20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 824467 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #3285 på: 23. Sep. 2010, 09:07 »
Tjah...fordi han har en ballefet vokal. Hør på Lamented Souls. Garm hadde rett og slett ikke passa inn i det bandet, Vortex derimot ruler har og lenge. Det beste med Dimmu Borgir de siste årene har vært Votrex' majestetiske og mektige vokal. Og Borklnagar var faktisk like bra med Vortex på vokal som Garm. Og hva Arcturus angår rangerer jeg skivene sånn:

1. Aspera Hiems Symfonia (Garm)
2. La Masquerade Infernale (Garm, men hør hvordan Vortex synger på The Chaos Path! For en opptreden!)
3. The Sham Mirrors (Garm)
4. Sideshow Symphonies (Vortex! Hør hvordan mannen synger på White Noise Monster! LEgendarisk!)

Synes Garm var helt konge i Borknagar, men det var også Vortex. Jeg ELSKER begge for å være ærlig. To utrolig dyktige vokalister. Vortex har en litt mer fløtestemme mens Vortex er mer majestetisk og mektig. Men begge er küng!
Nei.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3286 på: 23. Sep. 2010, 09:26 »
Garm er uansett rå i Ulver og i Head Control System. Var på Ulver-konserten på samfundet tidligere i år. Fantastisk bra. Nå skal det riktignok sies at det ikke ligner på Black Metal i det hele tatt, men er nærmere jazz/elektronika.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3287 på: 23. Sep. 2010, 10:00 »
Mange mente det jo tidlig ville gå galt mellom Varg og Aarseth siden førstnevnte var veldig venstrevridd politisk, mens Aarseth sverget mer til kommunismen. Vikernes har vel aldri stått frem som nazist, men at han har noen bekymringer angående raser osv har han vel nevnt.

Har ikke tellinga hvor mange ganger jeg har sovna til "Kveldssanger" av Ulver, et utrolig behagelig album :)
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3288 på: 23. Sep. 2010, 14:59 »
Tjah...jeg elsker de to første Ulver-skivene, samt at jeg er veldig glad i Shadows of the Sun og liker Kveldssanger, selv om sistnevnte preges av amatørmessing låtskriving og litt sånn. Ellers synes jeg Ulver har gjort mye kjedelig. og Ulver live har jeg null interesse av å se, for å være ærlig.

Men nå som Arcturus er oppe og går igjen håper jeg og endelig få sett de. De skulle jo spille på Hamar bare uker etter at de la opp. Utrolig synd. Men ja, håper de tar seg tid til noen spillejobber her og. Regner emd at det blir Arcturus på Inferno i år. Ikke at det her har noe med Ulver eller Garm og gjøre, men fett a gitt.

Og angående Varg og Aarseth. Det som skjedde der var rett og slett fordi Aarseth var en ripoff og stjal en del penger fra Varg, og han hadde visstnok også planlagt og forgifte Varg og drepe han. Sistnevnte er rykter, men veldig mange innenfor miljøet sier det.
Og vennene og bandkompisene til Aarseth har jo også sagt at om de var i Vargs posisjon hadde de gjort det samme uten og nøle, og de har aldri hatt noe imot Varg selv etter det som skjedde.

Og når man da er inne på Burzum skal det nevnes at comeback-skiva er utrolig bra. Gjenomført og herlig!
Nei.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3289 på: 23. Sep. 2010, 20:21 »
Postcards From A Young Man-albumet bare vokser, det! Mektig, lystig og fengende musikk. Passer godt sammen med The Thrills... :)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3290 på: 23. Sep. 2010, 20:49 »
Går å nynner på det hele tiden jeg, ja! :)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3291 på: 23. Sep. 2010, 22:00 »
Tjah...jeg elsker de to første Ulver-skivene, samt at jeg er veldig glad i Shadows of the Sun og liker Kveldssanger, selv om sistnevnte preges av amatørmessing låtskriving og litt sånn. Ellers synes jeg Ulver har gjort mye kjedelig. og Ulver live har jeg null interesse av å se, for å være ærlig.

