20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 823911 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #3825 på: 30. Juni 2011, 21:51 »
Veldig bra band Berntsen! Stor fan. Og hva med fantastiske Wilco? Et band jeg aldri blir lei. Kommer med ny langspiller i september og blir bare bedre å bedre live.

Yes, Wilco er konge. Perfekt som bakgrunnsmusikk. Brukte Sky Blue Sky-albumet som hoved-soundtrack til årets eksamenslesing.

TegneserieSkjære

• Midtbaneanker
  • Toon till I die
    • Vis profil
« Svar #3826 på: 30. Juni 2011, 21:53 »
Bad Brains er kongene! Sett American Hardcore dokumentaren forresten? Helt enormt bra, med alle de legendariske nøkkelfigurene. Får fortsatt grøssninger av Circle Jerks med Wild In the Streets og dette klippet fra skateboard-klassikern Thrashin` fra -86
" Roads!? Where we`re going we dont need roads."
- Dr. Emmet Brown.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

TegneserieSkjære

• Midtbaneanker
  • Toon till I die
    • Vis profil
« Svar #3827 på: 30. Juni 2011, 21:55 »
Veldig bra band Berntsen! Stor fan. Og hva med fantastiske Wilco? Et band jeg aldri blir lei. Kommer med ny langspiller i september og blir bare bedre å bedre live.

Yes, Wilco er konge. Perfekt som bakgrunnsmusikk. Brukte Sky Blue Sky-albumet som hoved-soundtrack til årets eksamenslesing.

Meget enig i at Sky Blue Sky muligens er den beste. Litt mere vestkyst-sound på den, perfekt for sommeren! Men også enorm fan av Yankee Hotel Foxtrot, Summerteeth, AM og ikke minst Being There. Tweedy snekrer ikke slette låter.
- Dr. Emmet Brown.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3828 på: 30. Juni 2011, 21:58 »
Denne er ganske nydelig.

Vet ikke om så mange har hørt No-Man, men de har faktisk blitt karakterisert som det viktigste bandet i UK siden the Smiths av enkelte. Og Steven Wilson er med og da er det pr. definisjon bra.

TegneserieSkjære

• Midtbaneanker
  • Toon till I die
    • Vis profil
« Svar #3829 på: 30. Juni 2011, 22:07 »
Revocation er rått!

David Davidson må være blant de beste på gitar innenfor sin sjanger.

Detta var rått ja! Må jeg sjekke mere av. Kan like krampe-teknisk metal gitt. Om du ikke har sjekka ut mesterverket Human av Death (en av mine topp tre skiver) er den nå ute i en helt fantastisk 20-årsutgave i disse dager, har aldri hatt så feit lyd før, hører alle detaljene krystallklart nå. Buy or die! ;)
http://shop.relapse.com/store/product.aspx?ProductID=44088

Sjekk også ut Animals As Leaders for villt teknisk gromhet. Sette Tosin Abasi som god contender til Davidson i Revocation. Sjekk denna råheten!

« Siste redigering: 30. Juni 2011, 22:09 av TegneserieSkjære »
- Dr. Emmet Brown.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #3830 på: 30. Juni 2011, 22:21 »
Bad Brains er kongene! Sett American Hardcore dokumentaren forresten? Helt enormt bra, med alle de legendariske nøkkelfigurene. Får fortsatt grøssninger av Circle Jerks med Wild In the Streets og dette klippet fra skateboard-klassikern Thrashin` fra -86

Faktisk ikkje sett den, den må eg sjølvsagt sjå! Elsker Bad Brains, eit heilt vanvittig bra band.
Herleg klipp, forresten!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3831 på: 30. Juni 2011, 22:26 »
Om du ikke har sjekka ut mesterverket Human av Death (en av mine topp tre skiver) er den nå ute i en helt fantastisk 20-årsutgave i disse dager, har aldri hatt så feit lyd før, hører alle detaljene krystallklart nå. Buy or die! ;)
http://shop.relapse.com/store/product.aspx?ProductID=44088

Kjørte igjennom Human igjen i går. Kremalbum!Langt ifra min Death-favoritt, men blodfett album uansett.
Nei.

TegneserieSkjære

• Midtbaneanker
  • Toon till I die
    • Vis profil
« Svar #3832 på: 30. Juni 2011, 22:36 »
Den første skiva som bergtok meg av Chuck, kjøpte den når den kom ut, så blir derav sterkest for meg..skader ikke fantastiske Cynic er backingbandet til Chuck heller.. 8) ja, herrejävlar så fett den er blitt remastret av Jim Morris fra Morrisound Studios (bare han som kunne gjort det riktig) nå hører man faktisk DiGiorgios ville bass også. Kongeskive.
« Siste redigering: 30. Juni 2011, 22:46 av TegneserieSkjære »
- Dr. Emmet Brown.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3833 på: 30. Juni 2011, 22:48 »
Ja, den låter meget, meget fett. Også må de fikse Individual Thought Patterns, hvor bassen er litt for høyt i miksen. Ikke at det låter kjipt eller noe, men synes bassen er altfor høy og stjeler hele showet.
Nei.

TegneserieSkjære

• Midtbaneanker
  • Toon till I die
    • Vis profil
« Svar #3834 på: 30. Juni 2011, 22:52 »
Helt enig. På tide. Den jeg liker dårligst av langspillerene hans, og dette mye grunnet bass-fokuset...uansett skal også den få en skikkelig overhaling med bonus-spor osv osv..detta skal også skje med Leprosy, Screamy Bloody Gore og resten av katalogen! ;D Å si jeg gleder meg er drøy understatement.
« Siste redigering: 30. Juni 2011, 22:57 av TegneserieSkjære »
- Dr. Emmet Brown.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3835 på: 30. Juni 2011, 23:03 »
Synes hverken Leprosy eller SBG trenger det. Begge er jo helt perfekte sånn de er. To gedigne mesterverk som er produsert nesten perfekt. Og lett mine to Death-favoritter. Tror nesten Leprosy trekker det lengste strået når det kommer til helheten, men SBG har de beste enkeltlåtene. EVÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅL DEAD!!!!!!!!! ;D
Nei.

TegneserieSkjære

• Midtbaneanker
  • Toon till I die
    • Vis profil
« Svar #3836 på: 30. Juni 2011, 23:09 »
Enig der, kunne aldri vært produsert bedre dem gitt, men blir rått å høre demo-versjonene + live opptak de skal remastre fra samme periode! Zombie Rituaaaaaaaal!! Baptized in Bloooooood! Open Caaaaasket!! Pull the Pluuuuug!! ;D
- Dr. Emmet Brown.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3837 på: 01. Juli 2011, 13:20 »
http://open.spotify.com/track/1oTFZc5cfHXM0lKxg5fB9E

Sublime kommer med ny plate nå snart - og utfra dette kan det bli jævla bra!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3838 på: 01. Juli 2011, 14:43 »
http://open.spotify.com/track/1oTFZc5cfHXM0lKxg5fB9E

Sublime kommer med ny plate nå snart - og utfra dette kan det bli jævla bra!

Det er vel vanskelig å se på det som det samme bandet som ga ut plater for ti-femten år siden, men uansett, blir spennende å se hva de lager.

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #3839 på: 01. Juli 2011, 17:43 »

Min favorittlåt så langt i 2011. En perfekt sang.
Godsanger?

Twitter: @BjerreP