20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 821971 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #5100 på: 03. Mai 2013, 13:20 »
Synes ikke skiva er dårlig eller noe sånt, synes bare ikke den er såååå bra som folk skal ha de til.

Tjah, synes da ikke OFWGKTA, som et kollektiv, er noe verre enn andre kolletiv som Wu-Tang Clan, Black Hole Crew eller Les Légions Noires. For all del, jeg sammenligner ikke disse kollektivene musikalsk, men et kollektiv er et kollektiv og det er jo kult nok.

Må jo også nevne Frank Ocean, da. Utrolig dyktig fyr. Swim Good er helt sykt bra. Frysninger fra start til slutt.
« Siste redigering: 03. Mai 2013, 13:22 av boris. »
Nei.

TommyWee

• Gjest
« Svar #5101 på: 04. Mai 2013, 12:28 »
Anbefaler å sjekke ut Boot Camp Clik og DuckDown Records gjengen for de som er glad i 90-talls boom bap. Da spesielt debutplatene.

Smif-N-Wessun - Dah Shinin'
Heltah Skeltah - Nocturnal
Black Moon - Enta Da Stage
O.G.C. - Da Storm

« Siste redigering: 04. Mai 2013, 12:42 av TommyWee »

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #5102 på: 04. Mai 2013, 18:01 »
Anbefaler å sjekke ut Boot Camp Clik og DuckDown Records gjengen for de som er glad i 90-talls boom bap. Da spesielt debutplatene.

Smif-N-Wessun - Dah Shinin'
Heltah Skeltah - Nocturnal
Black Moon - Enta Da Stage
O.G.C. - Da Storm

Bra smak du har!  ;) Klassiske greier.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

TommyWee

• Gjest
« Svar #5103 på: 05. Mai 2013, 23:47 »
Jo, takk det samme! Synes det er fin standard på hip-hop her inne.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5104 på: 06. Mai 2013, 12:58 »

Videoen til Rise of the Ghostface Killah. Latterlig kul sak, selv om den nok ville vært enda fetere i svart og  hvitt. Herlig italiensk 60-/tidlig 70-talls horror feeling over hele greia.
Nei.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5105 på: 06. Mai 2013, 15:37 »

Videoen til Rise of the Ghostface Killah. Latterlig kul sak, selv om den nok ville vært enda fetere i svart og  hvitt. Herlig italiensk 60-/tidlig 70-talls horror feeling over hele greia.

fantastisk!

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #5106 på: 08. Mai 2013, 15:15 »
Sola skin, og De La Soul rungerer på anlegget!

DEILIG låt.  :happy:
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5107 på: 08. Mai 2013, 18:15 »

Liker denne veldig godt, likt den siden barndommen da jeg var stor Lynyrd Skynyrd fan! Legendarisk og chill! En annen chill låt som er litt mer kjent:

« Siste redigering: 08. Mai 2013, 18:22 av Eriksen »

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5108 på: 10. Mai 2013, 11:27 »
Fabio Frizzi er så jævlig sjef. Herregud så mye bra han har mekka, men soundtrack til City of the Living Dead må være et av tidenes soundtrack.

HNNNGH!!!

Snart kjører jeg på med Goblins "Suspiria". Det e rikke akkurat et kjipt soundtrack det heller.
« Siste redigering: 10. Mai 2013, 11:31 av boris. »
Nei.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5109 på: 10. Mai 2013, 13:20 »
Fabio Frizzi er så jævlig sjef. Herregud så mye bra han har mekka, men soundtrack til City of the Living Dead må være et av tidenes soundtrack.

HNNNGH!!!

Snart kjører jeg på med Goblins "Suspiria". Det e rikke akkurat et kjipt soundtrack det heller.

Syns det hørtes kjipt ut i forhold til Zombi 2:
Regner med det er han og som har laget det?

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5110 på: 10. Mai 2013, 13:39 »
Det stemmer bra. Han står bak soundtrackene til bl.a Zombi 2, City of the Living Dead, The Beyond og A Cat in the Brain. Jævlig mye fethet og kule soundtrack.

Kan også anbefale Morte Macabre som har covra en del greier fra bl.a Cannibal Holocaust, City of the Living Dead, Rosemary?s Baby osv. Jævlig fete greier. Bandet bestå av Nicklas Barker og Peter Nordins fra legendariske Anekdoten, og et par fra Landberk. "Symphonic Holocaust" er ei jævlig fet skive.

Nicklas Barker har også mekka et soundtrack til den spanske filmen "El último fin de semana" som er jævlig bra. Mannen er en stor fan av horrorfilmer og det kommer relativt greit frem i dette soundtracket. Intenst, mørkt, majestetisk og progressivt.

Kan lastes ned fra hans egen bandcampside i meget god kvalitet: http://nicklasbarker.bandcamp.com/album/el-ultimo-fin-de-semana
« Siste redigering: 10. Mai 2013, 13:52 av boris. »
Nei.

TommyWee

• Gjest
« Svar #5111 på: 10. Mai 2013, 14:09 »
Nå som sommeren er her, så kjører jeg på med en låt fra en av mine favorittplater når sola varmer for fullt. Det er ingen andre enn Masta Ace med A Long Hot Summer. Fantastisk herlig skive.

Masta Ace - Good Ol' Love

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5112 på: 12. Mai 2013, 14:22 »
https://soundcloud.com/freshdubs/dillon-francis-idgafos-2-0-d

Chill sommerlåt for de som er interessert!

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5113 på: 12. Mai 2013, 22:29 »

Herre! Sangene på dette albumet blir jo berre bedre og bedre. Har alle dei diggbare elementa som det forrige albumet hadde. Personlige favoritter er Kvelertak og Evig Vandrar. Eit av mine absolutte yndlingsband, norsk eller utenlandsk. Kan ikkje vente til eg skal få høyre dei i sommer, for tredje gang. Er heilt ville live og det blir moro og høyre dei nye sangene.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5114 på: 12. Mai 2013, 23:56 »
Lynyrd Skynyrd og nå Kvelertak - endelig litt musikk jeg kan like!

Og helt enig - den siste plata er helt sinnsyk. Hører den ofte fra start til slutt. Favorittene har variert. Starta med å elske Kvelertak, så Evig Vandrar, og nå hører jeg jæævla mye på Tordenbrak. Der er ikke en eneste låt på det albumet som ikke holder høy klasse - enten det er de korte låtene eller de tre lengre låtene. Hele plata er en orgie av deilige riff. For et sjukt bra band Kvelertak er!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida