20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 823446 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Musikk tråden
« Svar #195 på: 25. Feb. 2006, 21:36 »
Smak og Behag.
iverpool FC

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
Musikk tråden
« Svar #196 på: 26. Feb. 2006, 13:03 »
Clapton er kanon. Jeg har et fantastisk, umenneskelig bra duettalbum med han og B. B. King. Helt utrolig bra. Musikken fører meg inn i en transelignende tilstand. Og å kalle blues masete blir helt feil.
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Musikk tråden
« Svar #197 på: 26. Feb. 2006, 15:16 »
Men å kalle Iron Maiden for masete blir rett?
iverpool FC

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Musikk tråden
« Svar #198 på: 26. Feb. 2006, 16:20 »
Nei, det har jeg ikke påstått.
Tore Eikeland,

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Musikk tråden
« Svar #199 på: 26. Feb. 2006, 18:23 »
Sorry, trodde det var deg. Sjekket det nå og det var Joakim som skrev att det ble for masete.
iverpool FC

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Musikk tråden
« Svar #200 på: 26. Feb. 2006, 20:30 »
Okei, Clapton er vel for bluesen det samme som Johnny Cash er for countryen, spør du meg :D
Bare at jeg også etter å ha hørt Clapton endel syns det også blir litt masete.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Musikk tråden
« Svar #201 på: 26. Feb. 2006, 20:51 »
HASTESAK!
Jeg skal til Bodø på fylkesmesse for ungdomsbedrifter imorra, og trenger en beta lyd med vind! Altså, vind fra naturen! Noen som veit sanger eller lydfiler en kan finne dette fra? Altså, uvær av noe slag!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Musikk tråden
« Svar #202 på: 26. Feb. 2006, 20:54 »
Vet ikke, prøv å søk etter nature voices eller noe sånt da.
iverpool FC

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Musikk tråden
« Svar #203 på: 26. Feb. 2006, 22:00 »
Sitat fra: "Dag Riise"
Men å kalle Iron Maiden for masete blir rett?

Det er ikke mer "rett" å kalle Maiden masete, enn det er "feil" å kalle blues masete.
At jeg sier at Maiden er masete er min personlige oppfattelse av deres musikk. Men jeg skal på ingen måte frata folk den gleden å være helfrelste fans av dem. For deg gir det helt sikkert mening. For meg gir det null mening.

Forøvrig, B.B. King er enkelt og greit genial. Har selv hørt ham sammen U2, og også det er en helt utenomjordisk musikkopplevelse.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Musikk tråden
« Svar #204 på: 26. Feb. 2006, 22:15 »
B. B. King er helt fantastisk. Det går ikke an å finne superlativ som beskriver musikken hans på best mulig måte. Rett og slett umenneskelig. Har sett vanvittig mange TV-sendte konserter av han. En gang hadde Eric Clapton organisert veldedighetskonsert i USA en plass med 60 000 tilskuere. Carlos Santana, Eric Clapton, Robert Johnson, Buddy Guy og flere satt på scenen og klimpret på gitarene sine. Stemningen var bra og folk hadde det hyggelig. SÅ! Fra enden på scenen kommer B. B. King, 80 år gammel, spankulerende med en av sine 15 gitarer, publikum holder nærmest pusten. Han drar frem en stol og setter seg ned ved siden av de andre. Stemningen på arenaen er til å ta og føle på. Så kommer tonene dansende ut av metallstrengene og publikum blir fullstendig i ekstase. Til og med de andre gitaristene ved siden av ser ut til å måpe. Melodien i seg selv er helt målbindende vakker. De andre henger seg på og sangen fortsetter. Publikum ser ut til å gå fullstendig av hengslene. Det skulle ikke mer til enn at B. B. King entret scenen. 80-åringen koser seg med gitaren og spiller lekkert og lekent på samme måte som han har gjort siden han startet musikkarrieren i 1946. Og han holder det gående ennå. 2-3 konserter i uken er fortsatt standard for denne levende legenden. At en 80-åring holder nærmere 200 konserter i året vitner om kvalitet. Jeg vil anbefale absolutt alle til å skaffe seg et eksemplar av et av albumene hans og la seg lede inn i transen av den nydelige musikken. Man kan si hva man vil om blues, men ingen kan påstå at det ikke er en musikk med sjel. Og den har for alltid inntatt min.
Tore Eikeland,

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Musikk tråden
« Svar #205 på: 27. Feb. 2006, 00:10 »
Musikk med sjel, ganske grei deffinisjon av blues. Personlig mener jeg att den verste musikken er Techno og diverse pop grupper.

Deffinisjonen på dårlig musikk er Crazy Frog.
iverpool FC

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Musikk tråden
« Svar #206 på: 27. Feb. 2006, 00:27 »
Det er ikke musikk, det er dataspill.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Musikk tråden
« Svar #207 på: 27. Feb. 2006, 00:27 »
Javisst har blues sjel, ingen tvil om det!
Men det er fortsatt musikk som ikke fenger min sjel. Forøvrig syns jeg heller ikke U2 og B.B. King's "When Love Comes To Town" er så meget mye å skryte av om jeg skulle starta å skryte av U2!

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Musikk tråden
« Svar #208 på: 27. Feb. 2006, 00:29 »
Sitat fra: "Lasse"
Det er ikke musikk, det er dataspill.

Hehe, er nok dessverre enig med deg der ja.
iverpool FC

sofateip

• Scum
  • Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Musikk tråden
« Svar #209 på: 27. Feb. 2006, 18:25 »
alle må høre Muse! geniale!
ellers anbefales system of a down...