20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Er du aktiv?  (Lest 8890 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Er du aktiv?
« på: 16. Sep. 2005, 16:09 »

Måtte jo nesten ha meg ein trenings benk!

Driver dokke å trener styrke? Jogger du, er du maraton løper, her snakker vi om fysisk aktivitet som dokke på forumet holder på med...

Sparker og fotball. Har trening 3 dager i veka.

Er det nokon her som holder på med friidret?
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Er du aktiv?
« Svar #1 på: 16. Sep. 2005, 16:30 »
Jeg er langt ifra fysisk sterk. Er mer teknisk :wink:

Trener fotball, som keeper. Men har sluttet på klubb, og orker ikke starte igjen. Sliter med håndskade, og kan dermed ikke spille i buret før til vinteren, og da er det jo for sent.

Jeg jogger ofte, har dårlig akselerasjon, men å trene muskler? Ohoi! Det gjør jeg aldri.

Har tidligere gått på Taekwondo i tre år, spilt fotball i 7, og har fotball som min beste hobby. Synd for meg at jeg er ute av form.

Fikk spille for et 5.divisjonslag en kamp. De manglet keeper.

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Er du aktiv?
« Svar #2 på: 16. Sep. 2005, 16:37 »
Nei, passiv. Eller litt aktiv kanskje?

Drev i mine yngre år både med fotball og friidrett, men i disse dager så begrenser det seg til løkkefotball om sommeren og fjellturer hele året. Jeg trener ikke på treningstudio, da mosjon er noe som like gjerne kan være gratis!

Jeg pleier å ta et par fjellturer i måneden, og varierer i rute og lengde på turene. Har som regel med med familie eller gode venner, og stortrives virkelig på fjellet!Om vinteren går det i skiturer, med medbrakt kakao og kvikklunsj. Noen ganger i året er det heller ikke umulig at jeg tar på meg joggeskoa, men det er svært sjeldent.

Skal jeg begynne med å trene styrke, så skal jeg investere i utstyr som jeg kan ha stående hjemme. Å bruke svett utstyr som andre har brukt før deg, eller å høre anabole typer skryte av hva de greier i benkpress hører hjemme i treningsstudio, og derfor står jeg unna det.

Ellers så forsøker jeg å bruke bena når jeg skal bevege meg over mindre avstander. Jeg vil ikke påstå at jeg er godt trent, men jeg holder meg i bevegelse i det minste. Og, kombinert med et relativt sunt kosthold så kan jeg påberope meg status som et sunt menneske.
Carr har altfor få landskamper for England!

Noreng

• Gjest
Er du aktiv?
« Svar #3 på: 16. Sep. 2005, 17:03 »
hmmm... Min styrke er nok ikke den beste... Jeg er nok ikke den mest fryktede på banen pga. styrke nei... Jeg er heller ikke av de som kaster lengst innkast eller hardest på håndballen, men jeg tror ikke jeg er dirkete svak... Jeg spiller MYE Fotball hver dag..

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Er du aktiv?
« Svar #4 på: 16. Sep. 2005, 20:54 »
Sitat fra: "Rolfern"

Skal jeg begynne med å trene styrke, så skal jeg investere i utstyr som jeg kan ha stående hjemme. Å bruke svett utstyr som andre har brukt før deg, eller å høre anabole typer skryte av hva de greier i benkpress hører hjemme i treningsstudio, og derfor står jeg unna det.

Akkurat det eg har gjort, har innvestert utstyr sjølv som eg bruker heime. Det er mykje bedre synes eg, enn å betale hundrevis på måndes kort på treningsstudio. Dessutan er jo det litt irriterande med skryte paver, og spørsmål om kor sterk du er o.s.v.......det er jo individuelt.

Sykler mykje. Sykler vel nokre kilometer anna kvar dag.
for a logical solution!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
Er du aktiv?
« Svar #5 på: 16. Sep. 2005, 20:58 »
Jeg spiller ca 4 ganger i uken. Før spilte jeg 6 ganger. Men jeg mister litt interessen, og har nærmest gitt opp en proffkarriere. Eller for å si det slik som det er:

Jeg har gitt opp.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Er du aktiv?
« Svar #6 på: 16. Sep. 2005, 23:01 »
Jeg har lenge vært medlem på SATS eller 3T og jeg har bestemt meg for å prøve å være mer aktiv ellers også. Noe jeg sliter med å få til. Sommeren var grei nok. Da hadde jeg jo god tid til å gå meg turer hver dag. Men nå strekker liksom ikke tiden til. Og når været er så elendig som nå, blir det ihvertfall ingenting. Jeg sliter til og med med å komme meg på 3T mer enn en gang i uka.

Jeg sliter generelt med å komme meg ut av sofaen og vekk fra pc'n. Noen som har tips til hvordan motivasjonen kan bedres?

I tillegg sliter jeg med at jeg ikke har noen å spille fotball med. Ingen av mine nærmeste venner er fotballinteressert, av en eller annen merkelig grunn.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
Er du aktiv?
« Svar #7 på: 17. Sep. 2005, 10:16 »
Om ikke dine nærmeste venner er fotballinteresserte må du tvinge dem! Det var det jeg gjorde da jeg var liten. Nå spiller alle fotball.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Er du aktiv?
« Svar #8 på: 17. Sep. 2005, 12:53 »
Ser for meg at du skal tvinge 20 år gamle gutter til å spille fotball :)
Tror ikke det ville blitt noe artig om de ikke kan det...

Selv spiller jeg fotball. Har spilt en del år i 3 divisjon før jeg flyttet til Bergen for å studere i høst... Har ikke meldt overgang til noen klubb ennå, men har trent litt og sett på nivået... Ellers jogger jeg litt og trener litt styrke. Har treningsbenk hjemme... Når jeg bodde hjemme syklet jeg og gikk ganske ofte om jeg skulle noe i stedet for å kjøre, ta buss... Hjelper på formen det også...
Hadde et lite fjell bak huset som jeg ofte løp oppå også...

plebbster

• Gjest
Er du aktiv?
« Svar #9 på: 18. Sep. 2005, 21:53 »
Jeg er ganske aktiv. Blir noen timer på fotballbanen hver dag i likhet med kameratene mine. Trener aldri styrke eller alternativ trening. Elsker ballen!  :)

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Er du aktiv?
« Svar #10 på: 18. Juni 2006, 21:02 »
Eg vil anbefale dette treningsprogrammet for mage, det funker veldig bra.

http://www.trening.no/mndtips.php?PHPSESSID=fba32d8e05a116a3980d49091e92ca6f
for a logical solution!

plebbster

• Gjest
Er du aktiv?
« Svar #11 på: 18. Juni 2006, 21:15 »
Det gjelder å være syltynn, så slipper du det kjedelige greiene der. Men for all del; det ser ut som et greit treningsprogram.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Er du aktiv?
« Svar #12 på: 18. Juni 2006, 22:02 »
Da har du misforstått det meste!

Når du er syltynn, da ser man magemusklene. Man ser mye sterkere ut enn en som ikke har fullt så lite fett på kroppen. Til gjengjeld kan denne "lubne" personen være mye, mye bedre trent enn denne syltynne gutten du snakker om.

Man trener ikke for at det skal vises. Man trener ikke for å bli stor. Man trener ikke for å ta mest i benk i klassen. Man trener fordi det er gunstig for kropp og helse, og fordi man tåler mer da.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Er du aktiv?
« Svar #13 på: 18. Juni 2006, 22:02 »
Sitat fra: "plebbster"
Det gjelder å være syltynn, så slipper du det kjedelige greiene der. Men for all del; det ser ut som et greit treningsprogram.

Du treng ikkje å være syltynn, det er berre snakk om å ha lav fett%.

Dette programmet funker veldig bra, og eg skal sei dokke at det er hardare enn det ser utsom! Det brenner. :p

Har du litt ekstra fett rundt mage partiet, så jogg ofte og gjennomfør gerillja kardio. Eg skal love deg du vil sjå resultater.
for a logical solution!

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Er du aktiv?
« Svar #14 på: 18. Juni 2006, 22:05 »
Sitat fra: "Lasse"
Da har du misforstått det meste!

Når du er syltynn, da ser man magemusklene. Man ser mye sterkere ut enn en som ikke har fullt så lite fett på kroppen. Til gjengjeld kan denne "lubne" personen være mye, mye bedre trent enn denne syltynne gutten du snakker om.

Man trener ikke for at det skal vises. Man trener ikke for å bli stor. Man trener ikke for å ta mest i benk i klassen. Man trener fordi det er gunstig for kropp og helse, og fordi man tåler mer da.

Slo meg der Lasse.

Enig med deg her.
for a logical solution!