20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 822459 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Noreng

• Gjest
Sv: Musikktråden
« Svar #4005 på: 08. Okt. 2011, 01:13 »
Haha, Olav, der traff du ett vondt punkt :( Jeg har ikke hørt aktivt på coldplay, men har alltid likt det jeg har hørt. Når du nå skrev om Paradise, tenkte jeg skulle høre den. Digga den :D

Noreng

• Gjest
« Svar #4006 på: 08. Okt. 2011, 01:14 »
btw, du var sarkastisk der håper jeg, Boris?:P

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4007 på: 08. Okt. 2011, 01:20 »
btw, du var sarkastisk der håper jeg, Boris?:P

Selvfølgelig ikke. Det å høre på asiatisk, og da spesielt japansk rock aka jrock aka visual kei, forvandler deg fra en rose til en tulipan - da går du fra å være en kjedelig rose i en verden full av roser, til å bli en nydelig, vakker og unik tulipan i en verden full av roser. Vakkert!

Helt sant! :)
Nei.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #4008 på: 08. Okt. 2011, 01:34 »
Haha, Olav, der traff du ett vondt punkt :( Jeg har ikke hørt aktivt på coldplay, men har alltid likt det jeg har hørt. Når du nå skrev om Paradise, tenkte jeg skulle høre den. Digga den :D

Sangen er fengende nok, men rett og slett medioker, og noe man går lei av etter noen gjennomlytninger. Mainstream er en materialistisk, sjeleløs masse som vil ledes til tomhet. Penger, sex og berømmelse er drivkraften bak alt. Hver gang jeg er i ferd med å switche til Voice utbryter jeg "halvnakne damer!" og jeg har alltid rett. Det er ikke hva musikk eller kunst handler om, og det er fullstendig feil måte å kommunisere på. Det er meningsløst.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4009 på: 08. Okt. 2011, 01:46 »
Det er meningsløst for deg, men det betyr ikke at det er meningsløst for alle andre.

Hva som er meningsløst og ei av kunst og alt sånn er jo opp til øyet som ser og øret som hører. Finnes ærlig talt ingen fasit på sånne ting.
« Siste redigering: 08. Okt. 2011, 01:49 av boris. »
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4010 på: 08. Okt. 2011, 02:29 »
Hva kan man si dersom noen sier at Bieber er et like stort musikalsk geni som Vivaldi?

Svaret her er ganske åpenbart, er det ikke? Men det betyr jo ikke at Bieber er meningsløst for alt og alle. Jeg kan jo bruke meg selv som et eksempel, og jeg setter langt mer pris på en håndfull  Bieber-låter enn Vivaldi. Jeg synes også Rihanna har en håndfull kremlåter.
Men hva som er meningsløst og ei kommer, som vi begge er enige om, ann på øret som hører. I mine ører er Dream Theater hinsides meningsløst, mens for andre, blant annet folk jeg kjenner, er Dream Theater alt som gjør livet herlig.

Jeg kan også vedde en femmer og en kuletyggis på at såkalt War Metal eller Drone fremstår som meningsløst for majoriteten av folk, og absolutt ale som er her på forumet utenom King_P, men for meg er det ekstremt langt unna meningsløst. Helt fantastisk, og det gir meg masse.

Men jeg tror aldri vi kommer til å finne ut av dette, så vi kan jo avslutte først som sist. :)

Også avslutter jeg med to låter som mest sannsynelig er meningsløse for de fleste, men som gir masse mening for meg:

Nei.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4011 på: 08. Okt. 2011, 02:50 »
Boris: Jeg var så dum at jeg klikket på den første linken din. Du burde virkelig få deg en jobb i militæret hvor du får innstille samband. Da får du høre den låta der mange, mange ganger.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4012 på: 08. Okt. 2011, 02:53 »

Den andre låta er noe helt annet, btw. Sjekk ut.

Men som sagt, alle her vil nok mene at dette er meningsløse greier, men for min del er det mildt sagt fantastisk.
Nei.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4013 på: 08. Okt. 2011, 03:26 »
Ja. Det er derfor jeg hører en del på asiatisk musikk. Det er mindre populært her, noe som gjør meg unik. :)
Mainstream = flere lyttere = mindre unikt, noe som vil gjøre meg mindre unik. :'(
Så hvis for eksempel Visual Kei-band skulle bli sinnsykt populære, og selge like mange plater som U2 og Coldplay til sammen i USA og Europa, så vil du da slutte å høre på den musikken, fordi du ikke lenger er "unik". Er det å være unik et mål i seg selv, og hvorfor er det så ekstremt viktig? Hvorfor er "mainstream" så forferdelig, mens "unikt" er så fantastisk?

Er det sånn at du ikke kan være på facebook, fordi absolutt alle andre er det også, og finner deg et knøttlite nettsamfunn som du deler med kun to andre mennesker i hele verden, fordi det gjør deg unik?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4014 på: 08. Okt. 2011, 03:36 »
Du skjønte virkelig ikke at jeg tullet, gjorde du? ;)

Og til informasjon; nå har jeg også skrevet på de to siste siden at A) jeg driter i om musikk er mainstream eller ei, bra musikk er bra musikk, og B) jeg liker en håndfull Justin Bieber- og Rihanna-låter, som faktisk er to relativt populære artister.

Edit #2: Det jeg skrev der var kun ment som tull, og en perfekt imitasjon (kan det kalles det selv om det bare er skrevet?) på 85+% av de vestlige som liker japansk rock. Og det er ikke tull engang.
« Siste redigering: 08. Okt. 2011, 03:40 av boris. »
Nei.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4015 på: 08. Okt. 2011, 03:59 »
Har ikke lest denne tråden, men må bare si meg enig i det siste Boris sier!

Hvem faen bryr seg om musikken er mainstream eller ikke? Om det er musikk du synes er bra, så lytter du til den musikken!

Det samme gjelder sjangere. Hvorfor skal folk bare ha en sjanger? - "Jeg liker bare hard-rock, så jeg kan ikke like noe hip hop, uansett!!"

For min egen del, så liker jeg f.eks Eminem, Tupac og stort sett hip hop, men jeg liker også f.eks Tim Christensen - Right Next to the Right One.
Jeg har til gode å høre en Dimmu Borgir sang jeg liker, men skulle jeg komme over en, ja vel så er den bra i mine øre.

Når vi først er inne på love/hate innenfor musikk, så stiller jeg meg uforstående til bieber-hatet. Jeg er ingen bieber-fan, jeg har igrunn ikke noe forhold til han what so ever, men hvorfor skal folk hate han så intenst? Fordi han er rik, populær blandt jentene og gjør det han elsker? En ting er gutter på 14 år som syns det er kult å hate, men blir litt redd når voksne mannfolk regelrett hater en gutt på 16 år...
Same old Shearer, always scoring!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4016 på: 08. Okt. 2011, 09:46 »
Hehe - det derre Bieber-hatet er ganske dumt ja. Jeg syns jo musikken er elendig - men å hate ham, nei.
Hva Coldplay angår - jeg klarte aldri like Every Teardrop Is A Waterfall, syns det må være en av de svakeste låtene de har laget. Paradise syns jeg derimot er en sinnsykt deilig låt - og når jeg ser liveversjon av den, eller hører den i studioform - så klarer jeg ikke se at der ligger noe mindre følelser i den i den enn noe annet Chris Martin og co har laget.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4017 på: 08. Okt. 2011, 11:28 »
Akkurat Bieber bør det kanskje være lov til å hate fordi han sier så jævlig mye dumt, om ikke pga musikken. Jeg synes det er verre med Rebecca Black-hatet etter en sang som i mine øyne egentlig ikke skilte seg nevneverdig ut fra andre sanger i samme sjanger.

Sellout-hysteriet kan i alle fall bli latterlig til tider. Band som gjør akkurat det samme over lengre tid blir plutselig sellouts etter at en av platene deres blir populære, forstå den som kan.

coxie

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4018 på: 08. Okt. 2011, 12:00 »
Når vi først er inne på love/hate innenfor musikk, så stiller jeg meg uforstående til bieber-hatet. Jeg er ingen bieber-fan, jeg har igrunn ikke noe forhold til han what so ever, men hvorfor skal folk hate han så intenst? Fordi han er rik, populær blandt jentene og gjør det han elsker? En ting er gutter på 14 år som syns det er kult å hate, men blir litt redd når voksne mannfolk regelrett hater en gutt på 16 år...

Kunne ikke sagt det bedre! Apropos Bieber-hat, dette klippet må du bare se:

Haha, jeg lo på meg en brokk! På en måte er det veldig trist, men samtidig underholdende!

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4019 på: 08. Okt. 2011, 12:36 »
Jeg hadde aldri likt en coldplay-sang før jeg hørte fix you. Var noe med den som smeltet mitt hjerte umiddelbart. Har aldri likt en coldplay-sang siden, men nå skal jeg for første gang i mitt liv høre på Paradise! Som enkelte her sier er fantastisk, så vi lytter med åpne ører.

@Geir : Vi er vel flere her på denne jordkloden som sier dumme ting, ingen grunn til hat av den grunn vel?  :P Jeg kan se poenget ditt, men må si meg uenig. Men det er jo helt greit :)

@coxie : Er vel rimelig sikker på det bare er en gimmick, så velger å le istedet for å grine av bestefaren! For en type :P
Same old Shearer, always scoring!