20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 828382 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #3570 på: 11. Feb. 2011, 11:06 »
Noen som har hørt Russian Circles? Melodiøs post-rock som jeg har blitt ganske hekta på, nydelig musikk.

« Siste redigering: 11. Feb. 2011, 11:12 av Geir »

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3571 på: 11. Feb. 2011, 12:19 »
Har hørt en del på Russian Circles, og til tross for at Post-Rock er en av mine favorittsjangere kan jeg ikke si at jeg har falt for det. Gir meg ingenting. :-X
Nei.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #3572 på: 11. Feb. 2011, 16:40 »
I de baner foretrekker jeg Explosions In The Sky, Goodspeed You Black Emperor! og Mogwai. Gunstig musikk å lese til, men syns det blir litt tamt i andre sammenhenger.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3573 på: 11. Feb. 2011, 16:57 »
Må innrømme at jeg ikke har falt hwelt for noen av de heller. Skjønner virkelig ikke hvorfor, da det burde vært midt i blinken for meg. Prøver og prøver, men får det ikke til å sitte. ???

Men Mono, Dvalà, The Evpatoria Report, Daturah og Pg.lost er band som alle spilles veldig ofte. Både når jeg leser, skal sove, går tur, sitter på buss/tog osv. For min del er det musikk som funker til alt, med unntak av voirspiel o.l. Fantastiske band!
Nei.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3574 på: 11. Feb. 2011, 17:58 »
Explosions in the Sky, Daturah og Godspeed You! Black Emperor er alle kjempeband synes jeg.

boris: har faktisk sett at det er en god del folk som virkelig ikke liker hverken enter eller station med russian circles, men som virkelig mener at geneva er et fantastisk post rock-album, vet ikke om du har hørt det?

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3575 på: 11. Feb. 2011, 18:27 »
Kan noen skyte Admiral P!?! orker ikke hører den stemmen hans én gang til!!!!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3576 på: 11. Feb. 2011, 19:10 »
Explosions in the Sky, Daturah og Godspeed You! Black Emperor er alle kjempeband synes jeg.

boris: har faktisk sett at det er en god del folk som virkelig ikke liker hverken enter eller station med russian circles, men som virkelig mener at geneva er et fantastisk post rock-album, vet ikke om du har hørt det?

Ja, har hørt både Enter og Geneva, men er ingen som gjør susen for meg. Men mye av grunnen til det er vel at Russian Circles er både litt hardere enn hvordan jeg liker Post-Rocken min. Finner ikke noen bedre forklaring, altså, selv om det egentlig ikke burde ha noe å si.
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3577 på: 11. Feb. 2011, 22:39 »

Kan spytte inn i et hitman-spleiselag!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3578 på: 12. Feb. 2011, 19:36 »
Hørt gjennom det nye albummet til John Olav Nilsen & Gjengen et par ganger nå.
Er veldig mye bra sanger her, men ikke helt på høyde med For Sant Til Å Være Godt albummet. Men det skal litt til å lage et album som matcher det. Tidenes beste norske album det der.

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #3579 på: 12. Feb. 2011, 22:25 »
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3580 på: 13. Feb. 2011, 01:13 »

Kan spytte inn i et hitman-spleiselag!
Herlig! Jeg setter av litt penger med en gang :D

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #3581 på: 13. Feb. 2011, 14:59 »
Det er en ny slager i byen....

:D

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3582 på: 15. Feb. 2011, 18:36 »
Har plutselig blitt veldig lei av spillelisten min på spotify :S Noen som har en fantastisk liste de har lyst til å dele med meg? :D Jeg foretrekker klassisk rock, og det innenfor den sjangeren ++, men jeg er åpen for det meste som fenger og ikke høres forjævlig ut.
Har du Admiral P på spillelisten, er det bare å glemme, DET VIL JEG IKKE HA!!! :P

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #3583 på: 15. Feb. 2011, 20:54 »
Tre og et halvt års ventetid er over! :D Radiohead slipper nytt album på lørdag! :D

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3584 på: 15. Feb. 2011, 22:49 »
Har plutselig blitt veldig lei av spillelisten min på spotify :S Noen som har en fantastisk liste de har lyst til å dele med meg? :D Jeg foretrekker klassisk rock, og det innenfor den sjangeren ++, men jeg er åpen for det meste som fenger og ikke høres forjævlig ut.
Har du Admiral P på spillelisten, er det bare å glemme, DET VIL JEG IKKE HA!!! :P

http://open.spotify.com/user/arhaida/playlist/7Mc07ULWtOrXH6Tcx0nR6Q

Mye av alt, men kan vel si at det meste er innenfor alternativ rock/klassisk rock!

Tar gjerne i mot di spilleliste i retur ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida