20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 829642 ganger)

0 medlemmer og 6 gjester leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #3540 på: 12. Jan. 2011, 20:30 »
Forresten...noen som liker Creedence Clearwater Revival her? Sikkert ikke mange som har hørt om det da det er veldig obskur og ukjent band fra seint 60-tall som ga ut noen skiver mellom 68-72 ( ;) :P). Fikk direkte sjokk når Creedence var med som soundtrack på Battlefield: Bad Company 2 - Vietnam. Det er kult ass! Max fett!
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3541 på: 12. Jan. 2011, 20:34 »
For meg er Iron Maiden etter Killers en gjeng flinke musikker som skriver forferdelig kjipe riff, som for MEG grenser til noe av det kjedeligste som noensinne er blitt skrevet av et metalband. Jeg er også fult klar over at Bruce var/er en meget dyktig vokalist, hva hjelper vel det meg når jeg ikke takler vokalen hans i det heletatt?

Om du skriver noe slikt istedenfor det du gjør først så er det vel litt lettere å ha en diskusjon med deg. Synes bare det er jævlig merkelig at en som uttaler at man skal være åpen innenfor musikk er så latterlig bastant og liksom sitter inne med fasiten om hva som er bra musikk og ikke.

Men herregud da!? Når påsto jeg at jeg satt med fasiten? Posten åpner med "Spør du meg", noe som tilsier at det er hva JEG mener. Er det virkelig så sykt ille? Herre min hatt! *lolle-hardt-og-lenge-smiley*
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3542 på: 12. Jan. 2011, 20:42 »
Og når det er snakk om Heavy Metal må jeg nesten tilføye mine 10 favoritter:

(Holder meg til en skive per band)

Mercyful Fate - Melissa
Angel Witch - Angel Witch
Oz - Fire in the Brain
Satan - Court in the Act
Metalucifer - Heavy Metal Chainsaw
Running Wild - Death or Glory
Manilla Road - Crystal Logic
King Diamond - Abigail
Grim Reaper - See You in Hell
Cirith Ungol - Frost and Fire

;D

Edit: Beklager trippelposting. Kunne fiksa forrige post og sletta den her, men orker ikke nå. Det er tid for Battlefield: Bad COmpany 2. 8)
Nei.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3543 på: 12. Jan. 2011, 21:00 »
Forresten...noen som liker Creedence Clearwater Revival her? Sikkert ikke mange som har hørt om det da det er veldig obskur og ukjent band fra seint 60-tall som ga ut noen skiver mellom 68-72 ( ;) :P). Fikk direkte sjokk når Creedence var med som soundtrack på Battlefield: Bad Company 2 - Vietnam. Det er kult ass! Max fett!

Hmm? Skjønner du er sarkastisk, men mot hva/hvem?

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #3544 på: 12. Jan. 2011, 21:27 »
Mercyful Fate, der har du dyktige folk! Synd King Diamond har verdens mest irriterande metal stemme, så klarer ikkje heilt å sette pris på musikken!

Ellers har eg tatt meg litt tid å høre på Alice Cooper. Man kan konkludere med å seie at bandet gidde ut diggbar musikk,medan Alice Cooper solo var noko drit! Poison må vere blant dei kjipaste 80-talls låtene eg veit!

Har forøvrig hørt igjennom det nyaste albumet til Ozzy, for eit makkverk!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3545 på: 14. Jan. 2011, 23:18 »
Xfm Top 1000 Songs Of All Times, der har du en flott samling sanger for endel her inne skulle jeg tro!

http://wimp.no/playlist/5d6424f1-9cdf-48c8-9c6d-c14fefd9908c

Veit du finner forfjorårets like liste fra samme radiostasjon til Spotify, vil tro noen har laga til den som kom nå før nyttår etterhvert også på Spotify! Kjente og mindre kjente alternative rockartister - det det hovedsaklig går i!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3546 på: 15. Jan. 2011, 03:44 »
Ordsmedar av Rang, Kvelertak. Seint ute ja, men fyfaen for en kongesang! Årets sang 2010 akkurat som Skredder var året før! Hei skål, jobb 0800 i morra!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3547 på: 15. Jan. 2011, 12:38 »
Ordsmedar av Rang, Kvelertak. Seint ute ja, men fyfaen for en kongesang! Årets sang 2010 akkurat som Skredder var året før! Hei skål, jobb 0800 i morra!

Ordsmedar av Rang kom vel i 2009? :P Visste ikke at du hørte på Kvelertak. Sinnsykt rå live!

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3548 på: 15. Jan. 2011, 12:55 »
Kvelertak spelar på Blæst no på torsdag!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3549 på: 15. Jan. 2011, 14:24 »
Jeg hater Kvelertak. ;D
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3550 på: 15. Jan. 2011, 14:47 »

Ordsmedar av Rang kom vel i 2009? :P Visste ikke at du hørte på Kvelertak. Sinnsykt rå live!

Får si min personlige årets låt i 2010 da. Var full da jeg skrev det :P'
Joda! Hører på Kvelertak! Får håpe de kommer innom Bodø etterhvert. Skiva deres er ihvertfall rå!

Mikael

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3551 på: 15. Jan. 2011, 15:32 »
Kvelertak spelar på Blæst no på torsdag!
Holdt på å dø på meg da jeg fant ut at de spiller på Blæst mens jeg er i Tromsø. Heldigvis får jeg sett dem på Driv i Tromsø neste lørdag. Flere som skal dit? Blir helt rått! Norges beste band, og verdens beste metalband for tida. Lett!
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3552 på: 15. Jan. 2011, 16:25 »
Skal definitivt på Blæst for å se Kvelertak. Blir legendarisk!

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3553 på: 15. Jan. 2011, 16:42 »
Mulig jeg også tar en tur, skal på jobb dagen etter, men faen heller.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #3554 på: 16. Jan. 2011, 02:23 »
Det er rså fantastisk tidløst:

Noen andre som skal på VIP på sensation white i telenor btw?

Om deadmau5 dukker opp på listen over artister blir jeg en kry mann. :)