20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Sommerhandelen over: Oppsummering.  (Lest 3874 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Sommerhandelen over: Oppsummering.
« på: 02. Sep. 2005, 17:36 »
Transfervinduet er nå stegt, og Newcastle har på et eller annet vis klart å lokke storfisker som Emre, Luque og Owen til klubben. Det så lenge veldig svart ut med tanke på angrepsrekka, men takket være iherdig innsats av Souey, Shepherd og Shearer(!), har vi nå meget gode og solide spillere i alle ledd.

- Hva synes du om Newcastles innsats på markedet? Har vi kommet bedre ut enn Spurs, som ifølge Dagbladets vurderinger gjrode det best i sommer?

- Er dere tilfreds med utskiftningene i forsvaret (Hughes, OB ut --> Moore inn)? Burde vi kjøpt noen backer også? Hvem burde vi eventuelt latt være å kjøpe for å få råd til feks Trabelsi eller Evra?

- Hva med salget av JJ? Var £7-9 mill en grei sum? Emre og Parker - gode erstattere?

Vi kommer til å plukke ut et par replikker av deres svar og poste dem på forsiden om en stund. Håper på mange velbegrunnede og gode innlegg.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Noreng

• Gjest
« Svar #1 på: 02. Sep. 2005, 17:54 »
Jeg synes det har vært bra, ja...

- Jo, jeg mener det! Emre var jo bra med tanke på prisen, mens resten var gode kjøp!

- Hughes kunne blitt, OB måtte gå! Evra var vel litt usansynlig, men jeg synes venstre backen er viktigst!

- JJ er bedere enn Parker, men jeg har problemer med og si det samme om Emre... Jeg synes som sagt Emre var et kanonkjøp!

plebbster

• Gjest
« Svar #2 på: 02. Sep. 2005, 17:59 »
Jeg var svært skeptisk før overgangsvinduet startet. Emre er helt OK, Parker, Owen og Solano er jo kjempebra. Liker de vi har hentet inn, men jeg må innrømme at jeg ikke hadde hatt så mye optimisme i meg hvis vi klarte å glippe Owen.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3 på: 02. Sep. 2005, 18:18 »
Jeg tar det for meg ledd for ledd.

Keeper: Ingen utskiftning, heller ikke nødvendig. En av PL beste keepere i Given, og Harper er en altfor god benkesliter.

Forsvar: I mine øyne ingen forsterkning her. Moore er grei backup, men ikke noe mer. Å selge Hughes var i mine øyne et skudd for baugen. Poteten kunne brukes over hele backfireren, og ga oss således dybde i stallen. O'Brien var et kanonsalg, endelig kvitt denne mannen som jeg lenge har ment måtte bort. Han har vist store mangler i tempo og spilleforståelse.

Midtbane: Fikk inn Parker og Emre sentralt, begge klassespillere som allerede har vist glimt av storhet. Parker var kanskje noe dyr, men han vil vise seg å være verdt investeringen tror jeg. Å selge Jenas var en smertefull nødvendighet. Spilleren ønsket seg bort, og Newcastles spending spree må dekkes et sted. Dog fikk vi for lite penger for denne spilleren, burde vært mulig å fått £10m+ for en spiller som både Manu og Arsenal har snust på.

På vingene har vi styrket med Luque og Solano. Solano er en publikumsfavoritt som evner å true bakrommet til motstanderen med klasseinnlegg. Luque er en litt annen type, mer tempo og teknikk her, dødelig skuddbein, mer en god nok erstatning for Robert. Robert gikk seg sur mot slutten for oss, og å kvitte seg med han var i mine øyne et smart trekk. Dessuten har vi fått sendt stortalentet Milner på lån slik at han får selvtillit og spilletid, han kommer tilbake til oss neste sesong, klar for å true en aldrende Solano.

Spiss: Kun hentet Owen, men er til gjengjeld et kongekjøp. Alle vi som var fans av Bellamys påbanen opptredener kan nå juble. En noe lik spilletype, men han klarer i motsetning å bøtte mål gjennom en hel sesong. Klassespiller med potensiale til å ta over fakkelen fra Shearer om han ønsker det. I tillegg kan Luque brukes her framme om nøden blir stor.

Oppsummering: Vi trenger klassebacker for at førstelaget er i toppklasse, muligens en stopper, avhengig av hvordan unggutta slår til, greit å vente med å hente en stopper til. For å generere transfermidler til en back kan vi kvitte oss med Ameobi som aldri ser ut til å slå til. Dette bringer meg inn på neste problem. Angrepsrekka er noe tynn, og bør styrkes med en spiss til som kan true førstevalgene. Har dog Luque/Dyer som kan vikariere tilfredsstillende.

Alt i alt vil jeg si at mangelen på klassebacker hindrer oss i å få beste karakter, terningkast 5+ ;)

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4 på: 02. Sep. 2005, 18:37 »
Enig med deg her Christian. Luque tror jeg vil vise seg å være et kanonkjøp! Husker de deportivo kampene jeg har sett i CL, og han har alltid vist seg som en av de store profilene og truslene foran mål. Kongespiller! Emre er også en liten energiplugg som jeg har store forhåpninger til.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 02. Sep. 2005, 19:18 »
Det er vanskelig å si hva som var vårt beste kjøp, men jeg holder en knapp på Owen eller Parker. Men da tar jeg forbehold om at jeg ikke aner hva Luque har å by på. Han virket etter rapportene god mot scums, og jeg håper og tror at han kan fortsette i samme sporet. Vi trengte sårt en venstreving, og fikk med en spiss på kjøpet. Da har en gjort en solid handel, spør du meg.

Solano vil bli en grei mann å ha. Han er en helt annen vingtype enn Dyer, og søker oftere rommene som ofte åpenbarer seg på kanten, enn Dyer, som trekker mer inn mot midten, etterhvert som han kommer fremover. Dette betyr at høyreback Carr har måttet sørge for bredden. Nå vil Carr trolig få mer defensivt ansvar. Jeg er spent på hvordan han takler den utfordringa.

Craig Moore er intet annet enn backup, men rutinert backup i midtforsvaret behøvde vi, så det var greit nok. Hughes skulle aldri i verden ha blitt solgt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 02. Sep. 2005, 19:19 »
Newcastles innsats på markedet har vert positiv. Veldig kjekkt å sjå at kvalitet blir henta inn istede for fleire sentale mitbanar.

Kjøpa av Owen og Luque vil forsterka angrepet ubeskriveleg mykje. Det reddar oss fra eit meget mulig Nedrykk.

Emre Parker og Solano er alle tre dyktige spillere som vil kjempe om ein plass på laget.

Moore er ok, og få inn spess siden Bramble blei skada.

Surt å selge Jenas og kunne oxo fått inn litt meir peng for han.

O Brien er å bli kvitt eit problem og få betalt 2Mill for det  :!:  

Mitbanen er igjen sterk, no har me oxo vingar tilgjengelige.
På papiret har me no eit godt lag.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Mads Andre

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #7 på: 02. Sep. 2005, 20:05 »
Jeg er helt greit fornøyd med det newcastle har henta inn..så en periode ut ganske tamt å håpløst ut men så skjedde  det plutselig en go del ting på en gang.Hadde helst sett vi skulle kjøpt en back å midstopper..eller en forsvar spiller til minimum ..med tanke på vi har en babayaro som er litt skadeforfulgt å litt trangt med kvalitets stoppere utenom Boumsong å Bramble..skulle en av de ble skada så kommer vi til å slite.Jeg hadde håpa på en defansiv spiller før overgans vinduet blei stengt ..Moore er vell ikke noe annet enn en grei back up spiller i troppen ikke noe mere enn det.Men kjøpet av Owen vill jeg si er min største overaskelse med tanke på liverpool var på banen så vill jeg aldri trodd han skulle komme hit men det var bare en fantastisk overaskelse!.Skal bli veldig morro å se de gammle landslags spissene for england i newcastle igjen :D .Kjøpene av Emre.Parker å Solano er alle meget gode kjøp..3 gode klasse spillere som man vet leverer varene. samma med Luque som er den wingen vi har savna med hurtighet,teknikk å ett veldig farlig skudd bein som også kan brukes som spiss..Salget av JJ var helt greit..litt billig men  .Ikke att newcastle taper så mye på det men skulle vi igjen få en par skader på våre midtbane spillere har vi ikke den samma kvaliteten på benken å det mener jeg er fortsatt ett lite problem for newcastle selvom vi har fått en par nye spillere som kan holde PL.såp skal det bli intresangt å se åssen newcastle vill takle det hvis vi skulle få noen skader.Selvom vi har styrket første elver`n så er benken blitt noe bedre så man får bare håpe første elveren holder seg skade fri og dem som er på benken nå greier å heve seg betraktelig .Så vill si  også hvis newcastle skal greie å heve seg så blir mye av nøkkelen å holde seg skade fri å beholde rotasjonen.Så lenge vi greier det så har vi ett klasse lag på første elveren.Eneste som ville gjort meg fornøyd med denne overgangs perioden for att den skulle gjort det helt komplett ville vært en beck å midstopper.Det defansive delen bekymrer meg fortsatt en go del!Salget av O Brien var bare flott..en parasitt mindre i troppen, synes han ikke viste så mye PL standard .HUghes stiller jeg spørsmålstegn med hvorfor vi solgte? Kjekk å ha i troppen siden han kunne spille overalt i forsvar men ikke noe BiG lost..kan vi leve uten!.
*€Newcastle Utd & Vålerenga For Life€*

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #8 på: 02. Sep. 2005, 20:38 »
Luque er nok årets røverkjøp. I tillegg til å være en spiller vi absolutt har vært på jakt etter, etter salget av Robert, har han en evne til å score de fantastiske mål. Ser man på høydepunkter fra fjorårets sesong i Primera Division er Luque framme med mange klassescoringer. Han er vel den som har flest og penest av disse målene i en liga med mange stjerner.

Solano er nok den spilleren som overrasket meg mest positivt. Det vil vekke sterke følelser å se han igjen i svart og hvitt på St James Park. Og jeg tror jeg faktisk vil slite med tårene når jeg ser hans innlegg treffe hodet til Shearer om og om igjen. Sportslig sett kan han nok ha tapt seg noe, men det blåser jeg i. Fotball er følelser!

Owen er "den store frelseren"! En opprinnelig Everton-gutt som har gjort seg stor i Liverpool. Dette er ikke mannen som vekker det aller innerste i mitt hjerte. Men jeg gleder meg allikevel til å igjen se en rask spiss ved siden av Shearer. Owen har også kvaliteter som tilsier at han er en klar forsterkning for oss.

Emre og Parker er begge gode erstatninger for JJ. At vi måtte selge Jenas er forsåvidt greit. Han tilførte ikke så mye som vi hadde ønsket, og en overgang var nok best for han. Derfor var det riktig å selge Jenas.
Toon, Toon,
Black and white army

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #9 på: 02. Sep. 2005, 21:46 »
Eg er veldig med kjøpene denne sommeren. Vi burde ha skaffa oss ein venstre back som kunne konkurere med Babayaro.

Emre er eit røverkjøp, som vil heve oss MANGE hakk når han blir frisk. Han har ein voldsomt offensiv kraft og er veldig kreativ. Ein sånn speler har vi savna!

Parker vil vise seg å være viktig for oss utover sesongen. Han har allerede etablert seg på den sentrale midtbane til Newcastle. Han speler i ein anker rolle som passer han ypperlig. Ein klar forsterkning.

Owen-Kva skal eg seie? han vil bli viktig for oss. Savnet etter einklassespiss var stort. Endelig er problemet løyst, og vi har plutselig fart på topp. Eit viktig kjøp...

Moore- Ein back-up speler som ikkje vil spele så alt for mange kampar for newcastle. Greit å ha i bakhånd. Skadene kan komme fort( han er jo forsåvidt skada sjølv). Han kom gratis, og det er heilt greit.

Luque-Robert sin erstatter. Han er sterk, målfarlig, rask, teknisk, You name it...ein komplett speler. Har ein utsøkt innleggs/frispark fot som vi kommer til å få nytte av. Røverkjøp?

Solano-Velkommen heim. Ein gud har kommet tilbake. Meir trenger ikkje å seie
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

molala

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #10 på: 02. Sep. 2005, 21:52 »
Når vi ser hva Parker har vist så langt, mener jeg han er en bedre mann enn JJ på sentral midtbane for tiden. Tror vi måtte ha ventet ei stund før JJ hadde nådd nivået til Parker, og som kjent ville vi ha etablerte spillere, og det fikk vi!

Angrepsrekka er uten tvil blant Premier Leagues sterkere etter den hektiske sluttperioden i transfervinduet, og takk for det. Det gjenstår å se om Luque passer godt inn i Premier League, for ingen kan vel si at hans debut skjøt han rett inn i Premier Leagues stjernerekke. Owen igjen, har alle forutsetninger for å lykkes. Han er en perfekt PL spiss, og kanskje den perfekte makker for Shearer?

Lykke til Newcastle:D
ancs and Scousers, go to H***!!

Leslie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #11 på: 05. Sep. 2005, 22:19 »
Emre: Fantastisk kjøp. Kommer til å bli en publikumsyndling. Har veldig god teknikk og ro.

Parker: Ende et godt kjøp av Souey( :shock: ). MYYYE bedre enn Faye. Faye kan jo faen ikkje slå pasninger. Parker vinner også ballen oftere. Litt dyr men det e verdt det!

Moore: Backup. No more.Helt greit med tanke på at han kom gratis.

Luque: Enda et fantastisk kjøp av souey(IGJEN??).Har alt som trengs for å erstatte Robert. Også ganske god på topp!

Owen: Klassespiss som kommer til og bøtte inn hauger med mål for Newcastle. En soleklar kandidat til og ta over for Shearer.

Solano: Herlig kjøp av Sheperd, Souey og Shearer :lol:  :lol:  En publikumsyndling er tilbake med humør, gode innlegg og frispark-fot!!

Kort og godt: En vellykket sommer :D  

Terningkast 5+ :D
quot;No har du kasta deg te hundane" Skambankt skal ta dei!

NUFCern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://rbk.no/
« Svar #12 på: 05. Sep. 2005, 22:24 »
Kopierer et innlegg jeg hadde på et annet forum: :D

"Etter en sommer med mange kjøp, må jeg sette meg ned og oppsummere kjøpene til Newcastle.

S. Parker: Et drivjern på midtbanen, som allerede har vist hva han er god til. Blant banens beste i hver kamp. Blokkerer og takler så det lukter svidd. En meget viktig spiller ettersom resten av midtbanen er så offensive. Prisen var heller ikke så ille, £6,5 mill. Terningkast: 5+

B. Emre: Før vi kjøpte han, hadde jeg ikke sett så alt for mye av denne tyrkeren. Men det lille jeg har sett, så viste jeg at dette var et bra kjøp. Emre er brukbar kjapp, veldig teknisk og også kreativ. En spiller som alle lag hadde ønsket de hadde. Men Emre er uheldigvis mye skadet, og det er veldig synd for NUFC og Emre selv. Prisen var latterlig lav, ca. £3,8 mill. Terningkast 5+

C. Moore: Denne midstopperen har jeg aldri sett i aksjon. Men det jeg har hørt, så er han en meget sterk og kompromissløs midtstopper. Det er fint. Kan for meg ikke vurderes.

A. Luque: Luque kan spille både spiss og venstreving, og er derfor en viktig spiller som kan bytte på å spille på de to plassene hvis det er nødvendig. Han kan også spille som offensiv midtbane, bak de to spissene. Luque er kjapp, har god teknikk og et kjempebra skuddben. Målet mot R. Madrid for en stynd tilbake viser at han kan avansere kjapt med ballen, for så å kjippe over keeper. Viktig spiller som har mye å bidra med. Kostet £9,5 mill. T.K 5

M. Owen: Sommerens store signing for Newcastle-fans. Alle vet hva Owen står for, så det er derfor fantastisk og se han i NUFC-drakt. En garantist for mål. Owen var spilleren som scoret flest mål i forhold til spilletid i Real, så han var absolutt ikke en flopp. Og denne "get-out" klausulen som mange LFC-fans håper han har, finnes ikke. Håper Owen blir alle fire årene, og scorer mange mål for oss. Prisen var selvsagt meget høy, men det måtte den være for å skremme unna Liverpool.
T.K 5/6

N. Solano: Nobby vender tilbake. Hørte rykter om at Newcastle bygget opp et lag for fremtiden, og ville være med på det. En viktig spiller, som også var ønsket av Liverpool. Spiller høyreving, noe som er mangelvare i Newcastle. Var en publikumsyndling i Newcastle i forrige periode, og kan fort bli det igjen. Spilte bra for Aston Villa og scoret noen fantastiske mål der. Prisen var vel på £1 mill med Milner på lån for ett år. T.K 5

Parker: 5+
Emre: 5+
Moore: x
Luque: 5
Owen: 5/6
Solano 5

Alt i alt en god transfer-sommer.

Har ikke glemt stakkars Lee Clark, men han skal nok ikke spille mange kampene for Newcastle så han ser jeg bort ifra akkurat her.
Tim Krul ser jeg også bort ifra."

djmattis

• Gjest
« Svar #13 på: 06. Sep. 2005, 00:37 »
Jeg trener bare si et navn...

LUQUE

han er en 10/10 for meg.......
fantastisk spiller!

plebbster

• Gjest
« Svar #14 på: 06. Sep. 2005, 14:56 »
Det finnes klart bedre spillere enn Luque der ute, men det er usikkert på om de vil til oss. Luque er nok det beste som har skjedd oss denne sommeren, ja! 9/11!  :D