20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Souness jobber bra på transfers markedet  (Lest 2671 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

torstein86

• Benkvarmer
  • **
  • Torstein
    • Vis profil
Souness jobber bra på transfers markedet
« på: 01. Okt. 2005, 11:00 »
At ikke Souness har vært heldig i alt han har foretatt seg er en ting, en annen ting er at han faktisk har hentet inn mange profilerte spillere til en klubb som ikke lå helt i toppen på tabellen i angitt tidspunkt, faktisk på nedrykk. Å hente Owen, Loque, Solano på et sånt tidspunkt er ikke annet å gjøre enn å bøye seg i støvet for. Emre og Parker var to svære forsterkninger før sesongen. Nå må vi bare krysse fingrene for at spillerne blir kvitt skadene sine. Jeg gleder meg til hver kamp.. Portsmouth skal slås ikveld.
Torstein Vik Sundsfjord
Facebook gruppe "Newcastle Supportere avd. Bodo"

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1 på: 01. Okt. 2005, 19:46 »
Han kan å kjøpe gode spillere, for all del. Men han bør også kunne få laget til å fungere uten disse på banen. Det har han ikke gjort.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Re: Souness jobber bra på transfers markedet
« Svar #2 på: 01. Okt. 2005, 19:53 »
Skulle likt å se Man Utd uten Giggs, Ronaldo, Keane, RVN og Scholes, eller LFC uten Gerrard, Alonso, Garcia, Sissoko og Cisse
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 01. Okt. 2005, 19:54 »
Sitat fra: "Asbjørn"
Skulle likt å se Man Utd uten Giggs, Ronaldo, Keane, RVN og Scholes, eller LFC uten Gerrard, Alonso, Garcia, Sissoko og Cisse

Vi vet alle at dette ikke skjer, men er det egentlig så tilfeldig at det skjer med Newcastle hvert bidige år, uansett om vi gjør det bra eller dårlig?

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 01. Okt. 2005, 20:05 »
Sitat fra: "Joakim"
Sitat fra: "Asbjørn"

Vi vet alle at dette ikke skjer, men er det egentlig så tilfeldig at det skjer med Newcastle hvert bidige år, uansett om vi gjør det bra eller dårlig?

Nei det er ikke tilfeldig siden det nye treningsannlegget har sine svakheter.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 02. Okt. 2005, 00:09 »
Skal vi virkelig legge all skyld på et hypermoderne, gedigent treningsannlegg? Ja, det har garantert sine svakheter, og det vil sikkert være riktig å forkaste det. Men har det all skyld? Overhodet ikke. Det er et eller annet som gjøres feil på treningsfeltet, eller på behandlingsrommet. Middlesbrough har alltid vært et stykke bak oss på tabellen, men de har aldri hatt de samme skadeproblemene som vi har hatt. Og det er ikke bare de siste tre årene at vi har hatt skadeproblemer. Det vet vi utmerket godt. Hvorfor ikke? Jeg innbiller meg at Boro er veldig bevisste på dette med skadeforebygging, og hvordan trene riktig. Det kan ofte være veldig lurt å være detaljfreak i fotball. Særlig sånn som fotballen er nå.

Et moderne treningsanlegg et topplag i PL verdig kan umulig være så dårlig at det er hovedårsaken til mange skader. Det nekter jeg å tro.

Jeg foreslår at vi spanderer på klubbens sportslige ledelse en studietur til Riverside eller til San Siro. Vi kan ha mye å lære.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 02. Okt. 2005, 07:08 »
Skal vi virkelig legge all skyld på et hypermoderne, gedigent treningsannlegg? Ja, det har garantert sine svakheter, og det vil sikkert være riktig å forkaste det. Men har det all skyld? Overhodet ikke. Det er et eller annet som gjøres feil på treningsfeltet, eller på behandlingsrommet. Middlesbrough har alltid vært et stykke bak oss på tabellen, men de har aldri hatt de samme skadeproblemene som vi har hatt. Og det er ikke bare de siste tre årene at vi har hatt skadeproblemer. Det vet vi utmerket godt. Hvorfor ikke? Jeg innbiller meg at Boro er veldig bevisste på dette med skadeforebygging, og hvordan trene riktig. Det kan ofte være veldig lurt å være detaljfreak i fotball. Særlig sånn som fotballen er nå.

Et moderne treningsanlegg et topplag i PL verdig kan umulig være så dårlig at det er hovedårsaken til mange skader. Det nekter jeg å tro.

Jeg foreslår at vi spanderer på klubbens sportslige ledelse en studietur til Riverside eller til San Siro. Vi kan ha mye å lære.

Har du egentlig følgt Boro så langt denne sesongen eller tidligere sesonger? Boro fikk nettopp tilbake 5 spillere fra skade denne uken. Fram til for 3 år siden hadde vi like mange skader som gjennomsnittet i PL. Dette har mer enn dobblet seg de 3 siste årene, og da snakker jeg hovedsakelig om strekkskader. Ellers så burde du sjekke skadehistorikken til f.eks Mendieta, Viduka, Ehiogu, Malcolm Christie, Stewart Downing,  og Reiziger.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 03. Okt. 2005, 19:22 »
Som alle andre, til nå tydligvis har gjort, trykket jeg også Ja. Men det forutsetteer at disse ny innkjøpte spillerne er spilledyktige da... Spillere som <<bare er skadet>> er jo som regel ikke så vanskelige å få....Har Souness dumpet over et par mon tro? Håper ikke det....
Skadesituasjonen i andre PL klubber, skal I UTGANGSPUNKTET (<-viktig) være uinteressant for oss da vi må fokusere på våre spillere og skadeproblemer. Helt greitt med sammenligninger til andre klubber. Men uansett mener jeg vi sliter med for mye skadeproblemer og at folka på St.James bør ta tak i dette, se hva som kan gjøres for det, og så iverksette de nødvendige tiltakene for å rette på problemene.
Er jo mange interessante og morsomme forslag her på forumet. En del fornuftige ideer finnes det helt klart her også (blant andre mindere fornuftige, men det er litt av morroa ;) ). Med tanke på det skulle man tro at det satt noen innenfor mektige St.James' fire vegger som burde ha noe fornuftig å komme med også...

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #8 på: 09. Okt. 2005, 08:46 »
En ting er å kjøpe gode spillere som alle kjenner til, noe annet er å ha evnen til å finne billige spillere for deretter å utvikle disse til verdensstjerner.

Etter å ha sett Boumsong, Owen, Luque, Emre, Solano og Parker komme inn porten i 2005, så bør man ligge blant de 5-6 beste i Premier League. Nok en gang beviser Souness at han ikke har evner til å framstå som en god manager. Man kan skylde på skader og at nye spillere skal tilpasse seg, men uansett så er utgangspunktet bedre enn hva dagens tabellsituasjon forteller oss.

Man burde så absolutt ta turen til Milan ja. De har hatt stor suksess med sitt forebyggende arbeid, og man burde ta seg råd til å få noe lignende i Newcastle.

Sitat fra: "torstein86"
At ikke Souness har vært heldig i alt han har foretatt seg er en ting, en annen ting er at han faktisk har hentet inn mange profilerte spillere til en klubb som ikke lå helt i toppen på tabellen i angitt tidspunkt, faktisk på nedrykk

Newcastle har et stort navn og kan derfor lettere tiltrekke seg spillere enn f.eks Charlton selv om Charlton per dags dato ligger foran oss på tabellen. Vi har også muligheten til å tilby gode lønninger, samt bruke en del penger på spillerkjøp. Det er grunnen til at disse ender opp i Newcastle og ikke i Charlton. I England så er det vel bare Chelsea, Arsenal, Scum og Liverpool som har et større navn enn oss. Da er det også naturlig at vi kan tiltrekke oss spillere som har et passe stort navn.

Sitat fra: "torstein86"

Å hente Owen, Loque, Solano på et sånt tidspunkt er ikke annet å gjøre enn å bøye seg i støvet for

Owen var desperat etter regelmessig førstelagsfotball, og dersom dette med at Owen har en klausul stemmer så sier det sitt. Owen hadde nok endt opp i Liverpool dersom de kunne tilbydd like mye som Newcastle. Solano ville tilbake til Newcastle. Når det gjelder Luque så er jeg svært overrasket over at han havnet i Newcastle i det hele tatt.
Carr har altfor få landskamper for England!

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #9 på: 09. Okt. 2005, 15:51 »
Sitat fra: "Rolfern"

I England så er det vel bare Chelsea, Arsenal, Scum og Liverpool som har et større navn enn oss. .

tottenham har vel større navn en oss...
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 09. Okt. 2005, 15:55 »
Sitat fra: "Lasse Rødland Mikkelsen"
Sitat fra: "Rolfern"

I England så er det vel bare Chelsea, Arsenal, Scum og Liverpool som har et større navn enn oss. .

tottenham har vel større navn en oss...

Det tror jeg egentlig ikke. De har bare vært litt mer offensiv i forhold til spillere med store navn enn oss. Og det var ikke før klubben samlet på utenlandske managere og Frank Arnesen tok kontrollen, at det kom virkelig gode spillere til klubben. Jeg tror vi glatt kunne hamlet opp med Spurs i kampen om Davids, om vi hadde vært interessert. Også har de vært flinke til å snappe opp talentene til West Ham, så snart de har blitt gode nok.
Men jeg tror vel egentlig Newcastle har et større navn enn Tottenham.

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #11 på: 10. Okt. 2005, 11:45 »
Jeg vil plassere oss i samme bås som Tottenham, en klubb som har et potensiale som ikke er realisert i disse dager. Tottenham har riktignok en større andel supportere på verdensbasis, men Newcastle ligger ikke så veldig langt bak. Slik sett kan Tottenham tjene inn mye penger på salg av supportereffekter, men Newcastle tjener nok ganske sikkert mye mer enn hva Tottenham gjør på kampdager.

Liverpool, Manchester United, Arsenal og Chelsea er klubbene som er foran oss. Sistnevnte ene og alene på grunn av den russiske eieren, de tre andre fordi de har vært store medaljesankere i nyere tid og derfor byggd seg opp en enorm tilhengerskare i verden.

Newcastle har et større navn enn hva Charlton har(som jeg brukte som eksempel ovenfor), og vi er derfor en attraktiv klubb når vi skal hente inn spillere. Man kan derfor ikke ene og alene gi æren til Souness for at disse er kommet til klubben, for de hadde aldri i verden signert for Charlton eller Bolton til tross for at disse to har gjort det bedre tabellmessig sett det siste året. Et annet punkt er jo at vi via store inntekter kan tilby lønn og kjøpesummer som konkurrer med andre storklubber.
Carr har altfor få landskamper for England!