Men nå som Arcturus er oppe og går igjen håper jeg og endelig få sett de. De skulle jo spille på Hamar bare uker etter at de la opp. Utrolig synd. Men ja, håper de tar seg tid til noen spillejobber her og. Regner emd at det blir Arcturus på Inferno i år. Ikke at det her har noe med Ulver eller Garm og gjøre, men fett a gitt.

Og angående Varg og Aarseth. Det som skjedde der var rett og slett fordi Aarseth var en ripoff og stjal en del penger fra Varg, og han hadde visstnok også planlagt og forgifte Varg og drepe han. Sistnevnte er rykter, men veldig mange innenfor miljøet sier det.
Og vennene og bandkompisene til Aarseth har jo også sagt at om de var i Vargs posisjon hadde de gjort det samme uten og nøle, og de har aldri hatt noe imot Varg selv etter det som skjedde.

Og når man da er inne på Burzum skal det nevnes at comeback-skiva er utrolig bra. Gjenomført og herlig!

Varg har vel sagt at han var nervøs for at Aarseth skulle drepe han, derfor ville han konfrontere han. Og deretter fikk Aarseth panikk, og Varg tror han gikk for å hente hagla si. Derfor stakk han kniven i han.

Ja, håper de kommer på Pyro, ser at Immortal er bekrefta hvertfall, ikke så stort forhold til dem
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3292 på: 23. Sep. 2010, 22:30 »
Fire band bekrefta til nå, og tre, er veldig bra. Pentagram SKAL sees og er grunnen til at jeg stikker til Inferno neste år. Aura Noir er brutalt fett, så der har man enda en grunn. Immortal sugde sist jeg så de, men de hadde en dårlig dag og masse dritt skjedde. SÅ håper og få sett de på nytt. Immortal har gitt ut masse bra skiver. Spesielt de gamele skivene er jævlig bra! Men liker de nye og, men de kan ikke måle seg med Diabolical, Pure og Battles som er mine favoritter. Tre vidt forskjellige skiver også. Lett et av de beste norske BM bandene noensinne.

Håper Inferno kan følge opp Pentagram, Aura Noir og Immortal med enda flere bra band. Pentagram er en booking som er helt suveren på alle måter. Rett og slett best!
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3293 på: 26. Sep. 2010, 23:09 »
http://open.spotify.com/track/7K2vo9oSUzFgmtIXNYegzP

Denne sangen som ruller på PL-sendingene. Er jo drittøff! :)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #3294 på: 27. Sep. 2010, 15:41 »
http://open.spotify.com/album/2e1yqg3vVwqzTyxZX1NSIY

Eit fantastisk album av Pow Pow! Veit ikkje heilt kva sjanger eg skal sette det i, men for meg blir det instrumental "space-rock". Geniale saker!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3295 på: 28. Sep. 2010, 00:35 »
Space-rock type Muse'ish? :P
De fleste syns jo Linkin Park blir dårligere og dårligere - jeg er vel egentlig av strake motsetninga. Syns faktisk ikke nyalbumet er så aller verst :)

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3296 på: 28. Sep. 2010, 01:06 »
Synes selv at Linkin Park har blitt kjipere og kjipere. Debuten suger maks og fra der går det enda lengere nedover. Helt utrolig at det er mulig å lage så dårlig musikk.
Nei.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #3297 på: 28. Sep. 2010, 04:59 »
Space-rock type Muse'ish? :P
De fleste syns jo Linkin Park blir dårligere og dårligere - jeg er vel egentlig av strake motsetninga. Syns faktisk ikke nyalbumet er så aller verst :)

Definitivt ikkje Muse-aktig, og det er ein bra ting!  Utruleg deilig album alt i alt, er jo berre instrumentalt som sagt. Er litt 80s sound i lydbilete vil eg seie. Kan anbefale White Eagle og The Ark.
for a logical solution!

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #3298 på: 29. Sep. 2010, 14:33 »
Rihanna - Only girl(in the world) har blitt ein guilty pleasure for meg! Heilt vanvittig fengande! Lyrisk ikkje mykje å skryte av, men produksjonen og stemma til Rihanna er fabelaktig i denne låta!  ;D

Ellers pøser Linkin Park ut grusom musikk. Huff!
for a logical solution!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3299 på: 29. Sep. 2010, 15:16 »
Hørt nye Bad Religion enda da, Bad Religion?
Nei.