20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 822764 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #3960 på: 28. Sep. 2011, 21:24 »
Foretrekker Shadows of the Sun og Bergatt, både på dagtid og nattertid. Synes Kveldssanger er middelmådig og veldig halvhjertet.

Shadows of the Sun er nydelig og Ulvers beste, selv om jeg også synes Svidd Neger og Wars of the Roses er veldig gode album.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3961 på: 28. Sep. 2011, 21:40 »
For min del er SotS en fin-fin nummer to. Bergtatt og Nattens Madrigal deler førsteplassen. Fæntæstiske saker.
Nei.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3962 på: 28. Sep. 2011, 21:45 »
Noen andre enn meg som har hørt nye Ljungblut forresten? Litt rolig popsynthaktig (sier egentlig veldig lite) musikk fra Kim Ljung, bassisten i Seigmen. Faktisk ganske så nydelig.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3963 på: 28. Sep. 2011, 21:52 »
http://open.spotify.com/track/3MJqRK2KSpgbnoqpSSaHoL

Digger Alex Turner. Ekstremt herlig låt!

Yes, hele soundtracket er bra. Det samme er bandets nyeste album. Godt å se at de forbedrer seg fra bølgedalen etter det fantastiske debutalbumet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3964 på: 28. Sep. 2011, 21:58 »
Syns faktisk alle albumene har vært gode på sine måter, Humbug kanskje den svakeste - dog er dette det beste siden førstealbumet da de på en måte har modnet seg til en slags gjennomført "ren stil" igjen. Er ihvertfall spekket av fantastiske låter, selv om det er noe helt annet enn den småsinte og ekstremt fengende førsteplata.

http://www.dagbladet.no/2011/09/28/kultur/ellen_degeneres/jarle_bernhoft/musikk/18342941/

Nå er jeg mest av alt skuffa over at Bernhoft gikk fra Span til den sologreia han gjør nå - men du verden for en rå vokalist han er. Og dette syns jeg var ganske kult.

!

Og tilslutt, for oss Coldplay-fans :)
« Siste redigering: 28. Sep. 2011, 23:50 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3965 på: 29. Sep. 2011, 11:53 »
Foretrekker Shadows of the Sun og Bergatt, både på dagtid og nattertid. Synes Kveldssanger er middelmådig og veldig halvhjertet.

Sjokk  :P
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3966 på: 29. Sep. 2011, 12:57 »
Nei.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3967 på: 29. Sep. 2011, 19:51 »
Sjokk  :P

Jaha?

Jepp :)

Men til å sovne til er den meget bra, fine harmonier. Sov i telt i høst, satte på den, ble en eventyrlig og litt skummel stemning. Herlig :)
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3968 på: 29. Sep. 2011, 20:09 »
Allright.

Jeg for min del setter heller på Death In June, Current 93, Sol Invictus, Of The Wand & The Moon, Tenhi og sånn før jeg setter på Kveldssanger. Neofolk er veldig behagelig og godt.

Tenhi:
Og the Wand & the Moon:
Sol Invictus:
SOnne Hagal:

Stemningsfult og digg.
Nei.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3969 på: 29. Sep. 2011, 20:12 »
Det første bandet der hørtes litt spennende ut. Noe jeg kanskje bør sjekke ut mer av. :)

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3970 på: 29. Sep. 2011, 20:15 »
Geir: Gjør det. Jeg har kun hørt to album selv (Kauan og Väre), men begge er utrolig flotte.

V? li må også nevnes. Har kun gitt ut en demo så vidt jeg vet, men den er til gjengjeld fantastisk.

« Siste redigering: 29. Sep. 2011, 20:17 av boris. »
Nei.

Sholadinho

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #3971 på: 29. Sep. 2011, 20:49 »
Ky-Mani Marley har blitt en personlig favoritt den siste tiden. Vet ikke om han har blitt nevnt her inne før, men han driver med en slags moderne form for reggae hvis man kan kalle det det. Syntes hvert fall selv han er verdt en titt/lytt, men det er nå min smak  :)
En av mine favorittlåter:

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #3972 på: 30. Sep. 2011, 13:14 »

Har fått så sykt dilla på den her sangen. Grouplove med Tongue Tied. Skikkelig catchy sommersang, og nå som det er godvær ute, så er jeg i skikkelig sommerstemning :)
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3973 på: 30. Sep. 2011, 13:26 »
Hehe - fengende sak ja!

Selv gleder jeg meg bare mer og mer til Noel Gallagher's High Flying Birds sitt album. Digger det jeg hører - episk-potensiale!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #3974 på: 30. Sep. 2011, 13:47 »
Jepp, det virker svært lovende det jeg har hørt til nå av Noel. Mye bedre enn Beady Eye i hvert fall, som alt i alt var skuffende, selv om de hadde et par ok sanger på det albumet.
Godsanger?

Twitter: @BjerreP