20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 827201 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #3675 på: 16. April 2011, 20:30 »
Tim! Lenge siden jeg har sett deg på byen i KRS nå :P

Digger guitar, noen som vet hva som har skjedd med han her?

Burde jo ha fått noen syke tilbud etterhvert...

haha, den er det noen år siden jeg har sett. Tipper han fortsatt sitter på gutterommet å plinker på gitaren sin, slik så mange andre utenomjordisk talentfulle gitarspillere gjør.

Har ikke vært i KRS på noen år nå pga skole Andy  :)

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3676 på: 17. April 2011, 01:29 »

Arctic Monkeys nye singel -Don't sit down 'cause I've moved your chair.
Likte den ikke overhodet første gang jeg hørte den, men begynner komme seg nå. Fortsatt litt mørkere enn hva de var på førstealbumet.

Synes den er nesten så langt unna førstealbumet man kommer. Førstealbumet er jo en klassiker pga nydelige gitarriff og herlig frekke og oppfriskende låter i raskt tempo. Jeg trodde aldri Arctic Monkeys skulle bli kjedelige etter jeg hørte det albumet da det kom ut, men det har de jommen meg blitt.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3677 på: 17. April 2011, 04:10 »
Tror de er på retur til det de starta ut som. Andrealbumet tror jeg er det beste de har laget, tredjealbumet var lite omgjengelig - men de to smakebitene vi har fått fra sistealbumet syns jeg er lovende. De har gått tilbake fra Josh Homme til den opprinnelige produceren Ford.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #3678 på: 21. April 2011, 03:52 »
Et av mine absolutt favorittband for tiden, TV On The Radio, mistet nettopp sin bassist pga lungecancer. Så trist så trist. Anbefaler alle å høre deres siste album. Er et meget meget bra album.
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3679 på: 22. April 2011, 16:44 »
Flere enn meg som skal på Charta 77 på Blæst i kveld? Tror det blir en konge konsert.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3680 på: 26. April 2011, 23:21 »
Noen som så Bob Dylans oppdreten på grammyshowet? Lenge siden jeg har sett ham så sprek. Kjørte stilen gjennom hele opptredenen med bred beinstilling og armene ut til siden. Stemmen er på vei nedover, men kanokult å se ham så oppegående.
Forøvrig to kule band han spiller med. (han kommer inn i slutten av nummeret. Sang nr 3 i dette klippet)
Maggies farm.

han koster til og med på seg et par smil :)
« Siste redigering: 26. April 2011, 23:26 av annern »
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3681 på: 26. April 2011, 23:31 »
Førstebandet er jo herlig, men jeg likte veldig godt den ene låta til Avett Brothers også. Maggie's Farm er ei godlåt - men Rage Against The Machine sin versjon er uansett helt sykt overlegen! Forøvrig - takk for klippet ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3682 på: 27. April 2011, 02:06 »

Kom forøvrig helt tilfeldig på denne sangen fra Dumb & Dumber, som jeg simplethen elsker - av et særs ukjent kanadisk band kalt The Sons.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3683 på: 27. April 2011, 06:56 »
hatcha Say (Dubstep Remix)

Herregud så bra! For en sinnsykt fet remix!
Nei.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3684 på: 02. Mai 2011, 22:04 »
Har sett gjennom trommeauditionvideoene til Dream Theater nå og herregud så syk Mike Mangini er! Problemet er at selv med en såpass vill trommeslager kommer de helt sikkert til å gi ut enda et subpar album...

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3685 på: 02. Mai 2011, 23:26 »
Gjort det sjøl! Ganske syk trommis ja. Uten Portnoy har jeg vanskelig å tru på at det blir noe bedre, selv om det er på tide de gir ut noe fantastisk.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3686 på: 03. Mai 2011, 00:01 »
Selv synes jeg Portnoy er en utrolig kjedelig trommis. Dyktig, ja, men kjedelig i mine øyne. Nå har jeg egentlig lite jeg skulle ha sagt siden jeg ikke liker den typen trommiser til å starte med, ei heller Dream Theater, men Mangini makter i hvertfall å spille noe jeg ikke dør av kjedsomhet av. Blir litt for flinkis for min smak, dog. Men han passer da i allefall inn i DT.
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3687 på: 05. Mai 2011, 09:47 »
The Wombats med ny plate - herregud så herlig fengende det er!

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #3688 på: 05. Mai 2011, 18:02 »
Plata virker lovende ja! Må høres mye på utover.

Et annet album jeg har forelsket meg totalt i er The Airborne Toxic Events nyeste. Så utrolig bra! Digger absolutt alle sangene. http://open.spotify.com/album/0i0f3KjR875Lp0BV0V1Rpi

I tillegg er jo Fleet Foxes ute med nytt album. Har fått strålende kritikker, men har ikke selv hatt muligheten å høre så mye på det. Jævlig mye bra som skjer på musikkfronten nå om dagen :D
« Siste redigering: 05. Mai 2011, 18:38 av Aslak »
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #3689 på: 06. Mai 2011, 13:04 »
Jeg lytter meg gjennom mye (for meg) ukjent musikk for tiden på wimp, og i dag kan jeg underskrive på at The Wombats er veldig fin hjemmekontormusikk :-)

Jeg vil også sterkt anbefale Raphael Saadic's STONE ROLLIN' album, ihvertfall den første halvparten. Kjenner jeg får "fot" mens jeg jobber med HMS - det må vel være en god attest?