20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 821533 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

King_P

• Midtbaneanker
  • Nemesis
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #4080 på: 29. Okt. 2011, 01:58 »
Kult. Kunne tenkt meg å se de selv, og da spesielt hele LoDDoD. En 60 minutters orgasme, og bandets soleklart beste skive. Synd de la opp.
Også enig angående Ayreon. Synes The Human Equation er bandets eneste virkelig gode skive. Det er imponerende hvordan Arjen Lucassen kan få med hinsides mange kjipe vokalister og gjøre dem interessant og bra. Det er rett og slett veldig, veldig imponerende.

-boris
Søte, søte blekkspruter.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4081 på: 29. Okt. 2011, 11:33 »
Human Equation har mange bra vokalister da. James LaBrie gjør sin kanskje beste vokalistopptreden, mens både Devin Townsend, Devon Graves og Mikael Åkerfeldt er bra vokalister. Har tidligere ikke vært så imponert over Townsend utenom dette albumet, men Ghost som kom i år er nydelig ambient-musikk.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #4082 på: 29. Okt. 2011, 12:28 »
Mastodon har blitt helræva, både på skive og live. Før var de bra på skive og massive live.

Men, Bad Religion, du liker prog, right? Og er ute etter litt ny, deilig prog? Alt av Devil Doll (som er tidenes aller feteste progband i mine øyne), Green Carnation (Light of Day, Day of Darkness), Flower Travellin' Band (Satori),  Orne (The Conjuration by the Fire), Ayreon (The Human Equation), Black Widow (Sacrifice og Black Widow) osv. anbefales.

Dette er ting du kommer til å like, spesielt Orne vil sitte som er skudd for din del. Devil Doll og Black Widow vil kreve litt mer tid, men det kommer til å sitte som et skudd de og. Aye! Stol på meg! :thumbu:

:wub:

-boris

Boris, holder med dig grabben! Synst Mastodon-albumet låt ganske så kjipt, gidde meg lite! Har faktisk hørt Green Carnation albumet (?) som det er snakk om, varer vel i 60 min eller noko sånt? Sinnsjukt bra greier!

Prog er dritfett, sjølv om det har gått mest i gammal prog/italiensk prog, så likar eg godt metal-prog ala Tool og A Perfect Circle. Men sidan eg vil utvide min litt trangsynte "det gamle er best"-syn, så skal eg utforske litt ny prog, så det blir å sjekke ut dei du har nemnt. ;)
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

King_P

• Midtbaneanker
  • Nemesis
    • Vis profil
« Svar #4083 på: 29. Okt. 2011, 13:17 »
Human Equation har mange bra vokalister da. James LaBrie gjør sin kanskje beste vokalistopptreden, mens både Devin Townsend, Devon Graves og Mikael Åkerfeldt er bra vokalister. Har tidligere ikke vært så imponert over Townsend utenom dette albumet, men Ghost som kom i år er nydelig ambient-musikk.

Men jeg synes at blant annet LaBrie er en forferdelig kjip vokalist. Men på Ayreons THE så funker han veldig bra. Er heller ingen fan av Devin, men digger både vokalen hans og fyren. Kul kis! Har ikke sjekka ut Ghost ordentlig. Får vel gjøre det.

Boris, holder med dig grabben! Synst Mastodon-albumet låt ganske så kjipt, gidde meg lite! Har faktisk hørt Green Carnation albumet (?) som det er snakk om, varer vel i 60 min eller noko sånt? Sinnsjukt bra greier!

Prog er dritfett, sjølv om det har gått mest i gammal prog/italiensk prog, så likar eg godt metal-prog ala Tool og A Perfect Circle. Men sidan eg vil utvide min litt trangsynte "det gamle er best"-syn, så skal eg utforske litt ny prog, så det blir å sjekke ut dei du har nemnt. ;)

De eldre skivene er ganske bra da. De to første skivene. Men der er det langt mindre progressivt og mer sludge.
Yes, låta varer i 60 minutter. Flotte greier.

Black Widow er gammel prog (skivene jeg nevnte er vel fra 70 og 71). Okkult prog. Veldig bra greier.
Devil Doll er fra 89 og noen skiver spredt utover første halvdel av 90-tallet. Lange teatralske sanger med Mr. Doctor's veldig sære og fete vokal - type sprechgesang. Finnes ikke et eneste band som låter som Devil Doll.
Flower Travellin' Band's Satori er fra 71. Tenk deg om Black Sabbath hadde en enda særere vokalist og spilte psychedelic/progressiv rock med en del heavy metal. Hadde vært litt som Satori, tror jeg.
Orne er som en hyllest til band som Van der Graaf Generator / Black Widow / King Crimson / Pink Floyd / Genesis. Altså, gammel prog. Sikkert noe for deg. Jeg digger det. Veldig deilig album.

-boris
Søte, søte blekkspruter.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #4084 på: 29. Okt. 2011, 13:43 »
Orne, The Conjuration by the Fire satt SJØLVSAGT som eit skudd. Det låter bra!
Spesielt låta "A Beginning" har eg forelsket meg. Herlig atmosfære, feite riff og saxophone! Den pausa midt i låta er og utrulig effektiv.
for a logical solution!

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4085 på: 29. Okt. 2011, 14:16 »
http://www.dagbladet.no/2011/10/29/kultur/musikk/rem/kirsten_dunst/john_giorno/18810234/

Legender.

Det nye albumet til Coldplay virker forresten sykt kjedelig! Så utrolig platt og uinspirert. Tipper X&Y forblir karrierens høydepunkt for alltid, de var mye bedre da de tillot seg å stjele gode strofer fra andre artister.   

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4086 på: 29. Okt. 2011, 14:40 »
Ja, dessverre enig. Mye produksjon og innpakking, men lite innhold. Ingen sanger som griper deg. For min del forblir nok A Rush Of Blood To The Head det klart beste - full av sterke låter.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #4087 på: 29. Okt. 2011, 15:25 »
Haha, nå lånte de jo en hel låt til Every Teardrop Is A Waterfall, som jo er den største hiten på albumet. De to siste albumene deres har vært ganske ubrukelige etter min smak. Fem gjennomlyttinger, så er det over. Heldigvis kommer det gode artister gjennom hele tiden. Delphic hadde f.eks. en knalldebut med Acolyte:

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4088 på: 29. Okt. 2011, 16:37 »
Amerikansk danseband-musikk fra 50-tallet høres kanskje ikke så fristende ut i utgangspunktet, men går det egentlig an å lage en mer catchy låt enn dette?

Fantastisk!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4089 på: 29. Okt. 2011, 17:04 »
Fikk plutselig veldig flashbacks til to geniale bergensere med , jeg :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4090 på: 29. Okt. 2011, 17:08 »
Ah, selvsagt! Jeg tenkte jeg hadde hørt en annen versjon av den før, men kunne ikke komme på hvor jeg hadde det fra. :P

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #4091 på: 30. Okt. 2011, 08:34 »

Trur den er ny? Uansett, synst denne singelen til Rihanna er dritfeit. Utrulig fengande låt. Og btw, for ei dame!
for a logical solution!

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #4092 på: 30. Okt. 2011, 12:52 »

Trur den er ny? Uansett, synst denne singelen til Rihanna er dritfeit. Utrulig fengande låt. Og btw, for ei dame!

:wub:

elsk!!

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4093 på: 01. Nov. 2011, 12:50 »
Machine Head i kveld. Med Devildriver, Darkest Hour og Bring Me The Horizon som oppvarming. Blir hardt og deilig  :punk:
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4094 på: 01. Nov. 2011, 13:20 »
Det høres temmelig fantastisk ut. Unto the Locust er et utrolig kult metallalbum.