20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 827611 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Musikk tråden
« Svar #660 på: 03. Aug. 2007, 11:35 »
Hehe, hater den norske musikken, men postgirobygget har noen litt småfengende låter, for å sette det slik.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #661 på: 04. Aug. 2007, 13:49 »
akkurat nå er yndlingslåta mi, dire straits-tunnel of love

hører mye på dire for tiden, liker dem enda bedre etter å ha lestet ned noen konserter. Bannebåndet til mark knopler er så harry at jeg digger dem enda mer:)

http://static.flickr.com/29/62937379_5032fd1698.jpg
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #662 på: 04. Aug. 2007, 15:14 »
Dire Straits er et fantastisk band!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #663 på: 04. Aug. 2007, 15:45 »
Det blir ikke bedre enn Dire Straits. Og Mark Knopfler er vanvittig kul.

Mye å se fram til når det gjelder musikk i år. http://www.albumvote.co.uk/albums/prerel.htm

Ser at Duran Duran, Sigur Ros, Radiohead, Counting Crows, Elbow, The Cure og REM alle står i fare for å slippe album i år. I tillegg har vi Metallica og Coldplay i begynnelsen av neste år. Har hørt bruddstykker av de nye REM-sangene, høres ut som noe fra New Adventures in Hi-Fi-albumet. Noe jeg er glad for. Når U2 kommer med et nytt album håper jeg de også "finner tilbake til sine røtter", som REM ser ut til å gjøre. Tenk på et nytt War- eller Boy-album. ;D Ellers veldig spent på Sigur Ros og Duran Duran, har spesielt stor tro på dem!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #664 på: 04. Aug. 2007, 16:56 »
Jøss, Counting Crows ja. Spennende ting der.
Tror nok ikke U2 finner tilbake til sine røtter, er jeg redd for din del. Ser for meg at de fortsetter i Windows In The Skies- og Original Of The Species-leia, altså mer melodisk. Bono har selv sagt at dersom de skal fortsette å lage rock, må det bli hardere, mens han selv er ganske hypp på å lage litt mer melodisk musikk nå.
Dersom det du sier om REMs nye album stemmer, blir jeg glad. Det er fryktelig lenge siden de slapp ut god musikk nå!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #665 på: 04. Aug. 2007, 17:38 »
Tror nok War og Boy er klare resultater av de ungdommene de den gangen var. Tror dermed at det er umulig å få oppleve nye slike album fra U2s side. Tror ikke U2s neste album vil skille seg nevneverdig fra de to siste. Med andre ord får vi nok en blanding av tøffe, fengende pop-rock-låter og mer melodiske sanger som blant andre Original of the spieces og Window in the Skies.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #666 på: 04. Aug. 2007, 18:19 »
Hmm. På mange måter var endel av materialet på sistealbumet litt likt Boy, syns jeg, dog med mye nyere lyd da.
Det ble blant de fleste anmeldere sett på som et garage-rock-album. Det var enklere, og mer nedstrippet, på den måten ganske likt tidlig U2. Vertigo og All Because of You syns jeg egentlig er ganske old school U2.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #667 på: 07. Aug. 2007, 20:37 »
Hmm. På mange måter var endel av materialet på sistealbumet litt likt Boy, syns jeg, dog med mye nyere lyd da.
Det ble blant de fleste anmeldere sett på som et garage-rock-album. Det var enklere, og mer nedstrippet, på den måten ganske likt tidlig U2. Vertigo og All Because of You syns jeg egentlig er ganske old school U2.

Og det er jo de sangene som er desidert best på et ellers kjedelig album også. Men de ligner ikke så veldig på War/Boy-sangene, som ikke var så "overarbeidet", hvis du skjønner hva jeg mener. Jeg ser selvfølgelig forskjellene som gjør at REM vil lage old school-REM-musikk mens U2 fortsetter utviklingen i feil retning, men har ikke helt sluttet å håpe ennå.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #668 på: 07. Aug. 2007, 21:02 »
Beklager for å si det, men All Because of You er en forferdelig sang...

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #669 på: 07. Aug. 2007, 21:46 »
Noen her (en med litt peiling på musikk) som har hørt om Flaming Lips?
Jeg var på konsert med de på torsdag... FY FAEN for et show de lager når de først er igang! Og for noen vakre sanger de har! Helt kart et av mine favoritt-band!
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #670 på: 07. Aug. 2007, 22:25 »

Og det er jo de sangene som er desidert best på et ellers kjedelig album også. Men de ligner ikke så veldig på War/Boy-sangene, som ikke var så "overarbeidet", hvis du skjønner hva jeg mener. Jeg ser selvfølgelig forskjellene som gjør at REM vil lage old school-REM-musikk mens U2 fortsetter utviklingen i feil retning, men har ikke helt sluttet å håpe ennå.

Vel. Har ikke hørt noe av REMs nyeste materiale, men det foregående albumet deres var mildt sagt elendig spør du meg, og de par foregående var heller svakt syns jeg. Da syns jeg U2s HTDAAB er av mye bedre kvalitet. Føler at det var et greit album. Ikke i nærheten av det aller beste U2 har laget, men okei. Selvfølgelig bør man vel kanskje kunne forvente mer, men jeg kan kanskje være redd for at de faktisk er blitt "gamle".
Misforstå meg rett, de vil fortsette å levere så det ryker live, og rocke der, men Bono har jo sagt at dersom de skal kunne fortsette å kalle den nye musikken de lager rock, må det bli hardere. Selv har han jo ytret ønske om å fortsette å lage mer melodisk nedstrippet musikk. Hvorvidt jeg liker det, nja. Skal innrømme at jeg skulle ønske det kom et nytt Achtung Baby, eller eventuelt Zooropa. Noe helt nytt og friskt. Men jeg tviler. Alikevel tror jeg de vil lage god musikk. Er ihvertfall ikke misfornøyd med verken The Saints Are Coming sammen med et av mine andre favorittband, eller Windows In The Skies. Sistnevnte syns jeg var en direkte hyllest til The Beatles og gammel klassisk rock, samtidig som det var veldig U2ish.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #671 på: 07. Aug. 2007, 23:05 »
Nå kan jeg ikke huske å ha hørt Windows in the Skies, men jeg ble også litt imponert over The Saints Are Coming med tanke på bandets dalende kurve. Når det er sagt så kan den jo ikke engang måle seg med bla. Electric Co eller New Years Day. Når det gjelder REMs nyeste album er jeg enig i at de har gått i fullstendig gal retning, men det er et eller annet med deres musikk jeg finner interessant uansett, hver gang. HTDAAB var både musikalsk kjedelig og overfaldisk, det siste tror jeg aldri REM blir...

Boy er etter min mening kanskje det beste albumet gitt ut noensinne, og om U2 hadde prøvd seg med noen av de samme formlene igjen ville jeg som sagt blitt veldig fornøyd. Mulig du har rett i at de er blitt for gamle, personlig tror jeg det ville endt opp i noe virkelig bra om de turte å lage noe litt mer tøft og rufsete igjen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #672 på: 08. Aug. 2007, 01:43 »
Syns ikke HTDAAB var overfladisk overhodet. Det er jo faktisk slikt sett det mest personlige og rett frem-aktige materialet Bono noensinne har skrevet, etter den vanskelig periode i livet hans.
Men at de ikke gjorde noen nye ting rent musikalsk er jeg helt enig i. Alikevel, er kun A Man And A Woman som jeg halshugger fra plata. Den skal jeg være enig i at antakeligvis er den dårligste låta de har spilt inn på offisiellt utgitte plater kanskje. One Step Closer var nok heller ingen spesielt bra låt, men igjen, en svært personlig tekst han faktisk fikk inspirasjon til fra geniet Noel Gallagher, som fant på tittelen.
Men ja, jeg skulle også gjerne sett U2 litt mer ungdommelig og rufsete.
Men jeg foretrekker fortsatt nyere U2 fremfor nyere REM. Stipe vil alltid være en god låtskriver han også, men jeg syns rett og slett det mangler liv og gnist i det siste de har kommet med. Foretrekker U2 som går tilbake til Joshua-perioden og classic rock fremfor det jeg vil kalle sirumpa alternativt fra REM. Leaving New York syns jeg rett og slett var vondt å høre på tilslutt, syns det var en fæl sang!
Skulle likt å sett REM lage noe lignende somNew Adventures in Hi-Fi, og U2 eksperimenter igjen.
« Siste redigering: 08. Aug. 2007, 01:44 av Kristoffer Eilertsen »

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #673 på: 08. Aug. 2007, 16:44 »
Arg, skal på Rolling Stones konsert i dag  :o

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #674 på: 08. Aug. 2007, 18:53 »
Arg??
Hvorfor får jeg den følelsen av at du ikke er helt begeistret for kveldens Stones-konsert? For min egen del hadde jeg mer enn gjerne dratt på Stones-konsert, om noen bare hadde spandert billetten. Kaster ikke bort pengene mine på et neddopet gamlehjem.

Jeg ser ikke helt hvordan atombomba til U2 kan være overfladisk og kjedelig. Veldig mange tøffe låter på det albumet. Greit, One Step Closer og A Man And A Woman er som Kristoffer sier på langt nær U2 på sitt beste. Og hvis U2 fortsetter i den retningen, med en salig blanding fra Boy/War, Joshua, delvis Achtung og ATYCLB, og gjerne drar inn litt inspirasjon fra The Saints Are Coming i tillegg, så er jeg veldig fornøyd med U2s utvikling. Jeg forventer ikke at de skal lage et nytt War. Til det har Bonos tekster blitt for filosofiske.

Dersom REM lager noe som ikke skiller seg nevneverdig fra Hi-Fi, så er det utvilsomt et steg i riktig retning for Stipe og kompani. Håper også Stipe kan få dreis på tekstene sine igjen. Også tekstene har blitt litt vel kjedelige i det siste.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon