20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 829179 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #2565 på: 17. Jan. 2010, 22:29 »
Forøvrig har U2, Counting Crows, Blur og Oasis sanger som er på høyde med den!

Sånn i spilletid? Jeg hørte ihvertfall på radio for ikke lenge siden at Losing My Religion var den sangen sammen med en Beatles- og Michael Jackson-sang som var mest spilt på amerikansk radio gjennom tidene. Men det kan jo ha noe med at den har holdt seg så lenge, og blir fortsatt spilt ofte.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2566 på: 17. Jan. 2010, 22:44 »
Anouk - Nobodys wife
Show me heaven - mckee
Emilia - Big Big World
Paradisio - Bailando 
The Connels - '74-'75
Nirvana-Smells Like Teen Spirit
The Offspring - Pretty fly(for a white guy)
Corona - Rhythm Of the Night
Dj bobo - Everybody
Extreme - More Than Words.
Spaceman
No deubt - Dont speak
Det vackraste - Vennersten

minner dukker opp ..

edit
Aqua!!
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2567 på: 17. Jan. 2010, 22:54 »
Er ikke Led Zeppelins trapp til himmelen mest spilt noensinne da?
Jeg tenkte bare helt personlig da, jeg! :P
Men, den er helt der oppe for min del, sammens med endel andre sanger. Losing My Religion er et monster av en sang. Jeg veit dog hvilken som er nummer en for meg da :)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2568 på: 17. Jan. 2010, 23:20 »
R.E.M har ei uendelig lang liste med slagera!

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2569 på: 17. Jan. 2010, 23:21 »
Ja, Man On The Moon for eksempel er sikkert også rimelig høyt oppe på 90-tallets mest spilte. Samme med Everybody Hurts?

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2570 på: 17. Jan. 2010, 23:22 »
The Righteous Brothers - You've Lost That Lovin' Feelin' har ialfall blitt spillt plenty over 45 år sammenhengende på radio.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2571 på: 17. Jan. 2010, 23:23 »
Ja, Man On The Moon for eksempel er sikkert også rimelig høyt oppe på 90-tallets mest spilte. Samme med Everybody Hurts?

Garantert. Vil tro at Losing My Religion, One, Wonderwall, Basket Case, Smells Like Teen Spirit alle er ganske mye spilt fra det tiåret!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2572 på: 17. Jan. 2010, 23:25 »
Og spesielt Up er et vanvittig bra album, en serie med geniale sanga på løpande band!

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2573 på: 17. Jan. 2010, 23:26 »
Oh, ja, må hvertfall ha med Smells Like Teen Spirit og Come As You Are.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2574 på: 17. Jan. 2010, 23:26 »
Og spesielt Up er et vanvittig bra album, en serie med geniale sanga på løpande band!

Mener du det? Synes det er deres dårligste jeg, og jeg har hørt alle. :P

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2575 på: 17. Jan. 2010, 23:28 »

Ganske så uenig. Syns Up burde hatt det motsatte navnet, siden det ble en slags start på en liten nedtur for R.E.M.!
Derimot, albumet før det må vel kanskje være deres beste! DET er genialt det (New Adventures in Hi-Fi altså).

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2576 på: 17. Jan. 2010, 23:28 »
Vil tru Roxette ligger høgt

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2577 på: 17. Jan. 2010, 23:31 »
Ganske så uenig. Syns Up burde hatt det motsatte navnet, siden det ble en slags start på en liten nedtur for R.E.M.!
Derimot, albumet før det må vel kanskje være deres beste! DET er genialt det (New Adventures in Hi-Fi altså).

Der deler vi syn ihvertfall. Wake Up Bomb, Be Mine, Bittersweet Me, So Fast So Numb osv...

Men de tidligste albumene var best. Sett på sangen Life And How To Live It på spotify og hør den fantaaaaastiske gitaren. Eller Can't Get There From Here, herlige back-up-vocals, som REM er så kjent for.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2578 på: 17. Jan. 2010, 23:32 »

Vel, kan ikkje sei anna enn at du tar feil :P Men er enig i at New Adventures også er konge!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2579 på: 17. Jan. 2010, 23:37 »
Hehe. Jeg liker R.E.M. anno 90-tallet best, og deler av 80-tallet er også fabelaktig selv om jeg kanskje ikke mener at de har noen helt gjennomførte knallalbum fra den tid (Document kanskje et unntak der). Derimot syns jeg at Up til og med Around The Sun var ganske svakt etter R.E.M.-standard. Det skal dog sies at det er en stund siden jeg hørte gjennom alt av R.E.M. fra 80-tallet. Der fins uansett flere knallsanger fra den tid. R.E.M. er jo uansett et legendarisk band da, så man setter jo lista høyt!