20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Peneste spiller i NUFC  (Lest 24219 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Peneste spiller i NUFC
« Svar #60 på: 27. Sep. 2005, 15:11 »
Det tror jeg også. Det skal selvfølgelig bero på mange ulike faktorer. Men jeg tror ikke det er noe man er født med.
Toon, Toon,
Black and white army

DanMan

• Gjest
Peneste spiller i NUFC
« Svar #61 på: 27. Sep. 2005, 15:34 »
Jeg digger sjokkrosa, og kan si at den og den gutten er kjekk (fåtall, seff), men jeg er overhodet ikke interessert for gutter på den måten og jeg vil på det sterkeste ha meg frabedt å bli kalt homse, for jeg er 100% heterofil, og så klart stolt av det.  8) Jeg bryr meg ikke om andre er i den ene eller den andre fila, så lenge jeg slipper å blandes borti det.  :lol:
Homofile er helt vanlige folk som foretar seg noe annet på soverommet, og det synes jeg skal forbli deres call. Jeg er derfor FOR en nøytral ekteskapslov, men det skyldes at jeg er et rettferdighetsmenneske, ikke at jeg selv har annerledes seksuelle preferanser.

Over til denne morsomme posten:

Jeg synes Emre ser dritbra ut! Shearer er helt klart Mannen med stor M. Given er ikke verst, og Owen den lille sukkerklumpen.  :lol:
Likevel er den aller kjekkeste (skremmende nok) også en av de aller beste jeg vet av, Ivan Klasnic. Kom til Newcastle - kun fotballmessige grunner! Han er grisegod!

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
Peneste spiller i NUFC
« Svar #62 på: 27. Sep. 2005, 19:21 »
Sitat fra: "Mack"
Det tror jeg ikke noe på.

grunnen til at du ikke tror noe på det er for at du er "snæver synt" innfor dette temaet... hvis du mener seriøst at gener og hvordan et menneske er oppbygd har noe med hvordan den personen oppfører seg så må jeg stille noen spørsmål tegn....

ADHD... sykdom... er dette pga av miljøet?
Alan Shearer... hadde han bare et miljø som støttet han til å bli den han er..? (fotball karrieren og som profil)

2 eksempel av mange mange forskjellige... synes det er rart at du kan påstå noe som det der... i utgangspunkte så sier du at menneske er født 100% likt... og når de kommer ut i verden så vil de bli formet til den de er....

jeg ser på det som ganske svakt at man kan være så trang synt... Det du sier er at denne homoen er skadet og han må få hjelp inn på rette områder... helt enkelt... pga av miljøet han er vokst opp i...

kan selv ikke skjønne hva man ser i andre gutter.. jeg har jo akkurat det samme som dere har, så jeg ser ikke innteressen i dere i det hele tatt... der er det jo mye mye mye mye mye mye mye mer å hente hos det andre kjønn... og man kan jo i utgangspunkte få akkurat de samme gledene der, og så mye mye mye mye mye mye mer.... men det er noen personer som føler seg mer komfortabel ilag med det samme kjønn... for du kommer bedre overens med noen enn andre...

det er også dem som føler at sex før ekteskapet er feil.. at de vil vente? dette er jo ikke arvelig... men skal de også innlegges? poenget mitt med dette er at de fleste ikke går inn i et livslangt forhold for å få seg litt fett... men for å finne seg en partner som de kan leve med! det er jo det hovedsaken er.... Sex er et hjelpe middel i et forhold som lar 2 personer komme nærmere og samtidig kose seg.... Og du tar et valg etter om du kjenner deg komfortabel med gutter eller jenter...

Hvis du bare er ute etter sexen så finner du bokser på kondomeriet som du kan putte snadden inni.... hvis du er ute etter en partner så må du finne en du er komfortabel med... gutt eller jente.....

vet ikke hvorfor jeg føler at jeg må si det men jeg er 100% hetro... og akkurat derfor føler jeg at jeg kan si disse tingene her.. for hadde jeg vært homo så hadde jeg sikkert vært skutt ned for lenge sia... og det sitter sikkert noen homoer her som enda ikke har gitt sin mening... gir dem sinn frihet, for det om de er ekle å se på....
Han kom, ble mett og dett var dett....

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Peneste spiller i NUFC
« Svar #63 på: 27. Sep. 2005, 19:23 »
Det er ikke de naturlige homsene jeg syntes er ille, men de som ikke er homser, men som oppfører seg som det allikevel. Slik som vestkantsungdom.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
Peneste spiller i NUFC
« Svar #64 på: 27. Sep. 2005, 20:36 »
for at de går i Rosa? farger er farger.. hva gir en person mer rett til å gå i grått en rosa... fargene du har på deg sier egentlig mer om det er fart og selvtillit en det gjør om du er homo.....

fordommer kaller jeg det....

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Peneste spiller i NUFC
« Svar #65 på: 27. Sep. 2005, 20:45 »
Heldigvis sjelden eg ser gutter gå i rosa.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

plebbster

• Gjest
Peneste spiller i NUFC
« Svar #66 på: 27. Sep. 2005, 21:57 »
Det er " in " å gå i rosa i år ihvertfall, og det merkes her i Bærum! Her er de fleste guttene " wannabe-gays " som liksom skal ligne så mye som mulig for å oppmerksomhet. Det er blitt mye rosa bånd og perleøredobber i år, ja.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Peneste spiller i NUFC
« Svar #67 på: 27. Sep. 2005, 22:00 »
Sitat fra: "Erlend Simonsen"
grunnen til at du ikke tror noe på det er for at du er "snæver synt" innfor dette temaet... hvis du mener seriøst at gener og hvordan et menneske er oppbygd har noe med hvordan den personen oppfører seg så må jeg stille noen spørsmål tegn....

ADHD... sykdom... er dette pga av miljøet?
Alan Shearer... hadde han bare et miljø som støttet han til å bli den han er..? (fotball karrieren og som profil)

2 eksempel av mange mange forskjellige... synes det er rart at du kan påstå noe som det der... i utgangspunkte så sier du at menneske er født 100% likt... og når de kommer ut i verden så vil de bli formet til den de er....

jeg ser på det som ganske svakt at man kan være så trang synt... Det du sier er at denne homoen er skadet og han må få hjelp inn på rette områder... helt enkelt... pga av miljøet han er vokst opp i...

Ingen mennesker er født like, og alle har forskjellige gener selvfølgelig. Men jeg tror ikke det er noe gen som bestemmer om du er homo eller ikke. Selvfølgelig vil mennesker også bli påvirket av miljøet de vokser opp i. Man endrer seg i forhold til alle stimulanser fra omverdenen. Miljøpåvirkning er noe man snakker om i veldig mange tilfeller.

Skjønner ikke helt hva du mener med å blande ADHD inn i denne debatten. Det finnes mange medfødte sykdommer. Å kalle homofili en medfødt sykdom, synes jeg blir helt feil. Vi kan godt ta en debatt om ADHD også, og også der har jeg mange sterke og veltenkte tanker.

Jeg tror mennesker blir homofile som en følge av ytre stimuli. Hvis man da mener man trenger hjelp for å bli kvitt dette igjen, mener man også at dette er en sykdom. Jeg synes også det er merkelig å diskutere om hvorvidt det finnes et homogen eller ikke. Det blir for meg det samme som å diskutere om det er en sykdom eller ikke. Skal man også forske for å finne medisiner som kan fjerne denne sykdommen, eller skal dette fjernes ved hjelp av terapi?

Forøvrig er det mye man blir miljøpåvirket til å bli. Kjeltringer har ofte vokst opp i dårlig miljø, hatt dårlige kamerater og så videre. Dette påvirker dem til å bli kjeltringer. Hadde disse vokst opp i et godt og trygt miljø ville det kanskje gått bedre med dem.

Siden alle mener det er riktig å påpeke det, bør vel også jeg gjøre det. Jeg er 100% heterofil, og jeg digger deilige damer.
Toon, Toon,
Black and white army

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
Peneste spiller i NUFC
« Svar #68 på: 27. Sep. 2005, 23:08 »

Skjønner ikke helt hva du mener med å blande ADHD inn i denne debatten. Det finnes mange medfødte sykdommer. Å kalle homofili en medfødt sykdom, synes jeg blir helt feil. Vi kan godt ta en debatt om ADHD også, og også der har jeg mange sterke og veltenkte tanker..

poenget mitt er at alle er født med noen type gener... noen kommer til å gi deg fordeler på noen felt og minuser på andre... jeg er den jeg er pga. av det jeg er skapt av... jeg ville så klart vært en annen person hvis jeg var oppdratt i et annet hus, men du ser allerede ifra fødselen av at barn er forskjellige... noen gråter.. andre er stille... noen er sinte... andre er gullunger...

homofili kan kureres... helt klart... slå kona kan kureres... forskjellen imellom disse 2 er at å slå kona er galt... å forelske seg i en person er ikke det... alt kan kureres i denne verden... vi er født med forskjellige egenskaper.. og disse egenskaper vil forme hva som vil skje med meg, like mye som det miljøet jeg kommer ifra.... mange kjente personer kommer fra slum i america... andre i den slummen dreper hverandre... hvorfor? jeg mener at det er for at noen har bedre gener enn andre....

og stort sett alt her i verden kan manipuleres til den verden du vil ha det.... men det vil ikke si at det er rett å manipulere bort Homofilli... for ingen kan nekte deg å være ilag med en du bryr deg om....

Bjørn

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Peneste spiller i NUFC
« Svar #69 på: 27. Sep. 2005, 23:48 »

Skjønner ikke helt hva du mener med å blande ADHD inn i denne debatten. Det finnes mange medfødte sykdommer. Å kalle homofili en medfødt sykdom, synes jeg blir helt feil. Vi kan godt ta en debatt om ADHD også, og også der har jeg mange sterke og veltenkte tanker.

Jeg er med på en tråd om ADHD, har selv hatt diagnosen siden jeg var 5-6 år, så der har jeg vertfall masse, masse førstehånds erfaring...:)

Jeg har rosa klær selv jeg, men er ikke homo, jeg er jævli flink å etterligne femi-homoer, jeg har måttet late som jeg var homo ute på byen for ikke å få bank pga ei dame (long story). Vi i kompisgjengen er ikke redde for litt kroppskontakt (den setningen hørtes værre ut enn det er), grunnen til dette er at vi/jeg er såpass sikker på min egen sexualitet at det gjør meg ingenting å "leke femi"...jeg vet at det er ei dame, med pupper og innovertiss jeg vil ha...ikke en stor mann med mannepupper å plumber-crack!  8)

Hva man oppfatter som homo er også veldig forskjellig,  jeg nevnte sossegutter i rosa genser og langt lyst hår for noen innlegg siden, det angrer jeg på, fordi det ble blåst altfor mye opp. Jeg tror ikke at alle som går i rosa eller har langt lyst hår er homo...det jeg ikke fordrar er likevel den trenden hvor alle skal se like ut og det er om å gjøre å ha flest hull i boksa si, tjukkest pannebånd på hue, dyreste smykker osv osv....skjønner godt at mange reagerer på dette, men jeg velger å trekke tilbake min påstand om at alle sånne er homo. Vil heller kalle det for tåpelig, hva faen er vitsen med at alle skal se like ut....:)

Jeg har som sagt før ingenting i mot homser, eller lesper, eller bifile. Jeg godtar dem som hva di er. Siden jeg er litt "annerledes" selv (ADHD), så tror jeg at jeg kanskje er litt mer åpen ovenfor folk som "ikke er som alle andre".

Homofili er veffal ikke en sykdom,  det blir håpløst å påstå, men at det er medfødt tror jeg absolutt det er. Man prøver sikkert å være som alle andre i klassen etterhvert som man vokser opp med tanke på jenter å sånn, men en dag skjønner man at man ikke liker jenter på den måten som alle andre. Det er vel noe som ligger der helt fra fødselen, man påvirkes neppe av omgivelser, det nekter jeg å tro. Dersom jeg henger mye sammen med en kompis som er homo, så blir jeg homo selv, det nekter jeg å tro!

Det har alltid fantes homofile mennesker (og dyr), det er bare i di siste 100 årene man har hørt mye om dem, og man skal ikke lenger tilbake enn til midten av forrige århundre for å finne ENORME fordommer mot homofile.
Det er bare i dagens åpne samfunn at fler og fler tør å komme ut av skapet, og den avgjørelsen står det enorm respekt av!

Bjørn - nok sagt, ta medisin :)
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Peneste spiller i NUFC
« Svar #70 på: 27. Sep. 2005, 23:50 »
Dere får det jo til å høres ut som om homofili er en sykdom. Vennligst, slutt med det.
Jeg tror hovedsaklig at en homofil antakeligvis er homofil fra han er født. Her f.eks. har vi to brødrepar, som har vokst opp i samme miljø, med de samme foreldrene og i samme hjem. De to eldste i er begge helt vanlige gutter, mens lillebrødrene til disse to har vært feminine fra de var små unger. De bare er slik, og da tror jeg rett og slett det er genene der ligger noe i. Søskenbarnet til faren min var gift og hadde unger og ellers vokst opp i en vanlig norsk familie. Plutselig flytter hun inn med ei dame. Slik er det bare. De som er homofile, er homofile, og da liker jeg ikke at folk ikke kan godta det, og prate om å kurere de??
Da er det faen meg bedre å kurere rasister og nynazister.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Bjørn

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Peneste spiller i NUFC
« Svar #71 på: 27. Sep. 2005, 23:51 »
Helt enig Kristoffer....og håper ikke det var meg du sikta til...?

Bjørn - zzzzZZZZzzzz
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Peneste spiller i NUFC
« Svar #72 på: 27. Sep. 2005, 23:53 »
Sitat fra: "Bjørn"
Helt enig Kristoffer....og håper ikke det var meg du sikta til...?

Bjørn - zzzzZZZZzzzz

Hehe, nei, jeg skrev mitt innlegg før jeg så ditt glimrende innlegg! :D
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
Peneste spiller i NUFC
« Svar #73 på: 28. Sep. 2005, 00:11 »
håper ikke at det var meg heller for da er jeg missførstått....
Mener stort sett det samme som Bjørn....

grunnen til at jeg har mye tanker om dette er for at jeg har venner som er homo og jeg har faktisk ei X dame som har dame:P hehe... så jeg har seriøse tanker om emne...

har prata litt med ho om dette.. og hun synes ikke damer er bra.... hun ser på gutter og bare gutter, men hun forelska seg i et jente... og nå har de vært ilag i åver et år.. og mange homoer elsker pupper! hehe jente pupper da!:P så alt går jo tilbake til følelser... og hva som føles rett... for det er det valget man tar...

det blir feil å kalle det sykdom... men det kan sikkert kureres med seriøs terapi og utelukking ifra verden... men det blir galt å gjøre noe sånt.. for det er jo ikke galt å falle for noen av sitt eget kjønn...

mener jeg da :lol:

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
Peneste spiller i NUFC
« Svar #74 på: 28. Sep. 2005, 00:12 »
lager ADHD topicen nå:P ble nyskjerrig hva det kan tillføye:P