20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 824259 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Musikk tråden
« Svar #540 på: 15. Mars 2007, 20:35 »
Det jeg legger i kommersiell er musikk som skrives for å tjene penger. Se topp 20 feks. Her er det kun kommersiell musikk som ligger. Jeg mener at musikk ikke skal skrives for å tjene penger, men for å få fram følelser og for å få utløp for ett talent.

Der har vi yndlingsbandet mitt, Cake. Dette er ett band som nesten ingen har hørt om, de tjener dårlig med penger, men fortsetter å skrive sanger og lage fantastisk musikk.

Der har vi Radiohead også, gitt.

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #541 på: 15. Mars 2007, 23:19 »
Eh...Radiohead er jo verdenskjente da men
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #542 på: 16. Mars 2007, 12:36 »
Selv om de er verdenskjente, betyr det at de ikke lager musikk for å få fram følelser, men for å tjene penger?

Dette blir for dumt.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #543 på: 16. Mars 2007, 16:08 »
Vet du ikke at det er "inn" å hate verdenskjente band da olav ;)

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #544 på: 16. Mars 2007, 16:10 »
Har hørt mye på Wolfmother i det siste. Kult band! Anbefaler spesielt "Joker and the thief".

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #545 på: 16. Mars 2007, 22:09 »
Radiohead er verdenskjente, kommersielle, stygg rike og lager fantastisk "alternativ" musikk. Det samme gjelder feks Tool!:) DET er gutta sine det, får gåsehud hver gang jeg hører på de.

Hvis jeg skal si noen mindrekjente band som jeg liker er det;
Portishead, Sigur Ros, Badly Drawn Boy og A Perfect Circle ( de er kanskje ganske kjente) .

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #546 på: 16. Mars 2007, 22:29 »
Vet du ikke at det er "inn" å hate verdenskjente band da olav ;)

Tydeligvis. Det er jo en grunn til at band blir verdenskjente også, da. Men man liker ikke musikk fordi den er verdenskjent eller ikke, men fordi den er GOD. Og Radiohead sin musikk er GOD. Ferdig med det.

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #547 på: 17. Mars 2007, 00:22 »
Grace Kelly er jo meget bra, men kan bli lei av den etterhvert. Det meste jeg hører på er tilfeldig.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #548 på: 17. Mars 2007, 01:19 »
Grace Kelly er jo meget bra, men kan bli lei av den etterhvert. Det meste jeg hører på er tilfeldig.

Den er konge. Har bestemt meg for å kjøpe plata til Mika etter den fikk ener av VG.

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #549 på: 18. Mars 2007, 05:24 »
Selv om de er verdenskjente, betyr det at de ikke lager musikk for å få fram følelser, men for å tjene penger?

Dette blir for dumt.

Tror du misforsto meg litt her Olav! I innlegget før deg ble det sagt at Cake var et band som nesten ingen hadde hørt om, som tjente dårlig,osv. Da sa du "der har vi Radiohead også gitt".Jeg påpekte bare at akkurat det slettes ikke var tilfellet når det gjelder Radiohead, jeg sa da vitterlig ikke et stygt ord om musikken dems? Mange artister er verdenskjente og lager fortsatt fantastisk musikk, som for eksempel Coldplay, Bruce Springsteen, Michael Jackson på 80-tallet,osv. Jeg syns Radiohead er kjempebra jeg, du må lese litt mer igjennom før du klikker,hehhe
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #550 på: 18. Mars 2007, 15:25 »
Okay, der misforstå jeg, gitt. Coldplay er også gode, ja, men de somler sånn med å komme ut med nytt materialle.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #551 på: 18. Mars 2007, 23:59 »
Chris Martin sa vel klart ifra etter X&Y at det kom til å ta ganske lang tid før det eventuelt kom noe nytt fra Coldplay. Om det i det hele tatt kom til å komme noe nytt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #552 på: 19. Mars 2007, 00:44 »
Ser ikke helt at det å bruke lang tid på et album er negativt. Det er vel som oftest motsatt. Jeg skjønner forresten ikke at Coldplay skal ha brukt så lang tid. Jeg var på konsert med de i slutten av 2005, og det var vel litt tidligere det året de ga ut X&Y? Et og et halvt år er jo ingenting.

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #553 på: 19. Mars 2007, 01:13 »
Det kommer da en en ny utgivelse snart, og i følge Chris Martin selv har de lagd den beste låta i bandets historie...Blir sikkert en del bra på den skiva ja

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #554 på: 19. Mars 2007, 16:53 »
Ser ikke helt at det å bruke lang tid på et album er negativt. Det er vel som oftest motsatt. Jeg skjønner forresten ikke at Coldplay skal ha brukt så lang tid. Jeg var på konsert med de i slutten av 2005, og det var vel litt tidligere det året de ga ut X&Y? Et og et halvt år er jo ingenting.
Det er riktig. Coldplay hadde konsert i Spektrum i oktober 2005. Da hadde de nylig gitt ut nytt materiale.

Ifølge Wikipedia ble A Rush of Blood To The Head utgitt i august 2002.
Sommeren 2005 kom X&Y. Og sommeren 2000 ble Parachutes utgitt.

At det tok kortere tid mellom album 1 og 2, enn 2 og 3 er ikke noe spesielt oppsiktsvekkende. Forøvrig vil jeg hevde at ventetiden mellom hver gang U2 gir ut noe nytt er enda lengre, men den som venter på noe godt...
Det er nesten så jeg har glemt at det tok fire år mellom All That You Can't Leave Behind og How To Dismantle An Atomic Bomb¨.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon