20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Wigan - Newcastle United  (Lest 18725 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Wigan - Newcastle United
« Svar #45 på: 15. Okt. 2005, 17:07 »
Vel. Jeg så da ihvertfall spillemønster. Lyktes jo ikke alltid, grunnen elendig kvalitet på pasningene, som jeg ikke helt ser at Souness kan gjøre så mye med fra the dugout. Ellers er det ganske klart at man spiller rundt Shearer's luftstyrke spesielt i førsteomgang, men dessverre er ikke den sentrale midtbanen nok løpsvillig. Owen, Zog og Bowyer var de farligste for oss, og det ble til tider småfarlig i førsteomgang, men det ble for statisk. Men feil av Souness å sette inn Faye istedet for Clark, da Faye ikke innehar noen offfensive kvaliteter whatsoever.
I andreomgang blei det mye mer fart på sakene, da vi fikk inn løpsvilje og kreativitet i Emre. Vi hadde spillet, og skapte endel mer farligheter. Scorte jo egentlig i tillegg, og skulle hatt straffe.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Wigan - Newcastle United
« Svar #46 på: 15. Okt. 2005, 17:09 »
Ameobi er god han, men han er for faen ikke noen ving. Og han er ikke i form for tida. Og formen blir ikke bedre av at han spiller på en plass han overhodet ikke har forutsetninger for å gjøre det godt på. Det er der hovedproblemet med Ameobi ligger. Han spiller på feil plass til feil tid. Ameobi er dugandes som bare det, hvis han bare får ta med seg ballen over et lengre stykke enn en halv meter. Og han er klart bedre rettvendt enn feilvendt, som han var stort sett hele tida i dag.

Dommeren gjør egentlig alt riktig, bortsett fra en par, tre generaltabber. Det første er straffesparket han overser, det andre er målet han overser, og det tredje er at han straffer Owen for å bli holdt igjen på kanten av Wigans 16-meter.

Men det er først og fremst vår egen feil at vi taper denne kampen. Vi spiller ræva fra start til slutt. Og selv om Emre kommer inn og bidrar positivt, så er vi fortsatt dårlige. Ballen går stort sett alltid på tvers, ingen beveger seg, og det blir latterlig enkelt for Wigan å stoppe oss. Emre kan ikke utrette mirakler helt på egenhånd. Selv om vi gjerne liker å tro det.
Jeg teller 2-3 store sjanser, resten er halvsjanser. Dette tror jeg faktisk må ha vært en av de enkleste seirene Wigan har fått i år, og de er nå oppe på 2. plass i PL. Det er godt gjort.

Jeg vil være slem og si at vi egentlig ikke fortjente mer enn å tape denne kampen. Men det er forferdelig at dommeren skal gjøre to tre tabber som er så avgjørende for resultatet i kampen. Vi burde hatt et mål. Og vi burde hatt et straffespark. Jeg kan godta at vi mister en av de, men begge? Ikke faen.

Souness. Du fikk ros av meg før kampen. Nå får du refs igjen.
ELENDIG taktikk. Håpløs lagoppstilling og bytte. Hva faen gjør Lee Clark på benken til fordel for Amdy Faye?
Det kan ikke forsvares på noen som helst måte.
Det kan heller ikke på noen måte forsvares at Ameobi kommer inn som høyreving når Bowyer må gi seg. Det er hårreisende dårlig av Souness. Men det er ikke første gang. Manager Souness var medvirkende til at vi tapte denne kampen. Sterkt medvirkende.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Wigan - Newcastle United
« Svar #47 på: 15. Okt. 2005, 17:16 »
Sitat fra: "Joakim"
Ameobi er god han, men han er for faen ikke noen ving. Og han er ikke i form for tida. Og formen blir ikke bedre av at han spiller på en plass han overhodet ikke har forutsetninger for å gjøre det godt på.

Skal han ikke klare å dempe en enkel ball fordi han blir satt opp på "feil" posisjon? Skal han ikke klare å vinne en jævla duell uten å ty til ulovlige midler og lage frispark andre veien fordi han blir brukt på vingen?

Ameobi HAR kvaliteter, men han klarer SJELDEN å utnytte dem på banen og springer rundt som en talentløs fanden 90% av tida han er på matta!
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Wigan - Newcastle United
« Svar #48 på: 15. Okt. 2005, 17:23 »
Helt enig! Han må nå klare å gjøre noe rett! Hadde ikke forundret meg om han hadde klart og blitt utvist og idag, men det vart han "heldigvis" ikke!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Wigan - Newcastle United
« Svar #49 på: 15. Okt. 2005, 17:30 »
Det gule kortet Ameobi fikk var en av en del håpløse ting dommeren gjorde. Latterlig kort, da Ameobi rygget inn i en spiller.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Wigan - Newcastle United
« Svar #50 på: 15. Okt. 2005, 17:36 »
Vel, atter en gang så jeg frem til å se laget mitt, atter en gang ble jeg overrasket overhvorfor når kampen bare kommer i gang....

- Har Ameobi kvaliteter?
Javel, men han får de ut altfor sjelden. Vi må ha bedre spillere enn ham! Det er noe Souness må gjøre noe med i Januar.

- Det er hvis Souness fortsatt er manager i Januar!
Det BØR han ikke være!

Javel så har vi mange skadeproblemer. Men alikevel, vi må:
- klare å komme oss ut etter 5 meter uten å måke ballen ut til et innkast for svarte svingende, ærlig talt (oppgidd)
- ha en viss samhandling og kommunikasjon så vi unngår sånne tabber som den vi så da Wigan avsluttet i stanga tidlig i første omgang.
- klare å etablere en viss plan for hvordan vi skal spille så vi for bevegelse og engasjement så vi kan bli farligere fremover og skape mere målsjanser.
- være i stand til å kunne ta ned ballen å få den i beina så vi kan spille til hverandre og hjelpe hverandre (fotball er et lagspill) i stedet for å drive med tilfeldige "bingospill" til hverandre i lufta!

Et lag som Wigan SKAL Newcastle slå hvis Newcastle skal være den storklubben som den så gjerne vil. Da må vi få et mer strukturert spill, organisering i forsvaret og lukke ut alt tulllet som du (snart) ser bare i Newcastle i Premier League.
Når målet til motstnaderen står åpenet skal vi prese på og de febrilskt prøve å få ballen unna mens det egentlig skal ende med Newcastle mål. Men hva var enden på visa i dagens situasjon? En desperat apekatt ved navn Ameobi som despreat jakter på ballen, men helt forgjeves...

Da skal de riktignok sies at vi hadde litt uflaks idag og sannsyligvis ble snytt for et mål.
Men uansett er det altofr dårlig. Noe må skje, og jeg mener Souness må vekk. Ærlig talt, må da være noen fornuftige folk på St.James Park å? Det er investert mye penger i spillerstallen etter Soness kom. Er det ikke bare rett og rimelig å forvente mer enn det Newcastle presterer nå om dagen. Er ikke antydning til forbedring heller. Souness MÅ gå....

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Wigan - Newcastle United
« Svar #51 på: 15. Okt. 2005, 18:07 »
Er vel enig med alt Chickenman.

Men Joakim, du er vel den eneste her på forumet som fortsatt har trua på Ameobi :wink:  Men når spilte han sist en kamp som har var GOD i?? Blir rett og slett lei meg når jeg ser han og Faye spiller.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Wigan - Newcastle United
« Svar #52 på: 15. Okt. 2005, 18:09 »
Legg til Elliott, kesse. Mannen kan ikke annet  enn å bli fraløpt og slå håpløse langpasninger.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Wigan - Newcastle United
« Svar #53 på: 15. Okt. 2005, 18:16 »
Greit Nordin, blir lei meg når jeg ser han også! ;) selvom jeg egentlig har hatt sansen for han. Men det var vel før han forrige gang han var hos oss.

Nei, selvom Wigan borte ER en vanskelig kamp, så var dette sørgelig. Syntes vi spiller altfor statisk, aldri noe variasjon. Hjelper nok når vi får tilbake mange skadde spillere, men Souness har vel nå vist at han ikke passer inn hos oss?? Ryker vi mot Sunderland får han sparken tipper jeg...

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Wigan - Newcastle United
« Svar #54 på: 15. Okt. 2005, 19:05 »
Robbie Elliot er intet mindre enn en skandale. Han må ta store deler av skyden for baklengsmålet. Han lå totalt feilplassert. I stedet for å ligge sammen med Taylor lå han 20 meter foran og bortom, og hadde ingenting å stille opp med... Til og med en gjennomsnittlig norsk 4 divisjonsspiller skjønner såpass...

Ellers var det mye skuffende i dag. Vi skaper absolutt ingenting, spillet og pasningene er dårlig. Det ser ikke ut som midtbanen skal brukes i det hele tatt. Alt starter med en lang ball opp til Shearer som stusser til Owen. Men i og med at Wigans forsvar var gode og falt av tidlig ble stussene aldri farlige...

Eneste lyspunktet var innhoppet til Emre som visste at han har mye fotball i seg...

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Wigan - Newcastle United
« Svar #55 på: 15. Okt. 2005, 19:30 »
å herregud, dette er berre heilt forferdelig. Dommeren gjer ein rekke feil i kampen. Vi kunne ha fort hatt vertfall 1 straffe og mål. Men vi kan jo ikkje berre legge all skylda på dommaren. Vi spelte elendig, hvertfall 1.omgang. Vi begynner med to defensive sentrale midtbane spelarar, det ER ikkje nødvendig. Det er unødvendig. Lee Clark skulle ha starta denne kampen her.

Spesielt irritert blir eg når Souness setter Ameobi på høgre ving når Bowyer skader seg. Dette er for meg ubegripeleg. Einaste lyspunkter var nokre  enkelt spelarar. Parker var man of the match syns eg, og Emre var meget god da han kom inn. Mykje futt i han, og det trenger vi virkeleg.

Vi spelte mot eit svært solid Wigan lag, som veit korleis dei skal spele. Wigan speler på dei forskjellige kvalitetene kvar enkelt speler har i Wigan laget. Eit kompakt Wigan lag, som bruke det dei er god på. Det bør vi lære av. Vi speler ikkje etter eit fast spele mønster, vi speler meir tilfeldighets fotball. Vi må få ein trener som kan sette opp eit solid lag uansett om vi er skade skutt eller ei. Som speler med eit fast mønster uansett om mange av dei beste er ute. Det er bære ein ny manager med hjerne som kan få til. Viss vi ikkje sparker kronidioten souness, kan vi drøyme om uefa/champions league plass.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Wigan - Newcastle United
« Svar #56 på: 15. Okt. 2005, 19:49 »
Ameobi kan være god han. Så absolutt. Gjør en del bra med ballen. Har ganske grei teknikk. I tillegg er han en av de sterkeste spillerne i Premier League. Synd han ikke scorer oftere...

Dommeren var dårlig i dag ja, og linjemannen på 76 år var ikke mye bedre. Han gjorde i allefall riktig da han visste ut svinet. Stygg tackling - håper krefta tar ham... Vi skulle slått Wigan uansett i dag... Får bare håpe på full skjerpings og hevn på søndag :D

Les hva nettavisen skriver og sammenlign det med karakterene de gir. Gir ikke akkurat mening...

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Wigan - Newcastle United
« Svar #57 på: 15. Okt. 2005, 20:53 »
Ameobi, Elliott, Faye, dommeren og linjedommeren var alle en tragedie idag. Håper de tre nevnte spillere forsvinner iløpet av kommende sommer.

Synd at Bowyer blir skadet for han var vel den eneste som var bra den første halvtimen.

Emre var overraskende god til å ha vært borte 6 uker. Tipper han kunne spilt hele kampen uten problemer, men Souness tok ikke sjansen. Noe jeg forstår godt.

Når det gjelder Zogbia og cornere så er det en skandale at gutten ikke klarer å slå en eneste corner som havner foran mål. Han har nå 10 cornere på rad hvor ingen har nådd fram. Emre begynner å ta corneren i 2. omgang og Shearer skaper en farlighet med en gang. Hadde dommeren hatt et ok syn ville det stått 1-1. Tipper Newcastle da ville fått blod på tann og tatt 3 poeng.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
Wigan - Newcastle United
« Svar #58 på: 15. Okt. 2005, 21:17 »
Alstå hvordan kan noen si at ameobi er god???? han ekke god nok for strømsgodset 2 engang. blir forbanna når han spiller i likhet med elliot og faye, som mange andre også nevner.

Alle disse har ingenting i en klubb som newcastle og gjøre, og det har faen ikke souness heller.

hjelper ikke tape fler kamper på rad , så vinne noen og få ny tillit, og nå er det tilbake til tap igjen. så forbanna ubruklig.

Når det er sagt, er det en tragedie at newcastle ikke fikk mål på corneren, var jo en halvmeter inne.
lt;3 Newcastle <3

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Wigan - Newcastle United
« Svar #59 på: 15. Okt. 2005, 21:40 »
Sitat fra: "Supersylthe"
Ameobi kan være god han. Så absolutt. Gjør en del bra med ballen. Har ganske grei teknikk. I tillegg er han en av de sterkeste spillerne i Premier League. Synd han ikke scorer oftere...
quote]

Grei teknikk og gjør endel bra med ballen skal ikke gjøre noen som helst god nok til å få spille så mye som Ameobi gjør!!

Kan noen si meg sist Ameobi spilte en bra kamp!?!?

Jeg har ikke sett den styrken du snakker om, syntes han faller hele tiden jeg... Jeg kunne sikkert nevnt 30spillere som var sterkere, etter min mening. Bare i Newcastle har vi Shearer, Boum og Bramble.

Det var også bare flaks at den horrible tversoverpasningen til Ameobi på slutten av kampen ikke ga Wigan 2-0.