20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 822265 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #5070 på: 15. April 2013, 10:14 »
Kult! Selv går jeg nok for True North som beste låt. Ei låt som med en annen produksjon hadde glidd rett inn på bandets beste album, "Suffer".
Nei.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5071 på: 15. April 2013, 10:29 »
Trist å høre at Chi Cheng, bassisten i Deftones, gikk bort i går. RIP. Spent på om vi noen gang får høre albumet "Eros" nå, et album som egentlig er laget ferdig, men ikke ble gitt ut etter at Chi havnet i koma for 5 år siden.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5072 på: 16. April 2013, 22:19 »

For et album. For et jævlig bra album! Dette er ikke bare Ghostface Killahs beste album noensinne, men det beste hip hope-albumet siden 1995 (Liquid Swords) og et av tidenes fem beste hip hop album. Fissefet skive, og produksjonen må da være en av tidenes beste? Adrian Younge, kjent som mannen bak soundtracket til Black Dynamite, har virkelig gjort jobben sin på denne skiva. Herrefred!
« Siste redigering: 16. April 2013, 22:23 av boris. »
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5073 på: 20. April 2013, 15:21 »
TWELVE REASONS TO DIE

Er det ingen her som setter pris på ekstremt god hip hop? Kun jeg? ???

Har kun gitt skiva et par runder, men det hørtes meget fett ut.
Nei.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5074 på: 20. April 2013, 15:42 »
Oj. Ordentlig musikk itt! WP
Same old Shearer, always scoring!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5075 på: 23. April 2013, 18:03 »
Czarface-skiva er faen meg rå. Herlig skitten boom bap med en skikkelig deilig 90-talls feel.
Nei.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5076 på: 24. April 2013, 12:01 »
Czarface-skiva er faen meg rå. Herlig skitten boom bap med en skikkelig deilig 90-talls feel.

Sykt fett.

Syns ikke Twelve Reasons to Die var så fett som jeg hadde håpet på etter jeg hørte de 3 singlene på forhånd, men The Sure Shot (pt 1 & 2) er bare helt forbanna rå! Får gåsehud av overgangen midt i sangen. Er bare perfekt.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #5077 på: 27. April 2013, 10:00 »
Twelve reason to die albumet er ganske fett! Det veks på meg!

BEWARE OF THE STARE OF THE GHOSTFACE KILLAAAAH!!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5078 på: 27. April 2013, 10:19 »
Jeg digger skiva helt for jævlig mye. Spilles to-tre ganger hver jævla dag, og den blir fremdeles bare bedre og bredre. Elsker at de bruke ekte instrumenter på skiva, noe som gir skiva en skikkelig varm feel. Deilige saker.

Årets desidert beste skive til nå.

Czarface-skive blir også bare bedre og bedre. Sykt fet skive!
« Siste redigering: 27. April 2013, 11:01 av boris. »
Nei.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #5079 på: 27. April 2013, 16:56 »

Eg har blitt heilt hekta på Miguel, ein redningsmann innan RnB sjangeren. Talentfull fyr, fantastisk stemme!
Kaleidoscope albumet anbefalar eg verkeleg, diggbart!

:happy:
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5080 på: 29. April 2013, 22:45 »

Takk for tipset! Mulig det bare er kjærlighet ved første "blikk", men tror det må være det feteste hiphopalbummet jeg har hørt hvertfall. Klarer ikke å slutte å høre på det.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5081 på: 30. April 2013, 09:11 »
kult at det faller i smak. Jævlig bra skive, ja, selv om den ikke hopper inn på min topp-10 hip hop-album ever helt enda.
Nei.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5082 på: 01. Mai 2013, 12:35 »

For en latterlig deilig sang! #ThoseMemories
Same old Shearer, always scoring!

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #5083 på: 02. Mai 2013, 16:37 »
Ble prikket random på ryggen av en fyr da jeg gikk hjem fra byen i dag. Viste seg å være gitaristen i Honningbarna som lurte på om jeg hadde hørt om dem. Han hadde tippet 5000,- NOK med vokalisten på at jeg ikke hadde det pga at jeg ikke så ut som en typisk honningbarna-lytter (Gant-shorts, poloskjorte og caps bak frem var dagens antrekk til de som lurer...) og så sitt snitt i å cashe inn noen raske penger på turnè i Århus. Anyway; ble påtvunget en kjapp small-talk med bandet som inviterte meg og kompiser på gjesteliste til dagens konsert.

Og jeg vet at de har en bra sang da jeg hørte de på P3 tidligere. Men klarer ikke finne annet enn bråkete sanger helt utenfor min gate på Youtube. Så antar vel at jeg skipper den selv om selve historien nå var grei nok.  ;)

(Noen som vet hvilken sang som kan ha blitt spilt på P3 btw?)

Ser jo at de har en del internasjonale fans på YouTube.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5084 på: 02. Mai 2013, 16:47 »
Fuck kunst (dans dans) er jo nokså lyttervennlig sett fra et "mainstream"-perspektiv?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida