20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 821510 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #4125 på: 14. Nov. 2011, 21:11 »
Å sprite opp Johnny Cash - DET er blasfemi det!
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4126 på: 14. Nov. 2011, 21:27 »
Nå er jo dette en veldig lite kjent coverartist da - men akkurat den SBS-coveren syns jeg er fin og avslappende versjon - dog selvfølgelig forsvinner hele meningen med sangen i en slik versjon.

Ellers - er selvfølgelig helt enig i at det blir aldri det samme som originalen - men jeg syns fortsatt det kan gjøres veldig bra og interessant allikevel. Johnny Cash laga jo for eksempel en fin cover av One. John Legend har en sinnsykt fin cover av Pride, The Killers har en veldig fin cover av Romeo&Juliet for å nevne noen jeg kom på i farta av låter hvis originaler er blan mine favoritter. Achtung Baby er jo også min favorittplate - men jeg syns Q Magazine sin hyllest med mange kjente artister inneholder flere meget gode coverversjoner:
http://soundcloud.com/fagnermorais/sets/achtung-baby-tribute-q/

The Fray, Damien Rice, Patti Smith og Jack White gjør eksempelvis alle meget fine tolkninger av gode sanger - syns jeg. Kom også på Stevie Wonders herlig cover av We Can Work It Out. Elsker både original og cover.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4127 på: 14. Nov. 2011, 21:45 »
Coverlåter kan være jævlig fett det. Det norske black metal-bandet Carpathian Forest covra The Cure's fantastiske "A Forest" som bonuslåt på Black Shining Leather-skiva dems. Jævlig kul, og de gjør den til sin egen uten og ødelegge låta totalt. Høres fremdeles hvilken låt det er, men samtidlig så passer den perfekt inn på skiva.

Amerikanske Krieg gjorde det samme med The Velvet Underground's "Venus In Furs".

Begge låtene kunne godt ha vært deres egne og passer veldig bra inn på de to black metal skivene, selv om de ikke beveger seg langt ifra orginalene.

Edit: Sepultura gjorde det samme med Devo's klassiker "Mongoloid".
Jævlig kul versjon.
« Siste redigering: 14. Nov. 2011, 21:47 av boris. »
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4128 på: 14. Nov. 2011, 21:52 »
Som relativt grei The Cure-fan veit jeg at jeg har hørt den coveren før - og den er i aller høyeste en god cover av en fantastisk bra sang.
En annen coverlåt jeg virkelig elsker er Ingrid Olava's versjon av Her Kommer Vinteren:

Eller denne versjonen av Bob Dylan's "Maggie's Farm" signert Rage Against The Machine. Råbra!
« Siste redigering: 14. Nov. 2011, 21:55 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4129 på: 14. Nov. 2011, 21:56 »
Har hørt gjennom Violeta Violeta Vol 2. av Kaizers nå. Ved første gjennomlytting var jeg litt skuffet. Blitt en del bedre nå, men hadde fortsatt forventet mer fra Norges desidert beste band ;)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4130 på: 14. Nov. 2011, 22:00 »
Kaizers er lissom - noen jævla råe låter - og så har du samtidig resten av låtene som bare blir veldig mye kjedelig ompa. Låter som eksempelvis Hjerteknuser og Die Polizei er klasse, men så er der så mye jeg ikke har sansen for ellers. Så frustrerende.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4131 på: 14. Nov. 2011, 22:11 »
Tror ikke du har satt deg skikkelig inn i Kaizers enda ;) Jeg har hørt på de helt siden 9 klasse, og jeg får stadig nye favoritter som jeg i ved de første gjennomlyttingene stemplet som kjedelige.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4132 på: 14. Nov. 2011, 22:31 »
Moonsorrow - For Whom The Bell Tolls (Metallica cover)

Denne burde også nevnes. Jeg hater Metallica sing versjon, men her gjør bandet låta til sin egen. Jævlig freskt! Ikke alle som greier og ta ei drittlåt og gjøre den så til de grader fet.
Nei.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4133 på: 14. Nov. 2011, 22:53 »
For Whom the Bell Tolls er jo fet. Alt av Metallica på Kill 'Em All, Ride the Lightning og Master of Puppets er jo bra. Så døde Cliff, og Metallica med han.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4134 på: 14. Nov. 2011, 22:56 »
Mæh. No Life 'til Leather er best, Kill 'Em All er nest best, resten er enten jævlig kjedelig eller direkte ræva.
Nei.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #4135 på: 15. Nov. 2011, 21:52 »

Musikk blir ikkje mykje betre enn dette! Musikk som virkeligt får meg til å danse Tarantino-aktig, om ikkje som hovudmannen sjølv i bandet! Det beste Manchesterbandet, saman med The Smiths sjølvsagt.  :thumbu:

Mesterverk.

Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4136 på: 15. Nov. 2011, 22:02 »
Joy Division er kult, ja.
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4137 på: 16. Nov. 2011, 23:07 »
Har en innrømmelse til Geordie-Olav angående Radiohead vs Muse. Har en roomie her fra Hviterussland som hører mye på Radiohhead - og jeg har vel etterhvert også fått et inntrykk av at Muse er en blek copycat! :P

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4138 på: 16. Nov. 2011, 23:17 »
!

Blir alltid like imponert over den videoen der. Selv med auto tune så har de problemer med å synge rent. Haha, fy faen! :wub:
Nei.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4139 på: 16. Nov. 2011, 23:37 »
Jeg døøør! Ahhahaha!  :lol: Den har alt den videoen der, herlig tekst, fengende musikk, nydelig sang og fet musikkvideo. Full pakke!

:rofl: