20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 821320 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #4215 på: 13. Des. 2011, 22:32 »
Paul McCartney i morra. Etter hva jeg har hørt spiller han for første gang på turne også låter av Harrison og Lennon. Da er det etter alle solemerker duket for en helt fantastisk opplevelse!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4216 på: 13. Des. 2011, 22:46 »
Tviler ikke på at MacCartney blir konge, nei! Er forresten på jakt etter noe nytt å legge inn på ipoden, helst noe britisk fengende, rask gitar-rockemusikk som det beste fra Maximo Park og Arctic Monkeys. Noen forslag jeg ikke har hørt om mottas med takk! :)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4217 på: 13. Des. 2011, 22:52 »
The Vaccines kan anbefales!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4218 på: 13. Des. 2011, 23:02 »

Mars, gutter. I Mars kommer tidenes album. For et cover. Noe av det beste jeg har sett noensinne.
Nei.

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #4219 på: 13. Des. 2011, 23:06 »
The Vaccines kan anbefales!
Anbefaler den anbefalingen! Debutalbumet er et av 2011s beste album, synes nå jeg.
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4220 på: 13. Des. 2011, 23:19 »
Herlig! Har aldri hørt noe fra dem før, legges definitivt til på lista over ting som skal kvalitetssjekkes! :)

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4221 på: 13. Des. 2011, 23:23 »
Tviler ikke på at MacCartney blir konge, nei! Er forresten på jakt etter noe nytt å legge inn på ipoden, helst noe britisk fengende, rask gitar-rockemusikk som det beste fra Maximo Park og Arctic Monkeys. Noen forslag jeg ikke har hørt om mottas med takk! :)

Kommer jo ikke unna Oasis eller Blur, men de har du vel allerede forhåpentligvis :P

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4222 på: 13. Des. 2011, 23:31 »
Er ganske godt kjent med begge de artistene, ja. Men følger ikke kontinuerlig med på nye utgivelser, så den typen tips jeg fikk var perfekt. ;)

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #4223 på: 14. Des. 2011, 10:32 »
Spennande album, Boris! Kva band?

Magisk! Tidenes duo?
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4224 på: 14. Des. 2011, 17:41 »
Spennande album, Boris! Kva band?

Sigh. Japansk band som startet som et relativt unikt black metal band, men beveget seg fort i en ekstremt experimental retning. Uten tvil det mest unike bandet jeg har hørt.

Bandets forrige album, Scenes From Hell, hadde også et drøyt bra cover. Samme fyren som har laget begge.

Jeg elsker hvordan Eliran Kantor på begge coverne inkluderer logoen som en del av malleriene, i stedet for og ha logoen helt ute av plass limt oppå. Samt alle detaljene.
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4225 på: 14. Des. 2011, 22:08 »
Paul McCartney var helt sjukt! Fyfader altså - jeg er så usannsynlig fornøyd med at jeg har fått oppleve noe slikt! Blir selvfølgelig sjukt med en sånn katalog av låter å ta av - men fyren var knallbra live, jeg er sjukt imponert! Og når han atpåtil desker opp med Harrison-sangen Something og Lennon's A Day In The Life og Give Peace A Chance - så ja! Konserten varte i 3 timer nesten uten pause. Lykke!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4226 på: 14. Des. 2011, 22:17 »

Jeg er veldig glad i det meste Plastic Tree har gitt ut, men den låta der er jammen meg best. Fenomenalt! Skulle ønske bandet kunne gitt ut ei hel shoegaze-skive, eller ei hel skive med kun de hardere og tunge låtene som Ghost og Sabbath. Blir litt for mye variasjon på de fleste skivene, og jeg kunne godt tenkt meg ei skive som holder seg innenfor en sjanger.
Nei.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4227 på: 14. Des. 2011, 23:16 »

Kommer jo ikke unna Oasis eller Blur, men de har du vel allerede forhåpentligvis :P

The Strokes:)
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4228 på: 15. Des. 2011, 00:24 »
Jeg har hørt alt av dem allerede. ;)  The Strokes var forøvrig også det første bandet jeg tenkte på da jeg hørte Vaccines for første gang.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4229 på: 15. Des. 2011, 00:50 »
Acid Mothers Temple er sånn ca. jævlig fett. Har kost meg med et par Acid Mothers Temple & the Cosmic Inferno-album i dag. Ominous From the Cosmic Inferno og Anthem of the Space. Jævlig bra. Veldig rett frem og letthørt til å være Acid Mothers Temple. Mye tyngre og med hard rock-inspirert psychedelia, i mtosetning til Acid Mothers Temple & the Melting Paraiso U.F.O. som er langt mer experimentelt og hardhørt.

Anthem of Space bestr av ei låt på 43 minutter og en på 10. Begge kan høre sher:

Dødsfett album!

Fant ingen låter fra "Ominous From the Cosmic Inferno" på youtube, men coveret ser sånn her ut og passer musikken som hånd i handske:

Absolutt verdt å sjekke ut om man interesserer seg for psykedelisk musikk, eller har lyst til å sjekke ut noe litt utenom det vanlige. Ufattelig deilig!
Nei.