20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 828102 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #3645 på: 10. Mars 2011, 00:38 »
Godt at noen er fornøyd med musikkåret 2011 i hvert fall. For min del er det ingenting minneverdig så langt, til tross for slipp fra REM, Radiohead og Elbow. Gjesp, gjesp, gjesp. Ser ut til at de artistene har sett sine solskinnsdager. Da er det godt at Aphex Twin, James Blake og Avalanches er på vei. Får prøve å lytte til Decemberists nye album også, da jeg har hørt mye skryt fra den kanten.

Build A Rocket Boys og Collapse Into Now er strålende etter min mening. Radiohead har jeg ikke orket å høre på ennå, da de har tapt seg mye de siste årene, og jeg er i utgangspunktet ingen stor fan. The Decemberists har også laget et flott album. 2011 har vært konge mtp musikkutgivelser så langt synes jeg. Når det er sagt, så synes jeg egentlig ikke det er så viktig med nye, gode utgivelser lengre (med unntak av fra de absolutte favorittartistene), i og med at det finnes et gigantisk skattkammer der ute i programmer som Spotify. Jeg tror ikke de fleste trenger å surfe på f.eks spotify i mange minuttene før de finner noe ny musikk de digger. 

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #3646 på: 10. Mars 2011, 21:40 »
Godt at noen er fornøyd med musikkåret 2011 i hvert fall. For min del er det ingenting minneverdig så langt, til tross for slipp fra REM, Radiohead og Elbow. Gjesp, gjesp, gjesp. Ser ut til at de artistene har sett sine solskinnsdager. Da er det godt at Aphex Twin, James Blake og Avalanches er på vei. Får prøve å lytte til Decemberists nye album også, da jeg har hørt mye skryt fra den kanten.

Build A Rocket Boys og Collapse Into Now er strålende etter min mening. Radiohead har jeg ikke orket å høre på ennå, da de har tapt seg mye de siste årene, og jeg er i utgangspunktet ingen stor fan. The Decemberists har også laget et flott album. 2011 har vært konge mtp musikkutgivelser så langt synes jeg. Når det er sagt, så synes jeg egentlig ikke det er så viktig med nye, gode utgivelser lengre (med unntak av fra de absolutte favorittartistene), i og med at det finnes et gigantisk skattkammer der ute i programmer som Spotify. Jeg tror ikke de fleste trenger å surfe på f.eks spotify i mange minuttene før de finner noe ny musikk de digger.

Er med på at Build A Rocket Boys er en bra skive. Burde kanskje ikke dømt den første døgnet. Lippy Kids og Dear Friends er herlige låter. REM var derimot skuffende. Og Radiohead har nok tapt seg siden OK Computer/Kid A, men de lagde fremdeles beste album i 2007 med In Rainbows.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3647 på: 11. Mars 2011, 12:08 »
REM var derimot skuffende.

Selv om jeg digger albumet, er det lett å skjønne det. Er vel en plate som passer best for de av oss som allerede er store fans, kanskje.

Billetter i boks for både DDR i kveld, og John Olav Nilsen i morra, begge i Storsalen. Det blir to forskjellige, men forhåpentligvis rå og intense opplevelser.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3648 på: 11. Mars 2011, 13:29 »
Jeg likte vel egentlig bedre forrige utgivelse fra REMs side. Synes det nye albumet var litt skuffende. Har ikke funnet noen skikkelig favoritt derfra ennå. Synes liksom ikke det når de helt store høydene.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3649 på: 11. Mars 2011, 13:46 »
Tendenser - og mye tradisjonelt REM der. Men nei, det er lissom ingen sanger som virkelig når helt opp mot REM på sitt beste. Oh My Heart og Blue er vel de to som i størst grad har fenget meg.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3650 på: 11. Mars 2011, 14:36 »
Überlin og Oh My Heart synes jeg er høydepunktene, i tillegg til flere fengende rockelåter. Blue er vel nesten en slags "E-Bow The Letter 2", med Patti Smith i bakgrunnen igjen. Rekordmange gjesteartister på albumet, som virkelig spriter det opp.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3653 på: 28. Mars 2011, 01:11 »

Ganske fenomenalt egentlig - en pitteliten del av denne sangen har Kanye West brukt for alt det er verdt til å lage en så herlig sang som Blame Game. "Talent borrows, genius steals" uttalte Oscar Wilde. Godt poeng! :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3654 på: 01. April 2011, 15:20 »
Så forøvrig Kråkesølv live i natt. De var sinnsykt bra! Minnes også vagt en diskusjon med trommisen, antakeligvis om oljeboring i LoVe, den var neppe veldig fruktbar for hans del :P

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3655 på: 03. April 2011, 18:01 »
Ble nærmest tvunget med på Katzenjammer-konsert i går. Et band jeg bare har hørt noen få låter av tidligere. Men de var faktisk sinnsykt rå live. Burde kanskje ikke være så overraskende, de er jo et typisk live-prosjekt. Nesten bedre en Hopalong Knut, som er litt i samme gate.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3656 på: 04. April 2011, 16:52 »
Nå har jeg ikke sett Katzenjammer live selv, men de slår meg helt klart som et veldig bra live-band. Og sammenligningen med Hopalong Knut er ikke så dum. Men jeg er ganske sikker på at jeg alltid vil foretrekke Hopalong. Delvis fordi de kommer fra trøndelag og synger på dialekt, og fordi jeg synes den ska/reggea-inspirerte musikken deres er bedre enn Katzenjammers.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3657 på: 08. April 2011, 15:14 »
http://open.spotify.com/album/3iq4ZLLojm1ztF0ysl5KGq

Oslo Ess - herlig norsk rock som er tydelig inspirert av flere av de store norske.

http://www.vg.no/musikk/artikkel.php?artid=10099164

Dette var en ganske treffende anmeldelse av plata!
« Siste redigering: 08. April 2011, 15:16 av Kristoffer »

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3658 på: 09. April 2011, 01:43 »
Mai Kadowaki - Pretty Fly (For A White Guy) (The Offspring cover)

AH ALL GUY SAI AH PLETTI FURAI FOH AH WUIHAI GAI

Ler meg ihjel! ;D
Nei.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3659 på: 09. April 2011, 08:23 »
Skal på kaizers konsert idag i spectrum :)