20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 822961 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #3930 på: 14. Sep. 2011, 23:38 »
Ja nei, jeg bryr meg ikke noe om hvor "kult" eller "akseptert" det er å like et band. Har bare alltid mislikt bandet, selv når jeg var en liten pjokk og digga den slags musikk rimelig hardt. Aldri funka for meg.
Ja, dubstep kan være ekstremt digg. Har ikke så veldig mye peiling på sjangeren, men Clubroot blir ofte betegnet som "ambient dubstep". Ufattelig deilig musikk.

Både Clubroot og  II - MMX er album som har blitt spilt mye her i huset. Veldig ofte når jeg hopper til sengs. Digg som bare det!
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3931 på: 16. Sep. 2011, 21:26 »

LMFAO er en gruppe jeg har hørt mye om, men aldri hørt. Sjekka ut Party Rock Anthem i dag og den er rett og slett JÆVLIG bra. Drøyt catchy! Så sjekket jeg ut flere låter, og her har vi nok en one hit wonder. De andre låtene var mildt sagt ræva! Men Party Rock Anthem har gått mye på repeat i dag.
Nei.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #3932 på: 16. Sep. 2011, 21:59 »
Hvis man i dag hører party rock anthem for første gang velger jeg å tro at man har holdt seg borte fra samtlige nattklubber i Europa de seneste fem-seks månedene.. :P

Men ja, catchy opplegg!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3933 på: 16. Sep. 2011, 22:14 »
Det stemmer bra. Har aldri vært på en eneste nattklubb i hele mitt liv.
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3934 på: 17. Sep. 2011, 19:13 »

Låta ble ihvertfall mye bedre etter å ha sett denne :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3935 på: 21. Sep. 2011, 20:14 »
R.E.M. gir seg!

Relativt vemodig. Har høyrt på dette bandet sidan eg var 2 år, men alt har vel sin ende. Dei siste utgivingane var jamt over svakare enn det dei leverte på 90- og spesielt 80-talet, men alltid spor av høg kvalitet på kvar einaste skive.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3936 på: 21. Sep. 2011, 21:03 »
Såpass. Den kom uventet og veldig brått på.
Synes det er veldig vemodig at et så bra band gir seg, men har stor, stor respekt for at de velger å gi seg nå. De avslutter mer eller mindre på topp. Jeg har sett dem en gang live, har de fleste platene og mye bra musikk å mimre med i lang tid fremover.

Synes de fortjener applaus for å call it a day når de fremdeles er på topp, i stedet for at de skal lage dårligere og dårligere plater og miste deler av fanskaren. Men en evigvarende avskjedsturné hadde gjort seg...
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3937 på: 21. Sep. 2011, 21:38 »
Faen - leser ingenting om avslutningstour heller? Uff - trist at jeg ikke har fått sett de live.
Jevnt over syns jeg vel ikke de har laget spesielt gode plater siden gulltida på 90-tallet, men fortsatt et særdeles bra band.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3938 på: 21. Sep. 2011, 22:20 »
R.E.M. gir seg!

Relativt vemodig. Har høyrt på dette bandet sidan eg var 2 år, men alt har vel sin ende. Dei siste utgivingane var jamt over svakare enn det dei leverte på 90- og spesielt 80-talet, men alltid spor av høg kvalitet på kvar einaste skive.

Jeg synes egentlig det var på tide. Spesielt for Peter Buck og Michael Stipe har vel bandet nærmest bare vært et lite side-prosjekt de siste årene, og det er tydelig at de er mer inspirert til å drive på med henvoldsvis Minus 5 og bilde-design... Jeg var ganske sikker på at dette ble resultatet da de ikke ville ha noen turné for Collapse Into Now.

Murmur, Reckoning, New Adventures In Hi-Fi, Automatic For The People, Document, Life's Rich Pagaent, det er så vanvittig mange kvalitetsalbum REM har gitt ut. Tidenes beste band i min bok, men de har definitivt hatt sin storhetsperiode.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3939 på: 22. Sep. 2011, 23:34 »
blink-182 ute med nytt album. Løper til Platekompaniet i morra tidlig :D
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3940 på: 23. Sep. 2011, 10:01 »
Det gjør ikke jeg :P
blink-182 er bare SÅÅÅ 2000/2001 for min del. Jeg kunne ikke fordra dem den gang heller. Visste forøvrig ikke at de var aktive lenger.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3941 på: 23. Sep. 2011, 10:33 »
Det nye Thricealbumet er nydelig om det er noen som bryr seg. :P

spotify:album:4zSQiWPI3zrlvtwWhEm8U7

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3942 på: 25. Sep. 2011, 02:10 »
http://open.spotify.com/track/5cAaDxBRVvnTMjRctosEYl

John Lennon er ikke død - og The Beatles har bare fått seg nytt navn. Dette er bemerkelsesverdig likt Beatles både stilistisk sett og vokalsk sett. Har aldri hørt en mer Lennon-lik stemme enn dette.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3943 på: 26. Sep. 2011, 20:37 »
Det gjør ikke jeg :P
blink-182 er bare SÅÅÅ 2000/2001 for min del. Jeg kunne ikke fordra dem den gang heller. Visste forøvrig ikke at de var aktive lenger.

De er ikke slik som de var i 2000, det siste albumet før det nye var kalt "blink-182" (2003), altså en ny start.  Så ikke mer tenåringstekster med fuck, dick og cunt. Blitt mer progressivt, om man kan kalle det det.

Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3944 på: 26. Sep. 2011, 21:02 »
Jeg har problemer med hvordan Delonge synger nå kontra før.

Han sang da den jævla mye bedre før spør du meg! Ellers har jeg ikke fått sjekka nyalbumet enda - men syns jo god gammeldags Blink er veldig morsomt og lettspiselig musikk.