20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 823572 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #3840 på: 01. Juli 2011, 19:48 »
Var på Journey & Foreigner i går !! :P Awwwsome !!
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #3841 på: 01. Juli 2011, 22:04 »
Har vanskelegheter med å finne ein betre norsk låt enn denne:
http://open.spotify.com/track/0TVJiqY7q2g0RkDQXEm94m

Mesterverk frå Haugesund!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3842 på: 01. Juli 2011, 22:46 »
Ey, Bad Religion. Du som digger punk, hva synes du egentlig om undersjangere som screamo, d-beat og crust? Er du no' fan av det egentlig?
Og jeg snakker selvfølgelog om ekte screamo som Neil Perry, Raein, Funeral Diner og alle de der, og ikke det newbs kaller screamo i dag som Bullet for my Valentine og de utvanna metalcore bandene der.

Har et massivt kick på spesielt Raein's nye skive "Sulla linea dell'orizzonte fra questa mia vita e quella di tutti gli altri" om dagen. Jævlig fett!

Et annet band som må nevnes er indiecore-gutta i Aristillus. Relativt nytt og ungt band fra Oslo. Jævlig kult band!

http://www.nrk.no/urort/Artist/Aristillus/default.aspx
Nei.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3843 på: 01. Juli 2011, 22:59 »
Det nærmer seg snart blink-182 konserten jeg skulle dra til Newcastle for å se, dessverre ble den utsatt. Hørte gjennom Dude Ranch i dag, tok meg tilbake 10 år der jeg ikke hadde noen bekymringer  ;)

Hørte gjennom Revocation igjen i dag, blir spennende å se hvordan nye albumet blir.

Og Dream Theater ute med første sang fra sin nye album :

For mitt utrente øre høres dette lovende ut!
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #3844 på: 01. Juli 2011, 23:37 »
Ey, Bad Religion. Du som digger punk, hva synes du egentlig om undersjangere som screamo, d-beat og crust? Er du no' fan av det egentlig?
Og jeg snakker selvfølgelog om ekte screamo som Neil Perry, Raein, Funeral Diner og alle de der, og ikke det newbs kaller screamo i dag som Bullet for my Valentine og de utvanna metalcore bandene der.

Når det kjem til undersjangere så kan eg rote litt og ikkje ha totalt kontroll, men eg er "familiar" med sjangrene og liker dei, spesielt crust.

Av dei Screamo-bandene du nemner så har eg vore borti Neil Perry og Funeral Diner! "The Underdark" av sistenemnte synst eg er eit meget bra album. Låta "Fading away like the rest of them" er forøvrig ein grom låt av Neil Perry, fantastisk herlig atmosfære som du ikkje finner i patetiske screamo-band som Bullet for my Valentine som du nemnte. Av screamo-band eg likar må eg vel nemne følgande: Heroin, Portraits of Past og Orchid!

D-Beat så har det gått mest i Skitsystem, Wolfbrigade, Ratos de Porão og Crucifix. Trur det var i riktig sjanger!

Når det gjelder Crust så må Tragedy vere ein favoritt. Latterligt bra band! Andre verdt å nemne: Disfear, Hellbastard (kanskje meir trash, men ein pioneer), Avskum og Driller Killer!

Hadde vore fint med nokre tips, er nok plenty å utforske! Det som skal vere sikkert og visst er at Sverige har MYKJE bra band!

edit: Envy - Recitation, er eit album eg digger, kom vel ut i fjor!
« Siste redigering: 01. Juli 2011, 23:53 av Bad Religion »
for a logical solution!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3845 på: 02. Juli 2011, 00:07 »
Nice! Sånt liker man, vøtt. Har ikke satt meg inn i "The Underdark" selv, men liker VELDIG godt de tre første skivene. Jævlig kule skiver som er akkurat emosjonelle nok, samtidlig som de røsker rimelig greit i underlivet til en mann når det blir kaotisk og herlig. Er også enig ang. "Fading Away Like the Rest of Them". Lett bandets feteste låt. Liker dog alt bandet har gitt ut. Til tider vakket og emosjonelt, til tider brutalt og kaotisk. Perfekt blanding!
Ang. Bullet for my Valentine og sånn, synes faktisk det er sprøtt at den unge generasjon emoer tror det er screamo. Er jo ganske stor forskjell på metalcore og screamo.
Ahh, Orchid er kult. De tidlige skivene, that is. Portraits of Past har jeg ikke satt meg helt inn i enda, men jeg jobber med saken. Kule greier det og!

Skitsystem er kult som faen, men ville vel kastet de under crust, uten at det betyr noe. Crust/d-beat inneholder ofte mye av det samme, så. Samme gjelder Wolfbrigade. Sjekk ut Wolfpack, og. Samme band, annet navn.
Ratos de Porão er hardcore punk/crossover thrash. Men veldig fett band!

Tragedy er grusefett!

Og jeg kjører på med noen tips til band du sikkert kommer til og like:

His Hero is Gone:
Folk fra Tragedy, før de dannet Tragedy. Crust/hardcore, med en liten dose sludge.

From Ashes Rise:
En fyr fra bl.a. Tragedy, samt noen andre. Neocrust av samme type som Tragedy.

Doom:
Et av de virkelig legendariske crust bandene. Sykt fett!

Amebix:
Uten tvil det mest legendariske crust bandet. EPene/singlene Who's the Enemy, Winter og No Sanctuary er mine favorittet med bandet. Herlig mørkt og apokalyptisk stemning. De tre utgivelsene er musikkens svar på "The Road", spør du meg. Mørkt, dystert og herlig. Fullengderene Arise! og Monolith er også drøyt bra, men langt mer "metallic".

Totalt Jävla Mörker:
Svensk hardcore/crust/d-beat. Sykelig fett! Kall Värld er brutal, stygg og drøyt catchy på samme tid. Herlig!

Fall of Efrafa:
Episk neocrust, tenker jeg vil kan kalle dette bandet. Et band som kan være veldig vansklig og sette seg inn i, da de kjører på med ganske lange låter. Men det låter tungt, massivt, episk og apokalyptisk. Tok lang tid før det satt, men når det satt så satt det som et skudd. Krem!

Det får være nok for i dag. Regner med at en del av de vil falle godt i smak hos deg. Og jeg er helt enig ang. Sverige. Utrolig mye bra musikk derifra, både punk som metal osv. Bra land! :D

Edit: Jeg er en stor Envy-fan. Recitation er den eneste Envy-skiva som ikke tilhører screamo, og også bandets svakeste skive. Men jeg liker den veldig godt uansett. Men om du ikke har sjekket ut bandet så veldig nøye så anbefaler jeg "All the Footprints You've Ever Left and the Fear Expecting Ahead" og "Insomniac Doze". Begge inneholder screamo med en dose post-rock. Fantastiske album!
« Siste redigering: 02. Juli 2011, 00:09 av boris. »
Nei.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #3846 på: 02. Juli 2011, 09:38 »
Hohoi! Her var det mykje å ta av! Gløymte forøvrig å nemne Totalt jävla mörker, bra band!
Merket spesielt at From Ashes Rise traff VELDIG godt hos meg, innertier! Dette må eg nesten sjekke nærmare ut! Meget bra tips!

Fall of Efrafa merker eg kan sitte over tid, likte meget godt låta du linka til! Eg har god erfaring frå lange låter, i og at med eg likar endel gammal progrock, spesielt Italiensk.

Doom merket eg ikkje eg satt heilt med det samme, men det blir nok betre med nokre gjennomlyttingar!

Amebix & His hero is gone, føler eg har litt potensiale. Fekk lyst å sjekke ut meir.

Har forøvrig utforska litt ekstra på  Raein på youtube! Dette merket eg satt temmeleg fort. Nokre album å anbefale?

Angåande Envy så har eg berre hørt recitation, men om dei tidlegare albuma er betre, så får eg nesten berre køyre på!

Har du hørt om svenske Victims?
for a logical solution!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3847 på: 02. Juli 2011, 10:39 »
Fett at noe falt i smak. From Ashes Rise regna jeg med at du kom til å elske med en gang. Men ja, sjekk ut mer. "Nightmares" er ei sykt bra skive, og helt der oppe med Tragedy's debut. Du kommer til og digge den!

Nice! Ja. Anbefaler dog at du sjekker ut Fall of Efrafa ved å sjekke ut alle tre skivene, og starte med den første. Alle skivene er veldig forskjellige, uten at de roter seg bort. Det låter alltid Fall of Efrafa, liksom. De ga ut en trilogi, samt en split/EP. Pleier som regel og kjøre igjennom alle tre skivene, samt låta fra EP/spliten, på rappen når jeg hører på bandet. Funker utmerket!

Yeah! Prøv, prøv! Veldig klassisk band med et klassisk, og møkkete crust-sound. "War Crimes" er et bra sted og starte.

Jeg sier kjør på med Amebix og HHIS og. Du kommer ikke til å bli skuffa.

Anbefaler bandets to siste skiver, "Nati Da Altri Padri/Ogni Nuovo Inizio" og "Sulla linea dell'orizzonte fra questa mia vita e quella di tutti gli altri". Litt forskjellig sound på de, men begge er gull verdt. Sykt fete greier!
Og her har vi bandets store hitlåt:
Ganske letthørt og catchy, men utrolig fet låt, og låta som fikk meg inn i bandet. Var først når jeg hørte den låta der at jeg begynte å sette skikkelig pris på de andre greier de har gitt ut og.

Yeah, jeg synes alt før er bedre. Startet som et rent screamoband på debuten, men det tok ikke lang tid før bandet begynte og flørte med post-rock. Men "All the Footsteps..." er en flott plass og starte. En fin blanding av screamo og post-rock.
Du har riktig innstilling i allefall. Sånt liker man. ;D

Yes, det har jeg. Kult band!
Nei.

Mikael

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3848 på: 03. Juli 2011, 02:17 »
Aiai, det ser ut til at jeg skal på Soundwave Revolution i Sydney i september.

Band som Kvelertak, Van Halen (med David Lee Roth), Bad Religion, Alice Cooper, Panic! at the Disco, Machine Head, Danzig, Sum 41, Gojira etc.

Kjenner jeg har trua! Hele lineupen her:
http://www.facebook.com/event.php?eid=217410338274016
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3849 på: 05. Juli 2011, 04:28 »
I går og i dag har The Big Four-konserten fra Sverige blitt sendt på TV. Noen andre som så på eller var der?

Min dom:

Anthrax: Fikk ikke sett. GLemte helt av det. Men regner egentlig med at det var kult.
Metallica: Latterlig ræva. Hørtes ut som et tamt Metallica-coverband. James synger ræva, Lars er sånn ca. verdens dårligste trommis og Kirk spiller surere enn ei uvaska mus. Direkte flaut! Nå liker jeg kun No Life 'til Leather demoen og Kill 'em All, men selv låtene fra Kill 'em All fucked de opp. Ikke nok med det, det låter ikke thrash metalav de gamle låtene. Det låter faen meg rock. Nei, ekstremt tamt!
Megadeth: Gutta spiller helt SYKT tight. Faktisk så tight at jeg, som HATER Megadeth, ble sykt imponert. For all del, jeg synes det var fryktelig kjedelig. Men imponerende og spille så tight. Mustaine sang helt sinnsykt dårlig. Faktisk noe av det absolutt verste jeg noensinne har hørt, noe som medførte at det ble sykt komisk og underholdende. Jeg satt faktisk og lo hver eneste gang han prøve å synge. Herrefred!
Slayer: Jævlig massivt! Selv bandets kjedelige låter låter fett live. Araya er dritkul, sjarmerende og synge dritfett, Lombardo er helt konge bad trommene, Kerry King er latterlig harry og fet, og Gary Holt (kjent fra Exodus, som stepper inn for Hanneman pga. skade) gjør en glimrende jobb og passer jævlig bra inn. Rett og slett en dritfet konsert hvor Black Magic knuste alt!

Min dom. Heia meg! Måtte finne frem Show no Mercy etter Slayer var ferdig. For ei sykt fet skive!
Nei.

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3850 på: 07. Juli 2011, 22:03 »
Tok bilde med Steve Harris på Tirsdag !! STOLT :P
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

TegneserieSkjære

• Midtbaneanker
  • Toon till I die
    • Vis profil
« Svar #3851 på: 08. Juli 2011, 13:07 »
Respekt! Steve Harris er så drøyt rå.
" Roads!? Where we`re going we dont need roads."
- Dr. Emmet Brown.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #3852 på: 09. Juli 2011, 10:22 »
Steve Harris er kongen!

Årets mektigste punk-låt? Årets låt?
Knallband frå Sverige, sånn akkurat passe deiligt melankolsk, feite riff, intenst, fengande og ikkje minst eit budskap som varmer mitt hjarte.  ;D

http://www.xtralyrics.com/lyrics/logic2.aspx
for a logical solution!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3853 på: 09. Juli 2011, 11:44 »
Siden det ser ut som om folk her liker heavy metal så får jeg poste en gigantisk godbit:

Heavy metal på sitt beste. England hadde jævlig mye bra heavy metal på 80tallet. Cloven Hoof, Angel Witch, Satan, Grim Reaper, Witchfinder General osv. Faen så sinnsykt mye fett!

Slenger opp noen flere låter mens jeg først er i gang.

Satan:
Angel Witch:
Grim Reaper:
Witchfiner General:
Nei.

TegneserieSkjære

• Midtbaneanker
  • Toon till I die
    • Vis profil
« Svar #3854 på: 09. Juli 2011, 12:04 »
Ekstremt fett boris! Stor fan av Angel Witch og Witchfinder General! Se filmen fra 1968 også forresten. Her spiller o store Vincent Price den bitreste vondeste duden noensinne: "He'll hang, burn and mutilate you. He's the... Witchfinder General!" 8)

Forøvrig fått det drøyeste kicket på Scream Bloody Gore igjen her...herregud for et mesterverk!
" Roads!? Where we`re going we dont need roads."
- Dr. Emmet Brown.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