde kanskje ha startet for Faye, men regner med dette ville ha ført til at Faye hadde kommet inn mot slutten (Clark er en gammel mann, vet dere). Chopra burde vært på benken istedet for Ameobi, MEN da hadde Faye kommet inn etter en halvtime, attpåtil som høyreving (for Chopra kan iallefall ikke spille der). Emre kom inn til pause for Faye, og det var glimrende løst av Souness. Altså er jeg mest uenig i å spille med kyllingmannen på venstreback. Resten mener jeg Souness faktisk løser på beste mulige vis, så slutt med hylekoret. Dommeren kostet oss i allefall 1, muligens 2 mål, og det hadde vært nok til 3 poeng. Kampen var på ingen måte super, men vi prsser et formsterkt hjemmelag i store deler av 2. omgang, og det med et halvt A-lag ute!

djmattis

• Gjest
Wigan - Newcastle United
« Svar #67 på: 17. Okt. 2005, 17:22 »
Sitat fra: "chickenman"
Enig i det, med halvannen time i bil for å se en kamp i Oslo blir litt drøytt, å isåfall kunne jeg jo ikke ha smakt på det gylne vannet der heller, men tog finnes da....

Stemmer at det er forskjellige ligaer, ventet meg nesten den. Men uansett vartet Ålesund opp med bedre spill mot Start en Newcastle klarte å gjøre mot Wigan!

Ellers heia oss å ut med Souness, jo før jo bedre!

ja må si jeg ble overraska når ejg kom hjem og det sto 4-2 hehe
sikker göyal kamp. fikk ikke så mye med meg egentlig, hehe men når start gjorde 4-4 tenkte hva er det som skjer her, hehe

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Wigan - Newcastle United
« Svar #68 på: 17. Okt. 2005, 19:04 »
Sitat fra: "DanMan"

Resten mener jeg Souness faktisk løser på beste mulige vis, så slutt med hylekoret.

Selvom du mener Souness gjør det bra betyr vel ikke det at vi må være enige med deg??

Clarke er forresten ikke så gammel... En som spilte fast og var kaptein på Fulham senest i fjor holder ut en kamp. Hvor gammel tror du han er egentlig??

Bjørn

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Wigan - Newcastle United
« Svar #69 på: 17. Okt. 2005, 19:44 »
Hva er poenget med å begynne med Parker og Faye på midten egentlig? Parker er jo defansiv midtbane, og det er Faye også...Parker er bedre enn Faye, på alle måter, også fremover på banen. Så det å la Faye starte gjorde meg egentlig litt oppgitt.

Ameobi var jo håpløs, og jeg tror en kjappere Chopra ville gjort en bedre figur enn Ameobi, det MÅ da gå ann å ivertfall prøve noe annet for en gangs skyld. Ameobi har jo ikke gjort en dritt i hele årets PL sesong...
Byttet med Emre er jo helt greitt...veldig digg å se vår lille tyrker i aksjon igjen, selvom han ikke markerte seg like mye som jeg håpet, men godt å se ham tilbake.

Dommern roter bort et poeng for oss her, men vi er pinadø godt med på det selv...skaper ikke mange sjansene, og som Mattis sa når vi satt der på puben, det hjelper lite med 75% ballbesittelse når vi ikke skaper en dritt. Og det er jeg helt enig i.
Noe må gjøres for å få skikk på angrepet, og når Zogbia ikke har dagen og Bowyer blir skada så er det ikke mye igjen i første omgang som skal gi oss den offansive driven egentlig.

Og hva med å la Parker ta frispark?

Kritikken av Souness er ganske rettferdig den, og jeg ser ikke det andre målet dommeren snyter oss for som DanMan nevner.

Bjørn - oppgitt
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Wigan - Newcastle United
« Svar #70 på: 17. Okt. 2005, 19:55 »
Parker ta frispark. Selv ser jeg på Big Al og Emre som vassere frisparktakere.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Bjørn

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Wigan - Newcastle United
« Svar #71 på: 17. Okt. 2005, 20:09 »
Joda, det kan hende det, men Shearer sine 3 siste frispark har gått rett i ankelhøyde i muren, og Emre sitt kunne bare keeper spasere bort å plukke ned....La Parker prøve, han hadde vel et par gode frispark for Charlton..
:)

Bjørn - dårlig på dødball
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Wigan - Newcastle United
« Svar #72 på: 17. Okt. 2005, 20:28 »
Joda, vi trenger nokon som kan slå gode dødballer. Emre slår presise cornere og frispark. Han og eventuelt Parker bør prøve seg i tiden fremover.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Wigan - Newcastle United
« Svar #73 på: 17. Okt. 2005, 23:09 »
Sitat fra: "DanMan"
Dommeren kostet oss i allefall 1, muligens 2 mål, og det hadde vært nok til 3 poeng. Kampen var på ingen måte super, men vi prsser et formsterkt hjemmelag i store deler av 2. omgang, og det med et halvt A-lag ute!

Hvilken kamp har du sett? Ihvertfall ikke Wigan-Newcastle! For den så jeg, og vi skapte kun 1(!) eneste kvalifisert målsjanse i andre omgang, og den scora vi på. At linjedommeren er fullstendig blind og dommeren malplassert er det lite å gjøre med. At dommerne er ute etter Newcastle generelt, og Shearer spesielt, er jo intet nytt. Han blir jo avblåst gang etter gang etter gang. Som regel feilaktig. Med enkelte unntak.

Vi blir kanskje snytt for en straffe, men har sett Ameobi si at det ikke var straffe. Og uansett er det aldri noen garanti for at Shearer scorer på straffe. Han hadde en straffebom som kosta oss fjerdeplassen i 2004.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Wigan - Newcastle United
« Svar #74 på: 17. Okt. 2005, 23:15 »
Vi pressa fortsatt Wigan hardt store deler av 2. omgang.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida